Muita joilla pas vkolla 8??
Heips!
Onkohan täällä ketään muita, joille pas suunniteltu viikolle 8? Minä tässä odotan tätiä saapuvaksi lähipäivinä. Taustoista sen verran, että meillä lapsettomuuden syy mun vaikea endo. Hoitoja tehty v. 2003-2004 1.ICSI, 1.PAS, 2.ICSI, 1. PAS, jotka kaikki negoja. Sitten keväällä 2005 3.ICSI toi kauan kaivatun plussan ja sen myötä meille syntyi ihana pikku prinssi joulukuussa 2005. Pikkukakkonen ollu haaveissa jo useita kuukausia. Lopetin imetyksen toukokuussa. Yhden kerran täti ehti kyläillä imetyksen lopettamisen jälkeen ja kesäkuussa testasin luomuplussan. Raskaus meni kuitenkin kesken vkolla 6+1, lääkkeellinen tyhjennys tehtiin vkolla 11+4. Sen jälkeenpä kroppani on ollutkin ihan sekasin. Tiputtelua ollut pitkin kiertoa. Primolutien avulla varmisteltu, että tyhjennyksessä tuli kaikki pois. Nyt tässä kierrossa Primot taas menkkojen käynnistykseen ennen pas:a. Meillä on pakkasessa kaksi pikkuista...täytyy vaan kovasti toivoa että selviävät sulatuksesta ja siirtoon päästäisi.
Aiemmin mulla ollu pas:ssa lääkityksenä Zumenonit ja Luget. Nyt sain Zumenonien rinnalle Estradot laastarit (omasta pyynnöstä) ja sit tietty Luget. Zumenonit aloitan kp2 2kpl/pv ja kp4--> 3kpl/pv, Estradotit kp6 alkaen, vaihto joka 3.pv. Saa nähä kuinka limis saadaan kasvamaan, jos tiputtelua esiintyy entiseen malliin. Primoista, kun ei juurikaan apua ole ollut. Kysyin klinikalla, että entä jos pas ei tuo toivottua tulosta niin onko meillä mahikset saada uutta hoitoa. Lekuri tuumasi, että jos katsotaan että on yli 10%:n mahikset onnistua niin sitten kyllä. Itse kuitenkin mieheni kanssa päätimme, että tämä tuleva pas on meidän viimeinen koitoksemme...sit saa hoidot riittää. Näin ollen nyt on laitettava kaikki ulokkeet pystyyn, että ukkelimme saisi pas:n tuloksena sisaruksen.
Tulihan tuota tekstiä...nyt vaan odottelen josko muitakin pas:laisia löytyisi :) Saataisiin jännäillä yhdessä...
Hansuliini
Kommentit (86)
Pahin pelkoni totetutui...Ei selvinnyt meidän ainokainen alkio sulatuksesta...nyt poistun täältä. Kitos kaikille tsemppaajille. Ei taida meille toista lasta tulla koskaan :O(
Onnea muille siirtoihin!
Masentunuttakin masentuneempi caliendre
tuli oikeen kyyneleet silmiin. Tiedän aika hyvin miltä tuo tuntuu...mutta vaikea on silti mitään sanoa.
Kaikkea hyvää teille
t. Id@
Voi caliendre...olen niin pahoillani puolestasi. Elämä on epäreilua :(
Tuntuu ihan pahalta nyt kirjoittaa siirtokuulumisia, kun toisella on paha mieli. Mutta...saikulla tuli käytyä ja yksi pikkuinen etsii nyt sopivaa pesäkoloa. Onhan hänellä nyt huomattavasti lämpimämpää kuin viimeiset pari vuotta, joten toivottavasti viihtyy seuraavat 9kk:tta. Siirto meni tosi hyvin, ei lainkaan kivulias kuten aiemmat siirrot. Toinen pikkuinen oli siis " pudonnut kelkasta" en tiiä missä vaiheessa, en kysynyt.
Pesäkolon etsijä oli ottanut yöllä spurtin ja oli siirrettäessä 6-soluinen. Aiemmissa pas:ssa meille on siirretty 2-4 soluisia alkioita, joten tämä on jo positiivinen asia. Mutta...kahden viikon päästä olemme paljon viisaampia :)
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne! Tulkaahan kertomaan kuulumisianne!
Hansuliini pp0
CALIENDRE: voi itku sentään........eipä tuohon osaa sanoa mitään muuta kuin jaksamista ja jahka jaksat niin tovio unelmaista taas korkealle!
HANSULIINI: Onnea pikkuruisen kyytiin saamisesta, ja olet kyllä ihan oikeassa että luulis et haluaisi olla nyt sun sisällä ku on niin lämmintä ja pehmeän mukavaa=)Kaikennäköistä liimatavaraa heittelen sinne*viuuh*:o)
ON: täällä tuota ovista pitäisi bongailla.....mä oon vähä hukassa nyt..
Siis ku normisti mun ovis tapahtuu about kp 15-17 ja nyt siis on kp 12....lääkäri sanoi ultratessa perjantaina että ovis luultavasti tapahtuisi tässä ennen tiistaita ja että jos ovis osuu siis viimeistään tiistaille niin on hyvä mutta jos ei niin sit pitää ilmottaa että tilane on mikä on ja sitten siirtyisi ilmesestikin seuraavaan kiertoon koska viikonloppuna ei tehä sulatusthoitoa...MUTTA!!!!!!
Normaaliin kiertoon ajatellen, ovis olisi esim kp 15 niin sehä olisi perjantai, ja silloinhan siirto olisi maanantai.....mutta mulla oli munarakkula jo kp 8 about 17mm joten voikohan se nyt muka kasvaa malk 30mm ennenkuin irtoaa...?
Vitsi mä osaan selostaa epäselvästi=)
Testasin äsken ovistetsillä ja negaa näyttää...kandeeko mun koittaa vielä tänä iltana vai voiko se muuttua nuin nopiaa...?
ainoot tosi huonot ovispäivät olis siis ke ja to....jaiksista...=)
OOlikos muute muita siirrossa tänään?=)
Syvät pahoittelut caliendrelle! Pahalta tuntuu puolestasi.
Meillä siirto sujui aivan täydellisesti. Ei mitään kipuja tms. Olin todella positiivisesti yllättynyt. Alkioita laitettiin kaksi, mutta yhtä lasta tavoitellaan. Toinen laitettiin tueksi. Nyt vain piinaillaan. Mieli on todella hyvä ja positiivisella mielellä elellään seuraavat kaksi viikkoa!
Tsemppiä kaikille ja aurinkoista mieltä!
Nopea katsaus ihan vaan omahyväisetsi omaan napaan..
Tein kuin teinkin tuossa äsken digitaalisella testillä testin ja voi mikä ihanuus, siihen tuli tulos:positiivinen!
Ja täpinästä päätellen voisi melkien luulla että kyse raskaustetsistä mut ei, vaan ovulaation bongasin mutta nyt se tarkoittaa sitä että sittenkin päästään näillä näkymin siirtoon perjantaina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tietysti jos huurunenut vaan selviää, meillä kun ei niitä ole pakkasessa kuin 4....=/
Huomen soitan klinikale ja katsotaan miten käy=)
Mutta myöhemmin pareemin tulen teitä kuulemaan,huomiseen=)
Voi Caliendre, mä olen tosi pahoillani.. *ei löydy sanoja* Voin vain kuvitella sun tunnelmat nyt.
Onnitteluja teille, jotka jo olette siirtoon asti päässeet. Mä alan huomenna metsästämään ovista ja todennäköisesti siis siirto menee maanataille. Tosin jos testi näyttää plussaa jo heti huomenna niin sitten siirto on jo perjantaina. Tosin olisi aika ihme jos huomenna jo olis ovis, yleensä se on kp15-16. Toivotaan että pakkasukkelit kestävät sulatuksen. Meillä kun ei niitä ole kuin kaksi pakkasessa.
Niin, tää on meidän eka PAS ja kyselenkin nyt, että kun on kyseessä lääkkeetön PAS, niin eikö silloin ole edes luget käytössä? Mä kun olin maanantai aamuna ultrassa, niin ei ainakaan lääkäri reseptiä antanut eikä maininnut niistä mitään.. Enkä itse tajunnut kysyäkään..
Siis kyse on lääkkeellisestä PASsista. Kun aloitin syömään täyttä annosta Progynovaa eli 8mg päivässä (jollakin kai Zumenon tms.), mua rupes huimaamaan melkeinpä koko ajan, päätäkin särkee ajoittain. Aikaisemmin en tälläistä huomannut. Pitänee soittaa klinikalle, vai onkohan tuo ihan vaan ikävä sivuoire.
Minäkin tungen mukaan viikon 6 listalta. Jos ovis ei tule to tai pe niin siirto on ens viikolla, muuten menee seuraavaan kiertoon. Sormet ristissä siis toivon, että ovistesti näyttäisi plussaa vasta viikonloppuna.
Historia lyhyesti: Selittämätön lapsettomuus. 2 x IUI, 1. IVF+ mutta vauva kuoli kohtuun rv32. 1. PAS -. 2. PAS viikolla 9?
Eikun onnenpotkuja kaikille!
Agra
Soitin klinikalle ja kerroin kuulumiset ja nyt on sitten siirtoaika sovittu, perjantaina klo 10.00..............
En o viel töis kertonu, mut tuo nyt vaan menee kaiken edelle että eiköhän onnaa, tai siis onnaa se=)
Tuossa joku kertoi(en muist nimim)että oli alkio ottanut yön aikana spurtin...hmm..mietin vaan että ku mulle snaottiin juuri ku kysyin että soitanko aamula perjantaina että päästäänkö siirtoon että onko joku alkioista selvinnyt, niin hän sanoi ettei tarvitse soittaa koska hän sulattaa ne ihan siinä aamulla ettei siis tiedetä vasta kuin paikanpäällä......aika oudolta kuullostaa mutta miten siis teilä muilla...?
Kauhee pelko että selviikö noista mikään...iiks=/
Mulla muuten siis ainakin luonnollisen kierron pas:sissa käskettiin aloittaa luget kun ovistesti positiivinen ja niin tein ja eilen siis laitoin ensimmäisen satsin ja tästä jatkuu kunnes testi tehän..jos sinne asti päästään...
Aikalailla erinlaisia toimintatapoja asian kuin asian suhteen eri klinikoilla muute!
Jee, mies tulee just töistä ja lähetään kelkkaileen=)
Tervetuloa uusille!
Sannuli: Joo...siis meilläpäin alkiot otetaan sulamaan siirtoa edeltävänä päivänä. Silloin nähdään onko ne selvinneet sulatuksesta ja seuraavana yönä sitten nähdään, että lähtevätkö jakautumaan. Yhden kerran mulle on siirretty samana päivänä sulatettu alkio, mut se tehtiin olosuhteiden pakosta kun biologi oli sairastunut. Aika jännä, että sun ei tarttee soittaa ennen kun meet siirtoon...mut josko he ovat niin varmoja että pikkuiset kestävät sulatuksen :) Peukkuja perjantaille!!!
Agra: Onnea sinulle oviksen metsästykseen! Uskallanko kysyä, että mihin pienokaisenne menehtyi, kun raskaus oli jo noin pitkällä? Toivotaan, että tämä pas tuo teille vaavin syliin saakka!!! Peukkuja!!
Hansuliini
Saa kysyä¿ Syy ei koskaan selvinnyt, minusta ja vauvasta ei löytynyt mitään vikaa. Raskaus sujui aivan loistavasti tuohon asti, olin elämäni kunnossa. Yksi aamu en vain tuntenut liikkeitä enää, mentiin heti päivystykseen, mutta mitään ei voitu tehdä. Vauva oli suloinen poika...
Kun vauva kuolee noin myöhäisillä viikoilla niin lääkärit pitävät sitä ns kohdun sisäisenä kätkytkuolemana, sellaista vain joskus tapahtuu. Toivottavasti kukaan ei tästä säikähdä, suurin osa raskauksista sujuu kuitenkin hyvin¿ Ja itsekin uskon, että vielä se vauva saadaan.
Agra
Kaik meni loistavasti. Kaksi hyvää alkiota (luokkaa en tiedä) 5- ja nelisoluiset siirrettiin. Yhtään solua ei ollut tippunut pois sulatusprosessissa. Limiskin oli kuulemma tosi hyvä, taaskaan en tiedä lukuja, kun ei mitattu.
Kumma kyllä, sieltä se toiveikkuus taas nostaa päätään vaikka takana on kolme puhdasta negaa.
T:Id@ kera nyytin ja Tuitun
Onneksi olkoon ID@=)
Ajatella että teillä siis sulatus enempi kuin hyvä...
Itse vielä jännitämme aivan satana että selviääkö sulatuksesta yksikään...niitä kun on meillä 4 kpl.....=/
Huomenna siirto olis sit 10 jos kaikki hyvin..lähen ajaan sinne about 8.30 että jos ne ei selvii ni matkalla kai soittavat...hope not!
Oon kuullu kauheesti että monilla alkiot on yön yli jakautunut tmv mutta meillä sulatetaan vasta huomen aamulla..miksiköhän tuo ero...?
Nyt katseleen idolsia=)
vastaan heti ihmettelyysi. Kysyin tota samaa lääkäriltäni. Meillä kans aamulla sulatettiin ja 12 jälkeen siirrrettiin. Sanoi että jos alkiot on hyviä niitä ei tarvitse jatkoviljellä että nähtäisi mitkä kelpaa siirtoon. Ilmeisesti siis jos oljessa monta alkiota.
t:Id@
Onnea jo siirtoon päässeille! Itse tein aamulla ovistestin ja se oli negaa, onneksi! Eli joskus voi siitäkin iloita. Kaiken järjen mukaan ovisplussa pitäisi tulla siis nyt viikonloppuna ja siirto voitaisiin tehdä ensi viikolla.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Agra
Agra: en ole koskaan tätä ennen toivottanut niin nyt sen teen: Onnea negatiivisesta testistä=)=)=)=)=)=)
ON: tänään siirto oli kymmeneltä...
Aamun olin tulisilla hiilillä ja matkan turkuun että koska soi puhelin ja sanotaan ettei yksikään selvinnyt...
No, soittoa ei tullut ja klinikalle menin...taas se hirmuinen pisu-hätä mukanani=)
Ku mentiin toimenpide huomeeseen selvisi että meillä oli sulatettu 2 alkiota ja ne molemmat siirretään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toiseen pariin ei tarvinnut edes koskea eli pakkaseen jäi 2 alkiota, en ois uskonut=)
Limis oli jotai 12,5mm ja kuulemma tosi hyvä...
Tää päivä on mulla etäpäivä, mutta kauheesti en tuota työtäni ehdi tänään tehä ku vasta tulin tuolt reissusta, pia latan keiton tuleen ja sit about kolmen aikaa mennään miehen kanssa taas jäälle ku on niin ihana ilma=)
Mut onhan tässä viikonlopussa tunteja;)
Sanna ja tuplat pp0
Kiitos kaikille myötäelämisestä :O)
Nyt on olo jo paljon parempi, vaikkei siirtoon päästykään. Menkatkin alkoi sit eilen, eli 2 päivää lääkkeiden lopetuksen jälkeen, ihan kuten ohjeessa oli...kai se kierto tästä normalisoituu?
Toisaalta olen tosi helpottunut siitä, et hoidot on nyt meidän osalta ohi. Nyt on aika sit keskittyä muihin asioihin elämässä. Olen nyt pitkästä aikaa sressivapaa, mikä on älyttömän hieno tunne :O) Laitoin päiväkotihakemuksen postiin ja kyselyä yhdestä työpaikasta.....elämä jatkuu!!!
Poistun täältä palstaltakin nyt ja unohdan koko asian. Tai ainakin yritän. Nautin tästä yhdestä terveestä pojanviikarista ja annan sille kaikkeni :O)
Jos jotain vielä aion asian eteen tehdä, niin ehkä harkitsen jossain vaiheessa vyöhyketerapiaa tai homeopatiaa...ehkä se tekisi hyvää muutenkin tän henkisen tasapainon kannalta, vaikkei itse lapsettomuuteen auttaisikaan :O)
Kiitos kaikille ja onnea elämään!! Onnea siirtoon päässeille, toivotaan et kyytiläiset jaksaa loppuun asti!!! Paljon plussia tähän pinoon!!!!
aurinkoisin terkuin, ei enää yhtään masentunut caliendre
Täytyy kyllä sanoa että sulla on uskomattoman aikusimainen ja järkevä ja positiivinen ajatustyyli...se on hieno ominaisuus!
Hirmuisesti onnea työn metsästykselle ja kaikelle mihin päätäkin ryhtyä.
Halailuja sinnepäin=)
Mua jännittää ihan sikana nyt :O/ ei kiva tunne...
Puolisen tuntia aikaa niin sit selviää mun lapsettomuushoitojen lopullinen kohtalo. Loppuuko kaikki tähän vai alkaako kahden viikon piina? Apua! Mulla on maha ihan sekaisin enkä osaa tehdä mitään. Mua pelottaa niin, et ne sanoo, et se alkio ei selvinny :O( En edes aamun lääkkietä ottanu, otan vasta sit jos tarvii...
Kiitos kaikille kannustuksesta...toivotaan, et se auttaa meidän pikkusissin siirtoon!!
Ja onnea hansuliinillekin siirtoon!!
todella epätoivoinen caliendre