Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ikinä käynyt leipäjonossa vaikka olen työtön ollut pitkään.

Vierailija
24.07.2024 |

Olisi todella noloa käydä leipäjonossa siellä seisomassa ja jonottamassa jotain vanhaa ruokaa. Osaan kuluttaa työttömyysrahaa järkevästi ja ostan aina pakastimeen ruokaa kuukaudeksi. Lisäksi käyn kalassa ja kalastan paljon ja saan kaloista ruokaa. Minulla on pieni vene jolla pääsen kalaan. Kalaverkot ei paljon maksa ja minulla on niitä kymmenen ainakin. Saan kalaa lähes aina joten ruoka ei lopu joten minun ei tarvii mennä leipäjonoon. Osaan selviytyä vaikeistakin tilanteista ja joskus ollutkin niin ettei rahaa ole ollut viikkoon eikä ruokaa. Sitten olen mennyt kalaan. Kalaa voi myös myydä ja saan siitä rahaa joten voin ostaa muuta ruokaa. Kalaa on tullut aina mitä olen harrastanut kalastusta yli 30 vuotta. Kannattaa vaan kalastaa jos asuu meren tai järvien lähellä Soutuveneen saa 200-300 eurolla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus estää ihmisiä kalastamasta.

Vierailija
2/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastusluvan ja -välineiden hinta. Itsekin olen mökillä ja järvi täynnä metristä haukea, vaan kun ei ole välineitä, lupua eikä osaamidta niin hsen ruyst Tokmannilta ja tänään söin aasialsista ruokaa lounasbuffetista.

Ja käyn ruokajonossa. Heinäkuussa niitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä käy jos nolottaa. Itse käyn eikä nolota yhtään. Köyhyyteni ei ole itseaiheutetrya, kuten ek useimpien muidenkaan. 

Hauista ap paska ja vahdi irtaintasi. Saattaa joku nälkäinen pian viedä sen.

Vierailija
4/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole minäkään koskaan ruokaa käynyt kerjäämässä. Töissä ollessani osasin säästää. Nyt ostan kaiken ruoan k kaupasta, sanovat kaikkein kalleimmaksi mutta osaan katsoa hintoja. Säästän sitten jostain muusta. Tuolla veneen hinnalla saa aika paljon tonnikalaa. Säilyy kauan, ei tarvitse istua sääskensyöttinä tuntikausia, eikä maksaa lupia. Ei tarvitse perkata eikä paistaa. Jää aikaa muuhun kivempaan. Mutta kukin tyylillään. Minä kasvatan itse marjat, vihannekset ja omenat. Kohta taas pakastin täynnä. Tässä kuussa mennyt ruokaan noin 120€. Osa riittää elokuullekin.

Vierailija
5/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalastusluvan ja -välineiden hinta. Itsekin olen mökillä ja järvi täynnä metristä haukea, vaan kun ei ole välineitä, lupua eikä osaamidta niin hsen ruyst Tokmannilta ja tänään söin aasialsista ruokaa lounasbuffetista.

Ja käyn ruokajonossa. Heinäkuussa niitä ei ole.

Ei niitä lupia ole multa kukaan kysynyt 30 vuoteen. Virvelisetin saa 50 eurolla. 30 eurolla saa jigejä ja uistimia. Sillä pääsee alkuun. Kalastus pitää opetella kuten joku muukin työ ja kun pääsee vauhtiin niin huomaat että kalastuksella säästää rahaa. Sen takia minäkin kalastan. Jos saan kesän ja syksyn aikana 200 kg ahventa ja teen niistä fileitä jota tulee 70 kg niin saan rahaa 1400 euroa.

Vierailija
6/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon harmittaa, kun edelleen nykypäivänä avun hakeminen on jotenkin heikkoutta ja säälittävää. Ei, se on vahvuutta myöntää että "nyt en välttämättä pärjää yksinään".

Joudun itsekin käymään, mieluummin sitä kuka tahansa elättäisi itsensä työllään, ei siitä ylpeä kukaan ole. (Toki löytyy niitä pihistelijöitä, joilla oikeasti on omaisuutta ja varaa, mutta näin säästää vielä enemmän ja omaisuus kasvaa.)

Jos olet tyytyväinen noin, niin hienoa. Ja sulla on ilmeisesti kuitenkin joku ylimääräinen tulonlähde kuten kerrot.

Tässä sääntö-Suomessa jos tehtäis lakien mukaan, niin työkkäri alkais tuota valvomaan ja laittais tuet poikki niin pitkään kunnes selvitellään oletko yrittäjä vai et. Ja tämän sun "työn" tulisi olla verotettavaa tuloa kun työllistää itseäsi.

Älä ihmeessä koe ylemmyyttä siitä, että kerrot julkisesti tekeväsi pimeitä töitä tukien päälle. Suojaosa poistui jo.

Vierailija
7/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Vierailija
8/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo, ettet joudukaan. Se ei ole mitään luksusta.

Vierailija
9/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla ei ole ollut ruokaa viikkoon, mutta leipäjonoonhan en mene! PERRRHANA!!!"

Niinno, onko tuo nyt fiksua vai ei. Ehkä jos olisit perheellinen, niin valitsit toisin.

Mutta hieno. Olet selvästi tyytyväinen, niin miksipä sitä mitään apua kyselemään.

Sulla on työmarkkituki ilmeisen hyvä, kun et joudu toimeentulotukea hakemaan. Mikäs siinä kalastellessa.

Vierailija
10/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin huvittavaa, että täytyy laitta 500 euron panos että saa sitä kalaa. (vene, luvat, kalstusvälineet ja vaatetus) Kallis harrastus köyhälle.

Olen kasvattanut ruokaa syötäväksi parvekkeellani ja siihenkin on joutunut panostamaan noin 40 eurolla. (kasvualustat ja mullat, siemenet ja taimet, biokasviravinne) Kasvattamieni tuotteiden arvo olisi ollut kaupasta ostetuna saman verran.

Vierailija
11/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi, kärsi, sitä kirkkaamman kruunun saat 😊

Vierailija
12/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko aloittaja mitalin

Vierailija
13/13 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä sulla on se perimmäinen pointti tässä?

Että tienaat tukien päälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän