Mitä jumala hyötyy minun palvonnastani?
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala palvonnasta mitään hyödy, ei Hän tarvitse meidän hyväksyntää teoilleen. Me ollaan jokainen Luojan luomia täällä maan päällä. Jos käännyt Jumalan puoleen ja uskot kolmiyhteiseen Jumalaan sinä pelastut kadotukselta.
Kadotuksella uhkailee kaikki muutkin uskonnot, ja niiden näkökulmasta te kristityt olette vääräoppisia. Eikö tuo laita yhtään miettimään, että jumala määräytyy sen mukaan minne sattuu syntymään? Vai luuletteko todella olevanne niin paljon onnekkaampia kuin muiden uskontokuntien edustajat, että juuri teidän jumalanne on oikea?
Jos todella olisi niin että kristinuskon jumala olisi ainoa oikea ja muut vääriä, pitäisi uskonnollisuudessa olla muutenkin iso ero. Mutta ei, ihan yhtä hartaan vakuuttuneita ovat jumalansa oikeellisuudesta kaikkien muidenkin uskontojen edustajat, ja kaikki kuvittelevat saavansa rukousvastauksia. Kuitenkaan mikään
Jumalan valtakunta on voimassa,ei sanoissa.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset rukoilevat jumalalta, että tapahtukoon sinun tahtosi.
Näin pöljänä ajattelisin, että kaikkitietävän ja kaikkivoivan olion tahto tapahtuu rukoilemattakin.
Meinaako jumala ensin toimia oman tahtonsa vastaisesti, mutta kun uskovainen rukoilee, päättääkin se sitten kuitenkin tehdä kuten itse haluaa?
Tähän on vastattu usein ,seikkaperäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala palvonnasta mitään hyödy, ei Hän tarvitse meidän hyväksyntää teoilleen. Me ollaan jokainen Luojan luomia täällä maan päällä. Jos käännyt Jumalan puoleen ja uskot kolmiyhteiseen Jumalaan sinä pelastut kadotukselta.
Kadotuksella uhkailee kaikki muutkin uskonnot, ja niiden näkökulmasta te kristityt olette vääräoppisia. Eikö tuo laita yhtään miettimään, että jumala määräytyy sen mukaan minne sattuu syntymään? Vai luuletteko todella olevanne niin paljon onnekkaampia kuin muiden uskontokuntien edustajat, että juuri teidän jumalanne on oikea?
Jos todella olisi niin että kristinuskon jumala olisi ainoa oikea ja muut vääriä, pitäisi uskonnollisuudessa olla muutenkin iso ero. Mutta ei, ihan yhtä hartaan vakuuttuneita ovat jumalansa oikeellisuudesta kaikkien muidenkin uskontojen edustajat, ja kaikki kuvittelevat saavansa rukousvastauksia. Kuitenkaan mikään uskonto ei erotu muista esim. oletettujen rukousvastausten tehossa tai terveemmässä/pitkäikäisemmässä elämässä.
Eikö teitä hihhuleita oikeasti ihmetytä nämä faktat? Vai pelkäättekö omaa jumalaanne niin paljon ettette edes uskalla ajatella tällaisia asioit a?
Niin mitkä kaikki? Juutalaisuus ja islam nyt ainakin, mutta onko muita? Helvetti on kyllä monessa uskonnossa käsitteenä, mutta sinne joutuminen ei yleensä ole kovinkaan varmaa.
Entä miten niin jumala määräytyy sen mukaan minne sattuu syntymään? Tuolla logiikalla kristittyjä olisi vain Israelin valtion alueella, Italiassa palvottaisiin Juppiteria ja Kreikassa Zeusta. Mistä ihmeestä noin pöhkön teorian kaivoit??? :D
Entä miten niin uskonnoissa ei ole eroja? Oletko koskaan tutustunut uskontoihin?
Eniten tässä ihmetyttää tuollaiset neropatit, jotka kuvittelevat olevansa viisaita, vaikka ovat oikeasti tietämättömiä.
Miksi luulet, että Jumala palvoo sinua?
Eikö sitä sanota "Jumala on meissä kaikissa". Jokainen on itse jumalansa luonut. Mietippä sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä sanota "Jumala on meissä kaikissa". Jokainen on itse jumalansa luonut. Mietippä sitä kautta .Mitä tekee omatekemällä jumalalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos todella olisi niin että kristinuskon jumala olisi ainoa oikea ja muut vääriä, pitäisi uskonnollisuudessa olla muutenkin iso ero. Mutta ei, ihan yhtä hartaan vakuuttuneita ovat jumalansa oikeellisuudesta kaikkien muidenkin uskontojen edustajat, ja kaikki kuvitte
Epäileminen on syntiä. Niin on iskostettu.
Vain Jumalan tahdon epäileminen on syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että Jumala palvoo sinua?
Siksi koska AP on maailman napa ja Jumalasta seuraava, ylöspäin.
Oikean Jumalan tuntee siitä että, mitä hän sanoo se toteutuu.
Minä kyllä pelastaisin kaikki, uskosta riippumatta. Minun rakkaus ei ole ehdollinen.
Eli tuot rakkauttasi julki ja otat luoksesi nekin, jotka eivät halua olla kanssasi missään tekemisissä. Väkisin naimisiin vastahakoisen puolison kanssa, väkisin fyysistä läheisyyttä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. vaikka en olekaan alan asiantuntija. Niin,, ehkäpä asia on juurikin päinvastoin mitä AP esittää. Eli sinä hyödyt.
Ja mitäs siellä raamatussa nyt sanottiin. Eli jumala on luonut ihmisen, eli sinun kai on ihan hyvä olla kiitollinen jne hänelle.
Ihmisellä on kuitenkin tarve uskoa johonkin. Uskovilla se on jumala. Ja kommarit fanittaa ihmisiä, yleensä johtajia. Kun kommunismissa nuo uskontojutut oli melko lailla kielletyjä.
Jos olen Jumalan kuva, niin täytyy sanoa että todennäköisesti Jumalaa nolottaa palvonta. En jaksais sitä päivääkään. Eikä minun itsetunto ole siitä kiinni, kuinka moni minua rakastaa. Minä kyllä pelastaisin kaikki, uskosta riippumatta. Minun rakkaus ei ole ehdollinen.
Sinä olet Jumalan kuvaksi luotu mutta Jumala ei ole sinun kuvasi. Sinua palvominen ja ylistäminen nolottaisivat, koska tiedät itsekin, ettet ole niitä siinä mittakaavassa ansainnut. Jumala sen sijaan on arvollinen, hänelle kuuluu kaikki ylistys, Jumalaa ylistäessämme olemme totuudessa mutta ihmistä vastaavalla tavalla ylistäessämme kyse olisi valheesta tai parodiasta. Harmillisen harvalla ihmisellä on riittävästi itsensä tuntemista ja nöyryyttä, että ovat valmiita antamaan kiitoksen, kunnian ja ylistyksen sille jolle se kuuluu, Jumalalle.
Parasta opetella jo maanpäällä ,kun kuitenkin joudut nöyrtymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos todella olisi niin että kristinuskon jumala olisi ainoa oikea ja muut vääriä, pitäisi uskonnollisuudessa olla muutenkin iso ero. Mutta ei, ihan yhtä hartaan vakuuttuneita ovat jumalansa oikeellisuudesta kaikkien muidenkin uskontojen edustajat, ja kaikki kuvitte
Niin mitkä kaikki? Juutalaisuus ja islam nyt ainakin, mutta onko muita? Helvetti on kyllä monessa uskonnossa käsitteenä, mutta sinne joutuminen ei yleensä ole kovinkaan varmaa.
Entä miten niin jumala määräytyy sen mukaan minne sattuu syntymään? Tuolla logiikalla kristittyjä olisi vain Israelin valtion alueella, Italiassa palvottaisiin Juppiteria ja Kreikassa Zeusta. Mistä ihmeestä noin pöhkön teorian kaivoit??? :D
Entä miten niin uskonnoissa ei ole eroja? Oletko koskaan tutustunut uskontoihin?
Eniten tässä ihmetyttää tuollaiset neropatit, jotka kuvittelevat olevansa viisaita, vaikka ovat oikeasti tietämättömiä.
Olen eri, mutta vastaan.
Helvetti tai sen vastineita löytyy useista uskonnoista.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hell
Jos oletetaan, että kristinusko on totta, niin tilastollisesti ylivoimaisesti merkittävin ennustava tekijä sille, päätyykö henkilö taivaaseen vai helvettiin on syntymäpaikka. Jossain Oklahomassa syntynyt päätyy taivaaseen valtavan paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin jossain Afganistanin takamailla syntynyt.
Ja yleisimmin tilastollisesti ylivoimaisesti merkittävin ennustava tekijä sille, mitä uskontoa henkilö harjoittaa on syntymäpaikka. Oklahoma Cityssä syntynyt on ylivoimaisesti todennäköisimmin kristitty, Salt Lake Cityssä syntynyt on ylivoimaisesti todennäköisimmin mormoni, Riadissa syntynyt on ylivoimaisesti todennäköisimmin mu slimi, Mumbaissa syntynyt on ylivoimaisesti todennäköisimmin hindu, Bangkokissa syntynyt on ylivoimaisesti todennäköisimmin buddhalainen jne. Se, että uskonnot kuten kristinusko, i slam ja buddhalaisuus ovat syntyneet pienessä, tarkkarajaisessa paikassa ja sitten levinneet laajemmalle on poikkeustilanne, ei normaali tendenssi. Uskonto periytyy voimakkaasti sekä vanhemmilta lapsille että ympäröivästä kulttuurista sen piirissä kasvaville. Ja tämä ulottuu niin syvälle, että vaikka esim. itse pidän kaikkia uskontoja yhtä lailla hölynpölynä, niin syvällä selkärangassa on silti kognitiivinen vinouma, jonka mukaan muut uskonnot ovat sittenkin vielä piirun verran selvempää hölynpölyä kuin kristinusko. En ole tälle ajatukselle löytänyt yhtään minkäänlaista, pienintäkään rationaalista perustetta - se on olemassa vain siksi, että olen kasvanut kristillisessä kulttuurissa. Kotona ei uskontoa harjoitettu.
Edellinen kirjoittaja ei sanonut, että uskonnoissa ei ole eroa, vaan että uskonnollisuudessa ei ole eroa. Harras hindu kokee oman uskontonsa pyhän totuuden yhtä syvällisesti kuin harras kristitty omansa. Kaikkien uskontojen piiristä löytyy henkilöitä, jotka vilpittömästi ja täydestä sydämestään uskovat, että jonkinlaisessa jumalallisessa yliluonnollisessa kokemuksessa he ovat saaneet täyden varmuuden siitä, että juuri heidän harjoittamansa uskonto on pyhä totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset rukoilevat jumalalta, että tapahtukoon sinun tahtosi.
Näin pöljänä ajattelisin, että kaikkitietävän ja kaikkivoivan olion tahto tapahtuu rukoilemattakin.
Meinaako jumala ensin toimia oman tahtonsa vastaisesti, mutta kun uskovainen rukoilee, päättääkin se sitten kuitenkin tehdä kuten itse haluaa?
Tähän on vastattu usein ,seikkaperäisesti.
Muttei järjellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi Jumala on luonut tälläisen järjestelmän, jossa suurin osa hänen luomistaan joutuu kadotukseen?
Alkuperäinen luomisteko ei ollut tällainen, Eikä ole Jumalan syy ,ettei ole enää alkuperäinen.
Aha, niin kai se on sitten. Että jumala ei voinut asialle mitään eli ei olekaan kaikkivoipa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyöty on siinä että Jumala saa saaliikseen ihmisiä taivaaseen. Sitä varten koko prosessi on tehty.
No, se uskomisen vaatimus vähentää saalista huomattavasti. Pahasti tunaroitu prosessi.
Kun kerran jumalaan uskominen riittää taivaaseen pääsyksi, niin miksei jumala anna selkeästi itseään ilmi kaikille ihmisille? Eikö se ole kaikkivoipa ja varsin kykenevä niin tekemään?
Miksi se on jättänyt homman kelvottomille ja epäpäteville saarnaajille, jotka eivät kykene sanomaa levittämään?
Nykyinen prosessi johtaa tungokseen helvetin porteilla.
Missä se jumala piileskelee? Loi ensin minut sellaiseksi, joka ei usko pehmeitä kuulopuheita ja sitten rankaisee minua siitä viskaamalla luomaansa helvettiin. Hihitteleekö se nurkan takana?
Onko uskovaisella näkemystä, miksi jumala loi minut epäuskoiseksi, jolla ei ole tarvetta jumaliin? Miksi loi minut helvettiin heitettäväksi?
Jumalan ei tarvi hyötyä mitään sinun palvonnasta. Noin 7 miljardia heitetty helvettiin tähän mennessä. Et ole yksin;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi Jumala on luonut tälläisen järjestelmän, jossa suurin osa hänen luomistaan joutuu kadotukseen?
Alkuperäinen luomisteko ei ollut tällainen, Eikä ole Jumalan syy ,ettei ole enää alkuperäinen.
Tottakai on. Eikö jumala luonut sen puun, jonka hedelmiä ei saanut syödä? Miksi hän teki sen? Kaikkitietävänä vielä tiesi, että hänen luomansa käärme houkuttelee syömään siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyöty on siinä että Jumala saa saaliikseen ihmisiä taivaaseen. Sitä varten koko prosessi on tehty.
No, se uskomisen vaatimus vähentää saalista huomattavasti. Pahasti tunaroitu prosessi.
Kun kerran jumalaan uskominen riittää taivaaseen pääsyksi, niin miksei jumala anna selkeästi itseään ilmi kaikille ihmisille? Eikö se ole kaikkivoipa ja varsin kykenevä niin tekemään?
Miksi se on jättänyt homman kelvottomille ja epäpäteville saarnaajille, jotka eivät kykene sanomaa levittämään?
Nykyinen prosessi johtaa tungokseen helvetin porteilla.
Missä se jumala piileskelee? Loi ensin minut sellaiseksi, joka ei usko pehmeitä kuulopuheita ja sitten rankaisee minua siitä viskaamalla luomaansa helvettiin. Hihitteleekö se nurkan takana?
Jumala loi sinut sellaiseksi kuin olit syntyessäsi. Miksi olet muokannut itsestäsi epäileväisen ihmisen? Me elämme itse tätä elämää ja teemme valintoja. Miksi sinä epäilet jumalia tai jotakin muuta? Miksi epäilet että et saisi sitten olla sellainen tai että siinä olisi jotakin vastaan Jumalaa? Hän rakastaa sinua juuri sellaisena kuin sinä olet eikä pakota sinua ajattelemaan toisin. Tämä on sinun elämäsi. Ei Jumala päätä jokaisesta ajatuksestamme ja muokkaa meitä elämässämme.