Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin kk liite, meillä on niiiiin vaativa vauva

Vierailija
03.02.2007 |

Äiti ei ehtinyt tehdä äitiyslomalla väitöskirjaa tai vauvan kanssa pitää olla vuorovaikutuksessa. Ja ylläri oli lapsen syntymän jälkeen, että ei voi käydä joka päivä ulkona syömässä.

Mistä näitä utopistisia kuvitelmia tulee?

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu jo vähemmän kuin muut ja on _erilainen_ kuin muut, on aikuisiakin erilaisia. Ihan yhtä hyvinvoivia ja huonosti voivia on tehokkaissa ja tehokkaan vastakohdissa. Toiset tarttee vähemmän unta, toiset enemmän, toiset tekee paljon asioita, toiset ei tee yhtä paljon, jotkut ei tee ollenkaan. So what?

Vierailija
22/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tuo supertehopakkaus alkoi käymään hermoille, ihan oikeasti :). Siispä vaan heitin, ettei tyyppi taida olla kovin luova (koska tutkimusten mukaan luovuuden ylläpito edellyttää SOPIVAN MÄÄRÄN joutilaisuutta), jonka jälkeen tämä tyyppi alkoi useassa viestissä korostamaan omaa luovuuttaan.

t. se 49 vai mikälie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun ajautuu myös neljän seinän sisälle helposti pienen vauvan kanssa. Mies on vain töissä ja paljon poissa.

Kannattaako niitä lapsia tehdä ollenkaan?

Vierailija
24/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sitä tulee kotiäidille runsain mitoin! Ihan päivän mittaan. Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta enää erikseen olla jouten tämän lisäksi. Puistossa joutuu pakosta oleskelemaan 2 - 3 tuntia päivässä ja kyllä mulla ainakin omat ajatukset lentää siinä, kun valvon lasten leikkejä. Samaten kun käy kaupassa tai laittaa ruokaa tai silittää, minulla aivot keksii omia juttujani... Pakosta olen yksin kotona iltaisin, kun lapset ovat nukkumassa ja mies työmatkalla.

En siis tosiaankaan kaipaa enää mitään erillistä laiturinnokassa-istuskelua tähän päälle. Todellakaan en.

Vierailija
25/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä oli siis vakava psykiatrinen sairaus, masennus. Vieläpä raskauden jäkeinen, johon olennaisesti vaikuttaa hormonaaliset muutokset.

Minun kohdalleni ei sellaista sattunut, mutta olen siitä pelkästään kiitollinen. En ajattele että olen heitä parempi tai realistisempi ihminen...

Vierailija
26/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden haaveilijaäitien lapset ovat oikeasti valvomatta puistossa.

Vierailija
27/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä yhdistetty äidin oma varhainen hoitoonvienti ja masennustaipumus? Va onko tämä eri asia nyt?

Vierailija
28/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minusta mitään " työtä" ole. Haloo! Jos vahtii omia lapsiaan, siis jos niitä on suht tavallinen määrä, eikä esimerkiksi kahdeksan. Ja lapset ovat sosiaalisesti terveitä ja heidät on kasvatettu käyttäytymään...

125

Vierailija
29/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kovin paljon muuta ehdi ajatella, tai sitten aivoni vaan ovat ameeban tasolla toisin kuin muiden.

Vierailija
30/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla. Siinä tulee samalla katsottua, että ravinto on tasapainoista ja kaikkea tulee syötyä. Siitä vaan sitten aina suuret ostokset kerran viikossa ja loppuja täydennellään. Nopeaa, helppoa ja tehokasta, eikä tarvitse joka kauppareissullla tuhertaa erikseen.

Vierailija
31/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ruokakassin vaunujen alle, eikä siihen niin suuret määrät mahdu.

Vierailija
32/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon mahtuu.

131

Vierailija
33/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielelläni kannan, ei siinä mitään. Tulee se päivän kävelylenkki samalla tehtyä.

Vierailija
34/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta, mikä lienee lähempänä keskiarvoa.

131

Vierailija
35/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällaisella palstalla on vähän vaikea antaa muuta kuin keskiarvokikkoja. Ja viiden lapsen äidin pitäisi kyllä itsekin osata sitten laskea, koskeeko joku neuvo häntä vai. Ihan yhtä hyvin te ette mahtuisi keskiarvoautoonkaan, vaan jos autoista keskustellaan, te keskustelette eri merkeistä kuin keskiarvoperheet.

Vai ihan laskutaidottomuuttako sulle on tupsahtanut viisi lasta...

131

Vierailija
36/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Enkä ole vaatinut, että muut tekisivät niin kuin minä, vaan sanonut, että kannattaisi miettiä, onko itsessä jotain vikaa, jos yhden tavallisen lapsen hoitaminen vie voimat tyystin. Kyllä silloin oikeasti on jotain häikkää kyvyssä rytmittää/hahmottaa/hallita omaa elämäänsä."

Minulla on yksi lapsi. Vissiin on mun kyvyssä jotain vikaa hahmottaa yhtään mitään.

Lapseni nukkuu n.12h/yö. Mutta kaskas, koko elämänsä (1,5v) on herännyt joka yö vähintään 8 kertaa. Alkuaikoina (eli ensimmäisen puoli vuotta) saattoi nukkua jopa yhteen asti yöllä yhtä soittoa - ja huutaa sen jälkeen kuuteen aamulla.

Päivät, kuin yötkin, oli yhtä helvettiä. Ja on vieläkin. Yöt rähistään, päivät tapellaan.

Kyllä: yksi tavallinen lapsi on tyystin vienyt voimat.

Vierailija
37/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kera korvatulppien? Jotenkin tuntuu, että on ne käyttäneet aika rajuja unikouluja vauvoilleen.

Vierailija
38/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoi kuinka siellä voi aivot heittää narikkaan taikka mietiskellä vain omiaan. Miten se on käytännössä mahdollista? Leikkiikö jonkun lapset paikoillaan, samassa paikassa??? Itse joudun kulkemaan jatkuvasti lasteni perässä. Kiipeilevät telineissä, lasketaan yhdessä mäkeä, potkitaan palloa, lapset keinuu mutta tarvitsevat siinäkin apua jne. Ehkä kesähelteella kun ovat tekemässä hiekkakakkuja niin ajatukseni saattavat lennellä ties missä. Puistoissa on paljon vaarallisia paikkoja jos lapsiaan ei vahdi. Jos lapset ovat vielä pieniä. Ja pitää muistaa myös se että sinne mahtuu lapsia jotka tönivät, huitovat nyrkeillä jne. Ja usein sieltä saattaa löytyä myös lasinsiruja, tumppeja yms.

Vierailija
39/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme heräsi ekat 6 kk 3-4 h välein ja sen jälkeen nukkui paremmin. Jatkoin amk-opintojani ja tein niistä kolmasosan yhden vuoden aikana. Harrastettiin ja tehtiin vaikka mitä, helppo ja rauhallinen vauva kulki minne vain ja miten päin vain.

Sitten syntyi ärhäkkä kuopus, joka söi ekat 3 kk 2 h välein 24/7 ja viihtyi vain sylissä. Ei nuku päivällä ja pätkissä yöllä. Esikoinen vaati jo paljon huomiotani päivällä. Eli en saanut nukuttua oikein koskaan. Vieressä asuva mummu ei hoida lapsia eikä miestäni lukuunottamatta kukaan muukaan. Kuopus on nyt jo vuoden, mutta vieläkin herättää pari kertaa yössä, eikä nukahda helposti takaisin. Kaikkea mahdollista on kokeiltu. Tähän mennessä hän on nukkunut yhden käden sormilla laskettuna hyvät yöt (6 h putkeen).

Ekan lapsen aikana sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, vaikka lapsi oli helpompi. Tokan lapsen aikana uupumukseen ja sitä kautta masennukseen.

Vierailija
40/138 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin hänen väsymyksensä ei olisi jotenkin oikeutettua ollenkaan kun ei ole viittä kakaraa ja maatilaa hoidettavana. Ei ihme, ettei esim. alipalkattujen naisten palkkaus parane millään saralla kun ollaan tosia vastaan koko ajan.

Naiset ovat ennenkin olleet väsyneitä. Silloin oli mm. sallittua läimiä lapsiaan tai hyväksyttyä jättää vauva huutamaan tunneiksi yksinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi