Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin kk liite, meillä on niiiiin vaativa vauva

Vierailija
03.02.2007 |

Äiti ei ehtinyt tehdä äitiyslomalla väitöskirjaa tai vauvan kanssa pitää olla vuorovaikutuksessa. Ja ylläri oli lapsen syntymän jälkeen, että ei voi käydä joka päivä ulkona syömässä.

Mistä näitä utopistisia kuvitelmia tulee?

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on ihan sama, miten muut aikansa viettävät, mitä ihmettä se mulle edes kuuluu? Mutta toi asenne, mitä " liian tehokas" kylvää, on todella oksettava.

Vierailija
122/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla raikkaalla, ystävällisellä ja ihmisläheisellä tavallasi! Suorastaan huo' ut aikuista kypsyyttä ja suvaitsevaisuutta. Kiitos kun osallistuit keskusteluun. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on sitä paitsi hyvät oltavat täällä luterilaisen työmoraalin maassa, ei muuta kuin kruunua kiillottamaan!

Vierailija
124/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

omalla raikkaalla, ystävällisellä ja ihmisläheisellä tavallasi! Suorastaan huo' ut aikuista kypsyyttä ja suvaitsevaisuutta. Kiitos kun osallistuit keskusteluun. Kiitos.

Vierailija
125/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sairastaa jotain sairautta? Ehkä kilpirauhanen käy ylikierroksilla? Tämän henkilön pitäisi ymmärtää että meitä ihmisiä on moneen junaan. Toiset tarvitsee enemmän unta kuin toiset. Vauvat ovat erilaisia. Jotkut kitisevät jatkuvasti jostain vaikka olisivat ihan " terveitä" , eivät nuku kunnolla jne. Ja sitten on taas vauvoja jotka viihtyvät katsellessaan maailmaa. Nukkuvat pitkiä aikoja jne. Meissä ihmisissä on paljon sellaisia jotka ärsyyntyvät helpommin ja sitten taas niitä jotka eivät välitä valittaa ihan pienestä.

Se on kuitenkin ihan selvä asia että jos lapsi heräilee paljon öisin kuukaudesta toiseen niin ei hänen vanhemmat jaksa päivisin olla mitään kovin tehokkaita! Eikä tosiaan tarvitse olla... Tulipa vielä sellainen juttu mieleen että onko sinulla tehopakkaus mitään elämää miehesi kanssa??? Meillä menee yhteisiin " leikkeihin" myöhään illalla/yöllä pari tuntia useamman kerran viikossa. Ja on ihana nukahtaa täydellisen tyydytyksen jälkeen rakkaan kainaloon ;)

Vierailija
126/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
127/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas elämäänsä tyytymättömät mätkii olan takaa sitä, joka kehtaa myöntää olevansa onnellinen ja saavansa itse jotain aikaan.

Jatka sinä patjana oloa, noinhan ne alkeelliset eläimetkin elää.

Tosin miehiä muuten tuntuu vetävän paljon enemmän sellainen nainen, jolla on tarmoa ja aivoja. Minulla sattuu olemaan myös hyvin menestyvä mies - joka ei kauan ameeban tasolla olevaa olentoa katselisi.

Keskustelun taso menee sellaiseksi, että minä poistun. Heipparallaa.

Vierailija
128/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa millaista työtä tuo yrityksen pyörittäminen on? Tilauksia, tavarantoimitusta, kirjanpitoa jne? Ei kyllä kuulosta kovin luovalta ja pitkäjänteistä keskittymistä vaativalta.

Mutta kukin tyylillään, omat haaveeni eivät liity uraan tai suorittamiseen, olen paljon ylpeämpi siitä että olen jaksanut touhuta ja esim. askarrrella lasten kanssa, en niinkään siitä että hoidin jonkun työasian... Toivottavasti ymmärrät että moni on varmaan ärsyyntynyt kirjoituksistasi siksi että näkee tilanteesi kaikkea muuta kuin leuhkimisen arvoisena.

Vierailija
129/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täällä taas elämäänsä tyytymättömät mätkii olan takaa sitä, joka kehtaa myöntää olevansa onnellinen ja saavansa itse jotain aikaan.

Tosin miehiä muuten tuntuu vetävän paljon enemmän sellainen nainen, jolla on tarmoa ja aivoja. Minulla sattuu olemaan myös hyvin menestyvä mies - joka ei kauan ameeban tasolla olevaa olentoa katselisi.

Vierailija
130/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
131/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö hesarin jutun masentuneet olleet juuri tuollaisia hysteerisiä suorittajia joille raha, ura, yhteiskunnallinen status yms. ovat tärkeintä. Ja sitten pudotaan korkealta kun huomataan, ettei ongelma korjaannu nappia painamalla : )

Vierailija
132/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jatka sinä patjana oloa, noinhan ne alkeelliset eläimetkin elää.

Tosin miehiä muuten tuntuu vetävän paljon enemmän sellainen nainen, jolla on tarmoa ja aivoja. Minulla sattuu olemaan myös hyvin menestyvä mies - joka ei kauan ameeban tasolla olevaa olentoa katselisi"

En nyt ymmärtänyt? Jos nautimme mieheni kanssa toisistamme niin sekö tekee minusta, äidistä jonkun " patjan" .... Mieluummin minä yöni käytän rakasteluun ja nukkumiseen kuin johonkin tehokkaaseen työskentelyyn opintojen taikka työn parissa!!! Tämän vuoksiko minulla ei voi olla aivoja??? Oletko vähän typerä?

