Selittäkääs mulle, mitä eroa on therianeilla ja turreilla?
Kommentit (12)
Turrit on pervoja ja therianit aerobiccaajia.
Ei niillä mitään eroa ole. Täysin sama asia
Therianit liikkuu silleen nelinkontin?
Vierailija kirjoitti:
Therianit liikkuu silleen nelinkontin?
Vituttaa kun kaikelle ikivanhalle pitää keksiä joku uusi nimi. Kyllä se on ihan vaan naapurin rapajuoppo akka, eikä mikään wakin therian!
Therian on identiteetin mielenvikaisuus, turret taas seksualiteetin mielenvikaisuutta.
Toiset on leikkiviä lapsia, toiset pervoja aikuisia?
Noniin te ihmiset. Te kaikki olette väärässä. Minä kerron nyt toduuten itse therianina ja turrina. Therian ja turri on eri asia. Therianismissa henkilöt/ihmiset identifioituvat eläimeksi tai vain leikkivät eläimiä ja harrastavat sitä. Tosin jotkut therianit kokevat olevansa osa jotain sukua tai heimoa. Kaikki therianit eivät quadrobicsaa (quadrobics tarkoittaa ikäänkuin eläinliikkumista) eivätkä kaikki quadrobicsaajat ole therianeja. Koska jotkut therianit vaan leikkivät eläimiä ja jotkut identifioituu tai kokee olevansa osa jotain sukua tai heimoa, täällä therianin sisällä ei oikeastaan ole "vääriä" ja "oikeita" kokemuksia therianismista. Turri taas on anthropomorfisisten eli ihmismäisten eläinten ympärille muodostunut alakulttuuri ja myös tän alakulttuurin jäseniä kutsutaan turreiksi. Lisäksi niitä anthropomorfisisiä eläimiä kutsutaan turreiksi. Mutta tämä faniryhmä ei rajoitu pelkästään eläimiin vaan nykyään muotia ovat myös esim avaruusolennot ja hirviöt. Tähän alakulttuuriin kuuluu kaikkee fanittamista esim fursuittaamista ja piirtämistä. Vähemmistö turreista omistaa fursuitin. Lisäksi sun ei tarvii mitenkään fanittaa niitä eläimiä vaan riittää että tykkäät niistä ja määrität itsesi turriksi. Joillekin turreille mukaan kuuluu kuitenkin seksi. Suurimmalle osalle turreista tämä harrastus ei ole mitenkään seksuaalista mutta on niitäkin joille on. Lisäksi kaikki turrit eivät ole aikuisia vaan turreja löytyy kaikista ikäluokista ja yhteiskunnallisista asemista. Lisäksi jotkut turrit kokevat samaistuvansa tai/ja identifioituvansa anthropomorfisiseksi eläimeksi. Lisäksi fursuit ei tee susta turria. Niin se vain on. Joillekin fursuittaajille se fursuittaus on fanittamista, joillekin leikkimistä... Fursuittaus on erilaista jokaiselle! Fursuit on siis sellainen puku (useimmiten eläin tai ainakin hiukan eläinmäinen) jonka hahmon joku on keksinyt ihan itse. Fursuittaus sekoitetaan joskus cosplayiin. Cosplay tarkoittaa sitä että pukeutuu joksikin hahmoksi joka on otettu jostain, esim elokuvasta, sarjakuvasta yms. Ja turrin ja therianin ero on siis se että turrit saattavat kokea kiinnostusta anthropomorfisisiin eläimiin ja therianit saattavat kokea kiinnostusta oikeisiin eläimiin jotka eivät ole anthropomorfisisiä. Turrikulttuuri ja therianthropy (therianthropy on lyhenne therianista) on miltei sama asia siis koska täällä ei ole rajoja vaan kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Therian on identiteetin mielenvikaisuus, turret taas seksualiteetin mielenvikaisuutta.
Tämä! Juuri näin!
Lääkitys