Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihomiselle ei näy loppua. Mitä teen väärin?

Vierailija
23.07.2024 |

Tää ei vaa voi olla ruuasta kii. Mul yhtäkkiä on tullut 8kk aikana jo 17 kiloa eikä loppua näy. Ihan viikosta toiseen. 

Mä on oikeasti paniikissa kun en tajuu mistä johtuu. Oon super tietoinen ruuasta ja asioista.

Voiko olla pelkästään kyse siitä että oon kotona etänä? 

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on etänä, voi käydä kävelyllä joskus? Vaikka istuminen liikaa ei kiva. Mitä syö ja juo, ehkä vaikuttaa, hormonit. Onko tarpeeksi unta, ei stressiä kauheasti.

Vierailija
2/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi olla jokin aineenvaihduntasairaus. On ihan sama mitä syö jos kroppa ei polta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustesti.

Vierailija
4/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

Vierailija
5/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki nousi paino kevyestä syömisestä huolimatta, muttei noin paljoa.

Menin lääkäriin ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Hidastaa erittäin merkittävästi koko aineenvaihduntaa, jolloin kevyelläkään syömisellä ei oikeasti laihdu.

Eli mene lääkäriin.

Vierailija
6/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oikeasti paino tipu erittäin kevyellä syömisellä, jotain on oikeasti pielessä. Vaikka jengi huutaa, että kuiteski syöt liikaa, sillä joidenkin on oikeasti mahdotonta uskoa, että joku ei laihtuisi kevyellä syömisellä.

Eli kilpirauhasen vajaatoimintaa veikkaan, jos oikeasti syöt vähän, niin vähän, että muut ihmiset sillä määrällä laihtuisivat.

En tiedä, mitä muita aineenvaihduntasairauksia on, joissa paino ei putoa tai nousee vain?

Vierailija
7/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö mitään lääkkeitä? Esim. tietyt masennuslääkkeet hidastavat aineenvaihdunnan, jolloin paino nousee.

Vierailija
8/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös lihoin alle kolmekymppisenä muutamassa kuukaudessa 15 kg melkein 20 vuotta sitten muuttamatta elintapoja lainkaan. Sen enempää en ole lihonut mutten myöskään saa painoa millään laskemaan. Mitään vikaa ei löydy verikokeista. Liikun päivittäin paljon hyötyliikuntana sillä en omista autoa ja käyn ryhmäliikuntatunneilla säännöllisesti sen lisäksi, että olen karsinut pois ne mehut, sokeriset herkut, siiderit ja muut joiden kuvitellaan olevan ylipainoisten pääasiallinen ruokavalio.

Vierailija
9/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro mitkä on mittasi nyt? Ja mitä mittasi olivat esim. viimeiset 5 vuotta.

Vierailija
10/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oikeasti paino tipu erittäin kevyellä syömisellä, jotain on oikeasti pielessä. Vaikka jengi huutaa, että kuiteski syöt liikaa, sillä joidenkin on oikeasti mahdotonta uskoa, että joku ei laihtuisi kevyellä syömisellä.

Eli kilpirauhasen vajaatoimintaa veikkaan, jos oikeasti syöt vähän, niin vähän, että muut ihmiset sillä määrällä laihtuisivat.

En tiedä, mitä muita aineenvaihduntasairauksia on, joissa paino ei putoa tai nousee vain?

Monirakkulaiset munasarjat ainakin.

Vierailija
11/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös lihoin alle kolmekymppisenä muutamassa kuukaudessa 15 kg melkein 20 vuotta sitten muuttamatta elintapoja lainkaan. Sen enempää en ole lihonut mutten myöskään saa painoa millään laskemaan. Mitään vikaa ei löydy verikokeista. Liikun päivittäin paljon hyötyliikuntana sillä en omista autoa ja käyn ryhmäliikuntatunneilla säännöllisesti sen lisäksi, että olen karsinut pois ne mehut, sokeriset herkut, siiderit ja muut joiden kuvitellaan olevan ylipainoisten pääasiallinen ruokavalio.

Siis otettiinko sulta kilpirauhaskokeet ja rauta?

Käytitkö masennuslääkkeitä? Ne lihottaa itsessään hidastamalla aineenvaihdunnan miltei kokonaan eli paino nousee silloin ns. normaalilla syömisellä ja kykenet laihtumaan silloin vain nälkäkuurilla (tyyliin yksi omena ja yksi jogurtti per päivä).

Vierailija
12/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliiniresistenssi, pco, esidiabetes

Vierailija
13/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, ap, analysoidaan tämä asia nyt syvällisesti. Hetken dilemmaa pohdittuani olen saapunut siihen mullistavaan johtopäätökseen, että SINÄ SYÖT LIIKAA. 

Vierailija
14/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, ap, analysoidaan tämä asia nyt syvällisesti. Hetken dilemmaa pohdittuani olen saapunut siihen mullistavaan johtopäätökseen, että SINÄ SYÖT LIIKAA. 

Tää on tää yleisin asenne. Ei kertakaikkiaan uskota aineenvaihduntasairauksiin.

Mullakin paino nousi ja söin erittäin vähän. Lääkärissä sitten todettiin paha raudanpuute, siitä johtuva kilpirauhasen vajaatoiminta ja sen aiheuttamat kohonnut verensokeri, koholla oleva LDL, kohonnut verenpaine.

Tuossa tilassa se paino nousee, tai pysyy samana, mikäli vedät rajua kitukuuria.

Vierailija
15/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä läskit yleensä tekee? Ne vaan SYÖ

Vierailija
16/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti tankkaat enemmän kuin kulutat

Vierailija
17/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä läskit yleensä tekee? Ne vaan SYÖ

No mitä jos ne väittää ettei ne syö paljoa ja sitten lääkäristä löytyy oikea sairaus? Etkö usko tällaiseen lainkaan siis?

Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
18/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti tankkaat enemmän kuin kulutat

Etkö usko, että ap:lla voisi olla kilpirauhasen vajaatoiminta, jolloin paino pysyy samana vain, mikäli syöt yhden jogurtin ja omenan päivässä? Muuten lihoo siis.

Vierailija
19/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä syöt liian vähän ja liikut ihan liikaa

Vierailija
20/96 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon kittaat kaljaa päivittäin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän