Haluatko kysyä jotain psykiatrisen suljetun osaston hoitajalta?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juttelette potilaan kanssa jotain 10 minuuttia viikossa, vaikka osastolla olisi vähän potilaita?
Miksi mieshoitajat on flirttejä nuoria naispotilaita kohtaan ja eivät jaksa yhtään keskittyä keski ikäisten naisten juttuihin?
Terveisin potsku
Kaikki potilaat ei tahdo/jaksa jutella välttämättä yhtään. Jotkut jaksaa, ja silloin jutellaan. Varsinainen kuntoutus tapahtuu akuuttihoidon jälkeen avohoidossa esim psykpolilla. On tavallista että potilaat siirtävät tunteitaan hoitajaan ja kuvittelevat esim flirttiä tms hoitokontaktissa. Voin kuitenkin vakuuttaa että ammattilainen ei lähde flirttiin mukaan. Moraaliton hoitaja saattaisi lähteäkin, mutta se huomataan pian ja tällainen hoitaja ei työssä kauan menesty.
Ap
Tää mieshoitajien suhtautuminen potilaan ulkonäön mukaan onkin selvinnyt näin sivusta seuraamalla siellä osastolla. Mieshoiturit jaksaa tulla päivä saliin nuorten nättien anorektikkotyttöjen luo mut jos siellä on vain keski-ikäisiä tätejä niin hoitsu on kansliassa (josta näkymä saliin).
Vierailija kirjoitti:
Miksi psykiatrisissa sairaanhoitajissa on niin paljon ilkeitä ihmisiä? Jouduin lopettamaan hoitosuhteen hoitajan epäasiallisen käytöksen vuoksi ja apu jäi saamatta. Eikö koulutuksessa painoteta hyviä ihmissuhdetaitoja ja empaattisuutta? Minulle kokemus oli todella järkyttävä. Hoitaja oli kirjannut myös halveksuvasti tietoja minusta. Miksi lääkärit eivät puutu tähän?
Meillä ainakin pyydetään antamaan palautetta hoidosta. Anna siis palautetta. Meidän osastolla puututaan ikävään käytökseen samantien, se on varma. Olen samaa mieltä että ilkeä ihminen ei kuulu alalle. Olen pahoillani puolestasi ja toivon että saat joskus korjaavan kokemuksen.
Ap
Olin aikanaan pahan burnoutin ja siitä seuranneen itsariyrityksen jälkeen neljä kuukautta suljetulla. Hakeuduin sinne itse vapaaehtoisesti, ja sainkin aika pian vapauksia mm. ulkoilla itsekseni sairalan alueella. Voin rehellisesti sanoa, että se oli yksi hienoimmista kokemuksista elämässäni. Kaikki ne potilaat + henkilökunta tottakai, monenlaista tarinaa ja ihmiskohtaloa, oli hienoa tutustua erilaisiin ihmisiin, ja erityisesti oli hienoa nähdä miten siellä oikeasti parannettiin ihmisiä. Viihdyin olosuhteisiin nähden hyvin, ja asiaa auttoi varmasti se, että olin hoitomyönteinen, ja koin olevani siellä missä minun juuri silloin pitikin olla. Sain tarvitsemani avun, ja kotiuduttuani lähdin rakentaman itseäni pala palalta uudestaan ehjäksi, avohoidon avustuksella. Nyt on elämässä kaikki hyvin ja mieli balanssissa. Olen saamastani hoidosta ja avusta ikuisesti kiitollinen. Teette tärkeää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarvii tapahtua että ihminen joutuu tahdon vastaiseen hoitoon ?
Pitää olla tilansa vuoksi vaaraksi itselleen tai muille.
Ei tarvitse. Kaikkien mahdollisten kriteerien ei tarvitse täyttyä. Yksi niistä on, että hoitamattomuus olennaisesti pahentaisi sairauttaan eivätkä muut hoitomuodot (avohoito) ole riittäviä. Siis riittää, että katsotaan että jos potilas jätetään hoitamatta, hänen tilansa pahenee.
Miten suhtaudutte siihen, että sairaalasta kotiutettu tekee välittömästi itsemurhan? On melko tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juttelette potilaan kanssa jotain 10 minuuttia viikossa, vaikka osastolla olisi vähän potilaita?
Miksi mieshoitajat on flirttejä nuoria naispotilaita kohtaan ja eivät jaksa yhtään keskittyä keski ikäisten naisten juttuihin?
Terveisin potsku
Kaikki potilaat ei tahdo/jaksa jutella välttämättä yhtään. Jotkut jaksaa, ja silloin jutellaan. Varsinainen kuntoutus tapahtuu akuuttihoidon jälkeen avohoidossa esim psykpolilla. On tavallista että potilaat siirtävät tunteitaan hoitajaan ja kuvittelevat esim flirttiä tms hoitokontaktissa. Voin kuitenkin vakuuttaa että ammattilainen ei lähde flirttiin mukaan. Moraaliton hoitaja saattaisi lähteäkin, mutta se huomataan pian ja tällainen hoitaja ei työssä kauan menesty.
Ap
Tää mieshoitajien suhtautuminen potilaan ulkonäön mukaan onkin
Sivusta seuranneena voin todeta tämän väittämän vääräksi. Suljetun hoitajat eivät vietä aikaa oleskelutilasaa piste, oli siellä sitten nuoria tai vanhoja ihmisiä. He kirjaavat kansliassa tapahtumia ja katsovat tilanteita valvontakameroista.
Noh ap joko kysyit siltä hoitsulta, että milloin sinä ap saat seuraavat lääkkeesi?
Miksi omaiset eivät saa tulla reiluun kuukauteen omaisen luona käymään, jos kysyn miksi omainen on lääkitty toimintakyvyttömiksi?
Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Päärynä tai omena. Kumman valitset?
Vierailija kirjoitti:
Noh ap joko kysyit siltä hoitsulta, että milloin sinä ap saat seuraavat lääkkeesi?
No riippuu siitä mitä lääkkeitä jää yli tänään.
Ap
Koetko mitään moraalisia ongelmia, onko vastaan tullut asioita joissa olet ajatellut ettei se ole oikein?
Kysy hoitsulta(jos näet hänet siellä pöpilässä vielä tänään) ,että milloin ap sinä pääset pois suljetulta.
Onko osastonne henkilökunta enimmäkseen miehiä, näin oli siellä missä itse työskentelin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin potsku
Ap
Tää mieshoit
Pöh. Oon ollut suljetulla osastolla viimeksi viime vuonna ja todellakin hoitajat vietti välillä aikaa päiväsalissa ja pari kertaa pari mieshoitajaa pelasi jotain lautapeliä yhden anorektikon kanssa (oletan että kuului jotenkin hoitoon). Ei se suljettu osasto mikään hemmetin vankila ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilaat hakeutuvat joko itse tai jonkun toimittamana päivystykseen, jossa lääkäri arvioi potilaan hoidon tarpeen ja tekee tarvittaessa M1-lähetteen eli tarkkailulähetteen osastolle. Esim. psykoosiepäily tai akuutti itsemurhavaara. Tarkkailun jatkon arvioi vielä kaksi lääkäriä tämän jälkeen. Eli jos tarkkailu päätyy sulkevaan päätökseen, potilaan hoito jatkuu tahdonvastaisesti.
Ap
Jos tarkkailu päätyy sulkevaan päätökseen,kuka kantaa vastuun,jos potilas on diagnosoitu väärin ja päätyy esim itsemurhaan sen seurauksena? T. Isänsä törkeiden valheellisten hoitopäätösten seurauksena menettänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En
???
Eikös tuo vastaa siihen, mitä kysytään otsikossa? -Haluatko kysyä jotain? -en
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi psykiatrisissa sairaanhoitajissa on niin paljon ilkeitä ihmisiä? Jouduin lopettamaan hoitosuhteen hoitajan epäasiallisen käytöksen vuoksi ja apu jäi saamatta. Eikö koulutuksessa painoteta hyviä ihmissuhdetaitoja ja empaattisuutta? Minulle kokemus oli todella järkyttävä. Hoitaja oli kirjannut myös halveksuvasti tietoja minusta. Miksi lääkärit eivät puutu tähän?
Meillä ainakin pyydetään antamaan palautetta hoidosta. Anna siis palautetta. Meidän osastolla puututaan ikävään käytökseen samantien, se on varma. Olen samaa mieltä että ilkeä ihminen ei kuulu alalle. Olen pahoillani puolestasi ja toivon että saat joskus korjaavan kokemuksen.
Ap
Ihminen on tuossa vaiheessa niin heikoilla, että palautteet jäävät antamatta. Elämä kun on monille sellaista selviämistä, edes joten kuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tilansa vuoksi vaaraksi itselleen tai muille.
Ei tarvitse. Kaikkien mahdollisten kriteerien ei tarvitse täyttyä. Yksi niistä on, että hoitamattomuus olennaisesti pahentaisi sairauttaan eivätkä muut hoitomuodot (avohoito) ole riittäviä. Siis riittää, että katsotaan että jos potilas jätetään hoitamatta, hänen tilansa pahenee.
Miten suhtaudutte siihen, että sairaalasta kotiutettu tekee välittömästi itsemurhan? On melko tavallista.
Itsemurha on lääkkeiden h-avaikutus. Valitettavasti olen nähnyt ja myös perehtynyt asiaan. En ole ap.
Potilaat ovat psykiatreja, vrt. Ullanlinnan keissi.