Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jumala hyötyy minun palvonnastani?

Vierailija
22.07.2024 |

Eikö kuulosta hiukkasen narsistiselta?

Kommentit (489)

Vierailija
341/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyöty on siinä että Jumala saa saaliikseen ihmisiä taivaaseen. Sitä varten koko prosessi on tehty.

No, se uskomisen vaatimus vähentää saalista huomattavasti. Pahasti tunaroitu prosessi.

Kun kerran jumalaan uskominen riittää taivaaseen pääsyksi, niin miksei jumala anna selkeästi itseään ilmi kaikille ihmisille? Eikö se ole kaikkivoipa ja varsin kykenevä niin tekemään?

Miksi se on jättänyt homman kelvottomille ja epäpäteville saarnaajille, jotka eivät kykene sanomaa levittämään?

Nykyinen prosessi johtaa tungokseen helvetin porteilla.

Missä se jumala piileskelee? Loi ensin minut sellaiseksi, joka ei usko pehmeitä kuulopuheita ja sitten rankaisee minua siitä viskaamalla luomaansa helvettiin. Hihitteleekö se nurkan takana?

Vierailija
342/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti uskoo johonkin en kuvittele minkään jumalolennon piittaavan siitä teetkö näitä rituaalinomaisia palvonta menoja. Kaikki tämä on ihmisten vaatimaa höttöä,yhteen kuuluvuuden ja arvojen sementoimiseksi. "Me olemme yhtä porukkaa koska teemme näitä rituaaleja x ja y." Usko ei vaadi mitään tallaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan siitä hyvän olon fiiliksiä!

Vierailija
344/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etkö näe puutetta omassa ajatuksessasi? Jos olen eläin, voin elää niin kuin eläin. Silloin vallitsee vahvimman oikeus. Ei ole mitään eroa gorillaan, joka tappaa kilpailijansa tai karhuemoon, joka tappaa poikasia lähestyvän. Ei mitään syytä, miksi en tekisi just niin kuin huvittaa. "

Autanpa sinua sinun ajattelussasi: Ihminen on biologisesti eläinlaji, jolla on säännöt ja kulttuuri. En tarkoittanut mitään villieläintä, joka toimii vaistojensa ohjaamana.

Tämän toki tiesit, mutta agendasi mukaan kiemurtelet ylläpitääksesi myyttiä ihmisestä jumalan leikkikaluna.

Lähes kaikilla eläimillä on sekä vaistoja, että sääntöjä ja kulttuuria. Siis sekä geeneihin suoraan koodattuja käyttäytymistapoja, että opittuja käyttäytymistapoja. Nematodeilla todennäköisesti on hyvin vähän sääntöjä ja kulttuuria, apinoi

Ei näillä luulevaisilla riitä kapasiteetti ymmärtämään. Jumittuneet pitämään ihmistä muusta luonnosta erillisenä. Aatamin ja Eevan perillisinä.

Vierailija
345/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etkö näe puutetta omassa ajatuksessasi? Jos olen eläin, voin elää niin kuin eläin. Silloin vallitsee vahvimman oikeus. Ei ole mitään eroa gorillaan, joka tappaa kilpailijansa tai karhuemoon, joka tappaa poikasia lähestyvän. Ei mitään syytä, miksi en tekisi just niin kuin huvittaa. "

Autanpa sinua sinun ajattelussasi: Ihminen on biologisesti eläinlaji, jolla on säännöt ja kulttuuri. En tarkoittanut mitään villieläintä, joka toimii vaistojensa ohjaamana.

Tämän toki tiesit, mutta agendasi mukaan kiemurtelet ylläpitääksesi myyttiä ihmisestä jumalan leikkikaluna.

Lähes kaikilla eläimillä on sekä vaistoja, että sääntöjä ja kulttuuria. Siis sekä geeneihin suoraan koodattuja käyttäytymistapoja, että opittuja käyttäytymistapoja. Nematodeilla todennäköisesti on hyvin vähän sääntöjä ja kulttuuria, apinoi

Et voi olla noin epärehellinen itsellesi ettet myönnä miten ainutlaatuinen ihminen on eläinmaailman verrattuna? Oikeasti? On vain yksi ihmisen kaltainen olento, kaikki muut on selkeästi muuta porukkaa vaikka olisi keskinäisiä eroja minkä verran. Tosiasioiden myöntäminen on viisauden alku, eli rehellisyys on viisauden alku.

Vierailija
346/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas olis mulle kyllä yks helvetti, jos asiaa miettii yhtään pitemmälle.

Vierailija
347/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marx hyötyy palvonnasta vielä vähemmän saati tuotannon toistamisesta silmillä.

Marsisteja sen sijaan se palvonta hyödytti. Tarkemmin siis kommunistisia järjestelmiä.

Vierailija
348/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivas olis mulle kyllä yks helvetti, jos asiaa miettii yhtään pitemmälle.

Ehkä Jumala loi ihmisen, että pääsisi välillä hermolomalle. Ajattele, jos tietäisit kaiken. Siinä kyllä voi välillä olla hermot kireällä ja kaipaa lepoa ja haluaa olla välillä vain autuaan tietämätön, mutta sitten tuli joku saatanan käärme ja pilasi koko loman.

Vierailija
349/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei näillä luulevaisilla riitä kapasiteetti ymmärtämään. Jumittuneet pitämään ihmistä muusta luonnosta erillisenä. Aatamin ja Eevan perillisinä."

Ateistinen ideologia pitäköön näkemyksensä ja kristitty myös pitää näkemyksensä. Täysin yhteensovittamattomia.

Vierailija
350/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on eläin. Älykkyydeltään ylivoimaiseksi kehittynyt, mutta edelleen typerä ja vaistojensa varassa elävä olento.

Meillä on sääntöjä, joita olemme itse luoneet. Niiden tarkoitus on taata mahdollisimman monelle mahdollisuus elää hyvä elämä, eikä sen takana ole muuta kuin älykkyyden mukana tehty johtopäätös keinoista saavuttaa miellyttävät elinolosuhteet. Ei se, että olemme eläimiä, estä meitä käyttämästä järkeä.

Uskonnoilla on pyritty saamaan ihmiset noudattamaan sovittuja sääntöjä. Sääntöjen noudattamista on ollut etenkin ennen mahdotonta valvoa, joten on tarvittu Jumala pitämään kuria yllä. Hän näkee, joten et voi salassa rikkoa sääntöjä joutumatta vastuuseen. Raamattu on nerokas teos, mutta silti siinä ei ole mitään Jumalallista. Paljon hyvää se on saanut aikaan, nyt olisi tarvetta päivitetylle Raamatulle, jossa pohja rehellisyydelle ja sivistykselle voitaisiin rakentaa, koska vanhan Raamatun opetukset on todistettavasti hölynpölyä.

Vierailija
351/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus Jumalaan syntyy silloin, kun ihminen tajuaa, mitä hän on tehnyt ihmisen pelastaakseen.

Tapattanut ainoan poikansa? Eli jos naapurini ajaa vaimoni päältä ja hän menehtyy, niin minä annan naapurilleni anteeksi kun olen ensin leikannut tyttäreltäni käden pois?

Se Poika on itse Jumalan yksi persoonista ja osallistui oman ristinkuolemansa suunnitteluun.

Hauskaa muuten että "ainutpoika" on käännös virhe. Alkuperäinen teksti puhuu "ainutlaatuisesta pojasta".

Kristinusko oli syntyessään paljon loogisempi kuin muutama sata vuotta sen jälkeen. Saati nyt tuhansien vuosien päästä.

Ei sulje toisiaan pois, ainutlaatuinen voi olla myös ainoa.

Vierailija
352/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiistelemisen sijaan suosittelen avaamaan Raamatun, sieltä Johanneksen evankeliumin. Kun on lukenut sen, kannatta jatkaa roomalaiskirjeen lukemisella. Lisäksi kannattaa katsoa YouTubesta video (hakusanalla) Valokuva Jeesuksesta. Sen jälkeen voi pohtia uudelleen mitä tai mihin haluaa uskoa.

Vierailija
353/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on yliluonnollisesta niin eihän sitä voi selittää. Se on ihme eikä siis ole selitettävissä.

Vierailija
354/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on yliluonnollisesta niin eihän sitä voi selittää. Se on ihme eikä siis ole selitettävissä.

Raamattu perustuu todennettuun historiaan.

Vierailija
355/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kertoo Israelin kansan historiasta, jonka argeologia todistaa.

Vierailija
356/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kertoo Israelin kansan historiasta, jonka argeologia todistaa.

Israelin kansassa oli Leeviläisten sukukunta jonka tehtävä oli jumalanpalvelus, ylistysmusiikki. 

Vierailija
357/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisten juhliin on vuosituhansia kuulunut pääsiäisen vietto, muistona Egyptistä lähdöstä.

Lehtimajajuhla muistona erämaavaelluksesta ja muut vilja-ja eläinuhrit.

Vierailija
358/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sinä itse hyödyt. Ateismi ei toimi.

Perustele. Uskovaiset heitätte aina tämmöstä skeidaa ilman mitään perusteluja.

Vierailija
359/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut valmistamassa seder ateriaa. Se muisto-ateria Egyptistä lähdöstä. Siinä on oma protogollansa jota edelleen noudatetaan .

Vierailija
360/489 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän tähden luulevaiset poistattavat itselleen epäedullisia kommentteja ketjusta? Ei anna nyt oikeaa kuvaa keskustelun kulusta.

Päinvastoin  kristinuskoa todistavat kommentit poistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän