Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin kk liite, meillä on niiiiin vaativa vauva

Vierailija
03.02.2007 |

Äiti ei ehtinyt tehdä äitiyslomalla väitöskirjaa tai vauvan kanssa pitää olla vuorovaikutuksessa. Ja ylläri oli lapsen syntymän jälkeen, että ei voi käydä joka päivä ulkona syömässä.

Mistä näitä utopistisia kuvitelmia tulee?

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen huusi jatkuvasti eikä nukkunut muualla kuin sylissä tai kantoliinassa. Pissallakin kävin vauva sylissä, koska muuten hän huusi koko ajan suoraa huutoa. Itku oli niin hysteeristä, ettei tullut mieleenikään laskea lasta alas edes vessakäynnin ajaksi. Esikoisella selvisi 8kk iässä pahat allergiat, joiden takia huusi. Siihen asti vuoroöin kannoimme lasta, jotta toinen vanhempi sai välissä nukkua. Jos mies ei olisi osallistunut niin paljon, olisin varmasti uupunut ja joutunut hoitoon. Kun mies tuli töistä, menin toiseen huoneeseen itkemään ja nukkumaan, jotta jaksan taas.

Kuopus on maailman helpoin oppikirjavauva. Aina tyytyväinen, katselee sitteristään maailmanmenoa. Itkee kitisten nälkää ja kätisten väsyä ja aloittaa vähitellen, niin että ei tarvitse salamana juosta paikalle. Hänet kun pukee ja laittaa vainuihin, nukahtaa sinne ihan itsestään. Ero on valtaisa. Ne joiden lapset ovat kuten kuopukseni, eivät varmasti voi ymmärtää, mitä eroa on vaativalla vauvalla ja helpolla vauvalla. Älkää viitsikö olla niin puusilmäisiä ja kuvitella, että vika on vanhemmassa, jos lapsi väsyttää vanhemman totaalisesti.

Vierailija
62/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanne ei ollut vaativa, oli vain allerginen ja sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2-vuotias nukkuu enintään 1,5 tunnin päiväunet ja 3v ei ollenkaan. Ei tässä kyllä täysiä työpäiviä ehdi tehdä.

Vierailija:

Minä olen tehnyt täydet työpäivät

kahden lapsen hoitamisen aikana, nyt viides vuosi menossa. Eli tehnyt töitä, kun lapsi/lapset nukkuvat. Vaatinut hyvää keskittymiskykyä, mutta en kyllä tajua, miten siinä lastenhoidossa voisi mennä koko päivä!

Vierailija
64/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö sinulla nuku?

Vierailija
65/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousen viideltä, teen töitä viidestä kahdeksaan, lapset heräävät, menevät päiväunille kahdeltatoista, nukkuvat kahteen, illalla nukahtavat yhdeksän, puoli kymmenen maissa, minä teen pari tuntia töitä.

Toiset ovat laiskoja, toiset ahkeria.

Vierailija
66/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinenkin voi tarvita yhdeksän tunnin yöunet, se ei ole laiskuutta.

Vierailija
67/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä tarvitse tulla sättimään sellaisia, jotka eivät " tarvitse" lasten unimäärää.

Vierailija
68/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alle vuoden ikäinen herää puoli 6 aamulla, nukkuu päiväunia vielä miten tahtoo eli kun väsyy, illalla kyllä nukkuu 19 maissa. Vanhempi lapsi herää myös viimeistään 7 (on jo pitkään nukuttu silloin) ja päiväunia korkeintaan tunti. Illalla nukkuu 20.00. " Iltavapaat" nautitaan miehen kanssa toistemme seurasta. *laiskuuttako* Mikäpä se siinä. :)

Vierailija:

nousen viideltä, teen töitä viidestä kahdeksaan, lapset heräävät, menevät päiväunille kahdeltatoista, nukkuvat kahteen, illalla nukahtavat yhdeksän, puoli kymmenen maissa, minä teen pari tuntia töitä.

Vierailija
69/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei silti, olen minäkin ehtinyt opiskelemaan äitiyslomalla, mutta se on täysin osallistuvan mieheni ansiota. Olenko ahkera, kun olen suorittanut 30 opintopistettä äitiyslomalla? En, vaan laiska. Sain itselleni aina silloin tällöin (n. 0,5-1h/päivä) omaa aikaa, kun menin lukemaan makuuhuoneeseen ja mies hoiti lapsia.

Vierailija
70/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että suuri osa aikuisistakin tarvitsee 8-9 tunnin unet (etenkin jos lapset vielä herättävät öisin).

Vierailija
71/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko itse peseydyt päivässä? Minulla menee ehkä varttitunti yhteensä. Ja ruoat voi laittaa työnteon ja lastenhoidon lomassa, samaten hoidan siivoukset ja pyykit siinä ohessa. Kauanko sinulla menee pyykkiin? Meillä on pesukone, en pese rantakivillä. Kuntoilen joka päivä kotikuntosalilla (teen usein samalla töitä) ja ulkoilutan koirat lasten kanssa. Ruoka valmistuu uunissa, voi tehdä useita annoksia kerralla. Voi myös järjestää " kokkauskursseja" lasten kanssa.

Katsos, kun asioita voi tehdä ripeästi ja järkevästi ja limittäin. Oletko koskaan kuullut?

Vierailija
72/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee pitkää päivää ja rankkaa työtä, kaikki kotityöt on mun harteilla. Vauvan hereilläoloajan haluan olla vauvan kanssa mahdollisimman paljon eli kotityöt yritän tehdä kun vauva nukkuu. Niihin on siis noin 2-3h aikaa päivässä. Illat vietän miehen kanssa. Eli en tiiä milloin sitä tutkintoa väsäisin. Haluaisin kyllä, gradu on kesken, mutta lapsi tärkeämpi tällä hetkellä.

Vierailija
73/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuleee " kohtauksia" ja voin peräti siivota vaatekaapit. Yritän just opetella itselleni että minun ei tarvitse olla kuin muut. Tulee hirveesti paineita kun pitäisi tehä sitä ja sitä. Olla sellainen ja sellainen. Jokainen tekee tyylillään ja jokainen on hyvä äiti ja tietenki isä.

Vierailija
74/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin koulun raskausaikana. Lapsen synnyttyä olen suorittanut kurssin/jakso. Sekin tuntuu liialta. Lapsi on tällä hetkellä vuoden, nukkuu yhdet tunnin päiväunet. Menee kyllä ennen kahdeksaa yöunille, MUTTA herää sen tunnin välein joka yö. Ja tätä on ollut aina. Mihinkään liikuntaan, paitsi vauvan kanssa vaunuiluun, ei ole aikaa. Eikä mahdollisuuksia. Mitään kotitöitä ei voi tehdä, koska lapsi vaatii kaiken ajan itselleen, huutaa ja kovaa huutaakin. Nukkuakin on pakko joskus - ei ole ketään muuta, joka lasta hoitaisi edes joinain öinä saati viikonloppuisin.

Niin, mäkin kuvittelin meneväni lapsen kanssa kahville kavereiden kanssa. Enpä ole mennyt. Karkottaisin kaikki muut asiakkaat lapsen huudolla parissa minuutissa.

Vierailija
75/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse maisteritutkinnon suorittanut ja asiantuntijatehtävistä nyt hoitovapaalla ja rentoudun lapsen kanssa ihan kybällä ja hyvällä omatunnolla!!! Kun lapsi nukkuu päiväunia, niin hengailen av:lla tai luen jotain täysin epä-älyllistä hömppäviihdettä. Hyi minua laiskimusta.

Vierailija:

Kauanko itse peseydyt päivässä? Minulla menee ehkä varttitunti yhteensä. Ja ruoat voi laittaa työnteon ja lastenhoidon lomassa, samaten hoidan siivoukset ja pyykit siinä ohessa. Kauanko sinulla menee pyykkiin? Meillä on pesukone, en pese rantakivillä. Kuntoilen joka päivä kotikuntosalilla (teen usein samalla töitä) ja ulkoilutan koirat lasten kanssa. Ruoka valmistuu uunissa, voi tehdä useita annoksia kerralla. Voi myös järjestää " kokkauskursseja" lasten kanssa.

Katsos, kun asioita voi tehdä ripeästi ja järkevästi ja limittäin. Oletko koskaan kuullut?

Vierailija
76/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kahden lapsen hoitamisen aikana, nyt viides vuosi menossa. Eli tehnyt töitä, kun lapsi/lapset nukkuvat. Vaatinut hyvää keskittymiskykyä, mutta en kyllä tajua, miten siinä lastenhoidossa voisi mennä koko päivä!

Vierailija
77/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kehtaan olla olemassa ja elää toisin kuin muut.

Vierailija
78/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni en ole laiska ihminen, mutta kyllä valvominen kuukausi toisensa perään vie minusta mehut. Ei tulisi mieleenkään opiskella, hyvä kun saa paidan oikein päin päälleen....

Vierailija
79/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit tämä tehokas ihminen: on olemassa ihmistyyppi, jonka on tehtävä koko ajan jotain. Syynä voi olla ADHD tai muu keskitymishäiriö. Mukavaa, että hän on osannut kanavoida ominaisuutensa oikealla tavalla.

Vierailija
80/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuus edellyttää sopivassa määrin laiskuutta, pelkkää olemista ja hiljaista ajattelua vailla suorittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän