Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä asioissa et suostu tekemään parisuhteessa kompromisseja?

Vierailija
19.07.2024 |

Joku psykologi sanoi äskettäin haastattelussa, että meidän ajassamme korostetaan liikaa omia rajoja ja tarpeita ja liian vähän kompromissien tekoa ja vastaan tulemista. Voi olla näin tai sitten ei, mutta varmaan jokaisella on jotain mieltymyksiä tai toiveita, joista ei vain kannata joustaa, koska lopputuloksen tietää ennalta epätyydyttäväksi?

Väkivaltaa ja pettämistä ja muuta itsestäänselvää ei tarvitse mainita.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli jotenkin aistiyliherkkä tai muuten aspergeri, ja hänellä oli kaikenlaisia koskemiseen liittyviä rajoituksia. Nykyisen kanssa saa lääppiä vapaasti ja paljon, ja se tuntuu NIIN paljon paremmalta, etten siitä enää luopuisi.

Vierailija
82/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi seurustelemaan muslimin kanssa. Liian erilaiset arvot. En halua miestä kulttuurista, joka pitää naisia alempiarvoisina kuin koiria. Sen suhteen en tee kompromissia.

Mutta koiriahan ainakin somalit pelkäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei puhuta tylysti eikä rumasti, ei edes vitsillä. 

Sama. Vittuilua, nöyryyttämistä, nolaamista ja rumasti puhumista en siedä. 

Vierailija
84/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on tyhmää jättää tekemättä sosiaalisen painostuksen alaisena sellaisia asioita, joita ei itse halua tehdä?

Olettaisin että siksi että silloin voi jäädä kivojakin asioita kokematta. Ja koska usein rajat eivät johdu mistään muusta kuin ennakkoluuloista. 

Ihmiset, jotka eivät ollenkaan tiedä, mistä pitävät tai missä heidän rajojensa pitäisi kulkea, voivat olla erittäin hyödyllisiä, mutta en itse haluisi missään tapauksessa olla samanlainen.

Ihmiset ovat erilaisia. Joku voi lähteä kaverin houkuttelemana vaeltamaan vaikkei tykännyt siitä lapsena, ja sitten huomaa että se olikin ihan kivaa. Jos pitää tiukasti kiinni ihan kaikista rajoistaan, niin silloin tuollainenkin jää kokematta. Ja sellainen ihminen on parisuhteessa vähän tylsä. 

Käsitetasolla nykyään kai puhutaan kovista ja pehmeistä rajoista. Jos jonkun kaikki rajat ovat kovia rajoja, ja niitä on runsaasti, niin kyllä parisuhteen löytäminenkin varmaan hankalaa on. 

Vierailija
85/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi seurustelemaan muslimin kanssa. Liian erilaiset arvot. En halua miestä kulttuurista, joka pitää naisia alempiarvoisina kuin koiria. Sen suhteen en tee kompromissia.

Mutta koiriahan ainakin somalit pelkäävät.

Kiitos vinkistä. Hankinpa heti muutaman koiran.

Vierailija
86/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan yhteisen arjen saman katon alla. Yritin uskotella itselleni pitkään että en haluaisi enää yhdenkään miehen kanssa saman katon alle. Lopulta oli pakko myöntää itselleni että kyllä minä haluan. Haluan koko paketin. 

Voin tehdä kompromissin siinä että naimisiin ei ole pakko mennä. 

Samoissa aatteista. Koko paketti tai ei ollenkaan. Ei kuitenkaan heti yhteen muuttamista, mutta lähtökohtana, että myös mies tahtoo yhteisen elämän kanssani eikä pelkkää kevytsuhdetta.

Vierailija
87/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Minä itse määritän omat rajani sekä miten minua kohdellaan. En siedä huonoa käytöstä

-Jos jokin asia on pielessä niin sanon siitä max 3 kertaa, jos muutosta ei tapahdu niin juttu loppuu siihen

-En katsele humalaisia ihmisiä, enkä katso puolisoa joka juo itsensä usein humalaan ja pyörii ryyppy porukoissa

-En katsele minkään huumeen käyttöä, enkä edes röökin polttoa

-Kun seksi loppuu niin loppuu myös parisuhde pl. fyysiset sairaudet tai kun ollaan jo toinen jalka haudassa

-En siedä mitään epäkunnioittavaa käytöstä mitä tulee muihin naisiin, jos selkäni takana on mitään flirttiä niin homma loppuu siihen

- En ole mikään kakkos vaihtoehto joten jos mies ei alussa jo sitoudu pelkästään minuun niin homma loppuu siihen

-En elätä ketään, potki ketään perseelle tai ole kenenkään äiti. Puolisoni tarvitsee olla itsenäinen aikuinen ihminen, joka pitää itsestään ja velvollisuuksistaan huolta

-En halua miestä, jolla on lapsia

-En katsele laiskaa tai saamatonta ihmistä

-Samat arvot ja tulevaisuuden suunnitelmat pitää olla ja niitä kohti mennään yhdessä eikä jumiteta vuosi kaupalla jossain "emmä tiiä" moskassa

Vierailija
88/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa arvomaailmassani.

Vierailija
89/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on tyhmää jättää tekemättä sosiaalisen painostuksen alaisena sellaisia asioita, joita ei itse halua tehdä?

Olettaisin että siksi että silloin voi jäädä kivojakin asioita kokematta. Ja koska usein rajat eivät johdu mistään muusta kuin ennakkoluuloista. 

Ihmiset, jotka eivät ollenkaan tiedä, mistä pitävät tai missä heidän rajojensa pitäisi kulkea, voivat olla erittäin hyödyllisiä, mutta en itse haluisi missään tapauksessa olla samanlainen.

Ihmiset ovat erilaisia. Joku voi lähteä kaverin houkuttelemana vaeltamaan vaikkei tykännyt siitä lapsena, ja sitten huomaa että se olikin ihan kivaa. Jos pitää tiukasti kiinni ihan kaikista rajoistaan, niin silloin tuollainenkin jää kokematta. Ja sellainen ihminen on parisuh

Tässä on puhe asioista, joita ei halua tehdä. Jos kaverini saa maalattua vaellusreissusta sellaisen kuvan, että minäkin muutan mieleni ja innostun lähtemään, silloinhan minä haluan vaeltamaan. Tuskin kukaan oikeasti huolisi vaelluskaveriksi ihmistä, joka ei oikeasti halua olla siellä. Etenkin yönylireissulla tuohan on aivan sietämätöntä.

Vierailija
90/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tiettyjä seksuaalisia mieltymyksiä, joiden toteuttamisesta en suostu luopumaan. Toisen ei ole tietenkään pakko niihin osallistua, mutta sitten toteutan niitä jokun toisen kanssa.

Itse en edes harkitsisi parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa, joka tykkää ihan erilaisesta seksistä kuin minä. En oikein näkisi mitään syytä sellaiselle. Minulle seksi on tärkein syy sille, että tavallisen ystävyyssuhteen sijasta muodostetaan parisuhde.

Huono syy parisuhteelle. Seksi loppuu aikanaan, mutta parisuhde jää (siis jos on loppuelämän suhde). Parisuhde ei ole ystävyyssuhde lisättynä seksillä.

Jep niin on. Toisaalta tuo on kyllä aika hauska veto naiselta tällaisella foorumilla jossa jatkuvasti henkisesti keskenkasvuiset naisenpuolikkaat länkyttävät kuinka "miehet haluavat vain seksiä". 😂

Hetken kun antaa tuon upota, niin oikeastaan ihan ratkiriemukasta. Löl 😂

M30

Vierailija
91/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kompromisseista on ihan tarpeettomia.

Yksi haluaa yhtä, toinen toista. Molempien ei tarvitse valita jotain kolmatta, joka juuri ja juuri molemmille kelpaa.

Opettakaa lapsillenne itsenäisyyttä. Se auttaa kaikkein eniten suhteessa muihin ihmisiin.

Vierailija
92/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomien kanssa en lähtisi enää tässä iässä pelleilemään. Lelujen suojaus ja anaali nyt ehkä poikkeuksina.

Vierailija
93/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- En halua lapsia. En ole koskaan halunnut enkä tule haluamaan lapsia. 

- Haluan asua Helsingissä, niin lähellä keskustan palveluita kuin mahdollista, en tule koskaan muuttamaan mihinkään missä täytyy etukäteen selvittää miten julkiset kulkevat päästäkseen paikasta A paikkaan B. Haluan pystyä vain kävelemään pysäkille ja tietämään että en joudu odottelemaan 20min enempää julkista kulkuvälinettä jolla halutessani pääsen mihin tahansa ydinkeskustan alueelle nopeasti ja kätevästi. 

- En suostu mökkeilemään. Kumppani saa rakastaa mökkeilyä niin kauan kun minun ei tarvitse osallistua siihen. 

- Käyn ulkomailla reissussa vähintään kerran vuodessa, mieluiten kumppanin kanssa mutta tarvittaessa myös ilman. Siitä en jousta, että ikinä en kuuntele minkäänlaista valitusta matkustelustani. 

Joku oli sanonut miehelleni, että hänen täytyy sanoa, että ei enää ikinä aio yöpyä mökillä. Kiva sitten yrittää yksin selvitä kaikesta. Koska asioitahan on silti siellä hoidettava.

Vierailija
94/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä takana vehtaaminen, laiskuus.

Vierailija
95/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Halusin lapsia. Menneessä aikamuodossa, koska sain niitä ja nyt on lapsiluku täynnä.

- En suostu asumaan pääkaupunkiseudulla. Olen sitä kokeillut ja se ei sopinut minulle ollenkaan.

Vierailija
96/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta.

Vierailija
97/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköäni tai mitään sen osaa ei haukuta. Ei vitsillä, ei riidan yhteydessä, ei naljailuna. Siihen kuuluu niin keho, kasvot, tapani ehostautua tai olla ehostautumatta, vaatteet kuin paino. Täysin no-go ja mies lähtisi luiskaan samantien.

Vierailija
98/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ihmisiä, jotka haluavat riidellä. Puhu asioista rauhallisesti ja rationaalisesti tai käy kävelyllä, kunnes pystyt siihen. Menee kunnioitus möyhääjiä kohtaan.

Vierailija
99/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että toinen  pyrii rajoittamaan elämääni vaatimuksillaan.

Vierailija
100/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua puolisoa joka suorittaa aamusta ilmaan ja päivästä toiseen. Näin 40+ nuo ajat on takanapäin , pitää osata pysähtyä ja tehdä mieleisiä asioita.