Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppiset! Onko teillä tällaista?

Vierailija
24.07.2024 |

Kroppa alkaa hajoilla sieltä täältä, etenkin selkä ja niska/hartiaosasto. Mies just eilen sanoi, että ei huvita ajaa pitkää automatkaa (n. tunti suuntaansa), kun menee jumiin ja tulee päänsärkyä. Sairaslomalle joudutaan välillä selkävaivojen takia. Istumatyö, mutta osataan tauottaa.

Emme nyt ihan sohvaperunoitakaan ole, harrastetaan kävelyä ja jumppaa ja mies golfaa. Vanhuus tulee?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihmeen hyvässä kunnossa olen toistaiseksi. Pitäisi kyllä alkaa treenata enemmän jotta pysyisinkin. Nyt en paljon mitään tee. N51. 

Vierailija
2/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

N53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuvian takia selkä ja polvet vinkuu, mutta näillä mennään 🤩 

Vierailija
4/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ohan tuollaista mut aamuisin huomaa et paikat on ihan jäykät. Kestää aikansa ennen kuin vetreytyy.

Vierailija
5/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä että ei ylipainoakaan.

Vierailija
6/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Olen 53v ja en oikeastaan harrasta mitään iikuntaa, istumatyö mullakin ja just viikonlopuna ajoin 800km, toki jaettuna kolmelle päivälle, mutta kuitenkin.

Vierailija
7/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi tuo lähempänä kuuttakymppiä. Liikkeelle lähtö on kankeaa, hämäränäkö mennyttä eikä oikein muualla saa nukuttua kuin omassa sängyssä.

Vierailija
8/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen 52-vuotias, enkä mitenkään eritysen liikunnallinen edes. Niska- ja hartia-alueen jäykkyydestä olen kärsinyt enemmän tai vähemmän koko aikuisikäni johtuen bruksismista.

Vierailija
9/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä niska ja selkä on jumissa mutta silloin tilaan hieronnan. Liikun joka päivä kävellen, pyörällä ja uimahallissa käymällä. Paino ollut lähes sama koko aikuisiän 50kg. 

Vierailija
10/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Alkoi heti 50 täytettyä. Lisäksi väsyttää ihan koko ajan, ei ole samanlaista tarmoa kuin ennen.

Vierailija
11/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä selkävaivoja suvussa, skolioosi aiheuttaa kaikenlaista kivaa ja sen kanssa on vaan pärjättävä.

Vierailija
12/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin juuri 7 tuntia yhtenä päivänä. Siinä meni jalat jäykäksi. Tunti ei vielä tunnu missään. N58

Vierailija
13/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on. Saikkua vaativia sairauksia ei ole, mutta pari uutta kroonista vaivaa on putkahdellut peräjälkeen.  Ensin siis vaihdevuodet ja sen jälkeen alkoi kremppoja tulla. Autossa pystyy kuitenkin istumaan. Tunti on vielä lyhyt matka. 

Vierailija
14/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kremppaa (toistaiseksi), jäykkyyttä kyllä välillä siellä täällä. Ylipainoa on, liikuntaa harrastan kohtuullisesti.

Vierailija
15/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kremppaa (toistaiseksi), jäykkyyttä kyllä välillä siellä täällä. Ylipainoa on, liikuntaa harrastan kohtuullisesti.

T. N54

Vierailija
16/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Teen myös toimistohommia mutta taukoilen venyttelemällä ja käsipainoja heiluttelemalla. Se auttaa niskajumeihin paljon paremmin kuin hieronta.

Vierailija
17/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka aamu ei ole enää aamustondista.

T.PEra

Vierailija
18/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi olla, mutta aloitin pilateksen harrastamisen. Helpotti ainakin joksikin vuodeksi. 

Vierailija
19/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin jo nelikymppisenä, että pidempi autossa istuminen saa paikat aivan jumiin. Tunti ei vielä tunnu, mutta kolme tuntuu. Aamuisin on myös kuin sahapukki hetken aikaa eli huomattavasti aiempaa enemmän saa venytellä ja keskittyä kehonhuoltoon pelkkien lenkkien ja jumppien lisäksi.

Lisäksi tämä netissä roikkuminen saa yläkropan ja niskan kipeytymään vaikka kuinka yrittää olla ergonomisesti hyvässä asennossa eikä kenota niska pitkällä. Samoin näkökyky on jo muuttunut paljon eli tarvitsee lukulaseja ja päätelaseja sekä ilmeisesti pian jotkut pimeänäkökiikaritkin kun yhtään hämärämmässä ei tunnu enää näkevän mitään.

Ja kyllä nämä esivaihtarit tuntuu melko monipuolisella oireilulla eikä mitenkään elämänlaatua parantavalla tavalla. Valitettavasti hormonikorvaushoito on poissuljettu vaihtoehto useammankin syyn takia eli on sekä migreeniä että tukostaipumusta joten luomuna on kärsittävä. Harmittaa, että tuli nuorena syötyä e-pillereitä joista sitten tuli veritulppa koska ennemmin minä olisin sen tulpankin ottanut vasta nyt vaihtari-iässä hormonihoidon takia.

N49

Vierailija
20/67 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 vuotias enkä juuri liiku kuin töihin ja takasin. Reuma iski muutama vuosi sitten. Siitä johtuen tottunut että joka päivä kolottaa jotakin kohtaa. Ja jos ei kolota niin olet kuollut. Näillä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi