Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihomiselle ei näy loppua. Mitä teen väärin?

Vierailija
23.07.2024 |

Tää ei vaa voi olla ruuasta kii. Mul yhtäkkiä on tullut 8kk aikana jo 17 kiloa eikä loppua näy. Ihan viikosta toiseen. 

Mä on oikeasti paniikissa kun en tajuu mistä johtuu. Oon super tietoinen ruuasta ja asioista.

Voiko olla pelkästään kyse siitä että oon kotona etänä? 

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hengitysilmasta saat liikaa energiaa?

Tämä. Laitettiin ionisaattori, niin meikä laihtui 150 g päivässä sen jälkeen "itsestään"!

Vierailija
42/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä päättänyt tehdä kaikkesi, kaikkesi, jotta kilot lähtee. Kaikki keinot käyttöön, KAIKKI! 

KAIKKI KEINOT KÄYTTÖÖN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullaki nousi paino kevyestä syömisestä huolimatta, muttei noin paljoa.

Menin lääkäriin ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Hidastaa erittäin merkittävästi koko aineenvaihduntaa, jolloin kevyelläkään syömisellä ei oikeasti laihdu.

Eli mene lääkäriin.

Ihan huuhaa puhetta. Keho kuluttaa tietyn verran oli mikä sairaus tahansa. Tämä on perus fysiikkaaa.

Keho kuluttaa vähemmän, jos on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sen lisäksi voi kertyä paljonkin nestettä.

Paska puhetta

Helppo huudella jos ei ole itse kokenut.

Itsellä meni aineenvaihdunta DM2 takia täysin sekaisin enkä laihtunut vaikka söin ravitsemusterap

Jos ozempic auttoi niin silloin söit vain liikaa. Kai ymmärrät että ozempic ei taianomaisesti poista rasvaa vaan huijaa aivojasi luulemaan että olet kylläinen pidempään.

Vierailija
44/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli PCOS syynä. Metformiini auttoi. Aloin laihtua, vaikka syömiset pysyi samana tai jopa lisäsin niitä. 

Vierailija
45/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkäriin ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Hidastaa erittäin merkittävästi koko aineenvaihduntaa, jolloin kevyelläkään syömisellä ei oikeasti laihdu.

Eli mene lääkäriin.

Ihan huuhaa puhetta. Keho kuluttaa tietyn verran oli mikä sairaus tahansa. Tämä on perus fysiikkaaa.

Keho kuluttaa vähemmän, jos on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sen lisäksi voi kertyä paljonkin nestettä.

Paska puhetta

Itsellä meni aineenvaihdunta DM2 takia täysin s

Söin kuitenkin rav ter. Ohjeiden mukaan joten MINUN OLISI pitänyt laihtua kaiken järjen mukaan.

Nythän ei tosiaan tarvii syödä kuin pari suupalaa parin tunnin välein  :)

Vierailija
46/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pco ei nostanut painoa, pikemminkin päinvastoin olen ollut laiha. Ylipaino lisätään diagnoosiin s-kirjaimella. Mikä lie syy ja seuraus. 

Vierailija
47/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla pco ei nostanut painoa, pikemminkin päinvastoin olen ollut laiha. Ylipaino lisätään diagnoosiin s-kirjaimella. Mikä lie syy ja seuraus. 

Minulla PCOS-oireet olivat pahimmillaan, kun mittari olivat 171/51. Sitten lihoin nopeasti 20-30 kiloa. Onneksi metformiini pysäytti lihomisen. Nyt olen 171/68 ja pari kiloa vielä haluan pudottaa. 

Vierailija
48/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä, kun et edes kerro mitä syöt. Esimerkiksi listaamalla päivän ruoat mukaanlukien kaikki leikkeleet joita laitat leivän päälle ja salaatinkastikkeet ym. soossit. 

Kysymys ei aina ole suoranaisesti PALJONKO syöt vaan MITÄ syöt. Esimerkiksi 100g Myllyn Paras makaronia on 344 kcal ja 100g Atria naudan jauheliha (10%) on 168 kcal. Kumpikin "annos" on yhtä paljon ruokaa, mutta silti kalorimäärältään toinen kaksinkertainen.

Ja jos olet etätöissä niin kannattaa tarkkailla nimenomaan hiilihydraattien määrää. Ei niitä tarvi tankata älyttömästi jos et tee fyysistä työtä tai harrasta liikuntaa. 

Jos on sairaus esim. kilpisrauhasen vajaatoiminta niin kyllähän se tuo haastetta painonhallintaan, mutta ei ole mahdottomuus ainakin jos omaa sukuani mietin. Sitäpaitsi kilpisrauhasen vajaatoimintaa on n. 2-7% naisväestössä, mutta tämänlaisten aloitusten kommenttiosuuden perusteella täällä palstalla jokaiselta löytyy..

Vierailija
49/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
50/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei huomioi niin lihoo.

Vierailija
51/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se nyt vaan on juurikin siitä ruuasta (ja liikkumattomuudesta) kiinni.

Vierailija
52/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut vähän tai et ollenkaan.

Vierailija
53/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta ei voi pysähtyä. Jos se pysähtyy niin olet kuollut. Ja jos pissi ja kakka tulee normaalisti niin silloin aineenvaihdunta toimii.

Vierailija
54/96 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailurytmisi voi ensinnäkin olla väärä, syöt liian harvoin ja liian isoja annoskokoja, syöminen täytyy jakaa päivässä kolmeen kohtuullisen kokoiseen (käytä lautasmallia) pääateriaan joiden välissä syödään vähäkalorisia väkipaloja. Liian vähäinen liikunta, myös tupakan poltto ja alkoholin nauttiminenkin sekä liian lyhyet yöunet voivat vaikuttaa aineen vaihduntaan. 

Vierailija
55/96 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen aina ollut hoikka, joten ei kilpirauhasen vajaatoiminta ainakaan automaattisesti lisää painoa ja epäilen enemmän syömistä syyksi.

Lihavuus on yleensä mielenterveyden sairaus, harvoin kyseessä on pelkkä tiedon puute, vaan lihavalla on tahto olla omassa vääristyneessä kuplassaan.

Vierailija
56/96 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mene lääkäriin.

Paska puhetta

Itsellä meni aineenvaihdunta DM2 takia täysin sekaisin enkä laihtunut vaikka söin ravitsemusterap

Hehe meni DM2 takia aineenvaihdunta sekaisin etkä laihtunut 😂 Mistäs se DM2, ylipainoon liittyvä elintapasairaus sitten tuli?

Ole nyt rehellinen itsellesi, et hallitse syömistäsi ja tuskin muitakaan elintapoja. Siellä se syy on.

Vierailija
57/96 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailurytmisi voi ensinnäkin olla väärä, syöt liian harvoin ja liian isoja annoskokoja, syöminen täytyy jakaa päivässä kolmeen kohtuullisen kokoiseen (käytä lautasmallia) pääateriaan joiden välissä syödään vähäkalorisia väkipaloja. Liian vähäinen liikunta, myös tupakan poltto ja alkoholin nauttiminenkin sekä liian lyhyet yöunet voivat vaikuttaa aineen vaihduntaan. 

No jos on yhtään heikentynyttä sokerinsietoa, niin noin tiheää syömistä ei todellakaan kannata harrastaa. Koska silloin vain pidät niitä sokeritasoja ja insuliineja koko ajan ylhäällä. Ja mitä enemmän on verenkierrossa sokeria plus insuliinia, sitä enemmän se lihottaa.

Kun paino vain nousee, voi olla insuliiniresistenssiä ja silloin kannattaa syödä 3 kunnon isoa ateriaa päivässä, niin isoja, että nälkä lähtee seuraavaksi viideksi tunniksi eikä mitään naposteluja välissä. Annat kehon sokereiden ja insuliinien laskea ja kehon levätä siis siinä välissä. 

Pätkäpaasto on myös hyväksi sokeritasoille eli pidät vain niin pitkän tauon syömisestä kuin pystyt (ota yö mukaan tähän).

Vierailija
58/96 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen aina ollut hoikka, joten ei kilpirauhasen vajaatoiminta ainakaan automaattisesti lisää painoa ja epäilen enemmän syömistä syyksi.

Lihavuus on yleensä mielenterveyden sairaus, harvoin kyseessä on pelkkä tiedon puute, vaan lihavalla on tahto olla omassa vääristyneessä kuplassaan.

Onko sulla lääkitys?

Vierailija
59/96 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh :)

Vierailija
60/96 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mene lääkäriin.

Paska puhetta

Itsellä meni aineenvaihdunta DM2 takia täysin s

Dm2 ei liity ylipainoon, vaan väärään ravintoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä