HS: Bioeetikko Joona Räsänen: "Nykyaikaiset deittimarkkinat tuottavat liikaa häviäjiä miehissä, ja se luo pohjaa konservatiivisuudelle"
https://www.hs.fi/feature/art-2000010525230.html
Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta.
Samaan aikaan pienellä murto-osalla miehistä jotka ovat hyvännäköisiä, pitkiä ja atleettisia, on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.
Räsänen povaa, että radikalismin ja äärikonservatiivisuuden nousu jatkuu miesten keskuudessa, sekä miesten ja naisten poliittinen kartta on ideologioiltaan ja aatteiltaan päinvastainen. Sukupuolet eriytyvät yhä kauemmas toisisistaan.
Kommentit (1027)
Vierailija kirjoitti:
Naisten hypergamia on ihan tutkittu asia sekä sekin on ihan tilastollisesti tutkittu asia deitti sovelluksista että naiset hylkää 80% miehistä ja hyväksyy vain 20%
Sanotko itse oikeasti lähes kaikille joo? Tuskin.
Olen tehnyt itse aloitteen yhden ainoan ihmisen suhteen, olemme nykyään naimisissa.
Petteri halusi köyhät naiset pois baareista ja pubeista. Siksi hän leikkasi ansiosidonnaisen. Eli miehet voivat tulla soittamaan ovikelloa, jos haluavat tutustua köyhempiin naisiin.
Ja heti mentiin seksiin ("neitsyitä") sekä järjettömiin valheisiin ("pienellä murto-osalla").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten hypergamia on ihan tutkittu asia sekä sekin on ihan tilastollisesti tutkittu asia deitti sovelluksista että naiset hylkää 80% miehistä ja hyväksyy vain 20%
Sanotko itse oikeasti lähes kaikille joo? Tuskin.
Olen tehnyt itse aloitteen yhden ainoan ihmisen suhteen, olemme nykyään naimisissa.
Mitä tekemistä kommentillasi on tilastollisten ja yhteiskunnallisten tosiasioiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kokemuksen puute, saamisen puute ja suhteen puute naisen kanssa ajaisi jotenkin konservatiivisemmaks, ehkä jopa radikaalisemmaksi (kuten incel), niin joku siellä juurisyynä on myös ennen tätä ilmiötä. ELi mikä miehissä ajaa näihin kun eivät saa naista? Pelko kontrollin menettämisestä? Hakevat epätoivoisesti miehuuttaan jostain mikä entistä enemmän ajaa heitä kauemmas siitä mitä naiset haluavat? Jne. Joku vika tässä on, että jos tuo ilmiö yhdistyy naisiin, niin mulle se kuvastaa puhdasta valtaa. Mielenkiintoista..
Niin tai sitten miehet vain ajavat omaa etuaan, kuten naiset ajaessaan ns. feminismiä? Eikö miehillä ole oikeus ajaa omaa etuaan siinä missä naisilla? Vai onko tässä jokin kaksoisstandardi?
Miten naisvihamielisyys on miesten etujen ajamista? Onko tosiaan niin, että miesten etua ei voida ajaa ilman naisten esineellistämistä?
Sanoinko minä mitään naisvihamielisyydestä tai esineellistämisestä? En. Miksi te va jakit ette osaa lukea? Ai niin, koska olette va jakkeja.
Incel-kulttuuri on määritelmällisesti naisvihamielinen. Et voi lennosta ja omasta päätöksestäsi muuttaa käsitteiden merkityksiä tai ainakaan syytellä toisia vajakeiksi, jos ei he eivät tiedä itse keksittyjä määritelmiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Petteri halusi köyhät naiset pois baareista ja pubeista. Siksi hän leikkasi ansiosidonnaisen. Eli miehet voivat tulla soittamaan ovikelloa, jos haluavat tutustua köyhempiin naisiin.
Petteri nosti kyllä omaa palkkaansa 😊.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kokemuksen puute, saamisen puute ja suhteen puute naisen kanssa ajaisi jotenkin konservatiivisemmaks, ehkä jopa radikaalisemmaksi (kuten incel), niin joku siellä juurisyynä on myös ennen tätä ilmiötä. ELi mikä miehissä ajaa näihin kun eivät saa naista? Pelko kontrollin menettämisestä? Hakevat epätoivoisesti miehuuttaan jostain mikä entistä enemmän ajaa heitä kauemmas siitä mitä naiset haluavat? Jne. Joku vika tässä on, että jos tuo ilmiö yhdistyy naisiin, niin mulle se kuvastaa puhdasta valtaa. Mielenkiintoista..
Niin tai sitten miehet vain ajavat omaa etuaan, kuten naiset ajaessaan ns. feminismiä? Eikö miehillä ole oikeus ajaa omaa etuaan siinä missä naisilla? Vai onko tässä jokin kaksoisstandardi?
Niin siis miesten ylivaltaa suhteessa naisiin -etua? Naisille riittäisi se tasa-arvoinen valta, vielä ei olla edes siinä pisteessä, vaikka mahdollisuuksia on toki enemmän ja enemmän feminismin takia.
Perusäijänä tietysti väännät asian taas noin, mikä saa näyttämään etteivät naiset saisi vaatia mitään ja kun valitetaan siitä että miehistä tulee hulluja radikaaleja pimpin puutteesta niin taas on naiset ahneita. Kat-so-kaa pei-liin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naisvihamielisyys on miesten etujen ajamista? Onko tosiaan niin, että miesten etua ei voida ajaa ilman naisten esineellistämistä?
Sanoinko minä mitään naisvihamielisyydestä tai esineellistämisestä? En. Miksi te va jakit ette osaa lukea? Ai niin, koska olette va jakkeja.
Incel-kulttuuri on määritelmällisesti naisvihamielinen. Et voi lennosta ja omasta päätöksestäsi muuttaa käsitteiden merkityksiä tai ainakaan syytellä toisia vajakeiksi, jos ei he eivät tiedä itse keksittyjä määritelmiäsi.
Missä minä puhuin incel-kulttuurista tai mistään muista asioista, joista horiset? En missään. Edelleenkin va jakki, etkö osaa lukea? Et. Miksi näet ihmisten viesteissä asioita, joita nämä eivät koskaan sano? Aidosti utelen. Kiehtovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miesten ylivaltaa suhteessa naisiin -etua? Naisille riittäisi se tasa-arvoinen valta, vielä ei olla edes siinä pisteessä, vaikka mahdollisuuksia on toki enemmän ja enemmän feminismin takia.
Perusäijänä tietysti väännät asian taas noin, mikä saa näyttämään etteivät naiset saisi vaatia mitään ja kun valitetaan siitä että miehistä tulee hulluja radikaaleja pimpin puutteesta niin taas on naiset ahneita. Kat-so-kaa pei-liin.
Miksi laitat suuhuni asioita, joita en ole sanonut? Miksi olet epärehellinen valehteleva kusipää? Oletko sama kuin aiempi va jakki vai peräti joku uusi va jakki?
Jos miesten muuttuminen konservatiiveiksi johtuu siitä, että eivät saa naista, niin miehet ovat paljon tyhmempiä kuin luulin.
Naiset näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen, jos haluavat olla suosittuja, mutta miehet eivät tee mitään asialle, eivätkä kelpuuta niitä naisia, jotka eivät myöskään ole ulkonäkökeskeisiä.
Suomessa on nykyään kulttuuri hyvätuloiset miehet vastaan työttömät naiset. Jos tulee sota niin näille hyvätuloisille miehille ei tehdä mitään palveluksia, ei viedä kahvia eikä huolehdita niiden varusteista eikä ruoista.
Tilanteen saisi jo huomattavasti korjattua kieltämällä deittisovellukset, jossain määrin somet ylipäätään. Mutta tämä olisi varmaan helposti huomiota saavien naisten mielestä naisvihamielisyyttä, vaikka kielto koskisi kumpaakin sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on nykyään kulttuuri hyvätuloiset miehet vastaan työttömät naiset. Jos tulee sota niin näille hyvätuloisille miehille ei tehdä mitään palveluksia, ei viedä kahvia eikä huolehdita niiden varusteista eikä ruoista.
Saavat tietää miltä nälkä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitat suuhuni asioita, joita en ole sanonut? Miksi olet epärehellinen valehteleva kusipää? Oletko sama kuin aiempi va jakki vai peräti joku uusi va jakki?
Ihan itse lainasit viestejä ja jatkoit keskustelua, joissa keskusteltiin incel-kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pitäisikö ministerille viedä kahvia. Oho, meni omaan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta saavat seksiä ja parisuhteen kuvankauniin AI-robotin kanssa, ehkäpä jopa veronmaksajien tuella. Persujen kannattajissahan on paljon näitä parisuhteeseen kelpaamattomia ahdasmielisiä konservatiivimiehiä, joten persut varmaan ajavat heidän puoliaan tässäkin. Jos naisia ei saa, niin seksirobottia sitten. Ongelma ratkaistu.
Tosiaan teknologian kehitys voi korjata pian miehien seksiongelman. Ollaan hyvin lähellä sitä, että robotin kanssa tai virtuaalitodellisuudessa voisi harrastaa aidon tuntuista seksiä.
Toki riskinä on, että luomu lakkaa kiinnostamasta myös niitä miehiä, joilla olisi vientiä. Onhan se helpompaa painaa napista, kuin tehdä kaikenlaisia pariutumisrituaaleja.
Ihmisiä on joka tapauksessa ihan liikaa, eipä tuo haittaisi vaikka ihmiskunnan määrä romahtaisi.
Ja muutenkin mies, joka valitsee mieluummin napin painalluksella AI-seksiä kuin oikean naisen ja parisuhteen, ei ole naiskunnalle mikään menetys. Ei moisesta vätyksestä olisi puolisoksi, isäksi, saati edes rakastajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pitäisikö ministerille viedä kahvia. Oho, meni omaan suuhun.
Ei ministeri mitään kahvia tarvitse, olkoot ilman.
Joona Räsänen haluaa herättää keskustelua. Hänestä olisi hyvä, jos iän voisi määritellä itse. Sosiaalisten ja reippaiden suosimista työpaikoilla hän pitää syrjintänä. Myös deittailusta hänellä on sanottavaa.
Eli hänestä olisi hyvä että nelikymppinen voisi määritellä olevansa parikymppinen ja että epäsosiaalisia ja laiskoja palkittaisiin työpaikoilla??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse lainasit viestejä ja jatkoit keskustelua, joissa keskusteltiin incel-kulttuurista.
En millään muotoa kommentoinut inceleitä viestissäni. Luetun ymmärtäminen.