Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, raavas satakiloinen mies tarvitsee ruokaa työn jäkeen. Sellaista se on.
Satakiloinen mies voi hyvin käyttää runsasta vararavintoaan. Harva teistä on 2 m pitkä.
Niin, pitää säästää miehen ruoasta, että nainen pääsee kynsien pidennykseen ja ripsien laittoon :)
Lasten juttuja. Ei sen miehen silti tarvitse itseään lihavaksi ja sairaaksi syödä.
Niin tai mitäs jos se mies ihan itse päättäisi, mitä syö ja kuinka paljon? Tiedätkö, niin kuin normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä ole vitsejä jos on itse elänyt suursyömärin kanssa. Olen eronnut avioliitosta herkkusyömärin kanssa. Se ei ollut yhtään sen mukavampaa.
Ex-mies oli todella itsekäs eikä joustanut missään, ei myöskään ruuissaan. Työlounaaksi kävi vain ravintolalounas, noin 15 eur/ työpäivä. Yritin ehdottaa eväitä, mutta se oli kuulemma henkistä väkivaltaa.
kotona exän ruokavalio oli sisäfilettä tai broilerin rintafilettä pannulla paistettuna (ei mitään lisukkeita koska kuulemma fileestäkin tulee maha täyteen). Lisäksi kelpuutti kotona wingsejä, chilipähkinöitä, keittokinkkua sellaisenaan rasiasta (eli ei leivän kanssa), kahvia. Siinä se. Ja yritin puhua ruokakuluista nätisti, mutta siitä seurasi exän huutoraivo ja olin kuulemma saita ja sairas vaimo.
Nyt ei tietysti kiinnosta herran ruuat. Ainoastaan omat.
Alkoi naurattaa. Noita wingsejä lukuunottamatta on kuin mun ruokavaliota, olen nainen 52 kg. Saisin minäkin raivarin, jos mies alkaisi nalkuttaa siitä, että syön kinkkua ilman leipää. Syön myös työlounaat useinkin ravintolassa, eväitä en jaksa raahata, hankalaa hommaa. Maksan toki lounaani ja ruokaa ostaa molemmat.
Mies syö tietysti enemmän, kunnon aamupalan ja parikin kertaa päivässä aterian, hänelle maistuu aina niiden pihvien, lihapullien, kanafileiden jne. kylkeen riisi, pasta tai perunat, mulle tosiaan ei aina, joskus kyllä. Mä syön enemmän hedelmiä välipaloiksi, hän niitä vähemmän. Ja joo tosiaan, saatan suolaisen mielitekoon syödä leikkeleitä suoraan paketista!
Ei meillä silti mitkään älyttömät ruokakulut ole, vaikka ei toistemme syömisiä kytätäkään. Jos oikeasti ei olla taloudellisesti niin tiukoilla, että pitää suunnilleen päiväannokset tarkasti jakaa on aivan älytöntä riidellä siitä, että toinen syö erilailla tai enemmän. Tehkää tavallista kotiruokaa tarpeeksi ja antakaa syödä sitä kuka haluaa, niin jää vähemmälle napostelukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet kuluttaa enemmän, joten ruokaakin menee enemmän. Ei se huvikseen syö noin paljon. Miehille pitäisi jakaa apurahoja, koska miesten ruokailukustannukset ovat naisia suuremmat.
Suurin osa miehistä on ylipainoisia eli syö liikaa.
Lihasmassaa on enemmän joten perus kulutus on aivan eri luokkaa kuin naisilla. Lisäksi jos mies on aktiivinen niin kulutus on jo valtavaa.
Miehillä on keskimäärin 50% enemmän lihasta kuin naisilla ja se näkyy energiankulutuksessa.
Pöh. Läskiä niillä on, eikä mitään lihasta. Työikäisistä 2054-vuotiaista miehistä 65 prosenttia on ylipainoisia tai lihavia.
Olen elänyt ja kasvanut isokokoisten urheilevien veljien kanssa. Suuret määrät ruokaa kyllä meni, näin jälkeen päin olen usein miettinyt että miten äitini lainkaan selvisi, kun ei ollut mikään kovin hyvä kokki, eikä erityisemmin inspiroitunut ruoan laitosta. Mutta nämä veljeni ei kuitenkaan syöneet niin kuin nuo ruoka-imurit, joihin muutamaan olen törmännyt sittemmin elämässä . Veljet sentään vetivät henkeä välillä, ja pystyivät juttelemaankin eikä jäänyt sellaista ällötystä päälle kuin näiden todellisten kaukalo-kauhojien kanssa on käynyt. Muutama oli työkaveri ja yhden kanssa tapailin lyhyesti. En oikeasti pystynyt edes katsomaan, kun oli tosiaan tuo syöminen sellaista "transsiin vajoamista". eli kumarrutaan syvään lautasen päälle, siitä sitten lapataan/kauhotaan ruokaa yhdellä kädellä suuhun kunnes iso lautasellinen ruokaa on tyhjä. Ei kuule , ei näe eikä havannoi ympäristöään mitenkään ennenkuin lautanen on kaavittu tyhjäksi. Tein nuorena jonkin verran töitä kehitysvammaisten parissa ja siellä joskus näki tällaista. Nämä muut ovat olleet kuitenkin ihan hyvässä ammatissa, koulutettuja ja varakkaita (eivät siis ole nähneet nälkää arkena eikä pyhänä) , ja ihmisinäkin muuten ihan mukavia. Tapailumiehen kanssa käytiin muutaman kerran ravintolassa illallisella myös, ihan samoin toimi sielläkin, tuskin edes tiesi mitä söi. Tämä mies ei ollut mitenkään alkoholiin perään , mutta jos ruoan kanssa tarjoiltiin vaikka lasi viiniä, se meni aina kertakulauksella. Jos pöydässä oli olutpurkki tai maitopurkki, nekin meni suurinpiirtein yhdellä kulauksella, piimäkin kelpasi ja katosi samoihin kitusiin. Luulen että jos olisi valmiiksi kaadettuna ollut vaikka tärpättiä, sinne olisi mennyt. Itse en pystyisi tuollaisen ahmatin kanssa elämään. Onneksi ei tarvitsekaan.
Tässä ketjussa taas nähdään että mitenkä keskimääräinen akka ei ymmärrä paskanvittua siitä mitenkä isokokoinen mies syö! Jos tehdään piiperrysannoksia ruokaa niin totta helvetissä se loppuu kesken ja sitä on ihan turha ihmetellä. Ruokaa pitää olla runsaasti ja se ei saa loppua kesken, vaikka sinä itse olisit mitä mieltä. Iso mies syö enemmän väkisinkin, kuin joku tuulenhuuhtoma aidanseiväs!
terveisin: Erittäin iso mies 196/135
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet kuluttaa enemmän, joten ruokaakin menee enemmän. Ei se huvikseen syö noin paljon. Miehille pitäisi jakaa apurahoja, koska miesten ruokailukustannukset ovat naisia suuremmat.
Suurin osa miehistä on ylipainoisia eli syö liikaa.
Lihasmassaa on enemmän joten perus kulutus on aivan eri luokkaa kuin naisilla. Lisäksi jos mies on aktiivinen niin kulutus on jo valtavaa.
Miehillä on keskimäärin 50% enemmän lihasta kuin naisilla ja se näkyy energiankulutuksessa.
Minun suursyömäri-eksälläni oli myös 50% ylipainoa, kun pituudelleen melko järkevän 80 kg sijasta painoi 120 kg.
No nämä on näitä. Exän mielestä meidän olisi pitänyt maksaa ruokalaskut puoliksi. En suostunut, kun mies söi noin viisi kertaa enemmän kun minä. Miksi mun pitäisi hänen ahmintaa rahoittaa? Ruokakulut pitäisi jakaa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, raavas satakiloinen mies tarvitsee ruokaa työn jäkeen. Sellaista se on.
Satakiloinen mies voi hyvin käyttää runsasta vararavintoaan. Harva teistä on 2 m pitkä.
Niin, pitää säästää miehen ruoasta, että nainen pääsee kynsien pidennykseen ja ripsien laittoon :)
Lasten juttuja. Ei sen miehen silti tarvitse itseään lihavaksi ja sairaaksi syödä.
Niin tai mitäs jos se mies ihan itse päättäisi, mitä syö ja kuinka paljon? Tiedätkö, niin kuin normaalit ihmiset.
Normaalit ihmiset eivät syö molempien ruokia ja maksata niitä toisella. Ap:n mies on lokki, ei edes tee mättöjään itse.
Käyttäjä6094 kirjoitti:
Olen elänyt ja kasvanut isokokoisten urheilevien veljien kanssa. Suuret määrät ruokaa kyllä meni, näin jälkeen päin olen usein miettinyt että miten äitini lainkaan selvisi, kun ei ollut mikään kovin hyvä kokki, eikä erityisemmin inspiroitunut ruoan laitosta. Mutta nämä veljeni ei kuitenkaan syöneet niin kuin nuo ruoka-imurit, joihin muutamaan olen törmännyt sittemmin elämässä . Veljet sentään vetivät henkeä välillä, ja pystyivät juttelemaankin eikä jäänyt sellaista ällötystä päälle kuin näiden todellisten kaukalo-kauhojien kanssa on käynyt. Muutama oli työkaveri ja yhden kanssa tapailin lyhyesti. En oikeasti pystynyt edes katsomaan, kun oli tosiaan tuo syöminen sellaista "transsiin vajoamista". eli kumarrutaan syvään lautasen päälle, siitä sitten lapataan/kauhotaan ruokaa yhdellä kädellä suuhun kunnes iso lautasellinen ruokaa on tyhjä. Ei kuule , ei näe eikä havannoi ympäristöään mitenkään ennenkuin lautanen
Hyi sentään. Itsellekin tullut muutama vastaan. Ruoka suurinpiirtein lapattiin lapiolla suuhun ja sitten nielaistiin aikalailla pureskelematta. Eihän se ruoka sula, kun nielee purematta. Ihmekään jos on kohta taas nälkä.
Ja siis puhumattakaan siitä, että tuollainen hotkiminen on niin sivistymätöntä, että en kehtaisi moisen kanssa näyttäytyä yhtään missään. Mitä itua edes mennä syömään yhdessä, kun ei voi keskustella ja nauttia ruuasta rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöminen on sikailua :D
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.
Ap
Kuinka iso mies? Mikä ammatti?
Ei se urheilevan teinin päivittäinen ruokamäärä niin älytön ole eikä aikuisen miehen todellakaan. Miehen tarve on. Jotain 2500 kcal, urheilevan teinin 3000 kcal.
Kannattaa jättää ne rasvattomat kevyttuotteet pois ruokavaliosta, jotta kylläisyys tulee eikä tarvi syödä mitään uunivuosllista kerralla. Salaattia ja leipää lisukkeeksi. Ei ole mitenkään normaalia syödä jotain viisi perunaa ja 10 lihapullaa kastikkeella. Toki voi olla älyttömän hyvää, mutta venyttää mahalaukun ja kaloreita tulee kerralla yli tuhat. Riittää 500-700 kcal ateriat n kolmen tunnin välein.
Ala tekemään isoja annoksia tavallisia ruokia. Osta suuria kattiloita ja tee laatikoita kaksi ainakin kerrallaan. Lopeta nuo hiirenannokset ja pienien säilykepurkkien ostaminen.
"Normaalit ihmiset eivät syö molempien ruokia ja maksata niitä toisella. Ap:n mies on lokki, ei edes tee mättöjään itse."
No olisikohan tähän järkevämpi ratkaisu se, että AP:n mies alkaisi tehdä niitä mättöjä itse, vai se että jatketaan AP:n linjalla ja ruoka on jatkuvasti lopussa ja kaikkia vituttaa?
Tule minulle dieettikokiksi. Painan 150kg
Mulla kokemusta valitettavasti parista miehestä, jotka olivat tällaisia syöppöjä.Molemmat miehistä eivät osanneet itse kokata ja valittivat kun minun tekemät ruoat eivät muka riitä nälkään. Sanoin niille kummallekin, että herrat on hyvät ja opettelee itse kokkaamaan niin ettei nälässä tarvi olla. Eivät opetelleet vaan kävivät sitten hakemassa mm. mäkkisafkaa. Kyllä näitä miehiä on, jotka niin haluaisivat että oma nainen olisi niille äiti ja sitten itkevät kun pitäisi jotain tehdä ruokansa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöminen on sikailua :D
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.
Ap
Jonain päivänä kun sulla on teinipoika, niin näet, miten se syö. Mieti silloin sitä, kun se löytää kaltaisesi valittajanaisen, joka kieltää sitä syömästä tarpeeksi kunnon ruokaa. Minkä sille voi, että tarvitsee paljon ravitsevaa ruokaa.
Krokotiili voi tarvita 400g lihaa yhdellä aterialla, ei ihminen. Ei edes mies tai urheileva teinipoika.
Ihan oikeasti kyllä kotona pitää saada aikuisen syödä ja ottaa kaapista mitä haluaa. On henkistä väkivaltaa alkaa kontrolloimaan sitä, miten toisen kuuluu syödä. Kuluista voidaan asiallisesti puhua, mutta jos siis mies hoitaa kaikki muut kulut, en ymmärrä, mitä valittamista aplla on siihen, että joku säilykepurkki on syöty.
Ostaa useamman purkin, niin riittää varastoon ja syötäväksi. Mulla oli ex myös joka kyttäsi syömisiä, aina valitti esim. että olen ostanut liian kallista juustoa, kauhea, oliko kilohinta tätä ja tätä, marisi kun ostin vähän kalliimmat pihvit, jne. Ei asuttu yhdessä, joten hänelle ei todellakaan kuulunut se, mitä ostan. Söi kyllä niitä kalliita pihvejä, kun laitoin, mutta siitähän meni ilo kun ruokaa aina edelsi se valivali ja kauhistelu hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
"Normaalit ihmiset eivät syö molempien ruokia ja maksata niitä toisella. Ap:n mies on lokki, ei edes tee mättöjään itse."
No olisikohan tähän järkevämpi ratkaisu se, että AP:n mies alkaisi tehdä niitä mättöjä itse, vai se että jatketaan AP:n linjalla ja ruoka on jatkuvasti lopussa ja kaikkia vituttaa?
Ehdottomasti. Tekee lisämättönsä itse ja maksaa ne itse. Perusruokahan on suunniteltu riittämään tietyksi aikaa koko perheelle, on järjettömän itsekästä ahmia kaikki omaan kitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Tekee lisämättönsä itse ja maksaa ne itse. Perusruokahan on suunniteltu riittämään tietyksi aikaa koko perheelle, on järjettömän itsekästä ahmia kaikki omaan kitaan.
On järjettömän typerää myös suunnitella jatkuvasti väärin tahallaan. Mutta siitä vaan, ihan vapaasti saatte tekemällä tehdä itsellenne ongelmia, kun kerran niin haluatte.
Ja se mielikuvitusmieshän maksaa AP:n kertomuksen mukaan koko perheen kaikki muut kulut paitsi ruuan.
Ruokahuolto sikailijalle kokonaan. Jos syö kerralla monen päivän ruuat, niin tehköön hän sitten ne.