Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?

Vierailija
20.07.2024 |

Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.

Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta.  Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.

Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.

Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.

Kommentit (296)

Vierailija
241/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
242/296 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle ihan samat neuvot kuin muiltakin, jätä mies. Jos jo noin pian tuntuu huonolta se ei siitä paremmaksi muutu. Nyt saatat vielä päästä eroon kivuttomasti kun on vasta tapailu menossa.

Olen itse ollut kontrolloivan manipuloijan kanssa suhteessa ja tämän keskustelun myötä on tullut mieleen kaikkea kamalaa vaikka tästä on aikaa yli 20 vuotta.

Jotakuta oli yritetty pakkosyöttää...Itse olen suostunut moiseen ainakin kerran, olin liian kiltti, alaikäinen ja eka poikaystävä.(paljon minua vanhempi) Ketjussa on myös puhuttu siitä kuinka jättämistilanne on vaarallinen...no, itse olin kuullut vain, että viestillä ei saa jättää ketään, se on törkeää. Yritin jättää äijän kasvotusten, monesti, mutta äijä ei uskonut puhetta, vaikka kuinka sanoin, että lähde, älä tule takaisin. Sanoi vain eroilmoituksiini, että "olet niin lapsellinen." Asuin vielä vanhempien luona kun yritin eroon hullusta, hän siis tuli luokseni/hakemaan aina vaikka kuinka kielsin...joskus yritin olla avaamatta ovea, mutta hän renkutti ovikelloa ja äiti päästi hänet tietysti lopulta sisään ja huusi minulle, kuinka nämä asiat pitää sopia kasvotusten ja häntä hävettää ja mitä naapuritkin ajattelee, olet kamala ihminen ja häpeäisit...no, ajattelin sitten kerran kun vanhemmat ei olleet kotona, että ei minun sentään tarvitse hullun mukaan lähteä...hullu kantoi minut väkisin autoon, vaikka rimpuilin ja yritin ottaa seinistä kiinni...Oi kultainen nuoruus. (Juu ja äitini oli vähän sellainen jyrä kuin ketjussa 70-luvulla syntyneiden äidit, puhua hänelle ei voinut, oikein uskaltanutkaan)

Pääsin äijästä eroon vasta kun muutin omilleni eikä kukaan enää pakottanut avaamaan ovea. Kerran vielä hetkeksi kyllä huolin ukon takaisin kun uhkasi tappaa itsensä jos jätän...vain pariksi kuukaudeksi onneksi. "Tietysti" vielä vainosi vuosia jälkeenpäinkin. 

Äitikin myöhemmin ihan vähän tajusi jotain miehen "hyvyydestä", kun kerroin jälkeenpäin mm. hänen muutamille henkilöille tekemistään tappouhkauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, yksi tunnusmerkki narsistista on se, että suhteet alkavat salamavauhdilla ja että niissä kerrotaan jo aluksi niin henkilökohtaisia asioita, että itseäkin hämmästyttää.

Tuo, että viiden tapaamisen jälkeen on kuin olisitte suhteessa ja siinä suhteessa on jopa jo tapahtumia, on todella huolestuttavaa.

Ja aina, kun huomaat ihmetteleväsi, miksi avaudut liikaa uudelle tuttavuudelle, juokse!

Mulla juuri uusi suhde jossa tuli heti ensimmäisinä päivinä oksennettua toiselle kaikki syvimmät ja arimmat salaisuudet, joita en koskaan ollut kertonut kenellekään. Mies ei onneksi käyttäydy narsistisesti tai ole muutenkaan epäilyttävä (ainakaan toistaiseksi, kop kop), mutta kävi kyllä jossakin vaiheessa mielessä miten hankalaa tästä olisi lähteä jos mies yhtäkkiä valjastaisikin kaiken kertomani minua vastaan.

On muuten aivan ihmeellistä miten jotkut tekevät tuon. Saavat toiselle niin turvallisen olon, että kaikki salaisuudet vuotavat pintaan. Olen pintapuolisemmin kavereiden kautta tuntenut ihmisiä joilla olen huomannut olevan tuollaisen ominaisuuden, niin etten ole kuitenkaan itse ollut kohteena. Olen koettanut heiltä varovasti kysellä, ovatko huomanneet mitä tekevät ja sanonut, että toivottavasti eivät koskaan käytä taitoaan pahaan.

Vierailija
244/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mä sanoisin tuollaiselle tyypille, että kuule, sä etsit selvästi tosi sensitiivistä kumppania ja mä olen enemmän tällainen poikki ja pinoon -ihminen. En osaa ottaa sua riittävällä herkkyydellä huomioon, onhan se tässä jo nähty. Loukkaisin vain sinua tahtomattani enemmän ja enemmän jos jatkettaisiin, joten paras että lopetetaan tähän. En ole oikea ihminen sulle. Olet ihana ja herkkä ihminen, olen varma että löydät upean naisen. Mä oon vähän tällainen karvahattumalli, olet ansainnut enemmän! 

Miksi ihmeessä ap:n pitäisi suoltaa tuollaista shittiä "olet ihana ja herkkä ihminen", "olet ansainnut enemmän" ym., kun eihän se ole totta? Tuohan vain ruokkisi ukon narsismia ja ylemmyydentuntoa, ja sama ralli jatkuisi ukon seuraavissa suhteissa. Ukolle paras palaute on vain kylmä hylkäys, jolloin joutuu itse miettimään mitä teki väärin, ja ehkä jopa kasvamaan henkisesti hieman.

Vierailija
245/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mä sanoisin tuollaiselle tyypille, että kuule, sä etsit selvästi tosi sensitiivistä kumppania ja mä olen enemmän tällainen poikki ja pinoon -ihminen. En osaa ottaa sua riittävällä herkkyydellä huomioon, onhan se tässä jo nähty. Loukkaisin vain sinua tahtomattani enemmän ja enemmän jos jatkettaisiin, joten paras että lopetetaan tähän. En ole oikea ihminen sulle. Olet ihana ja herkkä ihminen, olen varma että löydät upean naisen. Mä oon vähän tällainen karvahattumalli, olet ansainnut enemmän! 

Miksi ihmeessä ap:n pitäisi suoltaa tuollaista shittiä "olet ihana ja herkkä ihminen", "olet ansainnut enemmän" ym., kun eihän se ole totta? Tuohan vain ruokkisi ukon narsismia ja ylemmyydentuntoa, ja sama ralli jatkuisi ukon seuraavissa suhteissa. Ukolle paras palaute on vain kylmä hylkäys, jolloin joutuu itse miettimään mitä teki väärin, ja ehkä jopa kasvamaan henkisesti.

Lisäksi noin pitkään keskusteluun antautuminen varmistaa sen, että mies saa taas puhuttua Ap:n jatkamaan suhdetta. Tietysti tuon vuodatuksen voi lähettää viestintä ja sitten estää miehen kaikkialla, mutta mies ilmestyy varmasti kotiovelle, työpaikalle tai terrorisoi jotakin muuta kautta. Järkevintä olisi vain sanoa että ei sovita yhteen, kaikkea hyvää, yhteydenpito loppuu nyt. Ja pitää lupauksesta kiinni. 

Vierailija
246/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri tuollainen ihminen, jolle hyvin usein ihmiset kertovat kaikki pimeimmätkin salaisuudet. Minä en kyllä käytä niitä heitä vastaan enkä kerro kenellekään, lähinnä koen suurta tuskaa kun kuulen/ tiedän mitä jotkut ihmiset ovat joutuneet kokemaan. Olen hyvin helposti lähestyttävä, empaattinen, ujo ja introvertti ihminen, tiedä sitten onko se syynä.

Vierailija
247/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä on epämiehekästä ja osittain narsistista:

"Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan."

Jos joku sanoisi minulle jotain asiatonta tai loukkaavaa, en "kävisi pitkää keskustelua", vaan odottaisin että sanoja miettii asiaa ja jos koksi sanoneensa väärin, kertoisi sen ja pyytäisi anteeksi. Olen kyllä pyydettäessä itse valmis pahoittelemaan ja selittelemään sanomisiani, anteeksipyytämisen lisäksi, jos olen jotain toista ihmistä loukannut (ja näin olen myös tehnyt muutaman kerran).

Tämä on jo puhtaasti narsistista:

"... jossain vaiheessa päästiin siihen, kuinka se, etten suostu risottoa syömään, vaikka hän kauniisti pyytää, tarkottaa sitä, etten rakasta häntä ja leikin hänen tunteillaan. "

Mielestäni ko. mies on henkisesti sairas. M50

Vierailija
248/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans tollainen toisten ihmisten salaisuuksien sammio, ja pidän sitä sen verran kunnia-asiana, et takuulla loukkaantuisin verisesti, jos joku tulis sössöttämään, et "ethän sä nyt varmasti käytä kuulemias juttuja niiden kertojaa vastaan".

Vierailija
249/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

En tiedä tuo tyyppi on mutta koska on vaara että se on patologinen tapaus, niin ohje on: Älä ala neuvotteleen!

Se mitä Kaffebulla ehdottaa on avoin kutsu.

Ei se ole mikään kutsu. Vaan keskustelun kohtelias lopetus. Its not you, its me. Jatkosta ei neuvotella.

Luonnevikaisille EI ANNETA MITÄÄN. Ei toivon ripausta jatkosta, ei informaatiota itsestä, ei kehuja, ei hyviä toivotuksia, ei tapaamisia, ei aikaa, ei mitään siimaa. Mahdollisimman lyhyt, neutraali lopetus viestillä ja siinä se. Ihan oman turvallisuuden vuoksi. Ja jos tyyppi jää vielä jankkaamaan, niin jankkauksiin ei vastata mitään. Kannattaa myös valmistautua siihen, että jankkausviestit saattavat muuttua tappouhkauksiksi. Siinä tilanteessa tyypille viestiä, että jos meno ei lopu niin lähtee rikosilmoitus kehiin. 

Vierailija
250/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kans tollainen toisten ihmisten salaisuuksien sammio, ja pidän sitä sen verran kunnia-asiana, et takuulla loukkaantuisin verisesti, jos joku tulis sössöttämään, et "ethän sä nyt varmasti käytä kuulemias juttuja niiden kertojaa vastaan".

Tarkoitin tilanteita joissa seuraan vierestä kuinka joku alkaa ihan tuntemattomalle puhua sellaiseen sävyyn, jolla rakentaa syvempää luottamusta aikomatta kuitenkaan viedä tuttavuutta yhtään sen pidemmälle. Tavallaan näen hänen käyttävän manipulointikeinoja, mutta kun jotkut siis ihan oikeasti vain täysin vilpittömästi toimivat samoin kuin taitavat manipuloijat, vaikkei se heillä ole tarkoituksena tai tarkoitusperä ainakin on aivan eri, vaikka keinot samat.

Vierailija
251/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat joita olet kohdannut tämän henkilön kanssa ovat täysin jotain muuta kuin muiden ihmisten kanssa kokemasi, pitäisi jo siinä vaiheessa ymmärtää, että vaikka osittain vikaa varmasti molemmissa, niin enemmän on vikaa miehessä, jolta puuttuu täysin normaalin käytöksen rajoissa oleva käytönmalli.

Ei kukaan ala paasaamaan tuolla tavalla maraton keskusteluja asioista vaan keskeustelu on vastavuoroista ja toinen tunteineen otetaan huomioon.

Vierailija
252/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi joku jää kuuntelemaan tuollaisia monologeja on siinä, että normaali ihminen yrittää ottaa niistä selvää, mitä toinen tarkoittaa. Loppupeleissä ovat vain opeteltua parempaa shittiä, ja ohjeet ja neuvot kuuluvat ainoastaan kuuntelijalle, puhuja itse on kaikkien niiden yläpuolella (kaksoisstandardi).

Tuollaiselle ihmiselle korkeintaan kannattaa tosiaan sanoa, että olet niin paljon minun tasoni yläpuolella, ettei tästä mitään tule, koska se on ainoa tapa päästä henkilöstä eroon. Miellellään vielä suhteellisen pitkästi ja itseään todella vähätellen. Teatteria mies haluaa, saakoon sitä ja pelastat oman nahkasi. Sen verran kannattaa aina osata näytellä ja olla tilannetajua. Siis jos nyt jotain haluaa tuon miehen kanssa puhua suhteen lopettamisesta. Tällöin hänelle ei oikein jää mitään käteen vs tilanne, jossa nainen vain ilmoittaa, että tämä oli tässä. Kun tekee itsestään sopivasti huonon, ei miehellä ole mitään järkeä lähteä puhumaan naista takaisin. Jos nyt kuitenkin jostain syystä yrittäisi (en usko, että edes yrittää tässä tilanteessa) voi aina vedota siihen, että en tule koskaan olemaan arvoisesi. EIhän kukaan halua (eikä tuon tyyppinen mies ainakaan) itselleen naista, joka ei ole hänen suuruutensa arvoinen.

Ap ei ole vastuussa miehen tulevista suhteista eikä siitä ruokkiiko moinen suhteen päättämistapa miehen narsismia tai muita ongelmia, ap on vastuussa vain itsestään ja omasta turvallisuudestaan. Siksihän näitä keskustelua täällä käydään, että kukaan ei edes tälläiseen tilanteeseen joutuisi tai selviäisi niistä mahdollisimman vähillä vaurioilla.

Vierailija
253/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
254/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi joku jää kuuntelemaan tuollaisia monologeja on siinä, että normaali ihminen yrittää ottaa niistä selvää, mitä toinen tarkoittaa. Loppupeleissä ovat vain opeteltua parempaa shittiä, ja ohjeet ja neuvot kuuluvat ainoastaan kuuntelijalle, puhuja itse on kaikkien niiden yläpuolella (kaksoisstandardi).

Tuollaiselle ihmiselle korkeintaan kannattaa tosiaan sanoa, että olet niin paljon minun tasoni yläpuolella, ettei tästä mitään tule, koska se on ainoa tapa päästä henkilöstä eroon. Miellellään vielä suhteellisen pitkästi ja itseään todella vähätellen. Teatteria mies haluaa, saakoon sitä ja pelastat oman nahkasi. Sen verran kannattaa aina osata näytellä ja olla tilannetajua. Siis jos nyt jotain haluaa tuon miehen kanssa puhua suhteen lopettamisesta. Tällöin hänelle ei oikein jää mitään käteen vs tilanne, jossa nainen vain ilmoittaa, että tämä oli tässä. Kun tekee itsestään sopivasti huonon, ei miehellä ole mitään järk

Tosi typerä teksti. Ap varmasti pystyy pelastamaan nahkansa ilman mitään teatteria ja näytelmiä.

Vierailija
255/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sitten tänne kirjoittelee, jos osaa hoitaa itse asiansa?

Vierailija
256/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kokemusta ko. miestyypistä. Tää mies mm. sanoi edellisestä suhteestaan miten oli mukava päästä "isäpuolen rooliin". No eihän siinä mitään, mut kun toi suhde oli kestänyt puoli vuotta eivätkä asuneet yhdessä. Ihmettelin sillon että eikai nyt puolessa vuodessa mitään vanhemman roolia saa.

Pahinta näissä on se, että nämä tyypit sanovat että "kyllä mä ymmärrän jos olet eri mieltä/ sano vain rohkeasti jos..../haluan että olet oma itsesi" Ja sit kuitenkin se käytös kertoo jotain ihan muuta.

Vierailija
257/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap sitten tänne kirjoittelee, jos osaa hoitaa itse asiansa?

Saahan täältä kysyä mielipiteitä..suurin osa vastaajista selvästi kehottanut katkaisemaan välit samantien, toivottavasti tekee näin.

Vierailija
258/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla riittäisi syyksi lopettaa tapailu jo pelkästään tämä " Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt", nuo muut ukon aivopierut ja perceilyt siihen vielä päälle, niin en edes ymmärrä, mitä enää mietit. Laita vaan tekstari, että kiitos, mutta ei kiitos, ei sun tarvi selitellä mitään. Jääköön keskenään psykologisoimaan itseään.

Kaikki tässä ketjussa ovat sitä mieltä, että ukko pitää jättää ja heti. Eikä naamatusten.

Harvinaisen yksimielistä tällä kertaa.

Joo, ei pidä antaa ukolle mitään mahdollisuutta tapaamiseen ja manipuloimiseen. Ap jo pyydellyt syyttä anteeksi käytöstään, joten selvää on, että ukko jatkaa samaa kieroa manipulointiaan.

Jo pelkästään se että pitäisi tuhlata omaa aikaansa ja energiaansa täysin toivottomaan tapaukseen. Kohteliaisuussyistä muka. Mieshän ei osaa alkeellisintakaan kohteliaisuutta.

"En halua olla kanssasi tekemisissä. Älä ota yhteyttä.Hyvästi."

Vierailija
259/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös kokemusta ko. miestyypistä. Tää mies mm. sanoi edellisestä suhteestaan miten oli mukava päästä "isäpuolen rooliin". No eihän siinä mitään, mut kun toi suhde oli kestänyt puoli vuotta eivätkä asuneet yhdessä. Ihmettelin sillon että eikai nyt puolessa vuodessa mitään vanhemman roolia saa.

Pahinta näissä on se, että nämä tyypit sanovat että "kyllä mä ymmärrän jos olet eri mieltä/ sano vain rohkeasti jos..../haluan että olet oma itsesi" Ja sit kuitenkin se käytös kertoo jotain ihan muuta.

Tuollaisesta jalomielisestä pomoasemoitumisesta on normaalius kaukana. Sama kuin nämä herrasmiehet, jotka suhteen alkajaisiksi maalailevat taivaanrannan barbinväriseksi ja julistavat, miten en koskaan voisi lyödä sinua. No oho. Tavalliselle ihmiselle ei tule mieleenkään mitkään lyömiset, jolloin niistä ei tarvitse myöskään negaationa puhua.

Vierailija
260/296 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko AP muutti miehen kanssa yhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä