Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön

Vierailija
18.07.2024 |

Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010511203.html

Kommentit (2882)

Vierailija
1341/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen ei kannata lähteä yksin baariin punaisessa mekossa. Se on vissi. 

Minusta tuo juttu oli tulella leikkimistä. Baarissa ollaan humalassa pienessä tilassa ja haetaan seuraa. Mitä muuta voi odottaa kuin käpälöimistä? Varsinkin kun mekko on avonainen.

Miehillä sama juttu. Kyllä naiset tulee lääppimään komeita miehiä. 

Olisin huolestunut, jos kyse olisi päiväsaikaan ja vaikka tavaratalosta. 

Tämä

Ole vain huolestunut. Suuri osa esim. teinitytöistä kokee ahdistelua päiväsaikaan tavaratalossa tai julkisissa liikennevälineissä.

Mikseivät vain nolaa takaisin noita jotka käyttäytyvät asiattomasti? Semmpisia itsepuolustustaitoja voi tytöille opettaa. Moni älyää tuon kyllä ihan opettamattakin.

Muuten ihan käsittämättömän vaikea uskoa että miesten ahdisteleva käytös nuoria tyttöjä/naisia olisi tälläinen epidemia kuin mitä wokefeminismi haluaa sen olevan. Pieni roskajoukko häiriköitä voi olla olemassa mutta nythän tällä halutaan selvästi hyökätä koko sukupuolta kohtaan.

Tätäkö ei saisi äimistellä? Valheet eivät koskaan toimi jos halutaan saada parannusta johonkin asiaan. Ottakaapa siis uudestaan.

Minua aidosti kiinnostaa, mikä tästä keskustelusta tekee hyökkäyksen koko sukupuolta kohtaan? Ainakin minulle naisena, joka on kokenut paljon ahdistelua, on kokemuksistani huolimatta itsestäänselvää että ahdistelijat ovat pieni roskajoukko. Juttua en lukenut, mutta en todellakaan usko että siinäkään olisi mitenkään edes vihjattu että baarin kaikki miehet olisivat jonossa odottaneet vuoroaan ahdistella toimittajaa. Itse olen käynyt lukuisia kertoja baarissa, ja kun ahdistelua on ollut, se on aina ollut yksi ihminen, samalla kun kymmenet muut miehet ovat istuneet aivan rauhassa ketään ahdistelematta. Mutta silti mielestäni siitä pienestä joukosta on tarpeellista puhua, koska ei se auta että maailmassa on miljoonia kunnollisia miehiä kun joudut samaan tilaan juuri sen kanssa joka ahdistelee. Miksi kunnolliset miehet syyllistyvät tästä, vähättelevät ja yrittävät kieltää aiheesta puhumisen? Eihän sen tarvitse edes koskettaa teitä jos kerran ette ahdistele. 

Vierailija
1342/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, haluammeko avata koskettelijoiden taustaa?

Lisää vaan väkeä maista joissa nainen on vapaata ristaa niin meno senkun yltyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo juttu oli tulella leikkimistä. Baarissa ollaan humalassa pienessä tilassa ja haetaan seuraa. Mitä muuta voi odottaa kuin käpälöimistä? Varsinkin kun mekko on avonainen.

Tämä

Ole vain huolestunut. Suuri osa esim. teinitytöistä kokee ahdistelua päiväsaikaan tavaratalossa tai julkisissa liikennevälineissä.

Ja sulla on pistää tutkittua tilastotietoa tähän?

Linkki kiitos!

Koulutetveyskysely 2023:

Vuonna 2023 seksuaalista häirintää 8. ja 9. luokkalaisista tytöistä koki puhelimen tai Internetin välityksellä 38 % ja pojista 9 %, julkisessa tilassa 22 % tytöistä ja 5 % pojista. Koulussa seksuaalista häirintää koki 6 % sekä tytöistä että pojista. Suurimmissa kaupungeissa seksuaalista häirintää julkisissa tiloissa kokeneiden 8.9. luokkalaisten tyttöjen osuus on suurempi kuin koko maassa keskimäärin.

Vierailija
1344/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on sikoja!

Ihanaa yleistystä.

Vierailija
1345/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa tyhmä juttuaihe.  Kun mennään yksin ravintolaan, mennään hakemaan seuraa. Jos haluaa olla yksin voi olla yksin kotona sohvalla. Pukeutumalla paljastavasti, laittamalla meikkiä ja kihartamalla pitkät hiukset, on keino herättää miesten huomiota.  Sitä kutsutaan parinmuodostukseksi, myös eläimillä samat riitit.  

Tämä

Ihminenkin on eläin , mutta sitten neadertalilaisten parinmuodostus ei tapahdu käymällä kiinni lähimpään henkilöön / naiseen . Se , että haluaa herättää miesten huomion ei ole lupa käydä kiinni. Täälläkin itketään tiesmitä lättäpersettä ym. Mitä muuta se on kuin ulkonäköä . Pitäiskö pyöriä kylillä ämpäri päässä tai burkhassa ettei vaan herätä miesten huomiota ? Kyllä on taas niin kliseistä argumentointia , mites palattais

No mitäs jos pukeutuisit siihen burkhaan sitten, kun koet sen kerran aiheelliseksi. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, kun en muutenkaan lääpu tuolla yhtään ketään. Sinä taas olet jo valmiiksi naimisissa tuon ideologian kanssa, joka pitää sinua halpana. Mee samalla moskeijaan. Kun kerran vain suomalaisten miesten lääppiminen on haram. Sä oot jo ihan valmista kamaa sinne.

Vierailija
1346/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Mikseivät vain nolaa takaisin noita jotka käyttäytyvät asiattomasti? Semmpisia itsepuolustustaitoja voi tytöille opettaa. Moni älyää tuon kyllä ihan opettamattakin

Miksei miehet voi jättää lapsia rauhaan? 

Vierailija
1347/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota juttua shokeeraavampaa on tämä kommenttiketju. Suurin osa puolustelee m*lkkuja, jotka vielä 2024 ahdistelee naisia. 

Samaa mieltä. Minulla on nykyään sen verran itseluottamusta että itse kykenen hyvin tehokkaasti lopettamaan ahdistelun julkisella paikalla, enkä siis enää pelkää sitä samoin kuin nuorempana. Mutta tämä kommenttiketju saa minut pelkäämään. Onko näin moni mies ja nainenkin oikeasti sitä mieltä että ahdistelu ja kiinnikäyminen on ok jos vaikka on punaista päällä?

Yksi tuolla myös valitti että lähestymisyrityksille keksitään negatiivisia termejä, kun toinen kirjoittaja puhui iholle käymisestä, jankkaamisesta, väkisin seuraan tunkemisesta ja kourimisesta. Miten noille voisi keksiä positiiviset tai edes neutraalit termit? Ne eivät ole positiivisia tai neutraaleja lähestymisyrityksiä vaan

Rydman tapauksessa kävi kuten monissa näissä ahdistelu-keskusteluissa. Puhuttiin rais kaajasta, pedofiilista jne. vaikka poliisi ei asian tiimoilta aloittanut edes esitutkintaa. Tällainen asioiden vääristely tai liioittelu ei vaan toimi, vaan saattaa kääntyä lopulta itseään vastaan, kun osa ihmisistä haluaa pysyä totuudessa. 

Vierailija
1348/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota juttua shokeeraavampaa on tämä kommenttiketju. Suurin osa puolustelee m*lkkuja, jotka vielä 2024 ahdistelee naisia. 

Samaa mieltä. Minulla on nykyään sen verran itseluottamusta että itse kykenen hyvin tehokkaasti lopettamaan ahdistelun julkisella paikalla, enkä siis enää pelkää sitä samoin kuin nuorempana. Mutta tämä kommenttiketju saa minut pelkäämään. Onko näin moni mies ja nainenkin oikeasti sitä mieltä että ahdistelu ja kiinnikäyminen on ok jos vaikka on punaista päällä?

Yksi tuolla myös valitti että lähestymisyrityksille keksitään negatiivisia termejä, kun toinen kirjoittaja puhui iholle käymi

Valehtelet tasan niin kauan, kuin et osoita niitä ihmisiä, jotka henkilökohtaisesti sinua ahdistelevat. Jos puhut jonkun muun puolesta, muita vastaan, tapauksessa, jossa et itse ole ollut, niin puhut sinulle mitään pahaa tarkoittaneista ihmisistä, joita et ole koskaan tavannut ja leimaat heidät joukkona, eli yleistät. Sen lisäksi vielä täysin väärää kohderyhmää, eli suomalaisia miehiä. Todelliset syylliset eivät näin ollen ikinä saa sinulta minkäänlaista tuomiota. Voin huoletta sanoa sinun olevan tekopyhä, sen lisäksi myös valehtelija moralismissasi jakaen tyhjiä tuomioita.

Siis tässäkö minun pitäisi julkisesti kirjoittaa minua ahdistelleiden ihmisten nimet jotta en olisi valehtelija? Mitä hyötyä siitä olisi? En edes tiedä kaikkien nimiä. Kun minuun on tartuttu baarissa tai kadulla, en ole kysynyt tarttujan nimeä. En puhu tilanteista joissa en itse ole ollut, mutta koska olen itse kokenut ahdistelua niin minulla ei ole mitään vaikeuksia uskoa että moni muukin on, sukupuoleen katsomatta. Ahdistelijan sukupuolella tai kansallisuudella ei ole minulle väliä, syytän heitä kaikkia yhtä paljon. 

Vierailija
1349/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyrkky avonainen kireä, rinnat näkyvillä mekko, vielä huomioita herättävä väri, yksinäinen nainen seisoskelee ihmismassassa, tietysti vahvasti meikattuna??. No ihme se olisi jos ei joku ehdottais seuraa. Tuo nainen hakemalla läksi hakemaan käpälöintiä. Mitäs meni. Ois menny tanhuajien kevät kokoukseen, ja villapaita päällä, rillit nenällä, nuttura tiukalla ilman meikkiä, kansallismekko päällä, niin ois sit kertonu miten kävi.

Ihan tekemällä tehty juttu.

Miks ei menny vaikk seurakunnan kokoukseen, asiallisesti pukeutuneena. Kertois siitä.

-nainen

Vierailija
1350/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuolla myös valitti että lähestymisyrityksille keksitään negatiivisia termejä, kun toinen kirjoittaja puhui iholle käymisestä, jankkaamisesta, väkisin seuraan tunkemisesta ja kourimisesta. Miten noille voisi keksiä positiiviset tai edes neutraalit termit? Ne eivät ole pos

Ei mitään saattaa vain aivan varmasti kääntyy, eri asia on jos se olikin agitaattoreiden alkuperäinen tarkoitus.

Vierailija
1351/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää juttu ei kerro muusta kuin punaisen värin voimasta.

Niin, no rinnosta avonainen vielä pahentaa huomiota jos on minkäänlaista rasvaa kehossa.

Vierailija
1352/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Mikseivät vain nolaa takaisin noita jotka käyttäytyvät asiattomasti? Semmpisia itsepuolustustaitoja voi tytöille op

Noni. No ketä ne ahdistelijat on. Sano.

Vierailija
1353/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuolla myös valitti että lähestymisyrityksille keksitään negatiivisia

No jos ei ole väliä , niin sano. Ketä ne ahdistelija on?

Vierailija
1354/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saa käpälöinnin kuriin. Kun tunnet persuksissas käden kouraisun, sä HETI tarraat siitä kädestä tiukasti ja vahvasti kiinni, ranteesta, ja VÄÄNNÄT sitä voimalla niin että se käsivarsi taittuu jännästi taaksepäin, ei se mies siihen kuole, mutta saattaa oppia, kun saa huomiota vaikka naisystävältään tai muulta porukalta. 

Mut jos sanot: vastustat väkivaltaa, niin sit sä pysyt kotona ja istut isän ja äitin välissä

-Nainen

Vierailija
1355/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on niin, että kaikkein eniten sitä on tullut ahdistelluksi noin 14-20 vuoden iässä. En käynyt baareissa enkä pukeutunut mitenkään paljastavasti, mutta silti. Perään on huudeltu, vartaloa lääpitty (ennen kaikkea verbaalisesti, mutta myös kourittu ja mm. heitetty lasi maitoa päin naamaa ja kerrottu kuinka kiihotti) ja omia fantasioita kerrottu ääneen (mitä minulle voisi tehdä). Vanhoista päiväkirjoista lukenut aika karmivaa settiä, muuten olisin ehkä jo unohtanutkin näin +40-vuotiaana. En ole noin härskiä ahdistelua kokenut vanhemmalla iällä kuin mitä 90-luvun päiväkirjat järkytyksekseni ovat muistuttaneet ihan tavan tallaajien aka ohikulkijoiden tuolloin tehneen. JA MINÄ OLIN LAPSI! No, ehkä nuoruus takasi puolustuskyvyttömyyden. Noita ahdistelijoita olen kuvannut mm. 'vanhoina ukkoina' - eivät siis olleet ikäisiäni 'rakkaudesta se hevonenkin potkii, pojat on poikia'-tapauksia. Yök. 

Vierailija
1356/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin saa käpälöinnin kuriin. Kun tunnet persuksissas käden kouraisun, sä HETI tarraat siitä kädestä tiukasti ja vahvasti kiinni, ranteesta, ja VÄÄNNÄT sitä voimalla niin että se käsivarsi taittuu jännästi taaksepäin, ei se mies siihen kuole, mutta saattaa oppia, kun saa huomiota vaikka naisystävältään tai muulta porukalta. 

Mut jos sanot: vastustat väkivaltaa, niin sit sä pysyt kotona ja istut isän ja äitin välissä

-Nainen

Muuten hyvä mutta millä voimalla nainen vääntää miehen käsivartta?

Vierailija
1357/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Nainen

Minun olisi ollut 7-vuotiaana pikkutyttönä aika hankala toteuttaa tuo käsiliike aikuiselle miehelle. 

Vierailija
1358/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että toi on ärsyttävää! Aiemmin auttoi jos vaihtoi paikkaa mutta nykyään noita lieroja taitaa olla joka paikassa.

Ensimmäiselle kommentoijalle sanoisin että "ei ne osaa hillitä itseään" ei pidä paikkansa. Ei ne mitään viettiensä vietäviä ole, siinä on ongelma syvemmällä kuin käytöksestä tietyssä hetkessä. 

Auttaisikohan tuohon esim koulutus jossa annetaan pieni sähköisku aina kun ei kunnioita kanssaihmisten rajoja. Vai olisikohan tehokkaampaa kun sähköiskun sijasta saisikin itse samanlaisen ei-toivotun teon ei-toivotulta ihmiseltä?

Sinulle sanon, että osa miehistä on aivan täysin viettiensä viemänä. Järki ei päätä pakota, kun munat vie näitä miehiä. Kun tähän yhdistää vielä sen, että ihmisistä pieni osa on sosio- ja psykopaatteja, tullaan siihen tilanteeseen, että tyypillisessä baarissa on aina muutama potentiaalinen raiskaaja, ja sellainen tulee kyllä lähelle puristelemaankin.

No mitä tällä tiedolla sitten tekee? No sen sillä tekee, että miehiä pitää todellakin pelätä, siis noin 2-5% miehiä, koska heitä ei kiinnosta sinun oikeutesi tai mitä heistä ajatellaan. He yrittävät ottaa sen, minkä munat haluavat, vaikka väkisin.

Tarkoittaako tämä, ettei punaista mekkoa saa käyttää? Ei tarkoita. Pitää vain ymmärtää, että nälkäisiä jääkarhuja on liikkeellä Helsingin keskustassakin. Huippuvuorten asukit kantavat mukanaan kivääriä karhujen varalta. Sellaista ei baariin saa ottaa, mutta esim. joku tuholaissuihke voisi olla kätevä.

Vierailija
1359/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä sontaa taas, leivotaan suomalaisista miehistä syyllisiä tämäkin ketju vahvistui feministien suomalaiseen mieheen kohdistuvaksi mollaamispropagandaksi. Kiitos ja kumarrus.

Vierailija
1360/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Nainen

Muuten hyvä mutta millä voimalla nainen vääntää miehen käsivartta?

Normaaleilla hausivoimilla. Ei se vaadi kovin kummosta. Monella miehellä on läskiset narukädet. On todetttu. Normaalilla ihmisellä on lihakset vaikkei niitä treenaisi ollenkaan. Kuuluu perusvarustukseen jo syntymässä. Elä selittele jos olet vaan saamaton tai  haluton

-nainen yli 50. Itsepuolustuskurssin käynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän