Muita joilla pas vkolla 8??
Heips!
Onkohan täällä ketään muita, joille pas suunniteltu viikolle 8? Minä tässä odotan tätiä saapuvaksi lähipäivinä. Taustoista sen verran, että meillä lapsettomuuden syy mun vaikea endo. Hoitoja tehty v. 2003-2004 1.ICSI, 1.PAS, 2.ICSI, 1. PAS, jotka kaikki negoja. Sitten keväällä 2005 3.ICSI toi kauan kaivatun plussan ja sen myötä meille syntyi ihana pikku prinssi joulukuussa 2005. Pikkukakkonen ollu haaveissa jo useita kuukausia. Lopetin imetyksen toukokuussa. Yhden kerran täti ehti kyläillä imetyksen lopettamisen jälkeen ja kesäkuussa testasin luomuplussan. Raskaus meni kuitenkin kesken vkolla 6+1, lääkkeellinen tyhjennys tehtiin vkolla 11+4. Sen jälkeenpä kroppani on ollutkin ihan sekasin. Tiputtelua ollut pitkin kiertoa. Primolutien avulla varmisteltu, että tyhjennyksessä tuli kaikki pois. Nyt tässä kierrossa Primot taas menkkojen käynnistykseen ennen pas:a. Meillä on pakkasessa kaksi pikkuista...täytyy vaan kovasti toivoa että selviävät sulatuksesta ja siirtoon päästäisi.
Aiemmin mulla ollu pas:ssa lääkityksenä Zumenonit ja Luget. Nyt sain Zumenonien rinnalle Estradot laastarit (omasta pyynnöstä) ja sit tietty Luget. Zumenonit aloitan kp2 2kpl/pv ja kp4--> 3kpl/pv, Estradotit kp6 alkaen, vaihto joka 3.pv. Saa nähä kuinka limis saadaan kasvamaan, jos tiputtelua esiintyy entiseen malliin. Primoista, kun ei juurikaan apua ole ollut. Kysyin klinikalla, että entä jos pas ei tuo toivottua tulosta niin onko meillä mahikset saada uutta hoitoa. Lekuri tuumasi, että jos katsotaan että on yli 10%:n mahikset onnistua niin sitten kyllä. Itse kuitenkin mieheni kanssa päätimme, että tämä tuleva pas on meidän viimeinen koitoksemme...sit saa hoidot riittää. Näin ollen nyt on laitettava kaikki ulokkeet pystyyn, että ukkelimme saisi pas:n tuloksena sisaruksen.
Tulihan tuota tekstiä...nyt vaan odottelen josko muitakin pas:laisia löytyisi :) Saataisiin jännäillä yhdessä...
Hansuliini
Kommentit (86)
Mie oon eläny siirron jälkeen ihan normaalia elämää...meil päin ei anneta mitään rajoitteita. Toki kovempaa fyysistä rasitusta olen välttänyt. Mut en todellakaan oo lopettanu kahvin juontia tai saunomista...niidenkin kiellosta on täällä joskus saanut lukea :) Täällä alkaa olla piinis jo loppu suoralla...öklötys on taakse jäänyttä elämää ja menkkakivut tulleet tilalle, joten eipä taida paljon toivoa olla. Kovasti kiinnostaisi onnistuneiden pas-siirtojen jälkeiset tuntemukset...eli joko oli piinisaikana tuntemuksia raskaudesta??
Mutta tiistaina ollaan paljon viisaampia...mukavaa viikonloppua kaikille!
Hansuliini pp10
Täällä on peukut pystyssä! Milloin meinaat testata?
Sullehan tehtiin eka pas lääkkeellisenä, oliko sulla epäsäännöllinen kierto vai miksi tehtiin, kun nyt tehtiin luonnolliseen kiertoon. Mullehan on tehty kaikki passit lääkkeellisenä mutta oon miettinyt että jos kokeilis sitä luonnolliseen kiertoon tehtynä. Tosin yks lääkäri tuumas että ei kannata etes yrittää ku mulla on pcos, mutta silti haluaisin kokeilla, menis kyllä varmaan hermot niitten ovistikkujen kans.
Aion testata huomenna ja silloin on 12pp. Tuloksen pitäisi varmaan jo silloin näkyä. Mulle tosiaan tehtiin eka pas lääkkeelliseen kiertoon. Mun oma kierto ei ole kovin säännöllinen. Olisin halunnut nytkin lääkekierron, mutta hoitajat sanoivat, että täytyy yrittää ensin taviskiertoon. Hermot oli mennä mullakin, mutta viidentenä päivänä tuli positiivinen tulos. Kannattaahan sunkin Ronjakasperi vielä kysyä taviskierrosta, eihän siinä mitään menetä. Luonnolliseen kiertoon tehtynä passissa pitäisi olla suurempi onnistumisprosentti.
Minäkin olen elänyt ihan tavallista elämää siirron jälkeen. Meillä on tosiaan tuo taapero, niin eipä sitä voi levätä ja olla tekemättä mitään niinkuin ekalla kerralla.
Huomisesta tuloksesta en lähde mitään veikkailemaan, kun eihän sitä voi itse tietää. Pitää nyt vain yrittää olla tosi rennosti tämä ilta........
Plussaonnea teille kaikille!!!
T:M
Aika kummallista tuo että hoitaja sanoi että pitää yrittää ensin ilman lääkkeitä kun aikaisemmin tehty lääkkeelliseen kiertoon. Kukas sulle teki siirron? Tsemppiä huomiselle!
Elähän vielä luovuta, eihän se vielä välttämättä näy. Eikös ne meidän klinikalla käske testata aina pp. 16.
Joten fiilikset sen mukaiset!!!!!!!!!!!!!! Onneks meil on tuo ihana pikku ukkeli, josta saa voimia! Plussaonnea teille muille!!
Hansuliini
Hansuliini ja Mrleena: *hali*
Mutta kuten joku tuossa edellä manitisikin, ja mulle snaottiin myös että jos testi on tuolloin pp14 negaa niin pp16 pitää vielä testata ja sitte ilmoittaa.
Toivotaan loppuun asti ja jos huonosti käy niin ensi kertaan voimia!
Itse olen kipeänä..
ensin siirron jälkeen lievä vatsatauti, sitten hammas/iensärky ja nyt kuumetta 38,5 astetta ja lekuriin pian.
Sanoinkin miehelle eilen että jos tästä joku veitikka selviää niin hän on kyllä todella sitkeä.
Toisaalta en ole sitä ehtinyt niin stressaamaan joten jos se auttaisi........toiveajattelua ehkä...
Ihan joka paikka särkee ja kuume tosiaan nousi yön aikana, eilen oli reilua 37 mutta ei näin kovaa..
ja koko yön paikat särkenyt enkä voi edes nukkua, kaikki tuntuu pahalta...
No, ei ehdi tutkia raskausoireita tai niiden puuttumista.
Sannuli ja huurunenut pp11
Lueskelin, että olette jo testaneet.. Mulle sanottiin, että vasta 16 päivä kannattaa testata . Ja joku sanoi, että ne lugestronit saattaa vaikuttaa siihen tulokseen eli että näyttää pidempään väärin. ilmeisesti sen takia vasta 16 päivä testaus!! No tietenkin munkin tekisi mieli jo testata, mutta ajattelin odottaa torstaihin silloin olisi 14 pvä... Mulla oli menkkakipuja jo viime viikolla ja nyt sitten taas ei yhtään. Tietenkin heti mietiskelin, että onko tämä huono vai hyvä... luulisi niitä olevan nytkin. Itselläni alkaa pinna olla vähän (lievästi sanottuna) tiukilla, jos en olekaan taaskaan raskaana.. Jatkosta ei oikein ole selvää. Meillä ei ole enää yhtään pakastealkioita ja tuntuu, että onko turhaa enää yrittää, kun ei onnistu!!
Toivottavasti plussia tulee lisää niinä kierron 16 päivinä! Tsemppiä!
Mä olen myös ajatellut odottaa ihan tuohon perjantaihin ainakin tuota testin tekoa, jolen jopa lauantaihin jolloin olisi mukavampi testi tehdä..
Onkos negan testanneet testannut uusiksi tai onko menkat alknaut..?
ON: kuumetta enää alle 38 ja jaksaa olla pystyssä jo aina hetken aikaa ja tänään jopa pystyun katsomaan jo telkkua!
Eilen se ei onnistunut vaan päänsärky ja kaikki paikat yltyivät särkemään jos tv oli auki tai valo..joten tuli suunnilleen nukuttua eilsiaamusta tähän aamuun...
Itellä tosiaan pp12 mutta eipä ole kyllä oireita...ja vaikka niitä olisikin(menkka tai raskaus) ne varmasti näillä lääkkeillä olisi pois joten..
Onneksi tuota ainoaa särkylääkettä mitä saan yleensäki käyttää, saa käyttää myös raskauden aikana..oli jännää ku piti tuollaistakin ajatella...
Mutta nyt takaisin lepäämään..
Kivaa päivää ja plussatuulia!
Niin, millos meinaatte testailla?
No niinpä, en malttanut odottaa ja testasin jo vaikka onkin pp13 ja negaahan siitä tuli. Mulla alkaa olla sellainen tunne, että menkat alkaa, tosin viime kerralla tuoresiirrossa jo tiistaina tuli pari tippaa ja tiesin heti, että ei olla raskaana... Nyt siis on jo yksi päivä kauemmin mennyt! Mulla on kyllä vatsa siihen malliin turvoksissa, että ne menkat alkaa viimeistään perjantaina...Ja tietenkin harmittelen jo etukäteen.. Ja pakastinkin on jo tyhjä, joten pitää mennä uudelleen punkteeraukseen.Ja eikä siinä kaikki, ensi viikolla on tämän 5 vuotiaan tyttären Reumasairaalareissa, joten jos haluan heti jatkohoitoa, pitää käydä sieltä lääkärissä... kyllä taas kerran menee hankalaksi. Mutta ihmeellisesti sitä heti tekee suunnitelmia eteenpäin ja jos vaan sairaalassa ottavat vastaan heti, niin menen hoitoihi heti. Nyt taisi tulla liikaa valitusta!
Kävin kkaksplussan sivuilla ja siellä oli joku ihana positiivinen, jolla oli onnistunut toinen pas, joten kait ne sitten joillakin onnistuukin!!
Taas kerran tsemppiä kaikille ja tietenkin onnea jatkoon!!!
Mulla ei ole vuoto alkanut, joten testaan vielä huomanna uudestaan, kun joku sitä kyseli. Sain siis 12 pp negan.
Plussaonnea kaikille!
..ja haalea PLUSSA! Nyt on pp 13 ja testasin tossa viiden aikaan iltäpäivällä. Mulla on nimittäin ollut hieman etova olo pari päivää, ei ole tehnyt mieli syödä.
En osaa oikeen ottaa sitä todeksi, virallinen testipäivä on perjantai. Katsotaan sitten uudestaan.
t: Id@, varovasti hihkuen
Onnea Id@! Pidän peukkuja pystyssä ja lähetän onnenpotkuja... Vitsi te ootte rohkeita testaajia. Mä aina vetkuttelen testaamisen kanssa kun pelkään sitä.
Pp9... Jännittää. Nyt tuntuu " toisessa päässä" eli kurkku on karheena. Toivottavasti ei tuu ainakaan korkeeta kuumetta, sen vaikutusta mahdolliseen alkioon sitten hermoilisin.
Agra
Id@: Varovaiset onnittelut plussasta!!! :) Ihanaa, että jollain edes onnistaa myös Pas:lla!
Peukkuja kaikille piinailijoille tasapuolisesti!! Toivotaan, että useampi plussa napsahtaa tähänkin ketjuun!!
ON: En oo viel testannu. Tänään kyl jo tipautti päivällä vähän tuhrua, joten kyl tää peli näyttää pelatulta. Illalla ei oo tiputtanu yhtään, ni pakko kai se on aamulla viel varmistaa se nega. Sit lääkkeet hyllylle ja odottelee seuraavaa koitosta. Niin se mieli muuttuu...tän piti olla viimeinen hoito. Meil siis pakkanen tyhjä, joten koko rumba alusta. Pas:ssa oli jo alustavasti lekurin kaa puhetta, että tehtäisi vielä lyhyn kaavan ICSI ennen kesätaukoa. Siitä mulla ei olekaan kokemusta. Onkohan kellä tietoa, mikä kierron päivä piikittely aloitetaan? Tietääkseni lyhyessä kaavassa sumuja ei oo lainkaan, vai pitääkö niil jarrutella pistosten aikana? Ois kiva kuulla kokemuksia :)
Hansuliini (jo ihan hyvillä fiiliksillä :)
Hei,
Olen ollu niin hermona (ennen testiä) etten ole edes saannu tänne kirjoitettua. Kuulumisianne olen siis lukenut. Sydämelliset pahoitteluni murskaavan nega-tuomion saaneille :(!!!! ja onnea Id@!!!!!
Matka plussaan on ollu pitkä (mutta lyhyempi kuin monella täällä tarpovalla), joten ei tätä positiivista tulosta vielä uskalla uskoa todeksi. Onhan tosiasiassakin vauvaan asti vielä mahd miljoona murhetta matkassa, mutta nyt ei ole niiden aika. Joku hoitosuunnitelma pitää ainakin tehdä bakteeritulehduksen seurantaa/estolääkitystä varten, ettei viime raskauden murhenäytelmä (terve vauvanalku menetettiin tulehduksen takia rv 14 +1) takia
Olisko näistä apua jollekin:
ma pp11 tuhrua, ruskeaa. Todella selvät menkka(?)oireet siis kova turvotus, juiliminen, ruskea vuoto jolla monesti menkat alkaa... rinnat vähän sivuilta arat (etenkin kun koko ajan kokeili ;)), muttei voinnu erottaa menkkatuntemuksista
lämpöä on ollu jo viikon n 37,5 C
ti pp12 tummaa tuhrua yhä (siis ei paljon, pyyhkiessä vähän), kova pelko menkoista
testasin yöllä aconilla selvän mutta paljon kontrolliviivaa vaalemman plussan.
Tänä aamuna pp13 apteekin omalla selvä plussa.
Kirjoitan oman avauksen hoitohistoriastani, sillä tämän viestin kirjoittamista olen odottanut....
Jaksamista neganneet piinasiskot, en tiedä, miten mikään pettymyksessä lohduttaisi.
Itseäni on auttanut ajatus siitä, että olen ajatellut (jostain eli ehkä täältä kuullut) lapsettomuushoitojen olevan kestävyyslaji. Jos vielä kerran...
Niin. ja epäilyistäni huolimatta PASillakin voi plussata.
omanapainen tilittäjä
pikkutintti ja hiutale/hiutaleet rv 4 +3
ID@:lle j PIKKUTINTI:lle huisin isot onnitukset plussan jodosta!!!!!!!!!!!
Kyllähän niitä näyttää paukkuvan tänne sittenkin, melkein aina joku näissä pinoissa aina onnistuu, vaikka aina miettii että en se minä ole=)
Oikein paljon erikeepperiä myös teille molemmille=)
ON: mennään pp 13 ja flunssa päällä vieläkin=/
Tuossa kun moni on sanonut että on ollut menkka tuntemuksia ja onkin ollut raskaana yms ni mulla on se " ongelma" ku mun menkatkin alkaa monesti aivan puun takaa eli ei oireita ennen kuin vuoto on...ja sitte taas on niitä kiertoja jolloin sen todella tuntee.
Joskus näiden melkein 3 vuoden aikana olen kumpiakin kuvitellut raskausioireiksi joten..
Hyvin on negatiivinen olo kyllä jotenkin tästäkin..varmaan yleisnegatiivinen ajattelu nyt kun tosiaan olen niin paljon sairastellut juuri näinä piinapäivinä ettei voi mikään elävä olento tästä selvitä tuolla vatsan lämmössä...
Mutta testaillaan lauantai aamulla ni selviää tämäkin kohtalo.
Suuren suuret onnittelut vielä kaikille tässä pinossa plussaneille, tuleekohan vielä lisää.....?;)
Mulla ei ole vielä vuoto alkanut, sitä tässä siis odotellaan. Tein tänään 16pp toisen testin ja se oli myös nega. Meillä jäi vielä pakkaseen 7 alkiota, joten jospa niistä sitten onnistaisi. Onneksi meillä on kuitenkin tuo yksi (pas)pikkuinen elämää piristämässä :)
Käytiin tänään hiihtoloman kunniaksi pojan kanssa kaupungilla (lohtu)shoppailemassa, joten eiköhän se tästä.
Hyvää naistenpäivää!
Ronjakasperille: Me osallistuttiin myös siihen ultratutkimukseen, mihin ilmeisesti tekin olette osallistuneet. Olisi ollut ihana nähdä pikkuinen siellä ultrassa, mutta kun ei niin ei.
Marlena: Nega pahoittelut sinulle!! Ihanaa, kun teillä vielä niin monta pikkuista pakkasessa odottamassa :)
Pikkutintille & Id@llkin vielä plussaonnittelut!!!!!!!!!!! :)
Tsemppiä kaikille, jotka vielä piinailevat!!
ON: Täällä jo uudet suunnitelmat. Aprillipäivänä (toivottavasti tuleva hoito ei oo aprillia :) aloitan Terolutit ja 14.4. kontrolli, jossa suunnitellaan lyhyen kaavan ICSI. Jipii...ehditään vielä ennen klinikan kesätaukoa!
Mukavaa naistenpäivää teille kaikille!!
Hansuliini
Vau mikä pino, täällähän tulee plussaa minkä kerkiää...
Ja halit neganneille.
Oma napa pp11 ja alkaa olla sydän sykkyrällä. En testaa ennen tiistaita.
Agra
paljon puhuttaa tuo siirron jälkeinen aika ja miten elää silloin...
Itse tuoresiirrossa olin liikkumatta liki kokonaan...kävelin pakon mutten muuta..
nyt passissa olen kyllä normaalisti liikkunut, no juoksulenkin vältin ekana viikonloppuna mutta tänään olin jo salibandy-pelissä....
en tiedä aiheutanko tällä haittaa mutta kun sanottiin ettei tarvi varoa ettäsitä ei voi itse vaikuttaa että kiinnittyykö vai ei..
Nyt on pp 7...
hassua mut nyt aika on mennyt jotenki nopsaa ku on ollu tekemsitä paljon ja huomen lähetää laivalle=)
Hiukan niinku tuntuisi rintojen sivulla kosketusarkuutta mutta lugethan tuon voi aiheuttaa..
Olin eilen hammaslääkrillä ja nou reikiä, jee=)
Tosin viisauden hampaan poisto 21.3......
siellä kysyttiin olenko raskaana..sanoin että mahdollisesti koska en voi tietää vielä....
Kivaa perjantai iltaa ihan kaikille=)