Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä asioissa et suostu tekemään parisuhteessa kompromisseja?

Vierailija
19.07.2024 |

Joku psykologi sanoi äskettäin haastattelussa, että meidän ajassamme korostetaan liikaa omia rajoja ja tarpeita ja liian vähän kompromissien tekoa ja vastaan tulemista. Voi olla näin tai sitten ei, mutta varmaan jokaisella on jotain mieltymyksiä tai toiveita, joista ei vain kannata joustaa, koska lopputuloksen tietää ennalta epätyydyttäväksi?

Väkivaltaa ja pettämistä ja muuta itsestäänselvää ei tarvitse mainita.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostu tekemään asioita velvollisuudentunnosta, tavan vuoksi tai mukautuakseni sosiaalisiin odotuksiin.

Joillekuille tämä tuntuu olevan ylitsepääsemätön paikka.

En ihmettele. Kuulostaa itsekkäältä.

Ttulen parhaiten toimeen muiden omista rajoistaan tarkkojen ihmisten kanssa. Kompromissihakuisten myötäilijöiden kanssa pitää olla itse varovainen, koska he voivat kyllä joustaa loputtomasti ja sitten kuitenkin itsekseen loukkaantua, uhriutua, katkeroitua ja romahtaa. Kun huomaan tällaista taipumusta toisessa ihmisessä, minun on vaikea pitää häntä täysin aikuisena.

Vierailija
42/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Pidän pienestä kotikaupungistani niin paljon etten suostuisi muuttamaan miehen perässä toiselle paikkakunnalle ja jättämään rakentamaani omaa elämää taakseni eli perhe, muut sukulaiset, ystävät ja mökki 30min ajomatkan päässä kotoa. (Joku tietty aika ulkomailla menisi, vaikka useampaan otteeseenkin)

- En tee kompromisseja sisustuksessaa, toki voin mieheltä kysyä että kumpi mielummin/mikä näistä mutta en kysele lupaa sisustusratkaisuihin (kuten moni kavereistani tekee ja sitten harmittelee että "mies ei antanut") Olen sen verran pirttihirmu kodin asioissa että maalaan seinän tai vaihdan tapetit jos niin haluan tai spraymaalaan lampun jne.

- En lähtisi matkalle kuin molempia miellyttävään paikkaan. 

- Teen kolmivuorotyötä ja en usko siirtyväni päivätyöhön kenenkään muun tahdosta

- En suostu olemaan mikään kakkosvaihtoehto miehelle vaan haluan että olen se ykkönen ajanvieton suhteen, aivan kuten m

Et siis missään tapauksessa pystyisi seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi yhtä joustamaton kuin sinä itse olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsemani parisuhtemalli on sellainen, että kompromissien tekeminen ei ole niin tärkeää. En asu kenenkään kanssa yhdessä, ei ole yhteistä taloutta, kumpikin on vapaa tulemaan ja menemään ja yhdessä tehdään niitä asioita, joista molemmat tykkäävät. Sellainen ydinperheeseen johtava pariutumismalli on niin ikävä juuri siksi, että läheisyys pakottaa joustamiseen.

Samaa mieltä. Kun asutaan eri osoitteissa kummankaan ei tarvitse tehdä niin paljon kompromisseja kuin yhdessä asuessa. Ja yhdessä asuminen laittaa naisen tiettyyn rooliin. Yhtäkkiä nainen onkin se joka joutuu hoitamaan suurimman osan ruokahuollosta, kodin järjestyksestä ja siisteydestä. Ei kiitos. Olen onnellisempi, kun en joudu tuohon naiselta odotettuun rooliin.

En ole suostunut muuttamaan yhteen yhdenkään kumppanini kanssa, enkä suostu siihen tulevaisuudessakaan. Suhde voi olla vakava, vaikka asuttaisiinkin eri osoitteissa. Ihanteeni ja minulle parhaiten sopiva parisuhde on juurikin sellainen, että on omat kodit ja siihen liittyvät omat vastuut. 

Vierailija
44/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä en halua joustaa:

-omat asunnot: kumpikin voi olla niin siisti tai sotkuinen kuin itse haluaa.

- olemme kaksi (2) yksilöä yhdessä, emme yksi symbioottinen möykky: molemmilla on muutakin elämää kuin parisuhde. Oma aika on tärkeää eikä tarvitse olla 24/7 yhdessä.

-seksi: ei kakkosta.

-molemminpuoleinen kunnioitus ja arvostus: häivyn heti jos näyttää siltä, että seurustelukumppani on itsekäs, halveksii naisia tmv. 

