Seiska tehnyt aika törkeän jutun Anssi Kelan isän haudasta
https://www.seiska.fi/kotimaa/surullinen-naky-anssi-kelan-isan-haudalla…
Seiska on Seiska, mutta mun mielestä aika paha ylilyönti. Plus miten v***n typerä ja mauton ihminen pitää olla että soittaa kyseiseen lehteen tuollaisella asialla
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse tai suku huolehdi haudan hoidosta sen voi antaa seurakunnalle hoidettavaksi. Maksaa muutaman kympin vuodessa.
Tätä on jankattu jo monta kertaa. Ei kenenkään tarvitse tuhlata rahojaan teidän kukkahattujen vuoksi.
En pidä yksityisasioiden uutisoinnista, mutta hautojen kunnossapito ei siihen kuulu.
Ja on ihan hyvä, että näistä asioista keskustellaan, miksi varata srk hautapaikka ja laittaa siihen kivi ja varata kukille istutusalue, jos ei hoida.
Hautausmaat ovat julkisia paikkoja ja ne pitäisi pitää siistinä, jos halutaan laittaa kivi ja jos ei jaksa pitää kunnossa, alue pitäisi laittaa nurmikolle, joka leikataan säännöllisesti.
Samaan ilmiöön törmäsin sukulaiseni haudalla, hautakivi peittyi nokkosista ja pujosta ja seurakunta oli ajanut nurmikon, ei ollut mikään kaunis näky, eikä vainajaa kunnioittava, kun haudalla kasvaa horsmat. Eikä tässäkään tapauksessa ole rahasta kiinni, kun perinnönjako oli hyvin riitainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse tai suku huolehdi haudan hoidosta sen voi antaa seurakunnalle hoidettavaksi. Maksaa muutaman kympin vuodessa.
Tätä on jankattu jo monta kertaa. Ei kenenkään tarvitse tuhlata rahojaan teidän kukkahattujen vuoksi.
Kyllä tarvitsee, jos on hautausmaalta omaiset varanneet hauta-alueen ja sitoutuneet haudan hoitoon.
Jos ei rahojaan halua laittaa, vainaja haudataan kirkkomaahan ja se pidetään nurmialuneena, jonka seurakunta hoitaa, ilman kiveä ja istutusaluetta.
Ihan samalla tavalla, jos joku asuu kaavoitetulla alueella, julkisivu ja piha on hoidettava, eikä voi elää kuin pellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitsee, jos on hautausmaalta omaiset varanneet hauta-alueen ja sitoutuneet haudan hoitoon.
Jos ei rahojaan halua laittaa, vainaja haudataan kirkkomaahan ja se pidetään nurmialuneena, jonka seurakunta hoitaa, ilman kiveä ja istutusaluetta.
Ihan samalla tavalla, jos joku asuu kaavoitetulla alueella, julkisivu ja piha on hoidettava, eikä voi elää kuin pellossa.
No niinhän tuossa uutisen haudalla oli tehtykin eli siinä oli nurmikkoa. Porukka täällä vain vääntää, että ei ole hoidettu, koska ei ole kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kivi siinä nurmikkoalueella haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset vaan on kusipäitä, ei taas muuta voi todeta.
Jotain on myös päässä tai ainakin tunnetasolla vialla jos jättää täysin hoitamatta vanhempansa haudan.
Välinpitämättömyys asiaa kohtaan.
Näin kuvattiin myös alkukesästä Renny Harlinin isän hautaa . Sehän oli jo ihan puskissa ja heinittynyt.
Anssi Kela hehkuttanut miten isä oli tärkeä, hieman viilentää isän tärkeyttä hoitamaton hauta.
Miten se hautapaikka liittyy ihmisen rakkauteen läheistään kohtaan? Minä en ole käynyt isäni haudalla varmaan kymmeneen vuoteen, miksi kävisin, kun voin muistella muutenkin? Minut voi tuhkata, en ymmärrä miksi kukaan edes haluaa jonnekin pimeään hautapaikkaan ja sitten sukulaisten pitäisi velvollisuudentunnosta väkisin haudalla käydä ja sitä pitää kunnossa. En ikinä vaivaisi läheisiäni sellaisella pakollisella suorituksella. Kun olen kuollut, muistelkoon missä haluaa tai olkoon muistelematta, samapa se siinä kohtaa itselleni on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset vaan on kusipäitä, ei taas muuta voi todeta.
Jotain on myös päässä tai ainakin tunnetasolla vialla jos jättää täysin hoitamatta vanhempansa haudan.
Välinpitämättömyys asiaa kohtaan.
Näin kuvattiin myös alkukesästä Renny Harlinin isän hautaa . Sehän oli jo ihan puskissa ja heinittynyt.
Anssi Kela hehkuttanut miten isä oli tärkeä, hieman viilentää isän tärkeyttä hoitamaton hauta.
Miten se hautapaikka liittyy ihmisen rakkauteen läheistään kohtaan? Minä en ole käynyt isäni haudalla varmaan kymmeneen vuoteen, miksi kävisin, kun voin muistella muutenkin? Minut voi tuhkata, en ymmärrä miksi kukaan edes haluaa jonnekin pimeään hautapaikkaan ja sitten sukulaisten pitäisi velvollisuudentunnosta väkisin haudalla käydä ja sitä pitää kunnossa. En ikinä vaivaisi läheisiäni sellaisella pakollisella suorituksella. Kun olen kuollut, muistelkoon missä haluaa tai olkoon muistelematta, samapa se siinä kohtaa itselleni on.
Kun on jäänyt vainajan kanssa selvittämättömiä asioita, huonoa omatuntoa voi yrittää paikata hoitamalla pakkomielteisesti hautaa ja arvostelemalla muita.
Anssilla on keikka kiireitä, ei siinä ehdi paljon hautoja hoidella.
Vierailija kirjoitti:
Anssilla on keikka kiireitä, ei siinä ehdi paljon hautoja hoidella.
Miksi tuo asia edes kuuluisi hänelle? Tuskin hän on siihen edes oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kivi siinä nurmikkoalueella haittaa?
Kyllä se kivi haittaa, sillä siitä kohtaa ei pystytä ajamaan koneella nurmikkoa.
Jos ei jaksa hoitaa hautaa, niin hautakivi pois ja alue nurmikolle, jolloin ruohonleikuu on mahdollista. Ruohonleikkuukone vaatii esteettömän alueen.
Tässä syy, miksen halua tulla haudatuksi. Kenellekään en halua jäävän minkäänlaista haudan hoitamisvastuuta, suomeksi sanottuna -riesaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kivi siinä nurmikkoalueella haittaa
Kyllä se kivi haittaa, sillä siitä kohtaa ei pystytä ajamaan koneella nurmikkoa.
Jos ei jaksa hoitaa hautaa, niin hautakivi pois ja alue nurmikolle, jolloin ruohonleikuu on mahdollista. Ruohonleikkuukone vaatii esteettömän alueen.
Jos siihen ei laita kiveä, siihen jää se ruma valkoinen risti. Kyllä kivi on esteettisempi.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Jos yhtään seuraisit uutisia, niin tietäisit, että monessa paikassa se seurakunnan hautojen hoito on aivan ala-arvoista. Raha kyllä kelpaa.
En ymmärrä, miksi lähiomaiset edes varaavat omaa hautapaikkaa ja hankkivat hautakiven, jos ei hoideta hautapaikkaa myöhemmin.
Vainajan kun voi haudata muistolehtoon, joka pidetään nurmialueena, jos haluaa nimen, niin pieni laatta laitetaan muistokiveen, joka on yhteinen kaikilla vainajilla.
Tuon jutun tehnyt toimittaja ei ole alalla millään tapaa arvostettu. Ja juurikin sen takia että mikään juttu ei ole sille tarpeeksi nöyhtäinen etteikö siihen tarttuisi.
Ei varmasti vaan itse tiedosta mitä hänestä ajatellaan
ja luulee olevansa erikoistoimittaja no erityistoimittaja tosiaan on.
On sen haudan maksut varmaan hoidettu, koska eikös se muutoin oteta uudelleen käyttöön 25 vuoden päästä edellisestä hautauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä tutkivaa journalismia.
No, kun ei edes ole. Toimittaja pitänyt persettään penkissä Pursimiehenkadulla. Hautahuolestuja häärinyt Lohjalla. Ottanut kuvan ja lähettänyt toimittelijalle huolineen. Bang.
Epäilen että laulun sanatkin kirjoitti hautahuolestuja, kun niin syletgi.
Toimija kirjoitti aiheen puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä tutkivaa journalismia.
No, kun ei edes ole. Toimittaja pitänyt persettään penkissä Pursimiehenkadulla. Hautahuolestuja häärinyt Lohjalla. Ottanut kuvan ja lähettänyt toimittelijalle huolineen. Bang.
Epäilen että laulun sanatkin kirjoitti hautahuolestuja, kun niin syletgi.
Toimija kirjoitti aiheen puhtaaksi.
Pursimiehenkadulla? Seiskan toimitus ei ole ollut siellä vuosikausiin..
Seurakunnat yleensä vaativat, että hautoja hoidetaan ja hoitamattomuudesta huomautetaan. Hoidon voi myös ostaa seurakunnalta, jos ei itse pysty tai jaksa hoitaa.