Muita joilla pas vkolla 8??
Heips!
Onkohan täällä ketään muita, joille pas suunniteltu viikolle 8? Minä tässä odotan tätiä saapuvaksi lähipäivinä. Taustoista sen verran, että meillä lapsettomuuden syy mun vaikea endo. Hoitoja tehty v. 2003-2004 1.ICSI, 1.PAS, 2.ICSI, 1. PAS, jotka kaikki negoja. Sitten keväällä 2005 3.ICSI toi kauan kaivatun plussan ja sen myötä meille syntyi ihana pikku prinssi joulukuussa 2005. Pikkukakkonen ollu haaveissa jo useita kuukausia. Lopetin imetyksen toukokuussa. Yhden kerran täti ehti kyläillä imetyksen lopettamisen jälkeen ja kesäkuussa testasin luomuplussan. Raskaus meni kuitenkin kesken vkolla 6+1, lääkkeellinen tyhjennys tehtiin vkolla 11+4. Sen jälkeenpä kroppani on ollutkin ihan sekasin. Tiputtelua ollut pitkin kiertoa. Primolutien avulla varmisteltu, että tyhjennyksessä tuli kaikki pois. Nyt tässä kierrossa Primot taas menkkojen käynnistykseen ennen pas:a. Meillä on pakkasessa kaksi pikkuista...täytyy vaan kovasti toivoa että selviävät sulatuksesta ja siirtoon päästäisi.
Aiemmin mulla ollu pas:ssa lääkityksenä Zumenonit ja Luget. Nyt sain Zumenonien rinnalle Estradot laastarit (omasta pyynnöstä) ja sit tietty Luget. Zumenonit aloitan kp2 2kpl/pv ja kp4--> 3kpl/pv, Estradotit kp6 alkaen, vaihto joka 3.pv. Saa nähä kuinka limis saadaan kasvamaan, jos tiputtelua esiintyy entiseen malliin. Primoista, kun ei juurikaan apua ole ollut. Kysyin klinikalla, että entä jos pas ei tuo toivottua tulosta niin onko meillä mahikset saada uutta hoitoa. Lekuri tuumasi, että jos katsotaan että on yli 10%:n mahikset onnistua niin sitten kyllä. Itse kuitenkin mieheni kanssa päätimme, että tämä tuleva pas on meidän viimeinen koitoksemme...sit saa hoidot riittää. Näin ollen nyt on laitettava kaikki ulokkeet pystyyn, että ukkelimme saisi pas:n tuloksena sisaruksen.
Tulihan tuota tekstiä...nyt vaan odottelen josko muitakin pas:laisia löytyisi :) Saataisiin jännäillä yhdessä...
Hansuliini
Kommentit (86)
Onnea myös minunkin puolestani kaikille passissa käyneille!! Toivotaan nyt parasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Minulla meneillään 3pp. Ennen siirtoa jännitin todella paljon, mutta " toimituksen" jälkeen sain mielenrauhan. Tosi hyvä fiilis ollut koko viikon. Meille alkioita laitettiin kaksi. Meillä tosin on yksi lapsi, joka on saanut alkunsa passista, joten se ehkä osaltaan rauhoittaa mieltä. En ole ottanut paineita onnistumisesta. Pakkaseen jäi vielä 7 alkiota, joten meillä mielestäni tilanne tosi hyvä, mutta tottakai sitä toivoo, että onnistuisimme tälläkin kertaa. Mitään oireita en ole havainnut, mutta ei kai niitä vielä edes voi ollakaan. Viime kerralla raskausoireet tulivat vasta reilusti positiivisen testin jälkeen.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Marleena ja pikkutintti piiiitkääääää piinailupinnaa teille molemmille! Teillähän onkin sitten hyvät mahikset tuplapottiin :) Onko ollut mitään tuntemuksia/oireita? pikkutintin kanssa mennäänkin sitten samaa polkua...mullakin tänään pp4 :) Mie en jotenkin jaksa uskoa näihin pas:hin, mut onhan noita onnistumiskokemuksia kyllä saanut ihan kivasti lukea täällä. Ehkä se on vaan hyvä, että ei ota turhia paineita. Fiilikset on tosi rauhalliset. Endo rupesi eilen ilmoittelemaan olemassa olostaan, joten se ei varmaan hyvää enteile. Masussa ihan menkkamaiset tuntemukset. Mutta...mitäpä tuosta...sehän on ihan tavallista kierron tässä vaiheessa. Lippu korkeella vaan eteenpäin...
Mukavaa lauantai päivää kaikille!
Hansuliini
Ehkä jotain pientä nipistelyä on saattanut olla, mutta en lähtisi vielä vetämään niistä mitään johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Katsotaan nyt rauhassa, mille tämä alkaa. Tosi rauhallisella mielellä olen ollut siirrosta lähtien. Tietysti toivotaan plussaa. Nyt siis 5 pp menossa.
Tsemppiä kaikille piinistelijöille!!
T: Marlena ja pikkuiset
Viikko alkaa aurinkoisesti: ovistesti näytti positiivista lauantaina ja siirto on huomenna. Toivottavasti huurunaamat saavat jotain keväisiä säteitä ja heräävät kohmeestaan virkeinä¿ Onko viime viikolla siirron kokeneilla mitään tuntemuksia?
Agra
Täällä menossa pp4, eikä mitään oireita ole, eipä kai pitäisikään. Eikös kiinnittymisen pitäisi tapahtua noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä eli tänään olisi laskujeni mukaan viikko mennyt...
Onnea kaikille siirtoon meneville
t:Ida
Agra: onnea ovisplussasta ja siitä että siirtopäivä on varmsitunut..se, että säilyykö huurut, se on vielä jäänityksessä mutta toivomme parasta tottakai=)
Onko teillä plajon pakkasessa alkioita?
Id" : älä huoli vaikkei vielä oireita olekaan.....tuosta en kyllä tiiä että kuinka nopsaa kiinnittyy...iha ku oisin joskus kuullut jonkun haitarin millä välillä normaalisti mut ei muist millää...
Mulla on " oireita" enempikin ja siksipä ei voikaan niitä ees verrata..meinaan vatsatauti!!!!!!
Iski viikonloppuna ja vieläkin mouruaa ja ilmavaivoja on...oksentanut en ole krataakaan vaikka eilen oli liki..
Hirmu pelko oli että vaiktuttaako tää kiinnittymiseen mut ei kai, ensinnäkään ei ole ollut sellasta tosi rajua...en tiedä yritänkö vaa selittää mut toivotaan ettei ois ..
Piti lähtee tänään yhtee kokoukseen kaupunkii mihi ajais pari tuntii suuntaansa..jätin väliin juurikin epämiellyttävyyden takia, ei o kiva pieriä ku toiset o autos ja sit viä kokouksessa*hehehehehe*
sannuli ja tiuhti&viuhti pp3(vasta!!!!!!!!!!!!!!)
Pääsin minäkin sitten tänään siirtoon asti. Ikävä kyllä vain yksi pakkasessa ollut alkio selvisi sulatuksesta ja tuolla se nyt massussa köllii.. Toivottavasti tarraa oikein kovasti kiinni! =)
Mulla oli tänään päivällä tosi (harvinaisen) rauhallinen olo näiden hoitojen suhteen. Mä en ole kovinkaan paljoa odotuksia ladannut näille PAS-hoidoille, jotenkin tuntuu että ne ei voi onnistua. Ja pitkästä aikaa tänään oli tunne, että uskallan rauhallisin mielin piinailla tän kaks viikkoa. Tiedän kyllä, että jos tulos on silloin negatiivinen, niin se on joka tapauksessa itkun paikka, vaikka odotukset ei olekaan ollut korkealla.
Nyt illalla sitten aloitan luget ja yritän pitää mieleni edelleen näin rauhallisena..
Hei taasen pitkästä aikaa!
toivotaan, että mahdollisimman monella tärppää tässä PAS piirissä... Mietin itsekseni, että koska sen kiinnittymisen pitäisi tapahtua? Onko se viikon kuluessa siitä siirrosta, yrittääkö alkio kiinnittyä koko sen viikon ajan vai onko vielä jokin teitty ajankohta? Entä vaikuttaako psyyke kovastikin tähän tapahtumaan? Riitelin aika rajusti mieheni kanssa sunnuntaina ja tietenkin ajattelin, että vaikuttiko tämäkin nyt sitten onneen tai ehkä epåonneen. Nyt on taas riita sovittu, mutta tietenkin ajattelen, että olisiko pitänyt heti poistua paikalta ulos kävelylle tms... Nyt on vähän sellainen tunne, että kannattaako tässä enää edes varoa mitään muutakaan.. Alkiot (2 kpl) siirrettiin torstaina... eli nyt on sitten 6 päivää jo mennyt. Yritän malttaa vielä ja ottaa rauhallisesti.. Niin ja sitten vatsan nipistelystä, täällä palstalla oli juttua, milloin sitä on, mielestäni mua nipisteli eiliseen saakka, mutta nyt ei enää tunnu yhtään mitään...
Kaikille oikein paljon onnea matkaan!!!!
Kiinnittymisen pitäisi tapahtua 5-8 päivää hedelmöittymisestä. Eli toi sun nipistely voisi hyvinkin olla sitä. Älä turhaan murehdi sitä riitelyä, eiköhän se kuulu elämään. Itsekin hermoilin kun jouduin kantamaan makaroniksi heittäytyneen tyttäremme kotiin ylimpään kerrokseen.
ON: Olin tuntevinani eilen ja toissapäivänä jonkinlaista juilimista ja nippailua, ei enää tänään. Voi kyllä olla kuvittelua. Ja menossa on siis piinapäivä 5.
t:Id@ ja?? nyyti&tuittu
Olipas kiva, että vastasit... Meillä taitaa olla sama tahti... Mulla sanottiin, että raskaustestin voi tehdä 10.3. , luulen, että sen tietää jo ennen, koska jos menkat alkaa ne alkaa jo ed. torstaina eli pari päivää ennen! Joku muu sanoi aiemmin, että hän oli saanut tehdä testin tasan kaksi viikkoa siirron jälkeen! Mitenkäs teillä? Niin ja näkeekö millään testillä aiemmin, että onko raskaana? Näyttää siltä, että lähdemme matkalle kuukaudn kuluttua ja ajattelin , että olisi kiva tietää jo nyt.. Tämä parin viikon odottelu käy vähän ahdistavaksi!!
Tsemppiä ja onnea matkaan!!
Näkyy olevan eri lääkäreillä eri testipäivätkin, mun vakkarilääkäri ois määränny testipäiväksi 8.3. Acon 10 tai Early Detection 10 näyttää kuulemma tuloksen jo 10-11 pp. Ainakin verkkoapteekista saa tilattua noita.
Mulla 7pp menossa ja ei mitään ihmeempää tällä rintamalla. Hieman alkaa jännittämään, että miten mahtaa käydä. Ajattelin testata tulevana viikonloppuna, jos tämä kestää sinne saakka ja kyllähän se kestää :) niin olen ajatellut!
Tsemppiä teille kaikille!!
T:M
Mulla on kanssa testipäivä 9.3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta saatanpa tehä testin vasta lauantaina jos tarve vielä silloin on...jos se on negaa ni ehtii surra surun taas ennen työpäivää...se vois ol liian raskasta kuitenki..ja toisaalta oishan se ihana juhlia miehen kanssa hetimiten jotenkin jos se sattuis ekaa kertaa plussaa näyttävän=)
Tänään enää hiukan oksettavaa oloa mutta muuten aika iisi päivä..eli alkaa vatsatauti siirtymään, onneksi ei tullu kovana päälle...nyt vaan toivomaan sitä toisenlaista pahaa oloa;)
sannuli&tiuhti+viuhti
Täällä on niin mukavasti porukkaa, että mahdoton kaikkia nikkejä muistaa..tai sit minuun on iskeny dementia :) Mut peukkuja laittelen teille kaikille!! Toivotaan, että plussajunassa on varattuna paikka meille kaikille!
Mulla oli menkkamaisia tuntemuksia & nippailuja alavatsalla pp3-6 ja tänään on yllättänyt etova olo...yök...en oo oksentanu, mut ihan kyl tuli mieleen öklöttely ukkelia odottaessa. Silti en usko onnistumiseen...vaan tämähän voi täysin johtua lääkkeistä. Mulla testipäivä 6.3. ja kyllä aion sinne asti sinnitellä. Masutautiakinhan on nyt liikkeellä, joten liekkö sitä?? Lentsua on yrittäny tehä jo viikon ajan, mut eipä tää oo yskää kummemmaks muuttunu. Tuntuu et kurkku kipuilee vähän väliä...ihan jo ärsyttää tällanen puolikuntoisena oleminen. Tulis lentsu sit jos on tullakseen.
Tämmöisiä tänne...nyt unten maille :)
Hansuliini pp7
Eilen tiistaina siirrettiin yksi, kuulemma " kauniisti jakautunut" 4-soluinen alkio. Toivottavasti " kaunistautuu" ihan kunnolla ja tarraa kiinni lujasti :) Ei kai tässä taas muuta voi kun odotella kärsivällisesti. Mullahan nää tehdään luonnonkiertoon eli ei oo muuta kun luget käytössä, yksi aamua iltaa.
Täällä on tosiaan paljon porukkaa piinistelemässä... Hauskaa että tapahtuu.
Agra pp1
Täällä jo yksi vainoharhaisena, eikä pp1 ole edes ohi. Jos PAS:n jälkeen saa käyttäytyä " normaalisti" niin mikä on normaalia? Lähinnä tarkoitan, että kuinka paljon olette liikkuneet? Ainahan sanotaan, että raskaana oleva saa/piitää liikkua. Mutta voiko liikunta haitata kiinnittymistä? Onko kelleen sanottu mitään tästä?
Itse en liiku " veren maku suussa" , mutta olen tottunut tekeen juoksulenkkiä neljä kertaa viikossa.
Agra
Minullekin lääkäri sanoi, että ihan normaalisti... MUTTA Ystäväni, jolle on tehty myös koeputkihedelmöitys, sanoi, että ÄLÄ tee mitään ylimääräistä. Hän ei tehnyt yhtään mitään ennen kiinnittymistä tai siis kahden ekan viikon aikana ja tuli raskaaksi, sen lisäksi hän sanoi tietävänsä toisen kaverin, joka teki kahdessa ekassa siirrossa kaikkea normaalisti, mutta kolmannella oli ihan rauhallisesti ja silloin onnisti.. No kaikillahan tämä ei ole mahdollista, mutta nyt itse olen yrittänyt olla tekemättä mitään.. Pölypallot saa olla ihan rauhassa, yritän vältää kauppakasseja jne. Tuoresiirrossa tein kaikenlaista ja se ei ainakaan onnistunut, nyt siis kokeilen varovaisesti! Tuoresiirrossa lääkäri sanoi, että älä ratsasta, juokse tai reipasta kävelyäkin pitäisi välttää. Mutta sen hän sanoi vasta, kun itse sitä tivasin.. Että tällaista täällä,
Tsemppiä!!!!
yllätys, yllätys, että ihan normaalisti kaikkea. Mutta tivattuani, lääkäri sanoi että ehkä pitäisi välttää pomppimista tms. Sekä ei liikaa kahvia.
Tuoresiirrossahan on liikuntakielto käsittääkseni munasarjojen takia. Itse olen kyllä yrittänyt välttää kaikkea turhaa rehkimistä, ei vaan ihan aina onnistu kun on kotona ikiliikkujan kanssa ;-)
t: Id@
caliendre - sinulle oma aloitus
Onnea jo siirrossa käynneille!!
On tosiaan monia käytöntöjä näköjään. Meillä alkiot otettiin siirtoaamuna sulamaan.
Meillä sitten kävi näin: kahden alkion oljesta molemmat olivat hengissä (toinen kuulemma priima 8-soluinen, toinen 7-soluinen). Viimeksi jäi viidestä sulatetusta vaan yksi henkiin siirtoon (josta nega).
Noh. Lääkäri sitten pyysi päättämään: yksi vai kaksi. Olin tietty miettiny mahdollisuutta kotona, mutta oli pakko pyytää aikalisä!
Olin sitten vartin käytävässä ja koetin saada miestä kiinni...
Päätin sitten itse ja molemmat on kyydissä. Nyt on toiveet nousseet...
tänään aloitan keltarauhashormonin, muuten siis ihan ilman lääkkeitä. tuntuu ihanalta. siis vaikuttaa siltä, että hermoilu aiemmissa hoidossa on johtunut osaltaan hormoneista, koska nyt on paljon levollisempi ja normaalimpi olotila.
Onnea matkaan kaikille!!
pt