Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä asioissa et suostu tekemään parisuhteessa kompromisseja?

Vierailija
19.07.2024 |

Joku psykologi sanoi äskettäin haastattelussa, että meidän ajassamme korostetaan liikaa omia rajoja ja tarpeita ja liian vähän kompromissien tekoa ja vastaan tulemista. Voi olla näin tai sitten ei, mutta varmaan jokaisella on jotain mieltymyksiä tai toiveita, joista ei vain kannata joustaa, koska lopputuloksen tietää ennalta epätyydyttäväksi?

Väkivaltaa ja pettämistä ja muuta itsestäänselvää ei tarvitse mainita.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei puhuta tylysti eikä rumasti, ei edes vitsillä. 

Itsellä sama. Vihaisenakin voi puhua toista kunnioittavasti. Nollatoleranssi tuollaiselle, saa heti lähteä haukkumaan jotakuta muuta. 

Vierailija
22/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä, että puoliso laittoi minut odottamaan vuoroani ja priorisoi kaiken muun edelleni. Aikaa löytyi jostain kavereiden, harrastusten etc jälkeen ehkä juuri ja juuri seksiin ja nukkumiseen kotona. Alussa oli toisin, päätin liittomme. Kuukauden päästä muutosta, ilmoitti että halusi vielä yrittää ja halusi terapiaan etc, varmaan vasta silloin huomasi minun poistuneen.

Otit takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele minkäänlaista vähättelyä tai ylipainoni kritisointia. Haluan puolisoni olevan absolutisti. En ikinä koskaan suostuisi olemaan persun kanssa. Enkä ikinä ottaisi puolisoa, joka olisi ikävä jo aikuisia lapsiani kohtaan. 

Vierailija
24/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollinen kumppanini kokisi, että  minulla ei saa olla hänen lisäkseen ainoatakaan läheisiä naispuolista kaveria tai ystäviää, jonka kanssa pidän yhteyttä (esim puheluin ja viestein) ja nähdä live:na. 

Lienee selvää, että sama toteutuisi myös toisinpäin; minulla ei olisi nokan koputtamista, jos hän haluaisi pitää yhteyttä kavereihinsa tai ystäviinsä, olivat he miehiä tai naisia.  

Sinkkumies

Vierailija
25/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä, että puoliso laittoi minut odottamaan vuoroani ja priorisoi kaiken muun edelleni. Aikaa löytyi jostain kavereiden, harrastusten etc jälkeen ehkä juuri ja juuri seksiin ja nukkumiseen kotona. Alussa oli toisin, päätin liittomme. Kuukauden päästä muutosta, ilmoitti että halusi vielä yrittää ja halusi terapiaan etc, varmaan vasta silloin huomasi minun poistuneen.

Mulla samanlainen exä, paitsi meni 2v poismuutosta ennen kuin taisi huomata, ettei kotona oltu siivottu vähään aikaan. 

Vierailija
26/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle parisuhde itsessään ei ole mikään tavoite, joten teen aika vähän kompromisseja. Tietenkin ihan samalla tavalla kuin muissakin ystävyyssuhteissa osapuolet toimivat toistensa hyväksi ja välttämät tekemästä asioita, jotka toinen kokisi epämiellyttäviksi, mutta ei tuollainen normaali kanssakäyminen ja kohteliaisuus ole mikään kompromissi.

Vierailija
27/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua kerrostalossa tai kaupungissa. Menen mieluummin vaikka vedettömään mummonmökkiin juttelemaan sammakoille, kuin kerrostalokolmioon.

Vierailija
28/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa mitään listaa. Fiilishän sen sitten kertoo. En pysty tekemään asioita, jotka rikkovat omia rajojani, koska siitä tulee minulle ihan fyysisesti paha olo. En aina osaa sanottaa, miksi jokin asia ei minulle käy, mutta olen oppinut luottamaan tuntemuksiini.

Kerran en esimerkiksi suostunut lähtemään joulunviettoon kumppanin perheen luo. Minulla oli vain asiasta tosi huono fiilis, ja vaikka kumppani siitä suutahti, pidin pääni. No, tuona jouluna meno meni sellaiseksi, että lapset alkoivat epäillä kumppanini äidissä persoonallisuushäiriötä, ja homma meni vain hullummaksi. Sen koomin en ollut tuon porukan kanssa tekemisissä ja kumppanikin myönsi, että olin lukenut dynamiikan paremmin kuin hän.

Vierailija
29/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu tekemään asioita velvollisuudentunnosta, tavan vuoksi tai mukautuakseni sosiaalisiin odotuksiin.

Joillekuille tämä tuntuu olevan ylitsepääsemätön paikka.

Vierailija
30/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Haluan asua Helsingissä, niin lähellä keskustan palveluita kuin mahdollista, en tule koskaan muuttamaan mihinkään missä täytyy etukäteen selvittää miten julkiset kulkevat päästäkseen paikasta A paikkaan B. Haluan pystyä vain kävelemään pysäkille ja tietämään että en joudu odottelemaan 20min enempää julkista kulkuvälinettä jolla halutessani pääsen mihin tahansa ydinkeskustan alueelle nopeasti ja kätevästi. 

Näppäilyvirhe, tarkoitus oli laittaa 10 min. En todellakaan suostu asumaan paikassa jossa julkinen kulkee 20 min välein. 

- 3

Kaikenlaisia sitä maa päällään kantaakin.

Minä asun 00100 alueella, mutten jalallani astu julkisiin kulkuvälineisiin. Kusisia juoppoja, narkkeja ja häiriköiviä kiharahiuksisia täynnä. Joko oma auto, fillari tai kävellen.

Vierailija
31/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä omista rajoistani en jousta. Liian monessa suhteessa joustin vähän kaikessa kun uskoin että kompromissit ja joustaminen nyt kuuluu parisuhteeseen ja niitä tekee molemmat. Lopputuloksena se olin aina minä joka jousti milloin lasten, miehen työn, oman ajan, harrastusten, kodin, ym, ym, ym.

Nyt en jousta enkä tee kompromisseja kun korkeintaan siinä mitä tänään syödään tai seuraavassa lomakohteessa. 

Vierailija
32/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tiettyjä seksuaalisia mieltymyksiä, joiden toteuttamisesta en suostu luopumaan. Toisen ei ole tietenkään pakko niihin osallistua, mutta sitten toteutan niitä jokun toisen kanssa.

Vierailija
33/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tiettyjä seksuaalisia mieltymyksiä, joiden toteuttamisesta en suostu luopumaan. Toisen ei ole tietenkään pakko niihin osallistua, mutta sitten toteutan niitä jokun toisen kanssa.

Sen jonkun toisen on sitten syyytä olla parisuhteessa kanssasi, eikä sen, joka ei suostu toteuttamaan kanssasi mieltymyksiäsi. Toisen selän takana ei hommailla. Luvalliset suhteet erikseen.

Vierailija
34/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostu tekemään asioita velvollisuudentunnosta, tavan vuoksi tai mukautuakseni sosiaalisiin odotuksiin.

En ihmettele. Kuulostaa itsekkäältä.

Vierailija
35/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu yhdenkään naisen kanssa suhteeseen ,jolla on pitkät vaatimukset kaikelle. Enkä ahdasmielisten kanssa myöskään. En suostu avoimiin suhteisiin enkä kipuonkivaa leikkeihin.

Vierailija
36/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeelliset, tai olemattomat tunnetaidot. Täällä palstalla näkee kokoajan sellaista miesvihan muotoa, että miehille joutuisi aina opettamaan kuinka puhutaan tunteista, tai eivät suoraan kerro mitä haluavat ja uhriutuvat sitten kun nainen on vallannut elämän, jyrännyt, tai on muuten diktaattori.

Oma kokemus taas on päinvastainen varsinkin duunaripeheissä kasvaneista naisista. Riidoissa tuodaan esille vanhoja sovittuja juttuja, ja näissä on monesti mukana hieman muunneltua totuutta tilanteeseen sopivaksi. Sitten myös tilannetajua asioista puhumiselle ei välttämättä ole ollenkaan, tai hyvin vähän. Halutaan avata parisuhdekeskustelu silloin kun on vaikka siivouspäivä (verensokerit laskee ja känkkäränkkä iskee kun imuriin tartutaan), tai olen tietokoneella joko kavereiden kanssa sovitulla pelihetkellä, tai töitä tekemässä. Sitten saa kuulla kuinka en kuuntele ja mitä näitä nyt on... Näissä hetkissä tulee tunne ihan kuin eläisi lapsen kanssa.

Ymmärrän todella hyvin näitä naisia jotka ovat seurustelleet mieslapsien kanssa. Olen kokenut saman toiselta puolen aitaa, mutta se yleistäminen ja oman sukupuolen glorifiointi jotenkin "luonnollisesti osaavampana" on vain merkki huonoista tunnetaidoista. Ei tarvitse edes olla suoraa miesvihaa, vaan ihan pelkät yleistykset riittää siihen, että mulle riitti. En rupea aikuista naista kouluttamaan. 

M30

Vierailija
37/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otit takaisin?

En tietenkään, sanoin vain kuinka kauan kesti ennen kuin tajusi, että lähdin. Tämähän on missä asiasssa et tekisi kompromissiä ketju. Sellaista kompromissia, että ottaisin kiireisen exäni takaisin en tekisi. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.

Vierailija
38/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pidän pienestä kotikaupungistani niin paljon etten suostuisi muuttamaan miehen perässä toiselle paikkakunnalle ja jättämään rakentamaani omaa elämää taakseni eli perhe, muut sukulaiset, ystävät ja mökki 30min ajomatkan päässä kotoa. (Joku tietty aika ulkomailla menisi, vaikka useampaan otteeseenkin)

- En tee kompromisseja sisustuksessaa, toki voin mieheltä kysyä että kumpi mielummin/mikä näistä mutta en kysele lupaa sisustusratkaisuihin (kuten moni kavereistani tekee ja sitten harmittelee että "mies ei antanut") Olen sen verran pirttihirmu kodin asioissa että maalaan seinän tai vaihdan tapetit jos niin haluan tai spraymaalaan lampun jne.

- En lähtisi matkalle kuin molempia miellyttävään paikkaan. 

- Teen kolmivuorotyötä ja en usko siirtyväni päivätyöhön kenenkään muun tahdosta

- En suostu olemaan mikään kakkosvaihtoehto miehelle vaan haluan että olen se ykkönen ajanvieton suhteen, aivan kuten mies olisi minulle. Tietysti muiden ihmisten näkeminen on tärkeää myös.

Johan näitä näköjään on kertynyt näin 30 vuotiaaksi, huh mitä ehtiikään vielä kertyä jos en vakiinnu lähivuosiin..

Vierailija
39/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes harkitsisi parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa, joka tykkää ihan erilaisesta seksistä kuin minä. En oikein näkisi mitään syytä sellaiselle. Minulle seksi on tärkein syy sille, että tavallisen ystävyyssuhteen sijasta muodostetaan parisuhde.

Vierailija
40/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuten myös! (Tuo kolmekymppinen aiempi kommentoija)