Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Kommentit (333)
Miksi ostat säilykepurkkiruokaa, kun terveellisistä edullisista perusruoka-aineista saa helposti ravitsevaa ja täyttävää ruokaa isot annokset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöminen on sikailua :D
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.
Ap
400 g ei ole iso annos aikuiselle, ei se millään riitä 3 ihmiselle
En tiedä noista säilykkeistä, mutta eikö siihen jotain keitetä kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin suursyömärille halpoja vuokaruokia. Ja kerralla aina iso vuoka, 5 litran vuoka.
Ruuaksi tekisin esim perunasose-laatikkoa. Eli itse tehtyyn perunasoseeseen sekaan 400g sika-nauta jauhelihaa, pari purkkia kidneypapuja, soijarouhetta, porkkanan paloja. 5 litraa tätä vuokaa maksaa ehkä 7 euroa ja siitä syö 2-3 päivää mies illallista.
Ja pieree kuin sika pellossa viikon.
Vierailija kirjoitti:
"Krokotiili voi tarvita 400g lihaa yhdellä aterialla, ei ihminen. Ei edes mies tai urheileva teinipoika."
Jalostajan 400g Stroganoff purkissa on 140g lihaa. Ei riitä mihinkään. Normaalikokoinen pihvi on jo 200g.
Jalostajan paparia täytyy syödä 3prk kerralla. Lihaa on tosi vähän per purkki. Papari on siis hernekeitto jos joku ei tiedä.
Stroganoffia otan 2prk kerralla ja perunat/makaronia päälle reilusti.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ketjun lukijoista muistaa, linkatkaa se klassikkoketju, jossa nainen valitti miehen syömisestä. Meni jotenkin niin, että mies söi normaalina iltaruokana 10 litran kattilallisen perunaa ja 1 kg lihapullia. Joikohan päälle tölkin tai puolitoista maitoa? Ei hakukone löydä millään, mutta ehkä joku tunnistaa ja muistaa paremmin.
Oliko 700/800 g jauhelihaa josta vaimo teki ruuan ja äijä veti kaikki. Päivällä syönyt töissä buffetin. En löydä myös.
Oli tosiaan kaljaa ja maitua vielä päälle.
Mitä mä luin;))))))?????
Tätä on varmaan jo kysytty, mutta vetääkö myös lasten vanukkaat?
...ja eläkeläisten youghurtit, sekä Xtra rahkat?
Jos otat miehen, se tarkoittaa kuin ottaisit elätettäväksi ison amerikkalaisen katumaasturin suurella ja janoisella V8 bensakrematoriolla, se ei kulje pelkällä pyhällä hengellä.
Taidankin tästä muuten käydä jääkaapilla, joo olen mies :D
Sairasta, että olette niin köyhiä että ei saa syödä vatsaansa täyteen. Ostatte varmasti vielä kaikki halvimmat ruuat mitä kaupasta saa. Ihan pimeetä missä köyhyydessä täällä ihmiset elää. Onneksi en ole köyhä, eikä minulla ole köyhää puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ap
Onpas nyt taas. Itse olen 190cm ja 110kg ja syön helposti päälle 5000 kaloria päivässä😁
Olet reilusti ylipainoinen.
Panisit enemmän niin ei söisi koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ap
Mikäli ostat sen valmiin kastikepurkin niin tosiaan siinä lihaa yhdelle ihmiselle. Kallista. Tee lihakastike ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta, että olette niin köyhiä että ei saa syödä vatsaansa täyteen. Ostatte varmasti vielä kaikki halvimmat ruuat mitä kaupasta saa. Ihan pimeetä missä köyhyydessä täällä ihmiset elää. Onneksi en ole köyhä, eikä minulla ole köyhää puolisoa.
Höpöhöpö. Suurin osa ihmisistä, etenkin miehistä, on ylipainoisia. Ovat totuttaneet itsensä aivan liian isoihin annoksiin tai syövät vain syömisen ilosta ja sen kyllä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ap
On suoranaista kidutusta, jos ei kotonaan syödä kylliksi kunnon ruokaa, vaan joku kyttää ja valittaa. Riittävä uni ja ruoka ovat ihmisen perustarpeita ja mies tarvitsee enemmän ruokaa kuin nainen, keskimäärin. Ero voi olla isokin.
Ehkä sitten kannattaisi ostaa eli maksaa itse ne mässyt. Laittaa vaikka kokonainen kaappi täyteen omia mässyjä. Niin asia ei stressaa apeeta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Otatko nyt huomioon että sinä naisena tai 3v lapsi tarvitsee PALJON vähemmän kaloreita pelkästään perusaineenvaihdunnan ja
Nykyajan läskeillä toimistomiehillä mitään lihasmassaa ole. Eri kulutuksessa on maximissaan 500-600 kaloria päivässä. Tuo määrä täyttyy esim yhdestä kaurapuurolautasellisesta lisukkeineen, että ei siinä voi kolminkertaista ruokamäärää naiseen verrattuna mässyttää ja perustella tuollaisella sitä ahmimista.
Vierailija kirjoitti:
miehet kuluttaa enemmän, joten ruokaakin menee enemmän. Ei se huvikseen syö noin paljon. Miehille pitäisi jakaa apurahoja, koska miesten ruokailukustannukset ovat naisia suuremmat.
Paras apu on vaaka. Jos mies ei ole ylipainoinen, silloin hän tarvitsee syystä tai toisesta isot annoksensa, mutta jos vaaka näyttää ylipainoa, mies sikailee. MOT.
Miten niin ovat suuremmat? Aina kun joku kirjoittaa perheen kulujen jakamisesta, sanotaan, että ruokakulut puoliksi. Siis siitä huolimatta, että miehet sekä syövät että tienaavat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso perhe ja mikään määrä lihapyöryköitä ei riittäisi, jos niitä saisi kukin mielin määrin mättää, joten meillä todellakin koostetaan ateriat ja kaikille pitää jäädä. Leipää saa syödä niin paljon kuin haluaa. Minä en ole mikään maksettu pitokokki, vaan äiti ja tehtäväni on opettaa oikeat ruokailutottumukset, pöytätavat (ei ole ok syödä toistakymmentä lihapyörykkää kertaistumalta), sekä huolehtia siitä, että ruokaan ei mene tolkuttomasti rahaa.
Totta. Olisi melkoinen paistaminen 5-henkiselle perheelle jos jokainen söisi aterialla 10-20 pullaa. Olen kevyttä työtä tekevä nainen ja 15 pikku lihapullaa menisi helposti etenkin jos ei ota perunaa leipää tms.
Siinä menisi 80-100 lihapullaa yhdellä aterialla. Huh.
Ketjun alussa joku äijä oli syönyt 30 pullaa. Asia kerrottiin jotenkin ihaillen. Ei käy kateeksi se perheenäiti joka heillä ruuat tekee...
Vierailija kirjoitti:
Jos on isokokoinen mies kaikin puolin niin sellaisella suoli pulputtaa jatkuvasti ja tarve on kova syödä.
Urheileva tai fyysistä työtä tekevä ihminen tarvitsee energiaa lihaksiin koska kuluttaa sitä myös, mutta jos on valkokaulustyöläinen ja ilman säännöllistä liikuntaa niin todennäköisesti silloin on vain iso.
Mikä ihmeen suoli pulputtaa? :)
Mikä se raavas mies on? Voiko poika olla raavas entä nainen?
Vanha ketju mutta jos jollain tämä ongelmana on. Tekisin näin, ensin hommaisin 5l ja 10l kattilat. Kastiketta 5l kattilaan ja 10l kattilaan pottuja. Siitä saa mies mättää. Tai keittoa 10l kattilaan. Riittää seuraavalle kerralle. Uuni ruokiin 5l kattila riittänee, ja jos ei riitä tekee kympillä. Itselle ja lapselle salaatit ja muut lisukkeet. Mies ei salaatteja tarvitse. Maitoa useampi litra päiväksi. Makaronia keitetään useampi pussi kerralla ja niin edelleen. Kaikki syödään ennenkuin seuraava satsi tehdään. Saa mättää!
20 eurollako pitäsi saada usean viikon ruuat kuten kokomuksessa uskotaan. Oletko kenties kokkareita?
"Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruoat" - Sari Sarkomaa (Kok.)
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…