Miten laihtua, kun on subkliininen kilpirauhasen vajaatoiminta eli ei lääkitystä
Tässäpä ongelman ydin. Paino on nyt 75 kiloa ja pituus 168 cm.
On juuri todettu tämä kilpirauhasen vajaatoiminta eli TSH oli 5,67 ja T4 oli just normaalilla puolella siellä viiterajan alapäässä.
Myös paha raudanpuute myös.
Menin siis lääkäriin, kun paino vain nousi ja nousi, vaikka söin tosi vähän sekä turposin. Paino on ollut nelisen vuotta sitten 65 kg.
Nyt olen ollut kuukauden rautakuurilla, mutta paino ei hievahda mihinkään. Turvotus on kyllä nyt helpottanut.
Rautakuurin pitäisi kai parantaa tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. Syön oikeasti melkok vähän, siis siten, että normaali ihminen kyllä laihtuisi.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
En saanut lääkitystä, koska kilpirauhasen toiminta voi korjaantua, kun saadaan korjattua raudanpuute.
Minulla oli raudanpuute ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Sain rautainfuusion. Infuusio ei auttanut ja oireet (hiustenlähtö, lamaannuttava väsymys, raskas hengitys ja painonnousu) jatkuivat. Lääkitys auttoi pahimpaan väsymykseen ja olin taas työkunnossa. Hiustenlähtö loppui pikkuhiljaa. Paino vaan pysyy ennallaan, mutta ei nouse ainakaan.
Paha anemia ei parane hetkessä. Voi joutua ottamaan rautaa 6 kk jopa 12 kk kuurina. Sitä pitää myös tarkkailla nouseeko tarpeeksi. Voimia sinulle AP.