Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoton kysyy bensan hintaa matkalle

Vierailija
21.07.2024 |

Mitä maksaa suurinpiirtein 500 kilometrin automatka?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ käy kahvillakin

Vierailija
2/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bensa maksaa 2€/litra ja auto kuluttaa 7l/100km, niin 500km matkan bensa maksaa 70€.

Tosin autoilussa on muitakin kuluja, joten nykyinen verottajan ilmoittama kilometrikorvaus on 57snt. Niinpä 500 kilometriä maksaa todellisuudessa keskimäärin 285€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensaa menee noin 8-9 litraa 100 km eli 45 litraa 500 km matkalla. Bensa maksaa 2 euroa litra eli 90 euroa 500 km jos maksaa bensan puoliksi niin 45 euroa.

Vierailija
4/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu auton kulutuksesta ja kuskin ajotyylistä. Siksi kannattaa kysyä kuskilta.

Vierailija
5/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensaa menee noin 8-9 litraa 100 km eli 45 litraa 500 km matkalla. Bensa maksaa 2 euroa litra eli 90 euroa 500 km jos maksaa bensan puoliksi niin 45 euroa.

Meillä on iso auto maantie kulutus on noin 7,5 litraa satasella, bensakone. Aloittaja kysyy vain auton omistajalta kulutukset ja muut.

Vierailija
6/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tekemään niin, että lähdette täydellä tankills ja ajomatkan jälkeen täytätte tankin uudestaan. Silloin saatte tarkan polttoainekulun. 

Sen lisäksi itse vielä tarjoaisin kuskille ruuan tai vähintään pullakahvit matkalla, pysähtymispaikasta ja kellonajasta riippuen. Koska siitä autosta kuluu muutakin kun vain bensaa ja ajaminen rasittaa kuljettajaa.

Vierailija
7/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensaa voi mennä mitä tahansa tyyliin 6 litran ja 15 litran väliltä... Riippuu niin paljon auton koosta, moottorista, kuormasta, ajotyylistä ja ajonopeudesta. Paras tapa on, että auton omistaja tankkaa auton ennen matkaa täyteen ja matkan jälkeen tankataan uudestaan.

Vierailija
8/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat saman kuin taksivelottaa. Kuljetus ovelta ovelle. Olette molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
9/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kulutus noin 5 litraa/100 km maantieajossa.

Vierailija
10/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa tankillinen bensaa ja kahvit ja ruoka kuskille. Reilu peli.

Vierailija
11/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen kyytiä, niin lasken yleensä kulutuksen 10 litraa sataselle, jottei mene pilkunviilaamiseksi.

Vierailija
12/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä 13. Ei tää auta ap:ta yhtään.

Vierailija
13/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdette täydellä tankilla ja sitten matkan jälkeen uudestaan täyteen jolloin maksat osuutesi. Noin 60% loppusummasta ylöspäin pyöristettynä, sekä maksat matkan varrella kuskille kahvit tai ruuat. Oletan, että kuski on itsekin menossa kys. paikkaan, mutta jos hän on vain kuskinasi, maksat tietysti koko summan.

Vierailija
14/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä 13. Ei tää auta ap:ta yhtään.

Ja minulla isohkolla dieselillä maantiejossa noin 5. Jos ap haluaa laskea jonkun suuntaa antavan summan oman budjettinsa tueksi, kannattaa käyttää keskiarvona esimerkiksi 8l/100km ja litrahintaa 1,90e.

Vierailija
15/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy taksifirmasta, se hinta sisältää kaikki kulut .

Vierailija
16/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tuli kuskattua näitä autottomia pennin viilaajia ja sentin venyttäjiä. Polttoaine piti kattoa desin tarkkuudella ja sitten laskettiin jos joku oli ollu kyydissä 2km pidempään kun toinen, että mikä kenenkin osuus oli pennin tarkkuudella. Auton muita kuluja ei tietenkään  huomioitu, kun joudun ne kuitenkin maksamaan. Eikä sitä vaivaa kun olin kuskina.

Lopulta totesin, että joko maksatte keskenänne polttoaineet ja minun juomat ja ruuat pysähdyspaikoissa tai vaihtoehtoisesti saman kuin julkisilla olisi maksanut. Kummasti vaan kyydin vinkujat väheni tän jälkeen.

Itse kun olen välillä ollu kimppakyyrikäusrnä olen maksanut julkisten taksan mukaan. Voitin kuitenkin ajassa tunnin päivässä.

Vierailija
17/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tekemään niin, että lähdette täydellä tankills ja ajomatkan jälkeen täytätte tankin uudestaan. Silloin saatte tarkan polttoainekulun. 

Sen lisäksi itse vielä tarjoaisin kuskille ruuan tai vähintään pullakahvit matkalla, pysähtymispaikasta ja kellonajasta riippuen. Koska siitä autosta kuluu muutakin kun vain bensaa ja ajaminen rasittaa kuljettajaa.

En pyytäisi kuskia ensin tankkaamaan täyteen jos vaikka ei paljoa ole bensaa.

Vierailija
18/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin pojaltani niin hänen mielestä 8Oe  riittäisi bensaan,  mutta ottaisi 2Oe lisäksi.  Hänellä kyyti kaverille 225 km, ottaa 40e.,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi