Hirveä poru, kun hoplop alkaa veloittaa aikuiselta peräti 2,90e
Oikeesti voi KYYNEL!!! Jos se talous oikeasti tuohon kahteen euroon kaatuu, niin kyllä se aika huonolla tolalla on jo valmiiksi!
Kommentit (149)
Alunperin hinnoittelussa on luultavasti ajateltu, että jokaisesta perheestä on paikalla yksi valvoja. Sitten on varmaan huomattu sama ilmiö, jota olen itsekin todistanut, että paikka täyttyy laumasta aikuisia, jotka eivät osaa käyttäytyä. Kyse lienee kulttuurieroista, joita ei ole osattu huomioida suunnittelussa. Ehkä tällä saadaan ohjattua tilanne siihen, että kaikki laittavat paikalle yhden valvojan.
Vierailija kirjoitti:
Noh, hoplopissa tulee käytyä niin harvoin, että tuo ei sinänsä vaikuta asiaan, mutta onhan tuo nyt typerää.
Hoplop on vanhemmille pakollinen paha, eikä mitenkään nautinto. Vanhemmat ovat myös vastuussa lapsistaan, ja etenkin pienempien kanssa sitä vain juostaan ympäriinsä vahtimassa. En oikein ymmärrä, mikä tämän maksun peruste sinänsä on, lapsen lippu maksaa jo ihan kohtalaisesti ja vanhemman on lähtökohtaisesti PAKKO olla mukana. Mikä siis on maksun pointti? Että vanhempia tulisi vain yksi ja kahvion tuotteita ostettaisiin vähemmän?
Tietty väki saapuu tuonne paikalle koko suvun voimin, eikai hoplopin tehtävä ole toimia viidekeskuksena aikuisille? Ilmeisesti ongelma on myös ollut se, että teinit laitetaan tuonne lapsenvahdeiksi ja he sitten aiheuttavat tuolla kohtuutonta mölyä ja muuta häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vtuttaa kun se aikuinen ei saa sillä rahalla mitään ellei ole itse lasten kanssa peuhaamassa. Suurin osa vanhemmista kuitenkin tuo lapsensa tunniksi pomppimaan ja istuu itse odotustilassa tai kahvilassa sen ajan (lastahan ei saa eikä pidä jättää hoploppiin yksin) näpräämässä puhelinta, lukemassa kirjaa tai tekemässä etätöitä.
Sen lisäksi aika moni odotteleva vanhempi kuitenkin käyttää rahaa kahvilan tuotteisiin.
Jos rahalla saisi vaikka vapaan oikeuden käyttää kahvikonetta, toimivan wifin, päivän lehdet ja rentouttavan jalkahieronnan niin maksu olisi oikeutetumpi.
Mitä sitten ? Leikkipuistot on ilmaisia, sinne vaan. Itse olen kasvanut ja minun lapset ovat kasvaneet leikkipuistossa, joskus oli eväät mukana. Kai me ollaan pilalla kun ei sisällä leikitty, vaan ulkona jossa ei ollut kahviautomaatteja.
Vierailija kirjoitti:
No aina voi mennä vaikka maksuttomaan puistoon ja itse leikkiä lapsen kanssa ihan ilmatteeks.
Ja täällä on usein leikkipuiston vieressä ulkokuntosali välineitä, joten ilmaiseksi saa kuntoilla samalla kun lapsi/lapset leikkii
2,90e on hyvin nopeasti 3,90e, sitten 4,90e jne...
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi nämä parista eurosta rääkyjät eivät käyttäneet ehkäisyä, jos perse on niin auki että parin euron lisämenot lasten takia vetävät maton jalkojen alta.
Niin no toivottavasti sun elämä ei tule kokemssn järkytyksiä/sairastumisia tmv minkä takia menetät työkyvyn... kaikki ei ole vapaaehtoisesti jäänyt lasten saannin jälkeen työttömiksi...
Vierailija kirjoitti:
No hui...
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä saa keskustella tällä palstalla.
Näköjään tämä aihe kelpaa modelle ihan hyvin.
HopLopia ei ollut vielä olemassa kun olin lapsi, mutta silloin oli Linnanmäellä sisäänpääsymaksu ja siihen vielä rannekkeet päälle ja kyllä meidän yksinhuoltajaäidillä oli varaa kerran kesässä viedä kaikki 4 lasta lintsille ja maksaa se omakin sisäänpääsy vaikka hän ei missän laitteissa käynyt.
Saatiin hattaratkin ja tietääkseni äiti ei soittanut Iltikselle ja itkenyt miten kalliiksi tulee viedä lapsia huvipuistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset on tässäkin ihan vieraantuneet todellisuudesta. Itketään kun enää ei mennäkään 3x viikossa hoploppiin. Olemme hyvätuloisia ja käymme ehkä 2x vuodessa ja lapset oikein tyytyväisiä. Aikuiset eivät osaa enää kasvattaa onnellisia lapsia, vaan lumihiutaleiden pitää saada kaikki heti nyt.
Onkohan tuo yh oikeasti olemassa ja oikeastiko käy kahden lapsen kanssa kolmesti viikossa hoplopissa. Itse en tunne yhtään yksi-tai kaksihuoltaja lapsiperhettä, joka kävisi useammin, kuin pari kolme kertaa vuodessa. Jännä, miten näitä järjettömiä kulutushirmuyksinhuoltajia aina näihin juttuihin löytyy. Lumihiutaleitakaan en tunne enkä tiedä yhtään. Taitavat olla sanojiensa päissä tai on niin kiva käyttää jo vanhentuneita trendisanoja.
Mistä
Voisiko asian nähdä myös niin, että sisäleikkipuistot esim. synttäripaikkana, ovat taivaan lahja pitkää päivää tekeville hyvätuloisille vanhemmille? Itse ainakin koin helpottavana sen, että tilasin vain synttäripaketin ja ilmoitin osallistujamäärän. En ihan yksinkertaisesti olisi kyennyt siihen, että leipoisin, koristelisin, miettisin ohjelman jne.
Hoplopin hinnat tulleet muutenkin hintaviksi, että olen ihan tyytyväinen, että lapseni ovat jo sen ikäisiä etteivät hoploppeihin niin usein kinua. Aikaisemmin vielä pari vuotta sitten sai 50e 5kpl sarjalipun. Niitä tuli käytettyä ja ruokailtiin aina paikanpäällä. Tänä vuonna ollaan käyty kerran ja tuskin uudestaan enää mennään. Ennen meillä meni rahaa hoploppiin, koska oli suht edullista ja mukavaa puuhaa ja pystyi käymää usein. Nyt kerran vuodessa. Varmaan monella muullakin käynnit vähentyneet hintojen nousun takia. En tiedä oisko järkevämpää pitää hinnat kohtuullisina, jotta asiakkaat kävisivät useammin?
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nyt tuppaavat ajoittain nousta. Kaikki hinnat!
Noissa on muuten tosi hidas palvelukin nykyään. Odotettu tämän vuoden parilla käynnillä ruokia melkein tunti Eikä mitään hyvitystä. En koe hintojen vastaavan enää palvelutasoa. Yksi lapsi ja aikuinen lähes 30 euroa sisään + poletit ja ruokailut. Tottakai ne käynnit jäävät meiltä kokonaan pois. Lapsiperheellisenkään ei tarvitse sietää huonoa ja kallista "palvelua".
Onneksi kesällä voi nauttia ihanista leikkipuistoista! Paikkoina paljon kivempia.
Tämä lapsiperheiltä rahastaminen saisi nyt oikeasti loppua. Huvipuistojenkin hinnat nykyään aivan järkyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lapsiperheiltä rahastaminen saisi nyt oikeasti loppua. Huvipuistojenkin hinnat nykyään aivan järkyttävät.
Edelleen. Huvipuistot ja hoplopit eivät ole mikään ihmisoikeus. Palveluntarjoaja määrittää hinnat ja ne kenellä on varaa ostavat palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole iso summa.
No ei ole mutta ilmeisesti HopLopin talous on kuralla?
Miksei R-kioski ryhdy samaan sisääntulorahaan?
Eihän HopLopissa ole aikuiselle muuta kuin rahanmenoo kuppilan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilta rahastetaan, ei ainoastaan lapsiperheiltä!
On kyllä järjetön uudistus, vaikka ei isoista rahoista olekaan kyse. Poikani oli vuosi sitten kolmen kaverin kanssa Hoplopissa synttäreiden kunniaksi, joka oli toisessa kauoungissa. Kolme minun kaveria tuli käymään sielä seuranani, ostivat kahvin ja pullan, kuten minäkin. Silloin siis sai yhtä lasta kohden tulla yksi aikuinen ilmaiseksi, mutta nykyään nuo kaverini joutuisivat maksamaan pääsymaksun päästäkseen sinne kahvilaan asiakkaaksi?!
Yksi vuosi koulua maksaa yhteiskunnalla 10 000 euroa. Jotta pääset keskituloiseksi vaatii se alemman korkea-asteen koulutuksen, joka maksaa yhteiskunnalle 150 000 euroa. Siihen tietysti vielä päälle ilmaiset terveydenhoidot, sairaanhoidot, hammashoidot, päivähoidot ja suorat tulonsiirrot lasten saamisesta.