-taloudellinen itsenäisyys: kumpikin hoitaa omaa talouttaan sujuvasti, ei kysytä rahaa kumppanilta lainaan, maksetaan omat kulut itse.

Vierailija
45/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tiettyjä seksuaalisia mieltymyksiä, joiden toteuttamisesta en suostu luopumaan. Toisen ei ole tietenkään pakko niihin osallistua, mutta sitten toteutan niitä jokun toisen kanssa.

Itse en edes harkitsisi parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa, joka tykkää ihan erilaisesta seksistä kuin minä. En oikein näkisi mitään syytä sellaiselle. Minulle seksi on tärkein syy sille, että tavallisen ystävyyssuhteen sijasta muodostetaan parisuhde.

Ei niiden mieltymysten nyt tarvitse olla täysin erilaisia. Seksi voi olla todella hyvää ja vastata 90 % omista mieltymyksistä, mutta jos se oma suosikkijuttu sijoittuu siihen viimeiseen 10%:een, josta toinen ei ole kiinnostunut, voi olla aika vaikea päättää luopua siitä jutusta koko loppuelämäkseen. Ei ainakaan minulle monogamia ole niin tärkeä arvo, että tuollaista kompromissia viitsisin tehdä.

Vierailija
46/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan yhteisen arjen saman katon alla. Yritin uskotella itselleni pitkään että en haluaisi enää yhdenkään miehen kanssa saman katon alle. Lopulta oli pakko myöntää itselleni että kyllä minä haluan. Haluan koko paketin. 

Voin tehdä kompromissin siinä että naimisiin ei ole pakko mennä. 

Vierailija
47/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsemani parisuhtemalli on sellainen, että kompromissien tekeminen ei ole niin tärkeää. En asu kenenkään kanssa yhdessä, ei ole yhteistä taloutta, kumpikin on vapaa tulemaan ja menemään ja yhdessä tehdään niitä asioita, joista molemmat tykkäävät. Sellainen ydinperheeseen johtava pariutumismalli on niin ikävä juuri siksi, että läheisyys pakottaa joustamiseen.

Samaa mieltä. Kun asutaan eri osoitteissa kummankaan ei tarvitse tehdä niin paljon kompromisseja kuin yhdessä asuessa. Ja yhdessä asuminen laittaa naisen tiettyyn rooliin. Yhtäkkiä nainen onkin se joka joutuu hoitamaan suurimman osan ruokahuollosta, kodin järjestyksestä ja siisteydestä. Ei kiitos. Olen onnellisempi, kun en joudu tuohon naiselta odotettuun rooliin.

En ole suostunut muuttamaan yhteen yhdenkään kumppanini kanssa, enkä suostu siihen tulevaisuudessakaan. Suhde voi olla vakava, va

Ei tuo nyt mikään luonnonlaki ole, että (heterosuhteessa) juuri naisesta tulee välttämättä kotiorja. Ihan sopimus se on sekin, vaikka sellainen sopimus valitettavan usein muodostetaankin hiljaisesti ilman kunnollisia neuvotteluja. Eivät kaikki suhteet kuitenkaan sellaisia ole.

Vierailija
48/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni tulee olla synnynnäinen nainen. Ei trans, eikä mikään muu versio.

Minäkin ajattelen samoin. Olen siis l*sbo enkä todellakaan suostuisi/pystyisi minkäänlaiseen suhteeseen t*ansnaisen kanssa. Ajatuskin puistattaa. T*ansnainen on biologinen mies. Ja naisista pitävänä pidän biologisista naisista. T*ansnainen ei tiedä mitä on olla nainen, koska on biologinen mies. 

Vierailija
49/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostu tekemään asioita velvollisuudentunnosta, tavan vuoksi tai mukautuakseni sosiaalisiin odotuksiin.

Tämä muuten myös! (Tuo kolmekymppinen aiempi kommentoija)

Hah. Koko langassa ainut itsensä "kolmekymppinen" ilmiantanut olen minä, ja tuo ei ole minun kommentti. Huono provo. Olen hyvin velvollisuudentuntoinen mies. En kyllä ihan tavoita mitä tuossa meinataan "sosiaalisilla odotuksilla", tai "tavan vuoksi" . Kuulostaa oudolta ja ympäripyöreältä. 

M30

Vierailija
50/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen muuttamisen ongelma on siinä, että vaikka aluksi kaikki on voitu sopia täydellisesti, saman katon alla asuminen mahdollistaa lipsumisen sovitusta. Kun toinen tietää, että kynnyksesi lopettaa suhde on erittäin korkea, hän ei ole yhtä motivoitunut käyttäytymään sinua miellyttävällä tavalla. Erikseen asuessa tällaista inertiaa ei ole, vaan suhteen voi tarvittaessa lopettaa koska tahansa. Tämä saa osapuolet skarppaamaan.

Vierailija
51/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Koko langassa ainut itsensä "kolmekymppinen" ilmiantanut olen minä, ja tuo ei ole minun kommentti. Huono provo. Olen hyvin velvollisuudentuntoinen mies. En kyllä ihan tavoita mitä tuossa meinataan "sosiaalisilla odotuksilla", tai "tavan vuoksi" . Kuulostaa oudolta ja ympäripyöreältä. 

M30

Oho, en huomannut viestiäsi. No olin sitten se N30

Vierailija
52/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex. Ei tehnyt kompromisseja missään asiassa.

Onneksi haalea varjo enää muistona.

Vierailija
53/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PilluHommat (c).

Jos niitä ei ole ilman eri tinkaamista tiedossa, niin akka lähtee hiuksista roskiin niin äkkiä ettei jalat koske maahan.

Vierailija
54/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Se tarkoittaa sitä, että teen asioita vain, jos aidosti haluan ja pidän parhaana tehdä niin. En tee asioita esimerkiksi siksi, että anoppi sitä kovasti toivoisi, meidän suvussa on tavattu tehdä näin tai koska kaikki kumppanin kaveritkin tekevät niin.

Vierailija
55/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksissä en suostu vaginayhdyntään. Melkein kaikki muu käy ja nautin kyllä seksistä ja saan orgasmeja. Vulvaani käsitellään kyllä muilla tavoin, mutta en halua mitään sen sisälle.

Vierailija
56/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Oho, en huomannut viestiäsi. No olin sitten se N30

Oho. Kerrankin ei ollu palstatrolli, vaan ihan aito väärinymmärrys. Jeejee. 

M30

Vierailija
57/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaavaa miestä en enää ottaisi. Seksi on ihanaa ja jos se pitää pilata haukkumalla liian märäksi nymfomaaniksi niin voi sitten mennä suhteeseen jonkun muun kanssa.

Vierailija
58/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Se tarkoittaa sitä, että teen asioita vain, jos aidosti haluan ja pidän parhaana tehdä niin. En tee asioita esimerkiksi siksi, että anoppi sitä kovasti toivoisi, mei

Aaa aivan. No onhan tuollainen ihan ihmistä syövää roskaa enkä itsekään rupeaisi. Paitsi jos anoppi on ihana, niin tapauskohtaisesti harkitaan. 

M30

Vierailija
59/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua jakaa arkea toisen kanssa. Tämä jo yksinään leikkaa pois 90 % lopuista kompromissitarpeista.

Vierailija
60/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkeelliset, tai olemattomat tunnetaidot. Täällä palstalla näkee kokoajan sellaista miesvihan muotoa, että miehille joutuisi aina opettamaan kuinka puhutaan tunteista, tai eivät suoraan kerro mitä haluavat ja uhriutuvat sitten kun nainen on vallannut elämän, jyrännyt, tai on muuten diktaattori.

Oma kokemus taas on päinvastainen varsinkin duunaripeheissä kasvaneista naisista. Riidoissa tuodaan esille vanhoja sovittuja juttuja, ja näissä on monesti mukana hieman muunneltua totuutta tilanteeseen sopivaksi. Sitten myös tilannetajua asioista puhumiselle ei välttämättä ole ollenkaan, tai hyvin vähän. Halutaan avata parisuhdekeskustelu silloin kun on vaikka siivouspäivä (verensokerit laskee ja känkkäränkkä iskee kun imuriin tartutaan), tai olen tietokoneella joko kavereiden kanssa sovitulla pelihetkellä, tai töitä tekemässä. Sitten saa kuulla kuinka en kuuntele ja mitä näitä nyt on... Näissä hetkissä tulee tunne ihan kuin eläisi lapsen kanss

Tuttua kauraa. Varsinkin tuo tilannetajun puute rassaa. Tärkeimmistä asioista aletaan kailottamaan kaupan kassalla. Ja kun kotona olisi aikaa selvitellä asioita, niin ei kuulemma jaksa, ei ehdi, pää kipeä yms. selitykset ja samalla makaa sohvalla läppäri mahan päällä.

Myös jatkuva maalitolppien siirtely tai sovituista asioista lipsuminen turhauttaa. Hirveä huuto lapsille, jos haarukat on väärin päin pesukoneessa tai muki jää pöydälle. Mutta itse jättää toistuvasti tavarat pöydille ym. Muiden on noudatettava uhrimarttyyrin sääntöjä, mutta itse ei niitä noudata. Esimerkki lapsille? Just v*ttu joo.....