Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä on peräisin se harhakäsitys, että laihtumiseen tarvitaan (paljon) aerobista liikuntaa?

Vierailija
21.07.2024 |

Moni vielä tänä päivänäkin luulee.

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihtumiseen tarvita yhtään liikuntaa. Laihduttaminen on helppoa. Mitään ei tarvitse edes tehdä. Senkun vain syö vähemmän kuin kuluttaa niin se on siinä.

Minullakin oli kerran 1,5kg ylipainoa niin eipä tuossa kauaa mennyt kun sain taas painoni kuriin.

Vierailija
102/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laihtumiseen tarvita yhtään liikuntaa. Laihduttaminen on helppoa. Mitään ei tarvitse edes tehdä. Senkun vain syö vähemmän kuin kuluttaa niin se on siinä.

Minullakin oli kerran 1,5kg ylipainoa niin eipä tuossa kauaa mennyt kun sain taas painoni kuriin.

Moni lihottaa itsensä ensin kymmenenkin kiloa painavemmaksi, ennen kuin päättää laihduttaa ja siinä menee äkkiä parikin kuukautta että sen saa pois. Tosin ei ne kilotkaan niin nopeasti tule, että ei pari kuukauttakaan niin pitkä aika ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin spinning kuluttaa kaloreita hirveästi 

Vierailija
104/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtumiseen tarvitaan (paljon) aerobista liikuntaa?

Lobotomista lähinnä. Sitä ne läskipäät kaipaa eniten.

Vierailija
105/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Ainakin spinning kuluttaa kaloreita hirveästi 

Tiijän. Mulla on semmonen fidget spinneri.

Vierailija
106/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai niin luule kuin ne ylipainoiset ja nekin käyttää sitä tekosyynä ja sanovat ettei nivelet  kestä liikkumista kun on niin paljon ylipainoa.

Vierailija
107/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä riittänyt tunnin kävelylenkit ja terveellinen ruokavalio. Olen laihtunut nyt kesän aikana 8kg. Vielä muutama kilo tavoitteeseen. Sitten voi hengähtää.

Ei noilla sun kävelylenkeillä ole ollut juurikaan merkitystä.

Onhan noilla kävelylenkeillä merkitys. Japanissakin ihmiset syö paljon riisiä ja nuudeleita ja friteerattuja lihoja (tonkatsu). Pysyvät hoikkina, kun työmatkat taitetaan kävellen metroasemille (matkaa voi kertyä 3-8km päivässä, tuota pidemmät matkat mennään fillarilla)

Itse laihdun 1kg/vk ilman liikuntaa hiilihydraatittomalla ruokavaliolla. En voi lisätä hiilareita ruokaani, koska en pääse harrastamaan liikuntaa (lisäisin, jos pääsisin rauhassa yksin juoksulenkeilleni mitä aiemmin tein). Syy: toimistotyö, 80km edestakainen työmatka autolla ja lapsien viemiset ja hakemiset päivähoidosta + työpäivän jälkeiset toimet ja kodin ylläpito kunnes kello onkin jo 21.

Mies on rekkakuski, elän aikalailla yh arkea. Hän auttelee kun on vapailla kotona, tuolloin pääsen lenkeilleni ja noina päivinä painoni putoaakin huomattavasti nopeammin. Raskauskiloja mulle tuli reilusti ja ovat muutaman vuoden junnanneet paikallaan, tänävuonna päätin mahtua loppuvuodesta samoihin vaatteisiin, mihin mahduin lapsettomana.

Vierailija
108/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä riittänyt tunnin kävelylenkit ja terveellinen ruokavalio. Olen laihtunut nyt kesän aikana 8kg. Vielä muutama kilo tavoitteeseen. Sitten voi hengähtää.

Reipastahtinen kävely kuluttaa kaloreita joten kyllä sillä on merkitystä painonpudotuksessa ja painon hallinnassa. Askelmittarini ilmoittaa, että olen tänään kävellyt 9,2 km ja kuluttanut kaloreita 370. Jos en kävelisi säännöllisesti minun pitäisi syödä vähemmän jotta painoni ei nousisi. 

Kukahan täällä alapeukuttaa näitä itsestäänselviä faktoja? Ehkä ap vaan ei tykkää liikkua ja on nyt nyreissään, kun totuus tulee silmille.

En tiedä kuka alapeukuttaa, mutta kumpi on ihmisten mielestä helpompaa: Kävellä paivittäin 10km vai syödä 370 kaloria vähemmän? Minun mielestäni selkeästi jälkimmäinen on helpompaa. Toki kävely on muuten hyödyllistä ja terveellistä.

Vierailija
109/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee käsitys, että ihmiset haluaa ainoastaan laihtua. Itse en halua olla sohvalla makavaa rapakunnossa oleva laihaläski, sentakia harrastan myös liikuntaa.

Tässä ketjussa taidettiin keskustella laihdutusnäkökulmasta eikä laihaläskien sohvalla makaamisesta.

Vierailija
110/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se auttaa vähän, koska se kuluttaa kaloreita. Tietty määrä on pakko syödä että pysyy hengissä, mutta liikunnalla voi kuluttaa siitäkin pois vielä osan.

Lisäksi parantaa yleistä hyvinvointia ja mielenterveyttäkin vielä. 

Niin, kuluttaa kaloreita, mutta todella todella vähän suhteessa siihen miten paljon niitä voi työntää 5min syömisellä sisään.

Vierailija
111/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noilla kävelylenkeillä merkitys. Japanissakin ihmiset syö paljon riisiä ja nuudeleita ja friteerattuja lihoja (tonkatsu). Pysyvät hoikkina, kun työmatkat taitetaan kävellen metroasemille (matkaa voi kertyä 3-8km päivässä, tuota pidemmät matkat mennään fillarilla)

Itse laihdun 1kg/vk ilman liikuntaa hiilihydraatittomalla ruokavaliolla. En voi lisätä hiilareita ruokaani, koska en pääse harrastamaan liikuntaa (lisäisin, jos pääsisin rauhassa yksin juoksulenkeilleni mitä aiemmin tein). Syy: toimistotyö, 80km edestakainen työmatka autolla ja lapsien viemiset ja hakemiset

Tuskin olet hiilihydraatittomalla ruokavaliolla.

Vierailija
112/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittajan kannattas miettiä että mihin kaikkeen liikunta vaikuttaa.

Voidaan sanoa että liikunta laihduttaa,koska se tukee vähä kaikkea siihen liittyvää.

Just näin. Vaikkapa nyt niin, että liikunta tukee parempia yöunia sekä määrällisesti että laadullisesti. Tutkitusti huonot yöunet ja väsymys lihottavat. Väsyneenä aktiivisuus kärsii ja väsyneet aivot tekevät huonoja valintoja kaloreiden suhteen sekä määrällisesti että laadullisesti kun nälkähormonit jylläävät.

Vierailija
113/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei laihduta. Kannattaa googlettaa tutkimuksia.

Mä laihduin kun rupesin liikkumaan.

Sama juttu. Erityisesti liikunnan lisääminen saa mulla painon putoamaan. Pelkällä ruokavaliolla paino pudotus on äärimmäisen hidasta ja sitä kautta myös turhauttavaa.

Vierailija
114/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputin 28kg pelkästään ruokavaliomuutoksella. Lähinnä lautasmallilla ja astiaston pienentämisellä. Yhtään en lisännyt liikuntaa. Meni noin reilu vuosi ja mielestäni oli hyvä tahti. 10v paino pysynyt 5-7kg ylipainon puolella,  mutta en jaksa stressata, koska tässä painossa tuntuu hyvälle. Juu ja edelleen en mene salille ja lenkkeilyä inhoan.

Vierailija
115/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten niin moni ammattiurheilja paisuu kuin pullataikina jos liikunta ei pidä hoikkana?

Vierailija
116/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten niin moni ammattiurheilja paisuu kuin pullataikina jos liikunta ei pidä hoikkana?

Jotkut paisuu, jotkut ei. Jos ei muuta aiempaa syömistottumustaan, kun liikunta radikaalisti vähenee, niin tietenkin silloin turpoaa. 

Vierailija
117/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niille, joilla on pakkomielle kotona ollessaan olla koko ajan jääkaapilla.

Vierailija
118/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipastahtinen kävely kuluttaa kaloreita joten kyllä sillä on merkitystä painonpudotuksessa ja painon hallinnassa. Askelmittarini ilmoittaa, että olen tänään kävellyt 9,2 km ja kuluttanut kaloreita 370. Jos en kävelisi säännöllisesti minun pitäisi syödä vähemmän jotta painoni ei nousisi. 

Kukahan täällä alapeukuttaa näitä itsestäänselviä faktoja? Ehkä ap vaan ei tykkää liikkua ja on nyt nyreissään, kun totuus tulee silmille.

Mun mielestä 10 km kävely on huomattavasti helpompaa. Tosin tehokkaampaa on polkea kuntopyörällä tunti ja tehdä pilatesta, lihaskuntoharjoitteita tai joogalankutusta siihen päälle 20 minuuttia päivässä. Pelkällä 370 kcal nipistyksellä ei oikein tee vielä mitään, kehity fyysisesti tai nuku paremmin.

Mut mikä mä olen sanomaan, 38 v  autoimmuunisairas ihminen joka on jostain ihmeen syystä 8 kk raskaanakin suhteellisen hyvässä kunnossa. Tietysti en voi raskaana yhtä kovaa treenata, mutta kyllä säännöllinen harjoittelu pitää raskaanakin paremmin kuosissa jos siihen pystyy. Sillä tavalla olen aiemmin selättänyt sairauden tuoman ylipainonkin ja kuntouttanut jalkavamman.

Liike on lääke ja fyysinen hyvinvointi on kokonaisvaltainen asia. Jostain syystä foorumilla selitetään sekä sitä ettei sairaus lihota, että liikunta ei laihduta. No ei varmaan jos ihmisen monimutkainen ja toiminnaltaan edelleen mysteerinä säilynyt koneisto on redusoitavissa pelkäksi input output-menetelmäksi. Sithän se on just v-u niin.

Vierailija
119/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se auttaa vähän, koska se kuluttaa kaloreita. Tietty määrä on pakko syödä että pysyy hengissä, mutta liikunnalla voi kuluttaa siitäkin pois vielä osan.

Lisäksi parantaa yleistä hyvinvointia ja mielenterveyttäkin vielä. 

Niin, kuluttaa kaloreita, mutta todella todella vähän suhteessa siihen miten paljon niitä voi työntää 5min syömisellä sisään.

Mut laihduttamisen idea ei ole tietenkään työntää ruokaa holtittomasti suusta alas. Tai mistä mä tiedän, syön elääkseni ja vain osittain nauttiakseni, hallitusti.

Vierailija
120/125 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä laihtuu paljon nopeammin, jos hyvän ruokavalion lisäksi käy vielä juoksulenkilläkin, eikä istu sohvalla odottamassa laihtumista. 

Olet väärässä. Se, että sinulla on mielipide, ei tee siitä faktaa.

Joo ja sitte pitää taas syyä ku tulee nälkä ku liikkunu. Eli ei toimi noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi