Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa seurustelua olette ottaneet puheeksi sen, että teille on tehty sterilisaatio tai vasektomia?

Vierailija
20.07.2024 |

On selvää, ettei noin intiimi lääketieteellinen tieto kuulu kenelle tahansa muutamien treffien tuttavalle, mutta varmaan suhteen kehittyessä olisi hyvä ottaa asia esille etenkin, jos toinen mahdollisesti haluaa lapsia tulevaisuudessa? Miten itse olette lähestynyt asiaa?

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itse asiassa hyvin verrattavissa umpilisäkkeen poistoon, koska kummassakin operaatiossa poistetaan kehosta tarpeeton osa, josta on yleisesti ottaen vain harmia. Ja nimenomaan huolettomampaa seksin harrastamista varten se sterilisaatio tehdään.

Jos ne ovat verrattavissa, miksi et poistata umpilisäkettä huolettomamman seksielämän toivossa? Vai oisko näillä kahdella leikkauksella kuitenkin täysin eri tarkoitukset ja seuraukset?

Kahdella asialla voi olla eri tarkoitukset ja seuraukset, ja ne voivat silti olla verrattavissa toisiinsa. Ei verrattavuus tarkoita identtisyyttä.

Mietipä vaikka vertausta: "Rumpujen soitto on kuin polkupyörällä ajo: kun sen kerran oppii, sen pystyy kyllä palauttamaan myöhemmin lihasmuistista." Ihmiset eivät soita rumpuja ja aja polkupyörällä samoista syistä tai samoissa tilanteissa, mutta niissä voidaan silti nähdä joitaikin samankaltaisia tai yhteismitallisia piirteitä, minkä vuoksi ne ovat verrattavissa.

Samalla lailla umpilisäkkeen poistoa voi hyvin verrata sterilisaatioon.

Vierailija
122/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kannattaa kertoa heti, koska lähes 100 prosenttia miehistä pitää hedelmätöntä naista epäviehättävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä itsellään on jälkikasvua, mutta treffaamallaan naisella ei, niin olisi reilua kertoa heti ekoilla treffeillä vasektomiasta. Kyllä mä siinä kohtaa naisena miettisin kaksi kertaa haluanko alkaa lapsettomaksi äitipuoleksi. Tuskin.

Jos mahdollisuus hankkia lapsia on sinulle tärkeä, miksi et itse kysy, onko mies avoin hankkimaan lisää lapsia joskus tulevaisuudessa?

Vierailija
124/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On itse asiassa hyvin verrattavissa umpilisäkkeen poistoon, koska kummassakin operaatiossa poistetaan kehosta tarpeeton osa, josta on yleisesti ottaen vain harmia. Ja nimenomaan huolettomampaa seksin harrastamista varten se sterilisaatio tehdään.

Jos ne ovat verrattavissa, miksi et poistata umpilisäkettä huolettomamman seksielämän toivossa? Vai oisko näillä kahdella leikkauksella kuitenkin täysin eri tarkoitukset ja seuraukset?

Kahdella asialla voi olla eri tarkoitukset ja seuraukset, ja ne voivat silti olla verrattavissa toisiinsa. Ei verrattavuus tarkoita identtisyyttä.

Mietipä vaikka vertausta: "Rumpujen soitto on kuin polkupyörällä ajo: kun sen kerran oppii, sen pystyy kyllä palauttamaan myöhemmin lihasmuistista." Ihmiset eivät soita rumpuja ja aja polkupyörällä samoista syistä tai samoissa tilanteissa, mutta niissä voidaan silti nähdä joitaikin sama

Eli sä et tajua, mitä tarkoittaa asiayhteys ja miksi tässä tämän keskustelun asiayhteydessä umpilisäkkeen poisto ja sterilisaatio eivät ole millään tasolla verrattavissa toisiinsa. 

Vierailija
125/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Vasektomia ja umpilisäkkeen poisto nimenomaan ovat verrannollisia asioita tässä asiayhteydessä. Kummankin miettiminen on minulle ihan yhtä relevanttia.

Vierailija
126/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä itsellään on jälkikasvua, mutta treffaamallaan naisella ei, niin olisi reilua kertoa heti ekoilla treffeillä vasektomiasta. Kyllä mä siinä kohtaa naisena miettisin kaksi kertaa haluanko alkaa lapsettomaksi äitipuoleksi. Tuskin.

Suurin osa naisista pakenee välittömästi paikalta, jos mies toteaa heti ensitreffeillä tuollaisen asian ja siksi kukaan täysipäinen mies ei sitä ensitreffeillä kerro. Jos se on sinulle elämää suurempi kysymys, sinun pitää ihan itse kysyä asiasta. 

Vierailija
127/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Vasektomia ja umpilisäkkeen poisto nimenomaan ovat verrannollisia asioita tässä asiayhteydessä. Kummankin miettiminen on minulle ihan yhtä relevanttia.

Uutinen sinulle: tässä ketjussa ei ole aiheena sinä. 

Vierailija
128/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollisuus hankkia lapsia on sinulle tärkeä, miksi et itse kysy, onko mies avoin hankkimaan lisää lapsia joskus tulevaisuudessa?

Miehen ei sitten kannata olettaa, että lapseton nainen haluaisi olla missään tekemisissä hänen lapsensa kanssa. Jos asia on tärkeä, niin kysykööt aiheesta. Kaikki naiset kun eivät pidä lapsista. Joku syy siihen lapsettomuuteenkin on...

Vierailija
129/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se, joka vertasi sterilisaatiosta puhumista umpilisäkkeen poistosta puhumiseen. Vertasin niitä juuri siksi, koska ne ovat minulle täysin verrannollisia operaatioita.

Jos sinä olet eri mieltä, toimi toki toisella tavalla. Mutta älä teeskentele, että tiedät toista ihmistä paremmin, mitä jokin asia hänelle merkitsee.

Vierailija
130/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka vertasi sterilisaatiosta puhumista umpilisäkkeen poistosta puhumiseen. Vertasin niitä juuri siksi, koska ne ovat minulle täysin verrannollisia operaatioita.

Jos sinä olet eri mieltä, toimi toki toisella tavalla. Mutta älä teeskentele, että tiedät toista ihmistä paremmin, mitä jokin asia hänelle merkitsee.

Itsestäänselvää, että olet se. Ei kukaan muu ole niin hölmö, että vertaa sterilisaatiota umpilisäkkeen poistoon. Ei siitä tarvitse tuolla tavalla pillastua, että ajatustasi pidetään täysin älyttömänä. 

Vierailija
131/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen kannattaa kertoa heti, koska lähes 100 prosenttia miehistä pitää hedelmätöntä naista epäviehättävänä.

Huvittava trollausyritys. Kaikesta näkee, että kirjoittaja on neitsytpoika :D

Vierailija
132/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestäänselvää, että olet se. Ei kukaan muu ole niin hölmö, että vertaa sterilisaatiota umpilisäkkeen poistoon. Ei siitä tarvitse tuolla tavalla pillastua, että ajatustasi pidetään täysin älyttömänä. 

En ole millään lailla pillastunut. En vain jaa tuota taipumusta ajatella, että koska jollakulla on erilaiset prioriteetit ja ajatukset, hänen kantansa täytyy olla "hölmö" ja "älytön". Minusta on ihan selvää, että ihmiset ovat erilaisia, ja jos he ovat jostakin kanssani eri mieltä, heillä on varmaankin syynsä ajatella niin.

Vierailija
133/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni mieskään ei tahdo lisääntyä mutta ilmeisesti pitävät silti steriloitua naista epäviehättävänä?

Vierailija
134/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole millään lailla pillastunut. En vain jaa tuota taipumusta ajatella, että koska jollakulla on erilaiset prioriteetit ja ajatukset, hänen kantansa täytyy olla "hölmö" ja "älytön". Minusta on ihan selvää, että ihmiset ovat erilaisia, ja jos he ovat jostakin kanssani eri mieltä, heillä on varmaankin s

Kyse ei ole mielipideasiasta. Ihan faktuaalisesti sterilisaatio on täysin erityyppinen toimenpide kuin umpilisäkkeen poisto. Lähtien jo siitä, että sterilisaatio hoidetaan pikaisesti paikallispuudutuksella kun taasen umpilisäkkeen poisto tehdään tähystysleikkauksena nukutuksessa. Puhumattakaan syistä, miksi ko. leikkaukset tehdään.  

Vierailija
135/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan faktuaalisesti sterilisaatio on täysin erityyppinen toimenpide kuin umpilisäkkeen poisto.

Sinulle selitettiin jo, että asioiden eri tarvitse olla samanlaisia ollakseen verrannollisia.

Vierailija
136/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole millään lailla pillastunut. En vain jaa tuota taipumusta ajatella, että koska jollakulla on erilaiset prioriteetit ja ajatukset, hänen kantansa täytyy olla "hölmö" ja "älytön". Minusta on ihan selvää, että ihmiset ovat erilaisia, ja jos he ovat jostakin kanssani eri mieltä, heillä on varmaankin syynsä ajatella niin.

Mitä sä sitten vänkytät, jos et muka pillastunut? GET OVER IT, urpå!

Vierailija
137/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ainakin kiinnostaisi tietää, onko nainen tuhkakohtu, niin en hukkaisi aikaani enempää. Onhan tuon kertomatta jättäminen täyttä valehtelua ja jos tuollaisen jättää kertomatta, niin myös syy eroon.

Vierailija
138/169 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle selitettiin jo, että asioiden eri tarvitse olla samanlaisia ollakseen verrannollisia.

IDIOOTTI!

Vierailija
139/169 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, minäminäminä. 

Vasektomia koskettaa myös sitä toista ihmistä seurustelua aloittaessa monelle tärkeässä asiassa (lasten saaminen ja ehkäisy, myös ketjun aihe), joten siksi ei ole mitenkään verrannollinen umpilisäkkeen poistoon, joka taas on usein akuutti toimenpide ihmisen terveyden ja hengen pelastamiseksi, eikä joskus tehty toimenpide vaikuta seurusteusuhteessa mihinkään olennaiseen asiaan. Ilmeisesti sinä tosiaan ajattelet asioita vain omalta kannaltasi noin yleensäkin, kun et hahmota tätä olleellista eroa näiden asioiden välillä, joka tekee vertauksestasi hyvinkin ontuvan ja antaa sinusta samalla myös kuvan ihmisestä, joka ei osaa katso asioita normaalisti myös toisenkin näkökulmasta.

Vierailija
140/169 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja minulle on mainittu asiasta juurikin kondomien pois jättämisen vaiheessa. Oikein ok. Siitä on vielä pitkä matka lasten miettimiseen. Ja toisaalta, jos joku lapsia väkisin juuri tuossa heti haluaisi, vasektomia on purettavissa useimmiten. Ja ihan hyvä harkita sitä raskautta muutenkin, niin tuossa kohtaa on loistava paikka molempien miettiä, mitä elämältä toivoo. Myös miehellä on tuossa kohtaa oikeus jatkaa haluamaansa (ei lapsia/ei lisää lapsia) jos se ei kumppanille sovi. Ei tule vahinkoraskautta ja väkisin isäksi. Kumppani taas voi päättää, laittaako puolison vaihtoon lasten hankkimista varten.

Ei ole purettavissa "useimmiten", vaan miehen immuunipuolustus aikaa myöten alkaa pitää siittiöitä vieraina soluina.

Joskus harvoin _voi_ onnistua kalastaa siittiöitä neulalla kiveksistä keinohedelmöitykseen tai mikrokirurgialla harsia siemenjohtomista jotain kököstystä. Mutta erittäin harvinaista että onnistuu huvin kun johtimistakin on vasektomiassa leikattu pätkät roskiin ja jämät ovat arpeutuneet miten sattuu.

Suhtautuisin mielummin peruuttamattomana hommana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän