Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella sellaisen kumppanin kanssa, joka ei koskaan halua tavata lastasi tai viettää aikaa hänen kanssaan?

Vierailija
19.07.2024 |

Kysymys koskee luonnollisesti lähinnä yksin- tai yhteishuoltajia.

Minkätyyppinen suhde voisi tulla kyseeseen?

Olen itse vapaaehtoisesti lapseton ja mietin, kannattaako kiinnostavatin tapaukset sulkea pois lasten takia.

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja normaaleilla sosiaalisilla miehillä on usein kyllä tuossa vaiheessa eli nelikymppisenä lapsia. Satunnaisia veloja tai muutoin lapsettomia poikkeuksia voi olla, mutta suht hyväosaisilla sosiaalisilla ihmisillä jälkeläiset on normi. "

Näin oli ehkä joskus 00-luvulla mutta ei enää nykyisin. Lapsettomuus ei ole mikään harvinainen poikkeus enää. Kaupunkilaisista 40-44-vuotiaista miehistä kolmannes on lapsettomia.

On se nykyisinkin niin. Piirejä on myös monenlaisia, eikä ne kyllä keskenään kauheasti sekoitu edes deittaillessa.

Esim. itse olen tottunut olemaan sosiaalinen ja rohkea, olen tottunut elämänmyönteisiin ekstrovertteihin ja pääosin ihan hyvin onnistuviin perhekeskeisiin ihmisiin, niin en kyllä osaa edes kuvitella itseäni minkään epäsosiaalisen miehen lapsettomuuspiireihin. Yksittäisiä lapsettomia ihmisiä tietysti mahtuu joka piir

Jännä katkeruuden haisu tässä. Oletus, että lapsettomat piirit olisivat "epäsosiaalisia" ja "epärohkeita". Kertoo paljon sinusta

Vierailija
62/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhemmat edes haluaisivat seurustelukumppanin tapaavan lastaan, ellei sitten olla etsimässä isän- tai äidinkorviketta ja elättäjää, tai jos elämänhallinta tai -tilanne ei kerta kaikkiaan salli tapailua ilman lasta?

Ja miten he tarkalleen ottaen kuvittelevat, että se seuraava eroaisi edellisestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sulkea pois, eihän tuossa ole mitään järkeä edes harkita. Enintään joku kevyt panosuhde onnistuisi noin, mutta ei mikään oikea parisuhde. Et voi olla suhteessa ihmiseen jonka elämän tärkeimmät ihmiset pitää piilottaa sinulta 

Näin sanon toisena velana joka ei missään nimessä tapailisi isimiehiä. 

Eipä tuo välttämättä mitään piilottelua vaadi. Ystäväni puoliso tapaa omaa lastaan muutaman kerran vuodessa toisella puolella Suomea. Ystäväni ei ole tavannut lasta kuin muutaman kerran, vaikka he ovat olleet yhdessä jo vuosia.

Ihminen joka tapaa lastaan vain "muutaman kerran vuodessa" on alhaista saastaa jopa kaltaiseni lapsivihaajavelan mielestä. 

Omituisen jyrkkä mielipide. Miten muuten tilann

Ja joillakin saattaa olla lapsia jopa rikoksen seurauksena. Tällöin on rikollista sitä uhria kohtaan kohdistaa vihaa siihen, että jatkaa omaa elämäänsä. Ei rikoksen uhriksi joutuminen saa hänen elämäänsä tuhota, vaan rikoksentekijän tulisi tässä kohtaa kantaa kaikki vastuu lapsests

Vierailija
64/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja ei. Esim. Marin jolla ei ole aikaa lapsille?

Vierailija
65/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä.

Vierailija
66/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä katkeruuden haisu tässä. Oletus, että lapsettomat piirit olisivat "epäsosiaalisia" ja "epärohkeita". Kertoo paljon sinusta

Ei tuohon kyllä mitään katkeruutta liity, en ole kokenut mitään vetoa tuollaisiin piireihin. En kyllä edes tunne sellaisia piirejä, kosketukseni tuollaiseen maailmaan on lähinnä palstan jutut ja se ei kyllä kovin positiivisia mielikuvia herätä :D Ja olen jossain muuallakin netissä aihetta hieman tarkkaillut, myös livenä huvikseen katsellut erilaisia miehiä ja huomannut tietynlaisia piirteitä eri porukoissa. Tietynlaiset kovat arvot ja negatiivisuus tuntuu olevan ainakin yleistä, samoin joku sellainen itsekeskeisyys ja sisäänpäinkääntyneisyys jollaiseen en ole tottunut. Ylipäätään en ole tottunut sellaisiin ihmisiin ja vaikea kuvitella, että olisi sen vertaa yhteistä sellaisen miehen kanssa, että koskaan päätyisinkään minkäänlaiseen tapailuun tms. 

Vierailija
67/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin kerran miestä, jolla oli lapsia, eikä hän halunnut esitellä minua lapsilleen. Tämä oli ok minulle. Itse olen siis lapseton nainen. Homma kaatui kuitenkin siihen, että minun olisi pitänyt kuitenkin järjestää oma elämäni näiden lasten mukaan. Ymmärrän, että lapset määrittää vahvasti vanhemman elämä, mutta minulle suututtiin heti, jos minulla vähänkään mitään menoa tai pitkää työpäivää, kun mies haluaa näkeä.

Naisten kannattaisi ymmärtää, että naiset ovat pitkälti hyvin samalaisia keskenään. Erot ovat minimaalisia. Jos yksi nainen on jättänyt miehen, hän ei todennäköisesti koskaan pysty tekemään toistakaan tyytyväiseksi tai onnelliseksi. Tuossa varmaan yksi juurisyy sille, miksi se ensimmäinenkin on jättänyt. Jos asiat eivät mene miehen pillin mukaan, raivarit

En ole eläissäni tavannut kakkosvaimoa, joka ei olisi huomattavasti ykköstä alempitasoinen. Ja tällöinkin mies on joutunut nöyrtymään, jotta saa edes sen kakkosperunan ykkösen jälkeen

Vierailija
68/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion jatkossa ottaa vain avosuhteita, en ota enää draamailijointia.

Minua ei häiritse jos hän haluaa vaikka yhteisiä lautapeli iltoja porukalla tyyliin välillä, en ole kännääjäörveltäjä.

Olen introvertti ja en vaan kestä 24/7 vääntöjä, tarviaa omaa tilaa.

Vierailija
69/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon kyllä mitään katkeruutta liity, en ole kokenut mitään vetoa tuollaisiin piireihin. En kyllä edes tunne sellaisia piirejä, kosketukseni tuollaiseen maailmaan on lähinnä palstan jutut ja se ei kyllä kovin positiivisia mielikuvia herätä :D Ja olen jossain muuallakin netissä aihetta hieman tarkkaillut, myös livenä huvikseen katsellut erilaisia miehiä ja huomannut tietynlaisia piirteitä eri porukoissa. Tietynlaiset kovat arvot ja negatiivisuus tuntuu olevan ainakin yleistä, samoin joku sellainen itsekeskeisyys ja sisäänpäinkääntyneisyys jollaiseen en ole tottunut. Ylipäätään en ole tottunut sellaisiin ihmisiin ja vaikea kuvitella, että olisi sen vertaa yhteistä sellaisen miehen kanssa, että koskaan päätyisinkään minkäänlaiseen tapailuun tms. 

Aivan, eli et tiedä ja projisoit heihin oman mielesi synkkyyttä. Surullista sinulle

Naiset ja miehet muuttuvat toistensa kaltaisiksi, kun ovat paljon tekemisissä keskenään. Se pehmeys mitä näet niissä "sinun piiriesi miehissä" on siis heijastumaa piirin naisista. Sama toisin päin. En usko, että kukaan naisporukoissa pyörivä kehtaisi kirjoittaa mitään sen kaltaista, mitä sinä kirjoitat. Myös naisista, jotka ovat miesten kanssa tekemisissä, tulee maskuliinisempia. Aggressiivisempia ja röyhkeämpiä. Mitä enemmän miehiä elämässä, sitä suurempi miehisyys naisessa. Tätä on oikeasti naisena joskus tosi kiusallista seurata. Tekee aidosti pahaa näiden naisten puolesta

Vierailija
70/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin aloittaa uuden suhteen hiljalleen, siten etteivät lapset olisi läsnä. Yhteenmuuttoa en harkitsisi. Lapseni ovat numero 1 aina, ja lapsenlapsetkin sitten tulevaisuudessa. Uusi mies olisi tervetullut, ja kiva olisi, jos hän jossain vaiheessa (esim. parin vuoden päästä seurustelun alkamisesta) haluaisi tutustua ihaniin lapsiini.

Hyvää tässä iässä on se, että lapsentekovaihe on jo ohi minulla (ja myös potentiaalisella uudella miehellä, jonka pitäisi olla suunnilleen samaa ikää).

En siis tarvitse lapsilleni "uutta isää" vaan itselleni iloa ja voimaa, jota voisin varmasti saada jostain ihanasta miehestä.

Vierailija
71/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta yllä olevasta tekstistäkin huomaa, että ollaan ihan eri maailmoista ja puhutaan eri kieltä. 

Piirejä on erilaisia ja se on ihan ok, kaikilla ei kohtaa eikä tarvikaan. 

Vierailija
72/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vakavissaan sellaisen kanssa, joka sanoo, ettei koskaan halua tavata tai olla missään tekemisissä. Voisin kyllä seurustella niin että tapaillaan kun lapset on isällään enkä hingu yhteen muuttoakaan, mutta "ei koskaan" on turhan jyrkkä termi. Lapset on kuitenkin osa elämääni, koko loppuelämäni ajan, ja kyllä jossain vaiheessa elämää on aika lasten ja kumppaninkin tavata, jos meinataan yhdessä olla. Kevyttä tapailua ja sellaista hauskanpito-tapailua voisi toki tuollaisessa tilanteessa harkita, mutta ei sen syvempää suhdetta. 

Vierailija
73/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vakavissaan sellaisen kanssa, joka sanoo, ettei koskaan halua tavata tai olla missään tekemisissä. Voisin kyllä seurustella niin että tapaillaan kun lapset on isällään enkä hingu yhteen muuttoakaan, mutta "ei koskaan" on turhan jyrkkä termi. Lapset on kuitenkin osa elämääni, koko loppuelämäni ajan, ja kyllä jossain vaiheessa elämää on aika lasten ja kumppaninkin tavata, jos meinataan yhdessä olla. Kevyttä tapailua ja sellaista hauskanpito-tapailua voisi toki tuollaisessa tilanteessa harkita, mutta ei sen syvempää suhdetta. 

No, oma kokemukseni on, että tässä asiassa täytyy ilmaista omat rajansa selvästi. Muuten se toinen alkaa kuitenkin elätellä mielensä perukoilla toivetta siitä, että kyllähän se parisuhde sitten "jossakin vaiheessa" jonkinlaiseksi pseudoperhe-elämäksi muuttuu. Tämä ajatus kuultaa sinunkin viestistäsi läpi: seurustelu vuoroviikoin kyllä kiinnostaa, mutta myöhemmin haluat tilanteen muuttuvan. Minä taas haluan pitkän suhteen, joka ei muutu toisenlaiseksi, ja sen vuoksi pitää potentiaaliset kumppanit testata kunnolla.

Vierailija
74/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En voisi piilottaa loppuikääni lapsiltani niin isoa asiaa kuin seurustelukumppani. Mitään uutta isää en ole vailla eikä lapsia tapaamaan todellakaan ole mikään kiire, päinvastoin hidas eteneminen on vaan hyvä, mutta jos suhde syvenee niin tulee aika kun lastenkin on aika saada tietää ja tavatakin. 

Vierailija
75/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, oma kokemukseni on, että tässä asiassa täytyy ilmaista omat rajansa selvästi. Muuten se toinen alkaa kuitenkin elätellä mielensä perukoilla toivetta siitä, että kyllähän se parisuhde sitten "jossakin vaiheessa" jonkinlaiseksi pseudoperhe-elämäksi muuttuu. Tämä ajatus kuultaa sinunkin viestistäsi läpi: seurustelu vuoroviikoin kyllä kii

Niin, siinä tapauksessa et olisi minulle sopiva kumppani. Olisi jokseenkin kummallista jos lapset täytyisi loppuiän piilottaa siitä parisuhteesta ja parisuhde lapsilta. 

Vierailija
76/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En voisi piilottaa loppuikääni lapsiltani niin isoa asiaa kuin seurustelukumppani. Mitään uutta isää en ole vailla eikä lapsia tapaamaan todellakaan ole mikään kiire, päinvastoin hidas eteneminen on vaan hyvä, mutta jos suhde syvenee niin tulee aika kun lastenkin on aika saada tietää ja tavatakin. 

Meinasit, että lopun elämääsi olet lapsesi kanssa yhtä pakettia? Kannattaisiko päästää irti ja antaa lapsen itsenäistyä...

Vierailija
77/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasit, että lopun elämääsi olet lapsesi kanssa yhtä pakettia? Kannattaisiko päästää irti ja antaa lapsen itsenäistyä...

Olen eri, mutta onko sinulla koskaan ollut läheisiä ihmissuhteita? Ainakaan ei sellaisella meiningillä, että kaikki on yhtä suurta perhettä tai ainakin mutkattomasti tuttuja ilman mitään ihme rajoittuneisuutta. 

Vierailija
78/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, oma kokemukseni on, että tässä asiassa täytyy ilmaista omat rajansa selvästi. Muuten se toinen alkaa kuitenkin elätellä mielensä perukoilla toivetta siitä, että kyllähän se parisuhde sitten "jossakin vaiheessa" jonkinlaiseksi pseudoperhe-elämäksi muuttuu. Tämä ajatus kuultaa sinunkin viestistäsi läpi: seurustelu vuoroviikoin kyllä kii

Eikö se aika suoraan tuossa lue juuri noin, eu vakavaa parisuhdetta sellaisen kanssa, joka sanoo ettei koskaan halua tavata kumppaninsa lapsia. Ei pelkästään "kuulla läpi". 

Vierailija
79/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis ihan ok jos lapsen kanssa ei haluais viettää aikaa. Mutta jos haluaa kokonaan olla tapaamatta, kertoo se ihmisestä sen verran että tuskin tultais juttuun. 

Vierailija
80/165 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta onko sinulla koskaan ollut läheisiä ihmissuhteita? Ainakaan ei sellaisella meiningillä, että kaikki on yhtä suurta perhettä tai ainakin mutkattomasti tuttuja ilman mitään ihme rajoittuneisuutta. 

Minulla on lukuisia läheisiä ihmissuhteita, mutta ne ovat pääosin kahdenvälisiä. Kaikenlainen "kaikki yhtä suurta perhettä" -ajattelu ja erilaiset kylkiäisihmissuhteet ovat aina olleet minusta hyvin vastenmielisiä. Esimerkiksi kaksi parasta ystävääni ovat molemmat yli kymmenen vuoden takaa, mutta he eivät ole koskaan tavanneet toisiaan.

Olen myös eri.