Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa seurustelua olette ottaneet puheeksi sen, että teille on tehty sterilisaatio tai vasektomia?

Vierailija
20.07.2024 |

On selvää, ettei noin intiimi lääketieteellinen tieto kuulu kenelle tahansa muutamien treffien tuttavalle, mutta varmaan suhteen kehittyessä olisi hyvä ottaa asia esille etenkin, jos toinen mahdollisesti haluaa lapsia tulevaisuudessa? Miten itse olette lähestynyt asiaa?

Kommentit (169)

Vierailija
81/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Tinderissä joskus vuonna 2015-2017, ja muistaakseni vapaaehtoisesti lapsettomat toivat kantansa esille nopeasti viestittelyvaiheessa, ja mielestäni se oli todella hyvä juttu.

Juuri näin. Vapaaehtoisesti lapsettomilla ei ole mitään syytä salailla asiaa, koska se ei ole kipeä. Yleensä se on vieläpä harkittu, varsinkin jos pääsee sterilisaatioon saakka. 

Steriloitu vaan ei mitenkään automaattisesti ole lapseton. Aika moni käy sterissä sitten, kun lapsiluku on täynnä. Steriä on hyvin vaikea edes saada, jos ei vielä ole lapsia. 

Sterilisaation saa aina, kun lakiin kirjatut ehdot täyttyvät, eikä sitä saa koskaan, kun ehdot eivät täyty.

Yksi ehdoista on 30 vuod

Jos lääkäri toteaa, että mikään ehdoista ei täyty, et saa sterilisaatiota. Yhden tai useamman ehdon on pakko täyttyä.

Vierailija
82/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun keho kuuluu MULLE. Ei mun tartte yhdellekkään naiselle kertoa mun terveyteen liittyvästä historiasta YHTÄÄN MITÄÄN

Ei niin. Mutta sitten saat olla sen kehosi kanssa ihan keskenäsi. Naisen kehokin kuuluu naiselle eikä sun kehollasi ole mitään asiaa naisen kehoon, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat operaationi eivät kuulu jollekin Tinder-hoidolle tippaakaan, mutta kukin toki tavallaan.

Vierailija
84/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat operaationi eivät kuulu jollekin Tinder-hoidolle tippaakaan, mutta kukin toki tavallaan.

Sulla siis ei ole oikeita suhteita, vaan pelkkiä Tinder-hoitoja. No, kukin tavallaan. 

Vierailija
85/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun keho kuuluu MULLE. Ei mun tartte yhdellekkään naiselle kertoa mun terveyteen liittyvästä historiasta YHTÄÄN MITÄÄN

Ei niin. Mutta sitten saat olla sen kehosi kanssa ihan keskenäsi. Naisen kehokin kuuluu naiselle eikä sun kehollasi ole mitään asiaa naisen kehoon, 

Moni on ollut eri mieltä kanssasi. Kokeiles nyt vähän kovempaa ja luovempaa tapaa loukata, toi "ethän sä edes pillua saa" on aika laiskaa jopa tän palstan rouvilta

Vierailija
86/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on ollut eri mieltä kanssasi. Kokeiles nyt vähän kovempaa ja luovempaa tapaa loukata, toi "ethän sä edes pillua saa" on aika laiskaa jopa tän palstan rouvilta

Juujuu. Onon. Tietenkin uskon kaiken, mitä joku random-nettikirjoittelija kirjoittaa :D

Vierailija
87/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voit kirjoittaa jo tinder bioon ettei sinulle ole tulossa lapsia tulevaisuudessa, ei tarvitse tuhlata kenenkään aikaa treffeillä. Ei tarvitse kertoa syytä

Ihan hyvä kertoa se biossa. Itse en ole koskaan ollut Tinderissä vaan tavannut seuralaiseni tosielämässä ja kertonut miltei saman tien mikäli sellaiset asiat ovat tulleet puheeksi. Monelle miehelle on ongelma ettei nainen tahdo tehdä lapsia vaikka miehellä olisi lapsia entuudestaan.

Vierailija
88/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut Tinderin kautta yli 20 deittiä ikähaarukalla 23-37, ja tasan yksi ihminen on ottanut lapsiasiat puheeksi ensimmäisten viiden tapaamisen aikana. En siis pysty mitenkään mieltämään, että nämä olisivat ihmisille jotenkin erityisen mielen päällä olevia asioita.

Vierailija
89/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu. Onon. Tietenkin uskon kaiken, mitä joku random-nettikirjoittelija kirjoittaa :D

Ei ole pakko uskoa mutta yritä nyt vähän kovempaa. Olet nyt kahdesti käyttänyt käytännössä saman repliikin eikä se ensimmäiselläkään kerralla mennyt maaliin asti

Vierailija
90/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko uskoa mutta yritä nyt vähän kovempaa. Olet nyt kahdesti käyttänyt käytännössä saman repliikin eikä se ensimmäiselläkää

Miksi mun pitäisi yrittää kovempaa, kun saan sinun jakamattoman huomioisi näin helpollakin :D

Vierailija
91/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti.

Kaikki kerrotaan heti, kun tutustutaan.

Tietysti.

Vierailija
92/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut Tinderin kautta yli 20 deittiä ikähaarukalla 23-37, ja tasan yksi ihminen on ottanut lapsiasiat puheeksi ensimmäisten viiden tapaamisen aikana. En siis pysty mitenkään mieltämään, että nämä olisivat ihmisille jotenkin erityisen mielen päällä olevia asioita.

20 ihmistä=kaikki ihmiset. Niinkö ajattele? :D

Vierailija
93/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 ihmistä=kaikki ihmiset. Niinkö ajattele? :D

Omat kokemukseni eivät lainkaan tue tätä uskomusta, joten en ole omaksunut sitä. Pikemminkin vaikuttaa siltä, että ihmisillä on mielestään paljon aikaa pohtia näitä lapsijuttuja joskus myöhemmin.

Vierailija
94/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan missään vaiheessa. Mitä se toiselle kuuluu? Minusta voisi olla jopa koomista seurata jos nainen alkaa epäilemään omaa lisääntymiskykyään ja aikansa tuskailtuaan varailee aikaa tutkimuksiin. Ihan tarkoituksella olen teettänyt vasektomian,että voin huoletta vedellä paljaalla, eli ihan oman mielihyväni tähden ja toisaalta lähinnä inhoan kakaroita joten itselläni tuossakin tilanteessa on kaikki hyvin. Miksi tuhlaisin aikaani joidenkin kakrujen kasvattamiseen ja elättämiseen?

Vierailija
95/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni eivät lainkaan tue tätä uskomusta, joten en ole omaksunut sitä. Pikemminkin vaikuttaa siltä, että ihmisillä on mielestään paljon aikaa pohtia näitä lapsijuttuja joskus myöhemmin.

Eli, jos et ole itse kokenut esim. tulipaloa et ole omaksunut "uskomusta" siitä, että talo voi syttyä tuleen. Aika vähän on sulla siinä tapaksessa omaksuttuja ajatuksia, jos tarvitset aina oman kokemuksen ennen kuin voi omaksua, että joku asia on totta. 

Vierailija
96/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatiotiedon panttaus olisi minulle jo itsessään niin vahva red flag, että vaihtoon lähtisi koko mies. 99% todennäköisesti on ollut kyse siitä, että halutaan pildeä naiselta, jolta ei sitä heruisi jos olisi tiedossa ettei suhteella ole lapsisuunnitelmien yhteensopimattomuuden vuoksi tulevaisuutta. Ihan samanlaista hyväksikäyttöä, kun muukin sänkyyn huijaaminen tilanteessa jossa on jo tiedossa ettei syvempää suhdetta ole tulossa (mutta on tarkoituksella jätetty tämä kertomatta). Ei se laitonta ole, mutta kyllähän se aika paljon ihmisestä kertoo.

Ja tämän sanon itsekin steriloituna naisena, joten henkilökohtaisista lapsihaaveista ei todellakaan ole kyse vaan nimenomaan periaatteesta. Tiedän kyllä millä motivaatiolla miehet sitä salailevat ja oksettaa moinen ajattelutapa.

Joo, ja varsinkin, kun miehellä on pieni lapsi edellisestä suhteesta. Siis odottaisi minun alkavan äitihahmoksi hänen lapselleen ilman, että minulla olisi mahdollisuuutta saada omaa lasta?! Mies paljasti vasektomian vasta ekan seksikerran yhteydessä. Oltiin tapailtu siinä kohtaa jo kuukausia. Pitäköön tunkkinsa ja etsiköön naisen, jolla on jo lapset tehtynä. Miksi pitää huijata lapseton nainen suhteeseen?

Vierailija
97/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, jos et ole itse kokenut esim. tulipaloa et ole omaksunut "uskomusta" siitä, että talo voi syttyä tuleen. Aika vähän on sulla siinä tapaksessa omaksuttuja ajatuksia, jos tarvitset aina oman kokemuksen ennen kuin voi omaksua, että joku asia on totta. 

Onko sinulla siis jotakin faktatietoa siitä, kuinka ajankohtaisena  lisääntymiikäisetTinderin käyttäjät pitävät lastenhankinta-asiaa ja kuinka pian he tyypillisesti ottavat asian puheeksi?

Mielellään kuulisin lähteistäsi.

Vierailija
98/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan missään vaiheessa. Mitä se toiselle kuuluu? Minusta voisi olla jopa koomista seurata jos nainen alkaa epäilemään omaa lisääntymiskykyään ja aikansa tuskailtuaan varailee aikaa tutkimuksiin. Ihan tarkoituksella olen teettänyt vasektomian,että voin huoletta vedellä paljaalla, eli ihan oman mielihyväni tähden ja toisaalta lähinnä inhoan kakaroita joten itselläni tuossakin tilanteessa on kaikki hyvin. Miksi tuhlaisin aikaani joidenkin kakrujen kasvattamiseen ja elättämiseen?

Sellainen fantasia sulla sitten, Veeti. Kaikkea sitä 14-vuotias poika viitsiikin näppikseltään suoltaa. 

Vierailija
99/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi paistaa kuitenkin niinkovaa että tuskin kukaan nainen kanssasi lapsia edes harkitsisi.

Vierailija
100/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis jotakin faktatietoa siitä, kuinka ajankohtaisena  lisääntymiikäisetTinderin käyttäjät pitävät lastenhankinta-asiaa ja kuinka pian he tyypillisesti ottavat asian puheeksi?

Mielellään kuulisin lähteistäsi.

Ihan omia aivoja käyttämällä on helppo päätellä, että Tinderissä on todella monenlaisia käyttäjiä. Ei siis ole olemassa mittään Tinder-käyttäjien yhteistä mielipidettä tai kokemusta tästä asiasta. Joku Tinderissä oleva voi haluta lapsia heti kun mahdollista ja kysyä siitä aikalailla välittömästi, joku ei halua lapsia koskaan eikä ota asiaa ikinä puheeksi. Ja kaikkea siltä väliltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi