Uimarannalla minun käskettiin pukea bikinien yläosa
Olin tänään kaupungin yleisellä uimarannalla auringonotossa tapani mukaan ilman yläosaa ja oltuani siellä pari tuntia, tuli uimavalvoja sanomaan minulle, että tämä on yleinen uimaranta ja täällä ei saa olla ilman yläosaa. Olen pari kertaa aiemmin tänä kesänä käynyt samalla rannalla ja samoin myös aikaisempina kesinä ja aina ollut yläosattomissa eikä kukaan ole koskaan ole tullut asiasta huomauttamaan. Onkohan tämä sitten joku uusi sääntö vai keksikö uimavalvoja tämän säännön omasta päästään?
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista paikkakuntasi säännöt!
"Yleisellä uimarannalla on jokaisen kuusi vuotta täyttäneen käytettävä uimapukua."
https://www.tampere.fi/liikunta/liikuntapaikat/uimarantojen-jarjestyssa…
Mutta siellä ei sanota, että uimapuvun pitää olla yläosallinen. Viimeiset sata vuotta joka paikassa on uimahousut ollut riittävä uimapuku miehille, miksei muka naisille olisi?
Ette te voi olla tosissanne
Sivusta
Tässä kohtaa näin sieluni silmin yleiskuvaa sivistymättömän, ulkomaailmasta eristäytyneen alkuasukasheimon vähäpukeisista jäsenistä.
Keijo-Petteri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei jaksanut kattella sun roikkotissejä?
Eli väitätkö, että uinninvalvoja keksi säännön omasta päästään?
Pakko sen oli, koska tissisi roikkuivat niin pahasti, että nännit olivat molemmin puolin napaasi.
Mutta tuohan kuulostaa uskomattoman kiihottavalta! Haluaisin löytää syrjäisen uimarannan, jossa kaikilla naisilla olisi noin täydellisen upean kauniit rinnat!
Ja pitihän se tämäkin pervo saada tähän länkyttämään :D
Rannalla ventovieras yläosattomissa oleva nainen traumatisoi lapsia. Sama nainen täysin alasti uimahallin suihkutiloissa ei. Logiikka?
Yläosattomissa auringon ottamisesta tai uimisesta ei ole kenellekään mitään haittaa.
Odota 30 vuotta ja tee muutama lapsi, sitten sunkaan ei tee mieli olla uimarannalla ilman yläosaa. Voit antaa sen ajan nuorten ja kauniiden olla vapaita ja alastomia. Jostain syystä vanhat naiset eivät ole nousseet barrikadeille paljaiden rintojensa oikeuksien takia.
Vasta sitten uskon ap:n vapaustaisteluun, jos hän tulevaisuudessa pitää myös ne kärpäslätkänsä ilman liivejä rannalla.
Jos miehet saavat olla ilman yläosaa, sitten saavat naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella uimarannalla kyseessä on siveysrikos. Monella seksuaalifetisistillä on niin kova halua paljastella tai toteuttaa perversioitaan jopa lasten ollessa paikalla, ettei laki heitä pitele.
Sukupuolisiveys on säädetty laissa ja rintojen näyttäminen ei ole sallittua. Se että lapset pakotetaan katsomaan alastomuutta on vaan yrjöttävää.
Olet itse ällö, jos sinä näet paljaat naisten rinnat perverssinä.
Rinnat eivät ole pervot vaan itsensä ja rintojen paljastelu vieraille on pervoa. Häirintää. Ahdistelua.
Häpeä, jos nautit tuollaisesta lasten nähden.
Lapset välitä pätkääkään jos niille ei opeta mikä on pah
Me ei pelätty eikä meitä peloteltu. Riippuu miten asia on opetettu. Aivan uusi asia tuo että alastomuutta sinänsä pitäisi pelätä. Namusedätkin toimii muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella uimarannalla kyseessä on siveysrikos. Monella seksuaalifetisistillä on niin kova halua paljastella tai toteuttaa perversioitaan jopa lasten ollessa paikalla, ettei laki heitä pitele.
Sukupuolisiveys on säädetty laissa ja rintojen näyttäminen ei ole sallittua. Se että lapset pakotetaan katsomaan alastomuutta on vaan yrjöttävää.
Sekoitat nyt lakitekniset asiat ja moraalipohdinnan. Kyse on kaksoisstandardien poistamisesta. Monet haluaisivat, minä mukaanlukien, että kaksoistandardeja tietoisesti poistettaisiin laista koska ne johtavat moniin eettisiin ongelmiin ja henkilökohtaisiin kärsimyksiin.
Olen tutkija ja puhun vain tasoisteni kanssa. Mielipiteesi on melkoista huuhaata ja tuubaa.
En ole tuo jota kommentoit, mutta ihailen rationaalisia argumenttejasi: "huuhaata" ja "tuubaa". Hmmm...siis tutkija??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle rintojen näyttäminen menee samaan kastiin kuin pippelin vilauttelu.
Vilauttelijat, miksi haluat häiritä muita seksuaalisesti? Oletko käynyt terapiassa?
Esimerkiksi raiskauksessa on kyse vallankäytöstä, tässä näen samaa.
Niin ja 100% miehistä tykkäisivät jos naiset olisivat tissit paljaina... seksuaalisista syistä.
Eli nyt asiaa kysytään miehiltä? Hyvä, senkus kysyt. Ei edelleenkään ole minun asiani.
Miksi ette voi hyväksyä sitä, että rinnat eivät ole kuin nenä? Te voitte ajatella, että joo joo rinnat on vaan rintoja, mutta tottakai varmaan suurinosa miehistä mielellään katselisivat paljaita rintojanne, joista nykyäänhän tienaa jopa Of sivustolla, vaikka ovatkin vain rintoja. Tarjoatte sitten ilmaista materiaalia
Asia on niinkuin rintojen omistaja sen kokee. Itselle vain rinnat, mutta huomioarvon antaa ihan muut.
No minä rintoineni en mielelläni menisi rinnat paljaana rannalle kenenkään silmien eteen, rannalla on myös lapsia.
Lisäksi huomioarvon vuoksi peitän avonaiset pääntietkin, koska rinnat eivät ole vain rintoja.
Kuvitellaan, jos ajattelisinkin asian olevan niin, että rinnat ovat vain rintoja, niin minä en haluaisi tahallaan häiritä muita, aiheuttaa epämukavuutta tai olla rintoineni silmänruokaa.
Pitää sitä muitakin ajatella, jos ei esim. ole kyseessä ikioma ranta, jossa saa olla, niin miten huvittaa.
Onko nämä "lapsiperheet" jotain lestoja vai mitä ihmettä?
Lakiinkin koko ajan vedotaan, mutta lakipykäliä siveellisistä uima-asuista ei vaan löydy... mistähän se voisi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku väittää että miehet patriarkaalisesti ovat määränneet naiset peittämään rintansa. Ei ole niin lähellekään. Miesten puolesta naiset saisivat ihan vapaasti kuljeskella rinnat paljaana. Naiset nämä kiellot ovat luoneet. Ovat aina vahtimassa toisiaan, ettei oma mies eksy väärille poluille
Aika huonosti sulla menee, jos pelkkä tissien näkeminen saa miehen "väärille poluille", ehkä sun kannattaisi miettiä silloin jos se mies onkaan ihan se oikea sulle.
'Helsingin kaupungin uimarannoilla sekä miehet että naiset saavat olla ilman yläosaa.
Sääntöihin vaikuttanut ja pukeutumista koskeva päätös tehtiin viime kesänä.
Rajoituksia pukeutumiseen toki on, Helsingin liikuntapalveluiden tiimiesihenkilö Jukka Lundgren lisää.
Ei voi olla ilman alaosaa."
Vierailija kirjoitti:
Rannalla ventovieras yläosattomissa oleva nainen traumatisoi lapsia. Sama nainen täysin alasti uimahallin suihkutiloissa ei. Logiikka?
Yläosattomissa auringon ottamisesta tai uimisesta ei ole kenellekään mitään haittaa.
Mikä logiikka tässä nyt oli? Oliko kyse sekasuihkusta? Rannalla on miehiä, naisia sekä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä uimarannalla ei saa olla ilman yläosaa.
En ole nähnyt yhdelläkâän miehellä yläosaa. Joten näyttää saavan.
Huoh
Huoh
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet saavat olla ilman yläosaa, sitten saavat naisetkin. Oletko typerä vai etkö vain halua ymmärtää pointtia. Samalla logiikalla saa miehet kulkea ilman housuja ja lapsillesi näytellä kikkeliä, hyväksytkö sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat nyt lakitekniset asiat ja moraalipohdinnan. Kyse on kaksoisstandardien poistamisesta. Monet haluaisivat, minä mukaanlukien, että kaksoistandardeja tietoisesti poistettaisiin laista koska ne johtavat moniin eettisiin ongelmiin ja henkilökohtaisiin kärsimyksiin.
Olen tutkija ja puhun vain tasoisteni kanssa. Mielipiteesi on melkoista huuhaata ja tuubaa.
Oikea tutkija tuskin käyttäisi sanoja "huuhaa" ja "tuuba". Sisältyykö tutkimuksiesi kohtaisiin moraalisia ongelmia? Miten kaksoistandardit vaikuttaisivat esim. tutkimustyöhösi? (esim. tätä asiaa saa tutkia vain miehet, tätä vain naiset)
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet saavat olla ilman yläosaa, sitten saavat naisetkin.
Musta tuntuu, että tuutte vain provoilemaan ihan vain provosoimisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku väittää että miehet patriarkaalisesti ovat määränneet naiset peittämään rintansa. Ei ole niin lähellekään. Miesten puolesta naiset saisivat ihan vapaasti kuljeskella rinnat paljaana. Naiset nämä kiellot ovat luoneet. Ovat aina vahtimassa toisiaan, ettei oma mies eksy väärille poluille
Sitten tulee joku sanomaan,.että mitäs meni punaisessa menossa ravintolaan. Tai, että paljailla rinnoilla on tarkoitus houkutella jokaista. Meillä oli nuorena tarkoitus saada rajaton rusketus. Tai mahdollisimman vähän rajoja. Siksi yläosattomuus.
Ne on nämä joille ei naisella ole muuta merkitystä kuin seksi. Seksi siellä, seksi täällä. Seksi noin, seksi näin. Miehet voi koska tahansa ruvata seksittömiksi niin ei naisten seksuaalisuus kiusaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka tässä nyt oli? Oliko kyse sekasuihkusta? Rannalla on miehiä, naisia sekä lapsia.
Lapsi traumatisoituu, kun naisen tissit näkyy, hih-hi!. Kun näkyy sekä tissit että pimppa, niin traumaa ei tule. Tämmöinen logiikka, aukesiko?
Ei millään pahalla, mutta kuulostaa ikäänkuin joidenkin toisten ongelmilta. Etkö yksinkertaisesti voisi suhtautua vain neutraalisti asiaan? Hyvän itsetunnon voi lunastaa itselleen olemalla sujut itsensä kanssa. Heikko itsetunto on vain mielentila kysymys.