Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Bioeetikko Joona Räsänen: "Nykyaikaiset deittimarkkinat tuottavat liikaa häviäjiä miehissä, ja se luo pohjaa konservatiivisuudelle"

Vierailija
23.07.2024 |

https://www.hs.fi/feature/art-2000010525230.html

Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta.

Samaan aikaan pienellä murto-osalla miehistä jotka ovat hyvännäköisiä, pitkiä ja atleettisia, on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.

Räsänen povaa, että radikalismin ja äärikonservatiivisuuden nousu jatkuu miesten keskuudessa, sekä miesten ja naisten poliittinen kartta on ideologioiltaan ja aatteiltaan päinvastainen. Sukupuolet eriytyvät yhä kauemmas toisisistaan.

Kommentit (1027)

Vierailija
921/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen saisi jo huomattavasti korjattua kieltämällä deittisovellukset, jossain määrin somet ylipäätään. Mutta tämä olisi varmaan helposti huomiota saavien naisten mielestä naisvihamielisyyttä, vaikka kielto koskisi kumpaakin sukupuolta. 

Miksi te miehet sitten roikutte kaikkien kauniiden naisten someissa läähättämässä näille?

Ettekö millään pysty ottamaan opiksi peliteoriasta, joka kuitenkin on jo vuosikymmeniä vanha?

Vierailija
922/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa naisen niin pitää mennä soittamaan sen ovikelloa. Naiset on nykyään kotona, koska heillä ei ole rahaa lähteä mihinkään.

Mitä ehmettiä jankutat koko ajan rahoista?  Tee hyvä nainen kotiviiniä, ota pienet pohjat kotona ja juo kapakassa vain vettä. Eikö sinulla ole yhtään kaveria? 

Ei nykyään voi mennä pubiin tai baariin, jos sieltä ei osta mitään. Niissä paikoissa käy vain tietyt samat naiset. En todellakaan mene yksin istumaan johonkin pöytään ilman rahaa ostaa mitään.

No mene hyvä nainen jonkun kaverisi kanssa istumaan "johonkin pöytään ilman rahaa ostaa mitään". Voitte tanssia ja katsella miehiä.  Juoda voi etukäteen kotonakin, jos osaa tilipäivänä tehdä itse kotiviiniä, jota maistellaan pohjiksi. 

Itse (m) käyn satunnaisesti lauantaisin tanssimassa diskossa, jossa sisäänpääsy ja narikka maksaa yhteensä kympin. En koko illan aikana yleensä juo muuta kuin vettä. Enkä ole ainoa joka noin toimii. Eli ei tuon tarvitse olla erityisen kallista. 

Tuttu työtön nainen käy samassa paikassa samalla lailla minimikustannuksin noin kerran kuussa. 

Moni nainen kiertää kapakoita yksin. Ellei ole työkavereita tai esim. samanikäistä lasta, eikä asu kovin lähellä entisiä opiskelukavereita, moni nainen jää yksin. 

Olen käynyt paljon yksinäni ravintoloissa. Jos ei ole duunia, käyn sellaisena päivänä kun pääsee ilmaiseksi. Aiemmin muutama nuorimies on tiuskinut minulle, että eikö sinulla ole yhtään kaveria! mikäli hänen ystävänsä on piirittänyt minua. Typerykset nyt ovat aina loukkaamassa muita. 

N56

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta saavat seksiä ja parisuhteen kuvankauniin AI-robotin kanssa, ehkäpä jopa veronmaksajien tuella. Persujen kannattajissahan on paljon näitä parisuhteeseen kelpaamattomia ahdasmielisiä konservatiivimiehiä, joten persut varmaan ajavat heidän puoliaan tässäkin. Jos naisia ei saa, niin seksirobottia sitten. Ongelma ratkaistu.

Tosiaan teknologian kehitys voi korjata pian miehien seksiongelman. Ollaan hyvin lähellä sitä, että robotin kanssa tai virtuaalitodellisuudessa voisi harrastaa aidon tuntuista seksiä.

Toki riskinä on, että luomu lakkaa kiinnostamasta myös niitä miehiä, joilla olisi vientiä. Onhan se helpompaa painaa napista, kuin tehdä kaikenlaisia pariutumisrituaaleja.

Ihmisiä on joka tapauksessa ihan liikaa, eipä tuo haittaisi vaikka ihmiskunnan määrä romahtaisi.

Ja muutenkin mies, joka valitsee mieluummin napin painalluksella AI-seksiä kuin oikean naisen ja parisuhteen, ei ole naiskunnalle mikään menetys. Ei moisesta vätyksestä olisi puolisoksi, isäksi, saati edes rakastajaksi.

Olen huvittuneena seurannut keskustelua seksiroboteista tai naisroboteista, joiden povataan tekevän naisista tarpeettomia. Monilla miehillä kehystys tuntuu olevan, että näin niitä naisia näpäytetään ja näytetään, kuinka naiset eivät olekaan niin erityisiä kuin luulevat olevansa ja toiveena vaikuttaa olevan, että naiset nyt sankoin joukoin säikähtävät ja ryntäävät suhteeseen miesten kanssa. Nuo miehet eivät vaan ymmärrä, että harva nainen haluaa olla vaihtoehto robotille tai pariutua miehen kanssa, jonka odotukset kumppanille tekoälyllä varustettu robotti pystyy täyttämään.

Vierailija
924/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen saisi jo huomattavasti korjattua kieltämällä deittisovellukset, jossain määrin somet ylipäätään. Mutta tämä olisi varmaan helposti huomiota saavien naisten mielestä naisvihamielisyyttä, vaikka kielto koskisi kumpaakin sukupuolta. 

Tämä. Mutta naisten mielestä jokaisen etulyöntiasemansa menettäminen on naisvihamielistä tyranniaa, vaikka rajoitukset kohdistuisivat yhtä lailla miehiin. Kuten alapeukuista näkee. 

Vierailija
925/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten hypergamia on ihan tutkittu asia sekä sekin on ihan tilastollisesti tutkittu asia deitti sovelluksista että naiset hylkää 80% miehistä ja hyväksyy vain 20% 

Sanotko itse oikeasti lähes kaikille joo? Tuskin. 

Olen tehnyt itse aloitteen yhden ainoan ihmisen suhteen, olemme nykyään naimisissa. 

Mitä tekemistä kommentillasi on tilastollisten ja yhteiskunnallisten tosiasioiden kanssa? 

En kauheasti miettinyt tilastoja ja yhteiskunnallisia "tosiasioita", kun tapasin tulevan puolisoni. 

Vierailija
926/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän kaikki ole deittisovelluksissa nytkään.

Vierailija
927/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te miehet sitten roikutte kaikkien kauniiden naisten someissa läähättämässä näille?

Ettekö millään pysty ottamaan opiksi peliteoriasta, joka kuitenkin on jo vuosikymmeniä vanha?

Jos haluat puhua miehistä kollektiivina, se on ok, mutta välttäisin käyttämästä muotoa "te" ja kohdistamasta näitä oletuksia juuri minuun. Se antaa sinusta erittäin tyhmän vaikutelman. 

Ja kyllä, kuten sanoin, kielto koskisi myös miehiä, joten jos somet kiellettäisiin, eivät miehetkään olisi siellä läähättämässä. Tuliko viimeistään nyt selväksi? 

Vierailija
928/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy olen köyhä, ruma, hidasälyinen ja inhottava ihminen, eikä naiset halua mua. Naisten vika! Kyllä pitää saada naista vaikka lisääntymiseni olisi kuinka kaikkien edun vastaista! 

Vierailija
929/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä 7000 tykkäystä, nolla match. Ja näytän Brat Pitiltä, eli joku kusettaa noissa apeissä ja rajusti. 

Vierailija
930/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten hypergamia on ihan tutkittu asia sekä sekin on ihan tilastollisesti tutkittu asia deitti sovelluksista että naiset hylkää 80% miehistä ja hyväksyy vain 20% 

Olen tehnyt itse aloitteen yhden ainoan ihmisen suhteen, olemme nykyään naimisissa. 

Mitä tekemistä kommentillasi on tilastollisten ja yhteiskunnallisten tosiasioiden kanssa? 

En kauheasti miettinyt tilastoja ja yhteiskunnallisia "tosiasioita", kun tapasin tulevan puolisoni. 

Huomaan. Ei voi tosiaankaan kauhalla vaatia. 

Vierailija
931/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä 7000 tykkäystä, nolla match. Ja näytän Brat Pitiltä, eli joku kusettaa noissa apeissä ja rajusti. 

Brad Pit on rupsahtanut 5-kymppinen siannenäinen pätkä. En huolisi! 

N53

Vierailija
932/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joona Räsänen haluaa herättää keskustelua. Hänestä olisi hyvä, jos iän voisi määritellä itse. Sosiaalisten ja reippaiden suosimista työpaikoilla hän pitää syrjintänä. Myös deittailusta hänellä on sanottavaa.

Eli hänestä olisi hyvä että nelikymppinen voisi määritellä olevansa parikymppinen ja että epäsosiaalisia ja laiskoja palkittaisiin työpaikoilla?? 

Kokoomus on tehnyt sellaista politiikkaa, että naiset vihaavat nykyään hyvätuloisia miehiä.

Vierailija
933/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi 20 % on ihan tosi korkea luku itse asiassa! Toisissa ketjuissa tällä samalla palstalla toiset (tai mahdollisesti samat) miehet ulvoo ja valittaa siitä, että tyttöystävällä on ollut liian monta kumppania. Jos naiset keskimäärin hyväksyisi 20 % iskuyrityksistä, niin sitten olisi useimmilla naisilla ollut monta kymmentä kumppania. (Oikeasti mediaani on alle 10.)

Vierailija
934/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkin ongelmaan on jo keksitty ratkaisu: Islam.

Vierailija
935/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on saanut naiset vihaamaan hyvätuloisia miehiä.

Vierailija
936/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on saanut naiset vihaamaan hyvätuloisia miehiä.

Työkokeilussa hyvätuloisen miehen kahvikuppi pestään vessaharjalla.

Vierailija
937/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi pitäisi rekisteröidä johonkin tietokantaan minkä voi sitten avata kumppanin katseltavaksi ennen intiimiä kanssakäymistä. Se toimisi todisteena sille, että ei pyöritä 10 muuta naista samaan aikaan ja näyttäisi myös todisteet seksitaudeista.

Vierailija
938/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joona Räsänen haluaa herättää keskustelua. Hänestä olisi hyvä, jos iän voisi määritellä itse. Sosiaalisten ja reippaiden suosimista työpaikoilla hän pitää syrjintänä. Myös deittailusta hänellä on sanottavaa.

Eli hänestä olisi hyvä että nelikymppinen voisi määritellä olevansa parikymppinen ja että epäsosiaalisia ja laiskoja palkittaisiin työpaikoilla?? 

Kuulostaa vähän siltä, että heebo on ihan itse torpannut oman uskottavuutensa.

Vierailija
939/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Miksi kukaan sääntelisi jotakin tällaista, ja ajaisi naisia inkkelien seksuaaliseen hyväksikäyttöön?

En käytä deittiappeja, en käy baareissa, eikä kiinnosta inkkelit TIPPAAKAAN. Miehet lähestyvät aina kun laitan nokkani ulos ja istun jossakin hieman pidempään -> poistun tällaisista paikoista aina sellaisiin, missä olen ns. alinta kastia, koska näissä saan olla rauhassa.

Mikä hitto näitä sekopäitä vaivaa, kuvittelevat että naisen hyväksikäyttö on joku ihmisoikeus ja kuvittelevat että houkuttelun lisäksi naisia aletaan pakottamaan tulemaan miesten hyväksikäyttämiksi ja r aiskaamiksi.

Naiset alkavat elämään sitä elämää mitä haluavat, joka ei sisällä miehiä, miehet ehdottavat että kielletään kaikki naisten elämä jotta naisten on pakko suostua r aiskauksiin :D

Sitten kun tämä kielto ei toimisi, kuten esim. minun kohdallani kun en käytä niitä muutenkaan, niin mitäs sitten? Seuraavaksi ehdotat että poliisi hakee naisen kodistaan inkkelin r aiskattavaksi? :D

Voisiko poliisi ja lääkärit ennemminkin päästää inkkelin kärsimyksistään ja poistaa tältä vaikka pallit.

Vierailija
940/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi 20 % on ihan tosi korkea luku itse asiassa! Toisissa ketjuissa tällä samalla palstalla toiset (tai mahdollisesti samat) miehet ulvoo ja valittaa siitä, että tyttöystävällä on ollut liian monta kumppania. Jos naiset keskimäärin hyväksyisi 20 % iskuyrityksistä, niin sitten olisi useimmilla naisilla ollut monta kymmentä kumppania. (Oikeasti mediaani on alle 10.)

Epäilemättä naisten mielestä 20 % on jo liian korkea luku, koska siihenkin sisältyy miehiä, jotka ovat vain tavallisen kelvollisen näköisiä eivätkä huippukomeita. Epäilemättä monen naisen mielestä prosentin pitäisi olla enemmänkin 5 %, jotta jyvät lopullisesti erottuisivat akanoista. Epäilemättä vain tuo pieni prosentti on aidosti ei-ällöjä tapauksia. Epäilemättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän