Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiska tehnyt aika törkeän jutun Anssi Kelan isän haudasta

Vierailija
21.07.2024 |

https://www.seiska.fi/kotimaa/surullinen-naky-anssi-kelan-isan-haudalla…

Seiska on Seiska, mutta mun mielestä aika paha ylilyönti. Plus miten v***n typerä ja mauton ihminen pitää olla että soittaa kyseiseen lehteen tuollaisella asialla

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan länkyttäjä Seiskan lukija 50 euroa tuosta kurkkupaskasta?

Vierailija
122/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on Seiskalta rimanalituksien rimanalitus julkaista mitään muusikon isästä. Pitkään ollut jopa teräväkin lehti - muistetaan Sannulin laittomat bileet - ja nyt tuli tuollainen. Jos tuollaista sontaa julkaistaan, se olisi pitänyt tehdä ilmoittajan nimen, kuvan ja kauoungin kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat yleensä vaativat, että hautoja hoidetaan ja hoitamattomuudesta huomautetaan. Hoidon voi myös ostaa seurakunnalta, jos ei itse pysty tai jaksa hoitaa.

Hoitaminen ei tarkoita kukkien istuttamista. Uutisessa oleva hauta on hoidettu.

Vierailija
124/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on Seiskalta rimanalituksien rimanalitus julkaista mitään muusikon isästä. Pitkään ollut jopa teräväkin lehti - muistetaan Sannulin laittomat bileet - ja nyt tuli tuollainen. Jos tuollaista sontaa julkaistaan, se olisi pitänyt tehdä ilmoittajan nimen, kuvan ja kauoungin kera.

Seiskako ollut terävä lehti?!! Tämä juttu on sontaa, mutta niin on iso muistakin pelkkiin julkkis juoruihin perustuvan seiskan jutuista.

Vierailija
125/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi lähiomaiset edes varaavat omaa hautapaikkaa ja hankkivat hautakiven, jos ei hoideta hautapaikkaa myöhemmin. 

Vainajan kun voi haudata muistolehtoon, joka pidetään nurmialueena, jos haluaa nimen, niin pieni laatta laitetaan muistokiveen, joka on yhteinen kaikilla vainajilla.

Useimmiten nykyisin on kyseessä nuo +10 vuotta vanhat haudat, jolloin vanhemmat ovat halunneet sen hautapaikan ja nyt pitäisi lasten sitten huolehtia niistä. No ei tarvitse, ei se lasten vika tai velvollisuus ole. Nykyään yhä harvempi jättää tämmöisen riippakiven jälkipolville, onneksi. 

Vierailija
126/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon jutun tehnyt toimittaja ei ole alalla millään tapaa arvostettu. Ja juurikin sen takia että mikään juttu ei ole sille tarpeeksi nöyhtäinen etteikö siihen tarttuisi.

Ei varmasti vaan itse tiedosta mitä hänestä ajatellaan

ja luulee olevansa erikoistoimittaja  no erityistoimittaja tosiaan on.

Leena Thor-verkko Ylimutka. https://x.com/Juureksenkale/status/1560658255676080128

😂😂😂

Vierailija
127/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain paikkakunnilla hoitaa muut jos on hoitamaton hauta (Etelä-Pohjanmaalla) muttei vissiin tuolla.

Vierailija
128/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyllä pn hoidettu hauta. Hoitamatta jätetyissä kasvaa hautakiven edessä heinää ja hautakumpu rikkaruohoja. Mikään seurakunta ei vaadi kukkia. Tuossa on myös selkeä kuoppa eli kukkia on ollut. Nykyään haudoiltakin varastetaan kukkia. Kynttilälyhtykin on siisti. 

Vierailija
129/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen "rakkauden merkki" on mahdollisimman kalliit haitajaiset, kellä on isoin kukkalaite, jne. Muistakaa niitä läheisiänne kun he ovat elossa, älkääkä hurskastelko tuollaisilla ulkokultaisilla asioilla, joista vainajalle ei ole enää mitään iloa. 

Jep saman mäkin huomannut! Todella raivostuttavaa välillä..

Vierailija
130/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat yleensä vaativat, että hautoja hoidetaan ja hoitamattomuudesta huomautetaan. Hoidon voi myös ostaa seurakunnalta, jos ei itse pysty tai jaksa hoitaa.

Aika harva seurakunta vaatii että hauta olisi hoidettu jatkuvasti tai että se olisi hoidettu tuota enempää kuin mitä tämä ko hauta.

Vierailija
131/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kytätä toisten haudanhoitoa.  Mielestäni kaunis hautakivi.   

Vierailija
132/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva seurakunta vaatii että hauta olisi hoidettu jatkuvasti tai että se olisi hoidettu tuota enempää kuin mitä tämä ko hauta.

Olet väärässä. Kun hautapaikka ostetaan, siinä velvoitetaan pitämään huolta hautapaikasta, jos se laiminlyödään, hautapaikka palautuu seurakunnan haltuun ja kierrätykseen. Sopimuksen purkamisperusteeksi riittää yhdeltä kesältä hoitamaton hauta, eikä siihen riitä, että kukat on istutettu, vaan myös hautakiven ympäristö on pidettävä siistinä. Kannattaa katsoa, millaiseen sopimukseen on nimensä kirjoittanut, ettei tule yllätyksenä. Hautausmaat ovat julkisia tiloja, jotka pitää siistinä. 

https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/5165253

Vierailija
133/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla todellista oikeesti. Seiska voi mennä pällistelemään Kelan keikkakalenteria ja sitten miettiä että jos koko kesä on täyteen buukattu ja vaihtaa paikkakuntaa parin päivän välein niin silloin ei varmaan haudalle ekana kesässä ehdi. Työtätekevä ihminen ja kesä on artistien kiireisintä aikaa.

Hautausmaalle voi maksaa haudan hoitamisesta mutta itse en niin koskaan tekisi. Meillä ainakin hauta on aina ollut oman perheen asia, joku maksettu palvelu tuntuisi ihan kummalliselta, joku vieras tulee laittamaan kulissikukkia joita en valinnut enkä ajatuksella laittanut, ei ikinä. Haudalla käydään kun ehditään ja itse halutaan ja se on oma asia. Itseä varten se on ja se että siellä käy omin käsin nyppimässä kesän nokkoset sitten kun sen aika on, on minusta paljon luonnollisempaa ja aidompaa ja osa sitä omaa suhdetta siihen kuolleeseen, hautaan ja omaan suruun. Muut tekevät niin kuin hyväksi näkevät mutta näin ainakin itse koen.

Vierailija
134/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla todellista oikeesti. Seiska voi mennä pällistelemään Kelan keikkakalenteria ja sitten miettiä että jos koko kesä on täyteen buukattu ja vaihtaa paikkakuntaa parin päivän välein niin silloin ei varmaan haudalle ekana kesässä ehdi. Työtätekevä ihminen ja kesä on artistien kiireisintä aikaa.

Hautausmaalle voi maksaa haudan hoitamisesta mutta itse en niin koskaan tekisi. Meillä ainakin hauta on aina ollut oman perheen asia, joku maksettu palvelu tuntuisi ihan kummalliselta, joku vieras tulee laittamaan kulissikukkia joita en valinnut enkä ajatuksella laittanut, ei ikinä. Haudalla käydään kun ehditään ja itse halutaan ja se on oma asia. Itseä varten se on ja se että siellä käy omin käsin nyppimässä kesän nokkoset sitten kun sen aika on, on minusta paljon luonnollisempaa ja aidompaa ja osa sitä omaa suhdetta siihen kuolleeseen, hautaan ja omaan suruun. Muut tekevät niin kuin hyväksi näkevät mutta näin ainakin itse koen.

Ja lisänä vielä että tuo hautahan ei edes ollut hoitamaton ja kasvanut nokkosta heinää. Siellä nyt vaan ei ollut kukkia mikä ihan ok. Itse päätetään että milloin ja mitä kukkia isän haudalle viedään vai viedäänkö ollenkaan.

Vierailija
135/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hautapaikka vaatii hoitamista, kuten nurmikon leikkuuta ja mahdollisten hautakukkien istutusta. Omaisten on nimettävä hautaoikeuden haltija, joka vastaa haudan hoidosta ja edustaa omaisia hautaa koskevissa kysymyksissä."

Vierailija
136/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä seurakunta vaatii? Isomummoni hauta on ainaishauta, eikä sinne ole kukaan istuttanut kukkia kuin ihan vaan satunnaisesti, ollut välillä vuosia nurmikkona.

Vierailija
137/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Kun hautapaikka ostetaan, siinä velvoitetaan pitämään huolta hautapaikasta, jos se laiminlyödään, hautapaikka palautuu seurakunnan haltuun ja kierrätykseen. Sopimuksen purkamisperusteeksi riittää yhdeltä kesältä hoitamaton hauta, eikä siihen riitä, että kukat on istutettu, vaan myös hautakiven ympäristö on pidettävä siistinä. Kannattaa katsoa, millaiseen sopimukseen on nimensä kirjoittanut, ettei tule yllätyksenä. Hautausmaat ovat julkisia tiloja, jotka pitää siistinä.&n

Käytännössä niiden kyllä annetaan olla siihen asti, että maksettu hallintaoikeus loppuu.

Vierailija
138/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiskako ollut terävä lehti?!! Tämä juttu on sontaa, mutta niin on iso muistakin pelkkiin julkkis juoruihin perustuvan seiskan jutuista.

Kyllä, terävä lehti. Ikävää, ettet ole seurannut viime vuosien tapahtumia Suomessa.

Vierailija
139/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytännössä niiden kyllä annetaan olla siihen asti, että maksettu hallintaoikeus loppuu."

Eikä ihan tavatonta ole että senkin jälkeen.

Vierailija
140/156 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani on haudattu eri paikkakunnille satojen kilometrien päähän. Käyn joskus, vartavasten, vien tai kerään kukat, riippuen tilanteesta, ja talvella vien kynttilät. Minulle haudoilla käyminen on tärkeä asia. Hoitamattomien hautojen kohdalla ajattelen usein, eikö tuotakaan enää kukaan muista.

Jos vain olisi olemassa haudanhoitorinki, että vastineeksi omien vanhempieni ja isovanhempieni hautojen hoitamisesta siellä voisin hoitaa jonkun muun lähiomaisen hautoja täällä. Tai voisin ottaa kukkien hoidon ja kynttilähuoltovastuun omalla kustannuksellani ihan ventovieraankin haudasta, mikäli omaiset asuisivat satojen kilometrien päässä. Tekisin sen mielelläni, koska en pääse omiani säännöllisesti hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi