Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seitsemän vuotta Suomen terveydenhuollon armoilla - ei diagnoosia, kertakäynti Virossa ja loppuelämäksi lääkitys.

Vierailija
24.07.2024 |

Anteeksi nyt, mutta mitä vitunvittua Suomi ja "terveydenhuolto", kun siellä ei osata edes sairaudenhoitoa. En nyt rupea tarkemmin avaamaan diagnoosiani, mutta kysymyksessä on hermoihin ja lihaksiin liittyvä etenevä sairaus. Entisessä kotimaassani minut leimattiin hulluksi, kun taas nykyisessä asuinmaassani saan hoitoa lähes viikottain. Kiitos synnyinmaalleni, maksan jatkossa veroni mieluusti muualle. 

Kommentit (230)

Vierailija
141/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä Suomessa ole toiminut mikään enää vuosikymmeniin. Minä muutin Portugaliin pari vuotta sitten, ja täällä on aivan eri systeemi terveydenhuollossa. Hoitoon pääsee heti, oli vaiva mikä tahansa. Lääkkeet on puoli-ilmaisia. "Maailman onnellisin kansa," "on lottovoitto syntyä Suomeen" sekä "oma maa mansikka, muu maa mustikka" on pelkkää paskaa ja sanahelinää. 

Ei tää maa ole ollut paratiisi muulle kuin tuolle etuoikeutetulle vasemmistolaisporukalle joka tätä maata vääntää puoliväkisin aina vaan syvemmälle sontaan eri tavoin aina valtaan päästyään. Viimeksi nuo vei maan liki konkurssiin ja kansan palvelut huononi entisestään kun ei ole varaa. Toki leikkaukset ei kohdistu sen paremmin poliitikkojen jättimäisiin etuihin kuin ylipäänsä vasemmiston rahantekokoneeseen josta esim. ay-liike ei maksa miljardiomaisuutensa tuotoista mitään veroja. 

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Vierailija
142/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilta varmaan meni ohi se, että meillä tehtiin pari vuotta sitten lakimuutos rajat ylittävän terveydenhoidon osalta. Suomi vitkutteli sen kanssa vuosia. Olisiko lääkäriliiton ja yksityissektorin lobbaajien aikaansaannosta. 

Nyt ihmiset voi mennä esim. Viroon lääkäriin tai hammaslääkäriin, ja maksaa siitä vain julkisen terveydenhuollon (kotimaan) hinnaston mukaan. Kela-korvauksen saa.

Matka Viroon ei paljon maksa, jos hammaslääkäriin ei halua jonottaa kuukausia, tai ei saa lääkäriaikaa+lähetettä+kuvantamista moniin kuukausiin täällä, koska terveyssektori kriisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sattui viikonloppuna työtapaturma, joka vaati haavan tikkaamista. Soitin päivystykseen. Sieltä todettiin, että mene työterveyteen. Kysyin, että miten minä sinne menen, koska se ei ole viikonloppuan auki?

Puoliso yritti saada lääkäriaikaa julkiselta. Ensin tivattiin, että oletko työelämässä. Kyllä vastauksen saatuaan puolisolle todettiin, että mene työterveyteen. Puoliso oli kysynyt, että miten minä sieltä apua saan, koska vaivan hoitaminen ei kuulu työterveyssopimukseen?

Hammashoitoon ei pääse, koska hampaat ovat kuulemma liian hyvässä kunnossa, jos ainoa ongelma on hammaskivi. Se pitää käydä poistattamassa yksityisellä.

Ihan sama mitä yrittää, niin vastassa on aina betonimuuri, jonka ohittamiseksi pitää tehdä kaikki taikatemput. Aina nekään ei riitä.

Tähän sosialismi johtaa, ja kaatuu.

Vierailija
144/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilta varmaan meni ohi se, että meillä tehtiin pari vuotta sitten lakimuutos rajat ylittävän terveydenhoidon osalta. Suomi vitkutteli sen kanssa vuosia. Olisiko lääkäriliiton ja yksityissektorin lobbaajien aikaansaannosta. 

Nyt ihmiset voi mennä esim. Viroon lääkäriin tai hammaslääkäriin, ja maksaa siitä vain julkisen terveydenhuollon (kotimaan) hinnaston mukaan. Kela-korvauksen saa.

Matka Viroon ei paljon maksa, jos hammaslääkäriin ei halua jonottaa kuukausia, tai ei saa lääkäriaikaa+lähetettä+kuvantamista moniin kuukausiin täällä, koska terveyssektori kriisissä.

Itsekkö paikkaat hampaasi

Vierailija
145/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samaan tapaan Andyn leegojen perusteella voidaan vetää johtopäätös Suomen hammashoidosta :D"

Ai onko nekin paikattu suunnilleen muurilaastilla?

Vierailija
146/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sattui viikonloppuna työtapaturma, joka vaati haavan tikkaamista. Soitin päivystykseen. Sieltä todettiin, että mene työterveyteen. Kysyin, että miten minä sinne menen, koska se ei ole viikonloppuan auki?

Puoliso yritti saada lääkäriaikaa julkiselta. Ensin tivattiin, että oletko työelämässä. Kyllä vastauksen saatuaan puolisolle todettiin, että mene työterveyteen. Puoliso oli kysynyt, että miten minä sieltä apua saan, koska vaivan hoitaminen ei kuulu työterveyssopimukseen?

Hammashoitoon ei pääse, koska hampaat ovat kuulemma liian hyvässä kunnossa, jos ainoa ongelma on hammaskivi. Se pitää käydä poistattamassa yksityisellä.

Ihan sama mitä yrittää, niin vastassa on aina betonimuuri, jonka ohittamiseksi pitää tehdä kaikki taikatemput. Aina nekään ei riitä.

Tähän sosialismi johtaa, ja

Asiattomaksi ilmoitettu

Vierailija
147/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pikku-uutisesta ote tältä kesältä (lääkärilehti.fi)

"Kotimaata paremmin korvattu mahdollisuus yksityisten terveyspalveluiden käyttöön ulkomailla ei ole saanut suomalaisia liikkeelle.

Suomalaiset voivat hakeutua kiireettömään hoitoon EU/ETA-maahan, Sveitsiin, Britanniaan tai Pohjois-Irlantiin niin, että Kela tietyin edellytyksin korvaa kustannukset.

Kohta 1 1/2 vuotta voimassa olleen lakimuutoksen myötä korvaus voi olla joissain tilanteissa parempi kuin kotimaassa yksityispuolella saadusta hoidosta. Kustannukset korvataan enintään siihen määrään saakka, mitä vastaava palvelu olisi maksanut kotimaan julkisessa terveydenhuollossa.

Lakimuutos perustuu EU:n potilasdirektiiviin. Palvelun on kuuluttava terveydenhuollon palveluvalikoimaan Suomessa, ja se olisi tullut antaa vastaavassa tilanteessa julkisessa terveydenhuollossa.

Tämä ei ole innostanut kansanjoukkoja terveysmatkailuun. Kela teki viime vuonna korvauspäätöksiä suunnilleen saman verran kuin edellisenäkin vuonna, jolloin korvausta yksityislääkärikäynnistä sai saman verran kuin kotimaassa tehdystä käynnistä maksettaisiin."

Vierailija
148/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kertakaikkiaan asiatonta osoittaa sosialismista johtuvista ongelmista kertovassa ketjussa ongelmien johtuvan sosialismista.

Aatetta ei voi kritisoida, toisinajattelu on sairaus.

Vierailija
149/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ON paska maa!  Ennen oli toisin, mutta nykyisin näin.

Poliitikot ajattelevat vain omaa etuaan, olipa puolue mikä hyvänsä.

Paska mikä paska!

Vierailija
150/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin taannoin polvileikkaukseen, onneksi oli vakuutus leikattiin yksityiselle. Soitin huvikseni julkiselle ensin terkkariin, kommentti oli joo ei kannata tulla tänne :D En kertonut, että minulla oli vakuutus

Minulla oli hermopinne kädessä. Sellainen, joka aiheutti hermokipuja 24/7 ja jouduin käyttämään huumeeksi luokiteltavaa lääkettä ihan vaan, että pystyin olemaan. Vaivaan oli helppo ratkaisu eli pienehkö leikkaus. Ainoa vaan, että julkiselle puolelle ei kelvannut työterveysortopedin arvio leikkaustarpeesta, vaan pistivät minut ensin jonoon leikkaustarpeen arviota varten. Kun sain vihdoin sen ajan yli puolen vuoden päähän, olin jo monta kuukautta aiemmin leikkauttanut käteni yksityisellä ja ollut myös monta kuukautta töissä. Julkisen puolen leikkausta odotellessani olisin joutunut olemaan yli vuoden sairaslomalla, sillä hermopinne teki minusta työkyvyttömän.

Minulla oli säästöjä ja mahdollisuus tehdä näin. Kaikilla ei ole. Ja jotenkin idioottimaista makuuttaa sairaspäivärahalla (aka yhteiskunnan tuella) työikäisiä veronmaksajia, kun heidät voisi hoitaa nopeahkosti takaisin työkuntoon ja maksamaan taas veroja. 

Vierailija
151/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap ei ole käyttänyt vaihtoehtoisia hoitoja,koska on typerys

Kerroppas nyt ihan omin sanoin tälle typerykselle, että minkä puun kaarnaa, tai kenen varvasvälinöyhdästä uutettua seerumia minun olisi pitänyt vetää jotta parantuisin? Ja kuinka helvetin tyhmiä siinä tapauksessa ovat suomalaiset lääkärit, jotka eivät onnistuneet löytämään koko sairautta?

Ap

Vierailija
152/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että muutit pois.

Loppuelämänsairas ihminen on meinaan pelkkää miinusta yhteiskunnalle. Hyvä että veit vaivasi Viroon.

Vierailija
153/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä Suomessa ole toiminut mikään enää vuosikymmeniin. Minä muutin Portugaliin pari vuotta sitten, ja täällä on aivan eri systeemi terveydenhuollossa. Hoitoon pääsee heti, oli vaiva mikä tahansa. Lääkkeet on puoli-ilmaisia. "Maailman onnellisin kansa," "on lottovoitto syntyä Suomeen" sekä "oma maa mansikka, muu maa mustikka" on pelkkää paskaa ja sanahelinää. 

Porvooseen sä olet muuttanut ja hoidon tarpeessa olet muutenkin.

Sairaus ei ollut selvästi diagnosoitavissa vielä? Sitten menit ja kerroit kun ei saa lääkettä niin tuumasivat että jotainhan tuolle pitää antaa. 

Vierailija
154/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työterveys on itseasiassa enimmäkseen verorahoin kustannettu. 

Vierailija
155/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit mennyt yksityiselle Suomessa? Vai onko jokin syy miksi et mennyt?

Mehiläinen on ainakin pelkkää pelleilyä koko pulju. Hevostohtoreita ja laskutetaan moneen kertaan.

Kunnon kipulääkkeitä ei uskalleta antaa kellekään missään  lääkärissä Suomessa, pelkkää Panadolia vaan annetaan 3 x 1g päivässä, joka ei auta yhtään kipuihin, mutta tuhoaa täydellisesti maksan jo lyhyessä ajassa.

Tämä on ikävä totuus.

Vierailija
156/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että muutit pois.

Loppuelämänsairas ihminen on meinaan pelkkää miinusta yhteiskunnalle. Hyvä että veit vaivasi Viroon.

Sain diagnoosin Virossa, en asu siellä. En tosin asu Suomessakaan. Asun ja saan hoitoa toisessa EU-maassa. Nyt jos trollia haluaa huudattaa, niin tiedätkö mitä? Työssäkäyvänä maksat kuitenkin, käyn minä lääkärissä Virossa tai vaikka Sveitsissä. Maksan toki minäkin, mutta saan sentään hoitoa.

Ap

Vierailija
157/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkö paikkaat hampaasi

Miten niin? Tuo tarkoittaa, että voi mennä Virossa hammaslääkäriin oman kunnallisen hammaslääkärin hinnalla. Hinta tietenkin usein voi olla ja on halvempi, mutta kela korvaa tuon julkisen hinnaston mukaan. Myös yksityissektorin. Laitoin asiaa valaisemaan pienen pätkän viimekuisesta lääkärilehdestä tuon viestin perään.

Kokonaiskustannukset ei järkyttävästi nouse matkan takia ainakaan eteläisempien suomalaisten osalta. Laivamatka maksanee pari kymppiä. Joissakin tapauksissa (löydät Finlex.fi) korvataan myös matkakustannuksia.

Ei tietenkään uskomushoitoja korvata, mutta vastaavista sairauksista ja terveysongelmista, mihin täälläkin saa hoitoa (tai ei saa). Ja hoitohenkilökunnan pitää olla virallista, niin kuin täälläkin. Ei valelääkäri tms. Käsittääkseni Virossa on yksityisiä lääkärikeskuksia, jotka toimii täälläkin, ja jossa voi olla vaikka suomalaista henkilökuntaa. Ajan lienee voi tilata netitse. Viro ei ole digitalisaation takapajula.

Vierailija
158/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvooseen sä olet muuttanut ja hoidon tarpeessa olet muutenkin.

Sairaus ei ollut selvästi diagnosoitavissa vielä? Sitten menit ja kerroit kun ei saa lääkettä niin tuumasivat että jotainhan tuolle pitää antaa. 

Mitkä ihmeen elämämkorkiakolulaisten kokoontumisajot tällä palstalla oikein on tänään? 

Ap

Vierailija
159/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keinoäly onneksi tekee tuloaan.

Koneella on ainakin enemmän empatiaa kuin suomalaisella lääkärillä joka hoitaa kaikki vaivat buranalla.

Vierailija
160/230 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja koko sukuni pääsimme Intiassa heti hoitoon kun Suomessa emme ikinä. Kyllä vain intiassa oli niin hyvä olla ja lomailla. Lääkäri löysi paljon sairauksia joista en tiennytkään ja sain lääkkeitä joista Suomessa ei ole kuultukaan.

Tämä on varmaan vitsi. Intiassa lääkärien taso on mitä sattuu. Hammaslääkärin vastaanottoa pitävistäkin puolella on jkn alan tutkinto. Vakuutusyhtiöt antavat listoja hyväksytyistä lääkäreistä matkavakuutusta varten. Oikeasti, kuka uskaltaa noita käyttää. Sama kuin menee Turkkiin kirurgille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän