Seitsemän vuotta Suomen terveydenhuollon armoilla - ei diagnoosia, kertakäynti Virossa ja loppuelämäksi lääkitys.
Anteeksi nyt, mutta mitä vitunvittua Suomi ja "terveydenhuolto", kun siellä ei osata edes sairaudenhoitoa. En nyt rupea tarkemmin avaamaan diagnoosiani, mutta kysymyksessä on hermoihin ja lihaksiin liittyvä etenevä sairaus. Entisessä kotimaassani minut leimattiin hulluksi, kun taas nykyisessä asuinmaassani saan hoitoa lähes viikottain. Kiitos synnyinmaalleni, maksan jatkossa veroni mieluusti muualle.
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä Suomessa ole toiminut mikään enää vuosikymmeniin. Minä muutin Portugaliin pari vuotta sitten, ja täällä on aivan eri systeemi terveydenhuollossa. Hoitoon pääsee heti, oli vaiva mikä tahansa. Lääkkeet on puoli-ilmaisia. "Maailman onnellisin kansa," "on lottovoitto syntyä Suomeen" sekä "oma maa mansikka, muu maa mustikka" on pelkkää paskaa ja sanahelinää.
Porvooseen sä olet muuttanut ja hoidon tarpeessa olet muutenkin.
Miksi Portugalissa ei voisi toimia? Siksikö kun se ei ole Suomi?
Vierailija kirjoitti:
Olisit mennyt yksityiselle Suomessa? Vai onko jokin syy miksi et mennyt?
Hinta.
Mulla on ollut perussairauden diagnoosi jo n. 40 v.
Työterveyslääkäri laittoi lähetteen erikoislääkärille, että tarkistettaisiin lääkitystä modernimpaan suuntaan, kun on tullut uusia lääkkeitä markkinoille. Lopputulos: Ei sulla hänen mielestä ole koko perussairautta --> mitäs sitten teet, kun lääkkeille on ollut tarve lapsesta asti, mutta nyt yksi lääkäri on sitä mieltä, että dg pois = lääkkeet pois. "Vähän" hirvittää...
Lähipiirissä sattui tapaturma. Oli vahva epäily murtumalle kädessä. Mentiin terveysasemalle, jossa käden tutki vahtimestari, joka soitti konsultaation sairaanhoitajalle... Ehdottomasti murtuma, ei muuta kuin suoraan päivystykseen kipsattavaksi. Päivystyksessä lekuri pyöritteli ja liikutteli kättä noin minuutin tai kaksi ja passitti meidät kotiin. Kyseessä vaan pahan luokan tälli. Tämä sama olisi voitu tehdä jo siellä terveysasemalla, jos joku terveydenhuollon ammattilainen olisi viitsinyt katsoa ja pyöritellä sitä kättä sen minuutin tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Että ihan kerjäsit elinikäistä taloudellista ja fyysistä orjuutta pharmalle, ja olet ikikiitollinen kun sen jostain sait. Okei, kivat sulle. Minä olen terve
Et ole. Vaivasi ei ole vain fyysistä laatua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomi on oikeasti ihan banaanivaltio. Meidän tiestö ja työttömyysaste on kehitysmaatasoa. Näkeehän sen omin silmin, että homma ei toimi.
tuo on totta, tiestö alkaa muistuttaa reaalisosialistimaiden tiestöä. Muistan kun siellä 80-luvun lopussa ajeltiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä Suomessa ole toiminut mikään enää vuosikymmeniin. Minä muutin Portugaliin pari vuotta sitten, ja täällä on aivan eri systeemi terveydenhuollossa. Hoitoon pääsee heti, oli vaiva mikä tahansa. Lääkkeet on puoli-ilmaisia. "Maailman onnellisin kansa," "on lottovoitto syntyä Suomeen" sekä "oma maa mansikka, muu maa mustikka" on pelkkää paskaa ja sanahelinää.
Porvooseen sä olet muuttanut ja hoidon tarpeessa olet muutenkin.
Miksi Portugalissa ei voisi toimia? Siksikö kun se ei ole Suomi?
Se on tuo ns. kansallisylpeys mikä on tuossa vähän reilussa sadassa vuodessa saanut ihan omat mittasuhteet. Suurin osa suomalaisista ei ole nähnyt suolaista vettä kuin äitinsä silmäkulmassa muksuna. Elämää on muuallakin kuin Kuivaketveleellä tai Hkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sattui viikonloppuna työtapaturma, joka vaati haavan tikkaamista. Soitin päivystykseen. Sieltä todettiin, että mene työterveyteen. Kysyin, että miten minä sinne menen, koska se ei ole viikonloppuan auki?
Puoliso yritti saada lääkäriaikaa julkiselta. Ensin tivattiin, että oletko työelämässä. Kyllä vastauksen saatuaan puolisolle todettiin, että mene työterveyteen. Puoliso oli kysynyt, että miten minä sieltä apua saan, koska vaivan hoitaminen ei kuulu työterveyssopimukseen?
Hammashoitoon ei pääse, koska hampaat ovat kuulemma liian hyvässä kunnossa, jos ainoa ongelma on hammaskivi. Se pitää käydä poistattamassa yksityisellä.
Ihan sama mitä yrittää, niin vastassa on aina betonimuuri, jonka ohittamiseksi pitää tehdä kaikki taikatemput. Aina nekään ei riitä.
Tähän sosialismi johtaa, ja
Suomen talousjärjestelmä on selkeän kapitalistinen ja maata johtaa oikeistohallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap ei ole käyttänyt vaihtoehtoisia hoitoja,koska on typerys
Kerroppas nyt ihan omin sanoin tälle typerykselle, että minkä puun kaarnaa, tai kenen varvasvälinöyhdästä uutettua seerumia minun olisi pitänyt vetää jotta parantuisin? Ja kuinka helvetin tyhmiä siinä tapauksessa ovat suomalaiset lääkärit, jotka eivät onnistuneet löytämään koko sairautta?
Ap
Taudit usein kehittyvät vähitellen. Jonkun taudin diagnoosin saaminen voi kestää yli 10 vuotta. Viimeksi potilaan näkevän lääkärin on aina helpointa se diagnoosi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit mennyt yksityiselle Suomessa? Vai onko jokin syy miksi et mennyt?
Mehiläinen on ainakin pelkkää pelleilyä koko pulju. Hevostohtoreita ja laskutetaan moneen kertaan.
Kunnon kipulääkkeitä ei uskalleta antaa kellekään missään lääkärissä Suomessa, pelkkää Panadolia vaan annetaan 3 x 1g päivässä, joka ei auta yhtään kipuihin, mutta tuhoaa täydellisesti maksan jo lyhyessä ajassa.
Tämä on ikävä totuus.
3g Panadolia ei todellakaan tuhoa kenenkään maksaa ellei ole itse hankkinut alkoholismillaan kirroosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sattui viikonloppuna työtapaturma, joka vaati haavan tikkaamista. Soitin päivystykseen. Sieltä todettiin, että mene työterveyteen. Kysyin, että miten minä sinne menen, koska se ei ole viikonloppuan auki?
Puoliso yritti saada lääkäriaikaa julkiselta. Ensin tivattiin, että oletko työelämässä. Kyllä vastauksen saatuaan puolisolle todettiin, että mene työterveyteen. Puoliso oli kysynyt, että miten minä sieltä apua saan, koska vaivan hoitaminen ei kuulu työterveyssopimukseen?
Hammashoitoon ei pääse, koska hampaat ovat kuulemma liian hyvässä kunnossa, jos ainoa ongelma on hammaskivi. Se pitää käydä poistattamassa yksityisellä.
Ihan sama mitä yrittää, niin vastassa on aina betonimuuri, jonka ohittamiseksi pitää tehdä kaikki taikatemput. Aina nekään ei riitä.
perusteiltaan kapitalistinen (yksityinen sektori luo hyvinvoinnin ja toimii työntekijöineen nettomaksajana). Mutta julkistalous on elänyt Nokia-buumin jälkeen kuin tulopuolella ei olisi mitään tapahtunut, alijäämät on kuitattu lisääntyvällä velalla. Julkinen sektori on kasvatettu mastodonttiseksi, ja sen järkeistämiseen menee ainakin pari hallituskautta.
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä kun jotkut suhtautuvat Viron terveydenhuoltoon skeptisesti, kun siellä olevat lääkärit ovat oikeasti tosi hyviä ja lääketieteen koulutus on laadukasta.
Aika suuri osa niistä tulee kuitenkin Suomeen saamaan lisäoppia ja erikoistumaan. Ne suomalaiset lääketieteen opiskelijat, jotka eivät pääse suomalaisiin tiedekuntiin menevät Tartoon opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Viron, Turkin yms. plastiikkakirurgian taso on sellainen, että asiakkaat ovat tuttuja Suomen terveydenhuollossa, kun korjauttavat hengenvaarallisia tulehduksiaan täällä meidän laskuumme. Vähäisille reaursseille olisi parempaakin käyttöä.
Puhutaan tarveydenhoidosta, ei kosmeettisesta hoidosta. Sairauksista ja sairaanhoidosta. Tutkimuksista, kuvantamisista ja operaatioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja koko sukuni pääsimme Intiassa heti hoitoon kun Suomessa emme ikinä. Kyllä vain intiassa oli niin hyvä olla ja lomailla. Lääkäri löysi paljon sairauksia joista en tiennytkään ja sain lääkkeitä joista Suomessa ei ole kuultukaan.
Tämä on varmaan vitsi. Intiassa lääkärien taso on mitä sattuu. Hammaslääkärin vastaanottoa pitävistäkin puolella on jkn alan tutkinto. Vakuutusyhtiöt antavat listoja hyväksytyistä lääkäreistä matkavakuutusta varten. Oikeasti, kuka uskaltaa noita käyttää. Sama kuin menee Turkkiin kirurgille.
Intialaiset lääkärit ovat maailman parhaita.Ilman intialaisia lääkäreitä esim. USA ja Iso-Britannia olisivat pahassa lirissä.
Varmaan Intian kokoisessa maassa on ihan hyviäkin lääkäreitä, mutta ne kaikista parhaat ovat sieltä poistuneet muihn maihin.
Kävitkö äänestämässä ja ketä tai mitä äänestit? Eiköhän ole ihan oma vika että Suomilaiva on tuuliajolla.
Olen nyt ollut työkyvyttömänä 20v. kun en saannut hoitoa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitainen avaus.
Kertakäynti riitti mutta nyt kuitenkin asut toisessa maassa ja saat hoitoa viikoittain?
-Asuin Suomessa, yritin saada apua seitsemän vuotta julkisesta terveydenhuollosta.
-Kävin Virossa, josta sain diagnoosin ja reseptin
-Muutin toiseen EU-maahan, jossa työskentelen, maksan veroni SEKÄ hoidatan sairauttani (oireita vain) 1-2 viikon välein
Millaisesta ratakiskosta tämä pitää vääntää sellaiselle ihmiselle joka on keskustelupalstalla lukematta toisten viestejä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Reseptin saaminen Suomessa: Soitat ajanvaraukseen, ei vastata. Jätät takaisinsoittopyynnön. Soittavat tai jos takaisinsoittokiintiö on tullut täyteen, eivät soita. Joka tapauksessa jos viimein saat ketään luurin päähän, ensimmäisenä pitää ylittää hoitajan kyseenalaistava arvio. Pääset "hoitojonoon", joka tarkoittaa sitä, että sitten kun aikoja ehkä joskus jaellaan, saat ehkä ajan. Kuluu kaksi kuukautta, mitään ei kuulu. Soittelet uudelleen ja kysyt, mitä hoitojonossa oleminen tarkoittaa. Nyt kerrotaan, että kiireettömiä aikoja ei ole. Sanot, että täytyisi kuitenkin resepti saada. Kehotetaan menemään työterveyteen. Kerrot, että sinulla on vain ennaltaehkäisevä työterveys. Suositellaan yksityistä. Tilaat Mehiläisestä erikoislääkärin etävastaanottoajan. Saat sen. Se maksaa 67,50 plus poliklinikkamaksu 33,90 ja muutamia lisäkuluja päälle, yhteensä yli 120 euroa.
Reseptin saaminen muualla Euroopassa: Varaat nettivastaanoton. Se m
Näinhän tosiaan niitä opioidireseptejä voidaan tietyistä maista saada ihan netti-ilmoituksella. Opioidi-ongelma onkin sitten niissä maissa vähän eri tasolla kuin Suomessa. Intiastakin saa monenmoista lääkettä ilman reseptiäkin apteekeista. Sekö on mielestäsi sitä hyvää lääketiedettä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomi on oikeasti ihan banaanivaltio. Meidän tiestö ja työttömyysaste on kehitysmaatasoa. Näkeehän sen omin silmin, että homma ei toimi.
Olen kiertänyt aika paljon maailmaa ja minä näen tilanteen kyllä varsin erilaisena.
Suomessa kansa ei ymmärrä elävänsä keskellä sosialismia, jossa talous ei toimi ja sen johdosta ei mikään muukaan.
He, jotka käyvät ulkomailla ja kokevat eron, ymmärtävåt miten aivopesty tämä kansa on.
Miten kuivuudesta johtuvat ja ympäri palloa riehuvat metsäpalot liittyvät tähän keskusteluun? "Eipä ne piripäät ja kolanokat aikanaan saaneet tarpeeksi ite edes ryssiä tapettua" - on ihan samaa kastia kuin tuo sinun kommentti.