Vierailija
133/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan aika inhottavaa, että tulee korostamaan omaa erinomaisuuttaan ketjuun, jossa käsitellään tuoreiden äitien masentuneisuutta. Ja varsinkin kun elämme kulttuurissa, jossa työmoraali on se tärkein arvo.

Mutta ei välitetä semmoisesta. Nauttikaamme vauvoistamme ja pitkistä vanhempainvapaista! Ei sinä aikana todellakaan ole mikään pakko opiskella tai tehdä töitä - saa heittäytyä sohvalle kun vauva nukkuu ja katsella huonoja tv-sarjoja suklaalevy kädessä jos mieli tekee!!!

Vierailija
134/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tämä supertehokas tyyppi on onnellinen ja peräti luova, niin mistä kumpuaa tuo palava tarve koko ajan vakuutella sitä meille? Viesteistä kyllä välittyy kuva hieman kitkerästä ihmisestä, mutta voihan se toki olla vääräkin.

Vierailija
135/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten ihanaa on, kun saan vain nauttia lapsistani :)

Esimerkkinä eilinen päivä:

8.15 minä ja 3v. herättiin, aamupala lapselle, mulle aamukahvit ja sanomalehti

8.45 vauva heräsi, mentiin kaikki kolme pötköttämään sängylle, höpsöteltiin ja hassuteltiin.

9.15 katsoin elämä käsissä ja imetin samalla vauvaa, 3v. leikki omia leikkejään

10.00 menin suihkuun ja laskin vauvan jatkamaan uniaan sänkyynsä

10.15 puin ja puin 3v:lle päivävaatteet, pedattiin sängyt, järjesteltiin paikkoja. Pyykkikone pyörimään.

10.30 vauva heräsi, pötköteltiin taas kaikki sängyllä, luin esikoiselle pari kirjaa. Sitten esikoinen jatkoi leikkejään, minä luin lehteä ja seurustelin vauvan kanssa, imetin

11.30 lämmitettiin lounasta, syötiin

12.00 mentiin vauvan kanssa katsomaan esikoisen leikkejä

13.00-16.00 laitoin vauvan ulos nukkumaan (esikoisella sisäpäivä kun oli toipilas), valmistelin päivällistä, laitoin pyykkejä, luin esikoiselle, luin kodin kuvalehteä...

16.00 mies tuli töistä, syötiin

ja jatkettiin päivää yhtä rentoon tapaan :)

En halua suorittaa nyt yhtään mitään! Olen ja nautin ihanien lapsieni seurasta! Tavallisena päivänä oltais toki ulkoiltu klo 12 alkaen pari tuntia, mutta muuten ois menny samaan tapaan. Elämä on ihanaa!

Niin ja mulla on korkeakoulututkinto ja vastuullinen työ odottamassa. Mutta nyt on perheen aika!

Vierailija
136/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vastuullinen työ odottaa, mutta nyt on aika ottaa rennosti ja keskittyä ihanan lapsen hoitoon. Vauva- ja taaperoaika kuluu niin äkkiä. Kyllä sitä sitten ehtii suorittaa ja olla ahkera ja tehokas kun palaa työelämään.

Vierailija
137/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen elämä on tärkeää, ruuanlaitto, höpöttely, iltasadut, ulkoilu... Ei tehokas minuttiaikataulu. Ja uskon Soininvaaraan siinä, että liika raha ei tee ketään onnelliseksi. Vaikka meillä olisi suurempi talo yms... olisimmeko oikeasti onnellisempia, jos ei olisi aikaa perheelle.

Vierailija
138/138 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on kuitenkin ihan selvä asia että jos lapsi heräilee paljon öisin kuukaudesta toiseen niin ei hänen vanhemmat jaksa päivisin olla mitään kovin tehokkaita!

Siis että vaativa vauva on sellainen, joka herää paljon öisin. Eli silloin vaativista vauvoista puhuttaessa ihmiset kuvittelee ihan eri asioita. Toki tiheät yöheräilytkin ovat rasittavia, mutta vaativa vauva ei pelkästään heräile öisin, vaan voi valvoa läpi koko yön, ja päästää vanhemmat aamulla kuudelta nukkumaan! Ja nukkua sitten neljä tuntia ja valvoa iltaan asti. Ja kun tätä jatkuu kuukausia, niin silloin ei puhuta likimainkaan samasta asiasta, jos toinen sanoo sen vaativan paljon, kun vauva herää kuusi kertaa yössä.

Ja vaativan vauvan vaativuus tulee lisäksi paljosta muustakin kuin vähäunisuudesta.

Eivätkä kaikki vaativat vauvat ole mitenkään sairaita tai muuten erityislapsia. Meidän omastamme ei ainakaan vielä 2,5 vuoteen ole löytynyt mitään vikaa, meillä ei ole koskaan tupakoitu, enkä ole käyttänyt alkoholia raskausaikana, eikä muitakaan selittäviä syitä ole löytynyt. Lapsi vain oli vauvana vaativa, siinä ainoa " vika" . Oli sellainen muuten elämänsä ensimmäisestä päivästä lähtien, joten tuskin minäkään vauvaa siinä synnytyspöydällä vielä ehdin vaativaksi muokkaamaan.

Tältä pohjalta tuntuu kyllä kohtuuttomalta, kun toiset äidit syyttävät laiskaksi tai huonoksi äidiksi. Jotenkin siitä aina ottaa vähän itseensä, vaikka selvästikään nämä syyttäjät eivät vain tiedä sitä, että kyllä niissä vauvoissakin on eroja - aivan tavallisissakin vauvoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän