Mitä jumala hyötyy minun palvonnastani?
Kommentit (489)
Ei Jumala sinua palvo, pökälenaama.
Vierailija kirjoitti:
En pysty käsittämään uskovaisten ajatuksen juoksua. Raamatussakin niin paljon aukkoja ja epäloogisuuksia että luulis tyhmemmänkin tajuavan että nyt kustaan silmään. Mutta uskovaiset koostuukin siitä tyhmemmästä kansanosasta ja kehitysmaista joilla ÄO on merkittävästi alhaisempi kuin pohjoisella pallon puoliskolla.
Ilman Jumalan Pyhäähenkeä et voi koskaan käsittää Raamattua, niinhän Raamattu sanookin että se on lukittu maailmalta.
Kun itse kirjoittaja opettaa niin on selvää.
Ei Jumala hyödy mistään palvomisestanne. Keskittykää elämäänne ja elämiseen sekä nauttimiseen. Jumalaa ei tarvitse palvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän tähden luulevaiset poistattavat itselleen epäedullisia kommentteja ketjusta? Ei anna nyt oikeaa kuvaa keskustelun kulusta.
Päinvastoin kristinuskoa todistavat kommentit poistetaan.
http://fkf.net/RonWyatt/siinai/Photoshow.mp4 ei ole ateistien tietotoimistosta .tuhansia hautoja erämaassa.
Mitä moderaattori sekoilee? Täysin asiallisia, kiihkottomia kommentteja poistuu?! Mm. Jeesuksen ja Maria Magdalenan testamentteja käsittelevät kommentit, testamentit, jotka eivät päätyneet raamattuun sillä olisivat romuttaneet kirkon vallan.
Varokaa vääriä profeettoja, täälläkin heitä näkyy mellastavan. Et voi löytää Jeesusta etkä Jumalaa seuraamalla ihmistä, ihminen ei voi syntejäsi antaa anteeksi. Jumala ainoastaan voi pelastaa ja hänet löydät sydämestäsi, et palatsista, et temppelistä, et hurmoshenkisestä kokoontumisesta jota vetää karismaattinen "johtaja" . Ihminen ei voi sinua tuomita. Ei ole synnitöntä ihmistä. Voitte poistaa kaikki viestit, totuus ei muutu.
Joku kysyi vastaako Jumala muka sellaiseenkin huutoon,jos pyytää esim. omaa kuolemaansa ja vastasin,että kyllä itseasiassa vastaa,jos Hän katsoo että pyytäjän hätä on riittävän suuri ja tuska sietämätön eikä se palvele enää mitään tarkoitusta. Näistä on kokemusta,joten miksi asiallinen kommenttini poistettiin? Ketju olisi sivutolkulla pidempi jos modet ja ilkeämieliset ilmiantajat eivät olisi poistattaneet lukuisia kommentteja. Käsittämätöntä,että totuuden kuuleminen on toisille vain niin kovin vaikeaa. Minä en pakota sinua uskomaan tavallani tai estä mielipiteen tai sananvapautta sinulta-miksi sinä poistattelija sitten teet niin?
Vierailija kirjoitti:
En pysty käsittämään uskovaisten ajatuksen juoksua. Raamatussakin niin paljon aukkoja ja epäloogisuuksia että luulis tyhmemmänkin tajuavan että nyt kustaan silmään. Mutta uskovaiset koostuukin siitä tyhmemmästä kansanosasta ja kehitysmaista joilla ÄO on merkittävästi alhaisempi kuin pohjoisella pallon puoliskolla.
Tällainenkin mihinkään argumenttien perustumaton solvausviesti saa täällä vain olla mutta yp haluaa vaientaa asiallisen ketjun uskontoa ja erityisesti uskomista koskevasta aiheesta ja jättää tänne näitä rääväsuiden loukkaushuuteluita. Jatkakaa vain näin ja palstan suosio laskee entisestäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on eläin. Älykkyydeltään ylivoimaiseksi kehittynyt, mutta edelleen typerä ja vaistojensa varassa elävä olento.
Meillä on sääntöjä, joita olemme itse luoneet. Niiden tarkoitus on taata mahdollisimman monelle mahdollisuus elää hyvä elämä, eikä sen takana ole muuta kuin älykkyyden mukana tehty johtopäätös keinoista saavuttaa miellyttävät elinolosuhteet. Ei se, että olemme eläimiä, estä meitä käyttämästä järkeä.
Uskonnoilla on pyritty saamaan ihmiset noudattamaan sovittuja sääntöjä. Sääntöjen noudattamista on ollut etenkin ennen mahdotonta valvoa, joten on tarvittu Jumala pitämään kuria yllä. Hän näkee, joten et voi salassa rikkoa sääntöjä joutumatta vastuuseen. Raamattu on nerokas teos, mutta silti siinä ei ole mitään Jumalallista. Paljon hyvää se on saanut aikaan, nyt olisi tarvetta päivitetylle Ra
Miksi sinä haluat todisteita asioista,jotka ovat USKON varaisia,henkilökohtaisia kokemuksia? Jos Jeesus on ilmestynyt tai jollain muulla tapaa auttanut yksilöä(esim kuolemanrajak kokemus,sisäinen täydellinen selittämätön varmuus Jeesuksen jumaluudesta,vapautuminen jostain vaikeasta riippuvuudesta tai muusta ongelmasta, rukousvastaus täsmällisen pyyntöön, pelastuminen ihmeellisellä tavalla kuolema vaarasta jnejne), niin MIKÄ sinä olet arvioimaan näitä kokemuksia ja todellisuutta,jossa usko on muuttanut miljardien ihmisten elämän? Oletko jotenkin alikoulutettu kuvitellessasi olevasi palvomasi tieteen ja miljardien ihmisten kokemusten yläpuolella? Tutustu paremmin tieteen tekemiseen niin ymmärrät, kaksi esim halveksumiasi uskomuksia ei ole kategorisoitu esim miksikään mielisairaudeksi, eikä myöskään epätosiksi väittämiksi.Sellaiseen ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi evidenssiä, että niin voitaisiin täysin aukottomasti tehdä. Anna muiden ihmisten uskoa mitä haluavat ja USKO sinä tieteeseen tai vaikka Hesariin jos se sinusta parhaalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti sinä itse hyödyt. Ateismi ei toimi.
Perustele. Uskovaiset heitätte aina tämmöstä skeidaa ilman mitään perusteluja.
Tässäkin ketjussa on vaikka kuinka paljon perusteluita ja tietoa siitä,miksi joku uskoo kuten uskoo. Loppujen lopuksi kaltaisesi röllit voisivat ihan ITSE ottaa sen haluamansa hengellisen teoksen kätösiinsä ja alkaa tutkimaan kaikista mahdollisista nykyisen valtavan tietotulvan antamista lähteistä vastauksia kysymyksiinsä,mutta ei. Paljon kivempaa vain röllötellä menemään ja saada kuvitteellisia dopamiinikiksejä mitään sisältämättömistä haukkumiskommenteista. Käytä aikasi paremmin ja opiskele,jos aihe aidosti kiinnostaa. Muissa ketjuissa löytyy keskustelua muista aiheista.
Miten ensimmäinen solu on syntynyt? Kaikki alkuaineet ovat edelleen olemassa joten ateistit tehkääpä niistä edes yksi solu.
Uskovaiset rukoilevat jumalalta, että tapahtukoon sinun tahtosi.
Näin pöljänä ajattelisin, että kaikkitietävän ja kaikkivoivan olion tahto tapahtuu rukoilemattakin.
Meinaako jumala ensin toimia oman tahtonsa vastaisesti, mutta kun uskovainen rukoilee, päättääkin se sitten kuitenkin tehdä kuten itse haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän tähden luulevaiset poistattavat itselleen epäedullisia kommentteja ketjusta? Ei anna nyt oikeaa kuvaa keskustelun kulusta.
Kristinuskoa todistavia kommentteja ei ole olemassakaan. On vain kömpelöitä yritelmiä.
Muuten olen sitä mieltä, että kommentteja ei tulisi poistattaa, oli se minkä asian puolesta tahansa. Miten joku voi pahoittaa mielensä eri mieltä olevasta kommentista niin, että ei halua kenenkään näkevän sitä? Pysyisi sitten poissa ketjusta, jos ei pää kestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ensimmäinen solu on syntynyt? Kaikki alkuaineet ovat edelleen olemassa joten ateistit tehkääpä niistä edes yksi solu.
Mitä se solun keinotekoinen valmistaminen muka todistaisi? Sitä paitsi siihen ei tarvita kuin riittävän suurella kapasiteetilla ja tarkkuudella operoiva 3D-tulostin. Ei sellaista ehkä ihan vielä ole mahdollista valmistaa, mutta ei siihen myöskään mahdottoman kauaa mene, että on. Mitä se sitten todistaisi? Miten ikinä ensimmäiset kopioitujat ovatkaan syntyneet, tuolla prosessilla ei ole mitään tekemistä "alkuaineista valmistamisen" kanssa.
Jos asia aidosti kiinnostaa, niin aloittaa voi vaikka wikipediasta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Self-assembly
https://en.wikipedia.org/wiki/Molecular_self-assembly
https://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenesis
Oikeasti kysymyksesi ei tietenkään ole muuta kuin kömpelö aukkojen jumala -argumentti. "Emme tiedä, miten x tapahtui, joten Jumala teki sen". Meillä ei ole minkäänlaista näyttöä siitä, että elämää luova jumaluus on edes mahdollinen. Se, että jonkin asian selitystä ei tunneta ei ole todiste jumaluuden olemassaolon puolesta. Emme tiedä on emme tiedä, ei jumaluus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskoa todistavia kommentteja ei ole olemassakaan. On vain kömpelöitä yritelmiä.
Muuten olen sitä mieltä, että kommentteja ei tulisi poistattaa, oli se minkä asian puolesta tahansa. Miten joku voi pahoittaa mielensä eri mieltä olevasta kommentista niin, että ei halua kenenkään näkevän sitä? Pysyisi sitten poissa ketjusta, jos ei pää kestä.
Vertaile kristinuskoa, Jeesus tuli medät pelastamaan, is lamin uskoon. Sanaa ei edes hyväksytä tänne, siitä mikä on henkilöön kristitty vertautuva nimi.
Näin on. Kristinuskosta annetaan sanoa mitä tahansa, ei ole oikein. Sydämestäni olen kristitty ja uskon Jeesukseen Kristukseen ja kaikkivaltiaaseen Jumalaan.
Ei Jumala palvonnasta mitään hyödy, ei Hän tarvitse meidän hyväksyntää teoilleen. Me ollaan jokainen Luojan luomia täällä maan päällä. Jos käännyt Jumalan puoleen ja uskot kolmiyhteiseen Jumalaan sinä pelastut kadotukselta.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset rukoilevat jumalalta, että tapahtukoon sinun tahtosi.
Näin pöljänä ajattelisin, että kaikkitietävän ja kaikkivoivan olion tahto tapahtuu rukoilemattakin.
Meinaako jumala ensin toimia oman tahtonsa vastaisesti, mutta kun uskovainen rukoilee, päättääkin se sitten kuitenkin tehdä kuten itse haluaa?
Rukous on ihmistä varten, ei Jumalaa. Sanoessa: tapahtukoon sinun tahtosi, ihminen luopuu omasta tahdostaan ja suostuu luottamaan siihen, että saa sen, minkä Jumala katsoo parhaaksi.
Itse olen saanut niin paljon niin selkeitä vastauksia, ettei enää pitäisi olla pienintäkään epäilystä. Silti minä pieni ja vajavainen ihminen horjun uskossani ja luulen tietäväni paremmin, mikä minulle on oikein. Siksi tarvitsen rukousta palauttakseni uskon ja luottamuksen. Kiitosrukous on sitä varten, että minä itse opin näkemään, mitä kaikkea hyvää olen saanut ja missä kaikessa olen saanut selkeän vastauksen. Ei jumala minun rukouksia ja kiitoksia tarvi. Minä tarvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala palvonnasta mitään hyödy, ei Hän tarvitse meidän hyväksyntää teoilleen. Me ollaan jokainen Luojan luomia täällä maan päällä. Jos käännyt Jumalan puoleen ja uskot kolmiyhteiseen Jumalaan sinä pelastut kadotukselta.
Mutta miksi Jumala on luonut tälläisen järjestelmän, jossa suurin osa hänen luomistaan joutuu kadotukseen?
Vierailija kirjoitti:
Kadotuksella uhkailee kaikki muutkin uskonnot, ja niiden näkökulmasta te kristityt olette vääräoppisia. Eikö tuo laita yhtään miettimään, että jumala määräytyy sen mukaan minne sattuu syntymään? Vai luuletteko todella olevanne niin paljon onnekkaampia kuin muiden uskontokuntien edustajat, että juuri teidän jumalanne on oikea?
Jos todella olisi niin että kristinuskon jumala olisi ainoa oikea ja muut vääriä, pitäisi uskonnollisuudessa olla muutenkin iso ero. Mutta ei, ihan yhtä hartaan vakuuttuneita ovat jumalansa oikeellisuudesta kaikkien muidenkin uskontojen edustajat, ja kaikki kuvittelevat saavansa rukousvastauksia. Kuitenkaan mikään uskonto ei erotu muista esim. oletettujen rukousvastausten tehossa tai terveemmässä/pitkäikäisemmässä elämässä.
Eikö teitä hihhuleita oikeasti ihmetytä nämä faktat? Vai pelkäättekö omaa jumalaanne niin paljon ettette edes uskalla ajatella tällaisia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadotuksella uhkailee kaikki muutkin uskonnot, ja niiden näkökulmasta te kristityt olette vääräoppisia. Eikö tuo laita yhtään miettimään, että jumala määräytyy sen mukaan minne sattuu syntymään? Vai luuletteko todella olevanne niin paljon onnekkaampia kuin muiden uskontokuntien edustajat, että juuri teidän jumalanne on oikea?
Jos todella olisi niin että kristinuskon jumala olisi ainoa oikea ja muut vääriä, pitäisi uskonnollisuudessa olla muutenkin iso ero. Mutta ei, ihan yhtä hartaan vakuuttuneita ovat jumalansa oikeellisuudesta kaikkien muidenkin uskontojen edustajat, ja kaikki kuvittelevat saavansa rukousvastauksia. Kuitenkaan mikään
Epäileminen on syntiä. Niin on iskostettu.