Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiska tehnyt aika törkeän jutun Anssi Kelan isän haudasta

Vierailija
21.07.2024 |

https://www.seiska.fi/kotimaa/surullinen-naky-anssi-kelan-isan-haudalla…

Seiska on Seiska, mutta mun mielestä aika paha ylilyönti. Plus miten v***n typerä ja mauton ihminen pitää olla että soittaa kyseiseen lehteen tuollaisella asialla

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat yleensä vaativat, että hautoja hoidetaan ja hoitamattomuudesta huomautetaan. Hoidon voi myös ostaa seurakunnalta, jos ei itse pysty tai jaksa hoitaa.

Mikä seurakunta vaatii? Isomummoni hauta on ainaishauta, eikä sinne ole kukaan istuttanut kukkia kuin ihan vaan satunnaisesti, ollut välillä vuosia nurmikkona.

Oletko ihan varma, ettei kukaan muu hoidan hänen hautaansa?

Lapsuuden kotiapulainen kuoli ja haudattiin joskus 70-luvulla ja useamman lapsen äiti, niin äitini joka kesä ja syksy istutti haudalle kukat ja nyt minä jatkan haudan hoitamista, kun äitini on jo vanha. Ehkä perinnettä jatkaa lapseni. 

Omaiset käyvät ehkä kerran kymmenessä vuodessa jäljistä päätellen tai joku muu. Ja omaiset varmasti tietävät kuka hoitaa heidän äitinsä ja mummonsa hautaa, mutta koskaan eivät ole ottaneet yhteyttä. 

Ja tiedän vastaavia tapauksia pilvin pimein. Ihmiset hoitavat ventovieraiden hautoja, kun omaiset eivät viitsi tehdä. Vanhoja kukkia viedään näiden "unohdettujen" haudalle, kun monet vaihtavat useammat kukat kesässä. 

Vierailija
142/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat yleensä vaativat, että hautoja hoidetaan ja hoitamattomuudesta huomautetaan. Hoidon voi myös ostaa seurakunnalta, jos ei itse pysty tai jaksa hoitaa.

Mikä seurakunta vaatii? Isomummoni hauta on ainaishauta, eikä sinne ole kukaan istuttanut kukkia kuin ihan vaan satunnaisesti, ollut välillä vuosia nurmikkona.

Oletko ihan varma, ettei kukaan muu hoidan hänen hautaansa?

Lapsuuden kotiapulainen kuoli ja haudattiin joskus 70-luvulla ja useamman lapsen äiti, niin äitini joka kesä ja syksy istutti haudalle kukat ja nyt minä jatkan haudan hoitamista, kun äitini on jo vanha. Ehkä perinnettä jatkaa lapseni. 

Omaiset käyvät ehkä kerran kymmenessä vuodessa jäljistä päätellen tai joku muu. Ja omaiset varmasti tietävät kuka hoitaa heidän äitinsä ja mummonsa hautaa, mutta kosk

Olen aika varma, olen käynyt siellä kesäisin yleensä ainakin kerran kuukaudessa. Tänä vuonna on ollut kukkia, ekaa kertaa ekha muutamaan vuoteen. Aiempina vuosina on ollut tyhjä kukkapenkki missä kasvaa sammalta ja rikkaruohoja sekä puuntaimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssin täytyy kyllä ryhdistäytyä ja alkaa hoitamaan isänsä hautaa.

Vierailija
144/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssin faijan hauta nyt

kansaa puhuttaa

Anssin faija piittaa ei

vi*tuukaan 

Vierailija
145/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hautapaikka vaatii hoitamista, kuten nurmikon leikkuuta ja mahdollisten hautakukkien istutusta. Omaisten on nimettävä hautaoikeuden haltija, joka vastaa haudan hoidosta ja edustaa omaisia hautaa koskevissa kysymyksissä."

Aivan, mahdollisten. Ei pakollisten!

Vierailija
146/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin kyseli, miksi ei olla hankittu isän haudalle haudanhoitoa seurakunnalta. Suoraan sanoen en edes tiedä missä se hauta sijaitsee, en ole koskaan käynyt siellä. En myöskään tiedä kuka on aikoinaan hommannut sen haudan, miksi ja millä järjestelyin. Olin isän kuollessa 7-vuotias, isän toinen lapsi vielä nuorempi. Emme ole kumpikaan olleet yhteydessä isän sukuun ja esimerkiksi isän vanhemmat on kuolleet aikoja sitten. Isän toisella lapsella on ollut lapsesta asti elämässään ihminen joka on ollut hänelle isä, joten en usko että häntä asia edes kiinnostaa, ei kyllä minuakaan.

Vierailija
147/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla aiemmin kyseli, miksi ei olla hankittu isän haudalle haudanhoitoa seurakunnalta. Suoraan sanoen en edes tiedä missä se hauta sijaitsee, en ole koskaan käynyt siellä. En myöskään tiedä kuka on aikoinaan hommannut sen haudan, miksi ja millä järjestelyin. Olin isän kuollessa 7-vuotias, isän toinen lapsi vielä nuorempi. Emme ole kumpikaan olleet yhteydessä isän sukuun ja esimerkiksi isän vanhemmat on kuolleet aikoja sitten. Isän toisella lapsella on ollut lapsesta asti elämässään ihminen joka on ollut hänelle isä, joten en usko että häntä asia edes kiinnostaa, ei kyllä minuakaan.

Isänne kuitenkin. 

Vierailija
148/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs toi nyt on . Viistoista vuotta sitten Seiska onnistui saamaan erään Kelan kollegan sinne mullan alle .

Mikäs juttu tää on ??

Vierailija
149/156 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isänne kuitenkin. 

Vain biologisesti.

Vierailija
150/156 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ei kuitenkaan voi tajuta, miten kukaan voi katsoa itseään peiliin tienattuaan ehkä muutaman euron tuollaisella tyhjästä reväistyllä paskajutulla, jossa loukataan täysin perusteettomasti toista ihmistä vieläpä noin kipeällä ja jokaisen normaalin ihmisen ymmärtämällä "pyhällä" asialla. Hyi helvetti, mitä ihmissaastoja niin soittaja kuin ns. "toimittaja" ja jokainen, joka on siinä ketjussa, joka on "jutun" lehteen päästänyt!

Vierailija
151/156 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo ei sitä isää haittaa mitenkään, eikä pitäisi harmittaa muitakaan.

Vierailija
152/156 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei vaan voi antaa sitä hautaa seurakunnan hoitoon ja maksaa siitä. 

Itse koen, että haudan hoito on vainajan kunnioittamista ja arvostamista. Toki muistella voi kotonakin, mutta kukan tai kynttilän vieminen on konkreettinen teko, kaunis ele, joka tuottaa itselleni hyvää mieltä. Meillä opetettiin lapset jo pienenä hoitamaan isovanhempien hautoja enkä koskaan ole kokenut sitä vastenmieliseksi. Kaikki isovanhempani kuolivat ennen syntymääni, ja tuntui tärkeältä hoitaa heidän hautojaan ja vaalia heidän muistojaan. Aikuisena olen jatkanut perinnettä. 

Olen myös vienyt joskus kukkia etäisesti tuntemani ihmisen hoitamattomalle haudalle. Olin ostanut liikaa kukkia, ja lähellä oli tuntemani, nuorena kuolleen ikätoverin surullisen ankeannäköinen hauta. Tuntui hyvältä istuttaa siihen kanerva tai kesäkukka. Enpä usko, että se ketään haittasi, itseäni ei ainakaan koskaan ole haitannut, jos joku on vienyt kukkia omaiseni haudalle.

Jokainen tekee omat päätöksensä näissä asioissa, ei siihen Seiskaa tarvita. Itse toimisin toisin kuin Anssi, mutta mikä minä olen ketään tuomitsemaan.

Vierailija
153/156 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihmettelin samaa. Siis soittaa oikeasti seiskaan... 🙄

Aina löytyy joku lowlife joka tarvitsee kaljarahat.

Ja aina löytyy joku lowlife joka ostaa seiskaa.

Varmaan nämä samat jotka vaatii YLEä lopetettavaksi ja kutsuu Hesaria Hyysäriksi. Heille riittää Seiska.

Vierailija
154/156 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska ja törkeys on aina olleet synonyymi.

Mutta mitä voi odottaa lehdeltä, minkä ainoa toiminto on se, että toimittaja kyttää ihmisiä kameran kanssa puskissa.

Ei journalismia, pelkkää juorulismia.

Vierailija
155/156 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
156/156 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän törkeää. En itsekään käy läheisten haudoilla, ei se tarkoita sitä, etten ajattelisi tai muistelisi läheistä. Miksi siellä haudalla pitäisi käydä tai sitä pitäisi hoitaa, jos se ei ole itselle tärkeää? Ei se haudassa oleva enää mitään tunne eikä kai sitä joidenkin uteliaiden mieliksi pidä hoitaa ? Tai siksi että on ollut tapana? Todella tyhmä juttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä