Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
"Monessako yökerhossa piti käydä, ennen kuin sai nuo ahdistelukokemukset kasattua? Saatiinko kerättyä tuon illan ahdistelijat Helsingin keskustasta? Vai onko vaan niin että Helsingissä asuu jutteja?"
Ehkä HS:n kannattaisi vaan selkeästi linjata että Helsingin miehet ovat tämän testin perusteella ahdistelijoita. Ei voida yleistää.
Ehkä ei. En usko, että toimittaja kysyi yhdeltäkään väitetyltä ahdistelijalta hänen sukupuoltaan, joten emme tiedä ahdistelijoiden sukupuolijakaumasta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos pukeutuu kuin seireeni, kuinka pöyristynyt voi olla jos joku humalainen öykkäri käy täkyyn? Kuinka pöyristynyt olet jos menet samoissa vermeissä yömyöhään Aleksis Kiven kadulle ja joku kysyy hintaa?
Luepa se juttu, erityisesti kuvaajaa koskeva osuus.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään se jutun oleellisin kysymys ei ole ratkennut. Kuka siellä tanssilattialla mätäni?
Joraajat, sukupuoleen katsomatta. :)
On tainnut toimittaja itse piereskellä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään se jutun oleellisin kysymys ei ole ratkennut. Kuka siellä tanssilattialla mätäni?
Joraajat, sukupuoleen katsomatta. :)
Jäkälät joraa ja mätänee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pukeutuu kuin seireeni, kuinka pöyristynyt voi olla jos joku humalainen öykkäri käy täkyyn? Kuinka pöyristynyt olet jos menet samoissa vermeissä yömyöhään Aleksis Kiven kadulle ja joku kysyy hintaa?
Luepa se juttu, erityisesti kuvaajaa koskeva osuus.
Sekö se oli joka pieri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se ei ole se känni eikä ne vaatteet. Olen jo vanhempi nainen, mutta nuorena tyttönä, kun kuljin vaikkapa college päällä koiraa taluttamassa, sain lukemattomia ikäviä törkeyksiä kuunnella, ja olen joutunut lukemattomia kertoja kourituksi ollessani alaikäinen lapsi. Ja joo, todella monet miehet, ihan tavalliset. En tiedä, ovatko kaikki miehet kourineet naisia, mutta mielestäni hyvinkin mahdollisesti suurin osa.
Itselläni tämä alkoi kun olin 12-13 (eli vielä ihan pieni lapsi) ja rintani alkoivat erottua kunnolla. Tekijöitä oli omista luokkakavereista aikuisiin miehiin.
Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpas tytöllä terhakat tissit. Tai kouraisu ohimennessä ahtaassa paikassa.
Kiitos tästä!
Itselleen vastailu on noloa.
Tämä ketju on täyttynyt persujen ulinasta. Huomaa kyllä, minne kalikka on kalahtanut.
Summa summarum: Helsingin miehet ovat sikoja, vaikka helsinkiläiset naiset usein haukkuvat maalla asuvia miehiä. Ovat kuulemma peräkamarin juntteja, jotka rassaavat traktoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Juuri luimme Aamulehden palkitusta pitkän linjan toimittajasta joka keksi juttunsa vuosikymmenien ajan ja häntä puolustaneesta Ylen päätoimittajasta, joka on sitä mieltä, että fiktio kuuluu myös uutismaisiin juttuihin ja varsinkin reportaaseihin. Mutta nyt meidän pitäisi uskoa, että suomalaismiehet ovat ahdistelevia juntteja, tai sellaisten puolustelijoita, koska sinä ja toimittajaharjoittelija niin sanotte?"
Ketkä sinä ja toimittajaharjoittelija? Kyllä KAIKKI naiset Suomessa ovat joutuneet ahdistelujen kohteeksi. Olen asunut ulkomailla (Euroopassa) ja matkustellut varsin paljon, eikä missään ole ahdisteltu yhtä paljon kuin Suomessa paitsi Lähi-Idän maissa.
Mitä jos lopettaisit valehtelemisen? Että oikein kaikki ovat joutuneet? Haista nyt jo pitkä paska tuon paskanjauhuusi kanssa.
Täältä taisi löytyä ahdistelija. Munat pois ja linnaan. Olet idiootti, jos et tiedä, mitä tytöt joutuvat kokemaan.
Sä itse pilaat keskustelun öyhötyksilläsi ja valheillasi. Sun vammaset jutut vie uskottavuutta pois uhreilta ja tärkeältä asialta. Varmasti joo iso osa tytöistä on kokenut ahdistelua, mutta ei kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha selitellä. Kyllä te miehet tiedätte, että ahdistelette. Ihan varmasti te jokainen tiedätte, miten siitä luokan isorintaisesta tytöstä puhuttiin, ja miten sitä kourittiin. Ihan sataprosenttisen varma olen, että jokainen mies on nähnyt seksuaalista väkivaltaa, ainakin 80-90-luvun Suomessa. Kysymys on vain siitä, miten siihen suhtaudutte. Onko se rikos, vai onko se läppä. Ja onko se niin, että kun tyttö on mennyt kasvattamaan ne isot rinnat, niin sehän tarkoittaa, että se haluaa, että sille huudellaan ja kouritaan?
Et varmaan usko, mutta ihan oikeasti en ole nähnyt seksuaalista väkivaltaa ns. livenä (elokuvissa tai tv-sarjoissa näyteltyä vain). Minä en ollut niissä koulun poikaporukoissa, joissa olisi puhuttu tytöistä (olin puhdasverinen nörtti) saati sitten kommentoitu heidän ulkonäköään. Me juttelim
Mutta eikös olekin reilua että feministien mielestä olet syyllinen. Kivaa ja tasa-arvoista.
En suostu syyllistymään sellaisesta, mitä en ole tehnyt. Jos joku syyttää kaikkia miehiä jonkinlaisiksi, pidän häntä typeränä. Jos joku syyttää suoraan minua, hän valehtelee tai on ymmärtänyt jotain pahasti väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jutusta jäi epäselväksi se pierunhajun alkulähde. Että oliko siellä nyt piereskellyt joku tanssimaan tullut nainen vai se junttieinari joka kähmi toimittajaa? Vai onko se pierunhaju joku muotihaju jota on suitsutettu sinne?
Se saattoi olla vaan jonkun hirveä hajuvesi.
Ei kai nyt kukaan pierun hajuista hajuvettä käytä? Tai mistäs senkään tietää. Nykyään on jos jonkinlaista kahelia liikekannalla.
Ihan sama kun laittaisi verisen lihanpalan haialtaaseen. Mitä luulette että käy? On tekemällä tehty juttu. Itsensä tyrkyttämistä ja flirtailua.
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum: Helsingin miehet ovat sikoja, vaikka helsinkiläiset naiset usein haukkuvat maalla asuvia miehiä. Ovat kuulemma peräkamarin juntteja, jotka rassaavat traktoria.
Kuten sanoin jo aiemmin, tuon infernaalisen junttikeskittymän sijainnilla päärautatieaseman kupeessa on merkitystä.
Kun lukee naisten kommentteja miehistä tässä ketjussa, niin ei kyllä ensimmäisenä tule mieleen, että haluaisin auttaa teitä.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Monessako yökerhossa piti käydä, ennen kuin sai nuo ahdistelukokemukset kasattua? Saatiinko kerättyä tuon illan ahdistelijat Helsingin keskustasta? Vai onko vaan niin että Helsingissä asuu jutteja?"
Ehkä HS:n kannattaisi vaan selkeästi linjata että Helsingin miehet ovat tämän testin perusteella ahdistelijoita. Ei voida yleistää.
Ehkä ei. En usko, että toimittaja kysyi yhdeltäkään väitetyltä ahdistelijalta hänen sukupuoltaan, joten emme tiedä ahdistelijoiden sukupuolijakaumasta yhtään mitään.
Niinpä. Kesäharjoittelija teki amatöörivirheen, eli oletti ihmisten sukupuolia. Ja puhui vieläpä vain kahdesta sukupuolesta. Taisi tulla vähän luennoilla nukuttua, kun ei tiedä ettei kenenkään sukupuolta voi olettaa eikä niitä ole vain kaksi. Koskettelijat saattoivat hyvin olla naiseksi identifioituvia tai muunsukupuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miehet kertovat että naiset ahdistelevat, en koe että minua syytetään koska en ole ahdistellut ketään. En tunne minkäänlaista tarvetta uhriutua vaan ajattelen, että onpas ollut törppö nainen. En koe kertomusta naisvihana vaan ahdistelijavihana. Kertokaa, miehet, miksi te koette ahdistelusta puhumisen kohdistuvan juuri teihin, jos ette ole ahdistelijoita?
koska naiset yleistävät. Ja toiseksi, iso osa naisista olettaa miehen tekevän aloitteen baarissa. Itsekin olen tehnyt, en lääppimällä vaan puhumalla ja on tullut vihaiset pakit. Tiedä sitten koettiinko sekin ahdisteluksi?
Pakkejako ei saisi antaa jos mies ei ahdistele?
Mitä nyt taas? Tietysti saa antaa, nykypäivänä ei vain tiedä luetaanko keskustelun aloituskin välillä a
No mitä sitten iniset siitä, että seurasi ei kiiinnosta, vaikka olet vain puhunut etkä lääppinyt? Jos sua ei syytetty ahdistelusta niin sitä ei varmaan koettu ahdisteluksi, mutta sun jutut ei kiinnostaneet. Se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Juuri luimme Aamulehden palkitusta pitkän linjan toimittajasta joka keksi juttunsa vuosikymmenien ajan ja häntä puolustaneesta Ylen päätoimittajasta, joka on sitä mieltä, että fiktio kuuluu myös uutismaisiin juttuihin ja varsinkin reportaaseihin. Mutta nyt meidän pitäisi uskoa, että suomalaismiehet ovat ahdistelevia juntteja, tai sellaisten puolustelijoita, koska sinä ja toimittajaharjoittelija niin sanotte?"
Ketkä sinä ja toimittajaharjoittelija? Kyllä KAIKKI naiset Suomessa ovat joutuneet ahdistelujen kohteeksi. Olen asunut ulkomailla (Euroopassa) ja matkustellut varsin paljon, eikä missään ole ahdisteltu yhtä paljon kuin Suomessa paitsi Lähi-Idän maissa.
Lopussa on räikeä valhe, joka mitätöi koko kommenttisi sisällön.
Räikeä valhe? Eli Suomessa ahdistellaan enemmän kuin Lähi-Idässä nykyään? Onpa tilanne mennyt pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kun laittaisi verisen lihanpalan haialtaaseen. Mitä luulette että käy? On tekemällä tehty juttu. Itsensä tyrkyttämistä ja flirtailua.
Oletko sinä siis vaistojesi varassa elävä eläin, joka pitäisi ajaa korpeen tai lukita häkkiin?
Se saattoi olla vaan jonkun hirveä hajuvesi.