Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Bioeetikko Joona Räsänen: "Nykyaikaiset deittimarkkinat tuottavat liikaa häviäjiä miehissä, ja se luo pohjaa konservatiivisuudelle"

Vierailija
23.07.2024 |

https://www.hs.fi/feature/art-2000010525230.html

Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta.

Samaan aikaan pienellä murto-osalla miehistä jotka ovat hyvännäköisiä, pitkiä ja atleettisia, on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.

Räsänen povaa, että radikalismin ja äärikonservatiivisuuden nousu jatkuu miesten keskuudessa, sekä miesten ja naisten poliittinen kartta on ideologioiltaan ja aatteiltaan päinvastainen. Sukupuolet eriytyvät yhä kauemmas toisisistaan.

Kommentit (1027)

Vierailija
881/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tyytyminen ei ole hyvä lähtökohta suhteelle."

Tyytyminen itse asiassa kertoo suoraan että ei ole ihastunut eikä rakastunut. Ihminen joka rakastuu toiseen ei koskaan tyydy koska saa silloin juuri sen minkä halusikin.

Vierailija
882/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kokemuksen puute, saamisen puute ja suhteen puute naisen kanssa ajaisi jotenkin konservatiivisemmaks, ehkä jopa radikaalisemmaksi (kuten incel), niin joku siellä juurisyynä on myös ennen tätä ilmiötä. ELi mikä miehissä ajaa näihin kun eivät saa naista? Pelko kontrollin menettämisestä? Hakevat epätoivoisesti miehuuttaan jostain mikä entistä enemmän ajaa heitä kauemmas siitä mitä naiset haluavat? Jne. Joku vika tässä on, että jos tuo ilmiö yhdistyy naisiin, niin mulle se kuvastaa puhdasta valtaa. Mielenkiintoista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neitsyydenpalautus - leikkaukset ovat iso business kun kysyntää löytyy. Suomessakin kolme klinikkaa tarjoaa hymenplastiaa eli immenkalvon uudelleenrakentamista. Tämä vuonna 2021."

Joka on sikälikin mieletöntä että läheskään kaikilla naisilla ei ole luonnostaankaan mitenkään erityisen hyvin emätintä peittävää kalvoa eikä ensimmäisessä yhdynnässä muutenkaan mikään "puhkea".

Muistan lukeneeni että vain noin puolet naisista edes vuotaa verta ensimmäisessä yhdynnässä.

Vierailija
884/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi en baarissa ikinä ala mitään miesten kanssa, koska tämä kuvio on 99% tapauksissa jossa mies lähestyy (tiedätte, humalassa tullaan iskemään ja yrittämään, joskus lääppimään): kun torjut yritykset ja nätisti kerrot ettet ole kiinnostunut ja haluat vain viettää aikaasi kavereiden kanssa. Ilme muuttuu naamalla välittömästi! Näkyy että sellainen kostontunne pulpahtaa silmiä pitkin verkkokalvoille ja alkaa joko sättiminen h-sanalla, "et siis kiinnostava tai nätti olekaan edes", tai jotain muuta vammaista "aikuiselta" ihmiseltä. Kerran jopa jahdattu baarissa ja häiritty kunnes oli pakko lähteä. En tiedä onko kuinka yleistä, mutta on ainakin todistanut kavereidenkin iskuyrityksiä ja niissä vähän samaa kaavaa, ilme muuttuu sellaiseksi että eivät he alunperinkään olleet edes kiinnostuneet kuin päästä pöksyihin. Sama on deittisovelluksissa meininki, lihatiski ja en ihmettele jos suurin osa onkin siellä miehiä ihmettelemässä miksei naiset riitä :D

Näille kannattaa vastata, että on parisuhteessa. Karua, mutta miehet kunnioittavat enemmän toista miestä ja tämän parisuhdetta kuin naisen tahtoa ja mielipidettä.

Mulla on periaate etten valehtele vain koska mies on iskemässä, voin puhua omaa totuuttani ihan rauhassa. Lähinnä ihmettelen tuota käytöstä, enkä usko että varattu status sitä edes mitenkään vähentäisi, he ovat silti tuollaisia.

Vierailija
885/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa naisen niin pitää mennä soittamaan sen ovikelloa. Naiset on nykyään kotona, koska heillä ei ole rahaa lähteä mihinkään.

Mitä ehmettiä jankutat koko ajan rahoista?  Tee hyvä nainen kotiviiniä, ota pienet pohjat kotona ja juo kapakassa vain vettä. Eikö sinulla ole yhtään kaveria? 

Ei nykyään voi mennä pubiin tai baariin, jos sieltä ei osta mitään. Niissä paikoissa käy vain tietyt samat naiset. En todellakaan mene yksin istumaan johonkin pöytään ilman rahaa ostaa mitään.

No mene hyvä nainen jonkun kaverisi kanssa istumaan "johonkin pöytään ilman rahaa ostaa mitään". Voitte tanssia ja katsella miehiä.  Juoda voi etukäteen kotonakin, jos osaa tilipäivänä tehdä itse kotiviiniä, jota maistellaan pohjiksi. 

Ei ole enää kavereita, kun ei ole ollut rahaa käydä missään moneen aikaan.

Vierailija
886/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kokemuksen puute, saamisen puute ja suhteen puute naisen kanssa ajaisi jotenkin konservatiivisemmaks, ehkä jopa radikaalisemmaksi (kuten incel), niin joku siellä juurisyynä on myös ennen tätä ilmiötä. ELi mikä miehissä ajaa näihin kun eivät saa naista? Pelko kontrollin menettämisestä? Hakevat epätoivoisesti miehuuttaan jostain mikä entistä enemmän ajaa heitä kauemmas siitä mitä naiset haluavat? Jne. Joku vika tässä on, että jos tuo ilmiö yhdistyy naisiin, niin mulle se kuvastaa puhdasta valtaa. Mielenkiintoista..

Tämä on se oleellinen kysymys! Myös naisissa on paljon sinkkuja, mutta heillä sinkkuus tai parisuhteen kaipuu ei käänny konservatiivisiin tai ääreviin liikkeisiin hakeutumiseksi tai katkeruudeksi yhteiskuntaa kohtaan, joka heidät on pettänyt tai joka ei lunasta lupauksiaan. Tästä voisi päätellä, että myös odotukset parisuhteelle ja sen merkitys elämässä ovat erilaiset.

Vierailija
887/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa naisen niin pitää mennä soittamaan sen ovikelloa. Naiset on nykyään kotona, koska heillä ei ole rahaa lähteä mihinkään.

Mitä ehmettiä jankutat koko ajan rahoista?  Tee hyvä nainen kotiviiniä, ota pienet pohjat kotona ja juo kapakassa vain vettä. Eikö sinulla ole yhtään kaveria? 

Ei nykyään voi mennä pubiin tai baariin, jos sieltä ei osta mitään. Niissä paikoissa käy vain tietyt samat naiset. En todellakaan mene yksin istumaan johonkin pöytään ilman rahaa ostaa mitään.

No mene hyvä nainen jonkun kaverisi kanssa istumaan "johonkin pöytään ilman rahaa ostaa mitään". Voitte tanssia ja katsella miehiä.  Juoda voi etukäteen kotonakin, jos osaa tilipäivänä tehdä itse kotiviiniä, jota maistellaan pohjiksi. 

Ei ole enää kavereita, kun ei ole ollut rahaa käydä missään moneen aikaan.

Ihminen syrjäytyy, jos hänellä ei ole rahaa käytössä. Olette varmaan kuulleet asiasta?

Vierailija
888/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se luo pohjaa ihan puhtaalle vihalle ja katkeruudelle naisia kohtaan.

Tässä miehet ja naiset eroaa toisistaan. Me rumat naiset ei myöskään saada miehiltä muuta palautetta kuin joskus haukkuja, mutta emme luule että meillä olisi joku oikeus saada silti parisuhde. Ymmärrämme että ihmiset ei yleensä kiinnostu mielestään rumista/tylsistä/köyhistä jne ihmisistä parisuhdemielessä. 

Amen sister!

Naiset ovat fiksuja.

Kommenttisi on mustavalkoisuudessaan typerä, eli romutit itse oman kommenttisi.

889/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse (m) käyn satunnaisesti lauantaisin tanssimassa diskossa, jossa sisäänpääsy ja narikka maksaa yhteensä kympin. En koko illan aikana yleensä juo muuta kuin vettä. Enkä ole ainoa joka noin toimii. Eli ei tuon tarvitse olla erityisen kallista. 

Tuttu työtön nainen käy samassa paikassa samalla lailla minimikustannuksin noin kerran kuussa. 

M60+

Vierailija
890/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tutkijan mielestä naisilta pitäisi viedä oikeus valita itse omat kumppaninsa, jotta miehillä ei olisi paha mieli?

Vaihtoehto on anarkia. Elämä käy merkityksettömäksi rumana ja lyhyenä miehenä. Katso asiaa muulta kuin omalta kantiltasi, äläkä ole itsekäs.

Miksi miehille ei kelpaa helpot ratkaisut ongelmaan? 

Harrastakaa seksiä keskenänne! Näin kaikki miehet saavat tarpeeksi. Ne miehet, jotka haluavat oikean parisuhteen, voivat sitte.n lähestyä naisia. 

Tai vaihtoehtoisesti, miksi ei ne rumemmat vai vanhemmat naiset kelpaa teille? Siinä olisi vaimoja. 

Koska kaikki miehet eivät ole homoja. 

Mutta suurimmasta osasta voi tehdä sellaisia, kuten naisistakin.

En usko niin. Ehkä asia pätee sinuun mutta ei kaikkiin. 

Vierailija
891/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä miehet ja naiset eroaa toisistaan. Me rumat naiset ei myöskään saada miehiltä muuta palautetta kuin joskus haukkuja, mutta emme luule että meillä olisi joku oikeus saada silti parisuhde. Ymmärrämme että ihmiset ei yleensä kiinnostu mielestään rumista/tylsistä/köyhistä jne ihmisistä parisuhdemielessä. 

Kyllä rumakin nainen silti aina seksiä saa, jos haluaa. Mutta ruma mies ei saa.

Saa seksiä missä? Miehet itse sanovat, että tuntemattomien mukaan ei saa lähteä. Jos jotain pahaa tapahtuu, se on sen naisen vika, mitäs läksi. Jos miehen vie omaan kotiin, niin siinä vaara on ehkä pienempi, mutta miehestä voi saada stalkkerin. Siinäkin syy on naisen, mitäs vei miehen kotiinsa.

Vierailija
892/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en naisena käy missään, koska ei ole vakituista työtä. Olen kotona. Onneksi on netti, jossa on vaikka mitä.

Vierailija
893/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Neitsyydenpalautus - leikkaukset ovat iso business kun kysyntää löytyy. Suomessakin kolme klinikkaa tarjoaa hymenplastiaa eli immenkalvon uudelleenrakentamista. Tämä vuonna 2021."

Joka on sikälikin mieletöntä että läheskään kaikilla naisilla ei ole luonnostaankaan mitenkään erityisen hyvin emätintä peittävää kalvoa eikä ensimmäisessä yhdynnässä muutenkaan mikään "puhkea".

Muistan lukeneeni että vain noin puolet naisista edes vuotaa verta ensimmäisessä yhdynnässä.

Voi hyvin olla, että jotkut noiden klinikoiden asiakkaista eivät edes ole koskaan harrastaneet seksiä. He vain tietävät, että heidän immenkalvonsa on melko vähäinen eivätkä he todennäköisesti vuotaisi verta ilman tuollaista leikkausta.

Vierailija
894/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en naisena käy missään, koska ei ole vakituista työtä. Olen kotona. Onneksi on netti, jossa on vaikka mitä.

Italialaisia palomiehiä ilman paitaa.

Vierailija
895/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rumakin nainen silti aina seksiä saa, jos haluaa. Mutta ruma mies ei saa.

Saa seksiä missä? Miehet itse sanovat, että tuntemattomien mukaan ei saa lähteä. Jos jotain pahaa tapahtuu, se on sen naisen vika, mitäs läksi. Jos miehen vie omaan kotiin, niin siinä vaara on ehkä pienempi, mutta miehestä voi saada stalkkerin. Siinäkin syy on naisen, mitäs vei miehen kotiinsa.

Klassinen pihtarihu*ra-asetelma. Pitäisi antaa seksiä, mutta ei saa antaa seksiä. Jos pukeutuu viehättävästi, miehet saavat kommentoida ulkonäköä ja siitä pitäisi osata olla kiitollinen, mutta jos tulee rai*katuksi, ensimmäisenä varmistetaan, että ei vaan pukeutumisellaan provosoinut. Niin tai näin, vastuu ja vika on aina naisessa. 

Vierailija
896/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italialaisia palomiehiä ilman paitaa.

Ja italialaisia poliiseja, jotka vilkuttelevat naisille.

Vierailija
897/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai sitten miehet vain ajavat omaa etuaan, kuten naiset ajaessaan ns. feminismiä? Eikö miehillä ole oikeus ajaa omaa etuaan siinä missä naisilla? Vai onko tässä jokin kaksoisstandardi? 

Vierailija
898/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai sitten miehet vain ajavat omaa etuaan, kuten naiset ajaessaan ns. feminismiä? Eikö miehillä ole oikeus ajaa omaa etuaan siinä missä naisilla? Vai onko tässä jokin kaksoisstandardi? 

Miten naisvihamielisyys on miesten etujen ajamista? Onko tosiaan niin, että miesten etua ei voida ajaa ilman naisten esineellistämistä?

Vierailija
899/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin ansiosidonnaisen leikkaus kohdistettiin pätkätyötä tekeviin naisiin, joilla ei ole Petterin takia nyt sitten rahaa käydä missään. 

Vierailija
900/1027 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein bioeetikko Räsänen, lienee uusi peitenimi happamoituneelle sohvaperunalle. 

"Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta" ja nari nari kitinä kitinä... Tähän kaipaisi ihan konkreettisia esimerkkejä Räsäsen herrasmiesmäisestä yrittämisestä. Jos on luonteeltaan äkäinen ja lyhytpinnainen, on se "naisenhurmaamisyritys" varmaankin melkoisen tyly.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän