Kiinteistövälittäjä kertoi: Kukaan ei osta mitään !!
Jos joku väittää että asuntokauppa käy niin kuulemma valehtelevat. Totaalinen stoppi on kesällä tullut kertoi alalla pitkään ollut välittäjä...
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Uusien veneiden kotimaankauppa on ihan seis. Tulee ihan mieleen 90 luvun laman alku.
Jännä homma, itse olen miettinyt että vene olisi hyvä tällaisina epävarmoina aikoina. Näitä ei vaan taida Suomesta saada:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittäjät on laiskoja. Kuvissa edelleen samat lumiset puut kuin tammikuussa. Ei auta vaikka ilmoitusta nostaa. Kaikki näkee kuvista että asunto ollut yli puoli vuotta myynnissä.
Kuvat voi toki päivittää sesongin mukaisiksi, mutta hyvän välitystavan mukaista ei ole se, että asunto joka on ollut pitkään myynnissä laitetaan uutena myyntiin. Ostajaehdokkaalla on oikeus tietää, onko kohde ollut pitkään myynnissä. Jos kohde on ollut pitkään myynnissä, eikä mene kaupaksi, on siinä usein hinta pielessä.
Lumikuva-kämpässä hintaa laskettu kahdesti puolen vuoden sisällä, välittäjää vaihdettu kerran. Ilmoitus nostettu kärkeen uudeksi kahdesti. Näin Helsingissä.
Eli hinta o
Varmaan saa, jos pystyy odottamaan kunnes tulevaisuuteen voi luottaa ja tämä lama on ohi.
1990-luvun lama romahdutti hinnat kunnes kokoomus lähti.
Vierailija kirjoitti:
Lama kestää vielä 3-5 vuotta
Lama lähtee, kun hallitukseen voi taas luottaa.
Nykyinen hallitus pitää lamaa yllä kuten kokoomus on aina tehnyt.
Ei nyt 70% sentään ilmaa, mutta jotkut pöntöt jäärää eivätkä ymmärrä, että jos haluaa kaupat vanhasta niin pitää pudottaa abt 20% pyyntöä.
Ihmisillä on kyllä sitä patoutunutta rahaa. Kyllä se sitten pärähtää, ja asunnot kallistuu roimasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt 70% sentään ilmaa, mutta jotkut pöntöt jäärää eivätkä ymmärrä, että jos haluaa kaupat vanhasta niin pitää pudottaa abt 20% pyyntöä.
Ei auta.
Nyt kukaan ei uskalla ostaa mitään. Lama syvenee, konkurssit, työelämän epävarmuus, ansiosidonnaisen poisto. Ostovoiman lasku.
Yksinkertaisesti kukaan ei uskalla.
Kiitos purra.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on kyllä sitä patoutunutta rahaa. Kyllä se sitten pärähtää, ja asunnot kallistuu roimasti.
Olet varmaan välittäjä? Sitähän ne hokee, joo patoutunut kysyntä ja nyt patoutunutta rahaakin. Kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Pärähtää kyllä, kun talouteen ja tulevaisuuteen taas voi luottaa.
Riippuu miten seuraavissa eduskuntavaaleissa äänestät.
J8s kokoomus on pm puolue, sama meno jatkuu. Luottamusta ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi jotain ylimääräistä patoutunutta rahaa, niin juuri nythän noiden halventuneiden asuntojen pitäisi myydä kuin häkä.
Mutta ku se pensa o sentin halvempaa. Hei. Riittää perärejilee hei
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei vaan pärähdä housuun, kun jenkkipörssin tekoälykupla puhkeaa.
Meillä onneksi sukulainen ostaa.
Näihin aikoihin ostettiin viime kesänä talo. 150000 halvemmalla saatiin kuin oli pyynti. Ei ollut välittäjä kuulemma aiemmin niin halvalla tältä alueelta taloa myynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Turussa käy kauppa hyvin, kun olen kysynyt välittäjältä että milloin saisin nähdä erään asunnon, eikä vastaa mitään.
Minäkin olen jo kymmenen vuotta odotellut viestiin vastausta yhdeltä loma-asuntoja välittävältä.
On niissä kyllä tumpeloitakin. Myin alle 10 vuotta sitten kaksiota Meilahdesta. Otin yhteyttä isoon välittäjäfirmaan. Olen vanhempi nainen +60, mutta on kokemusta asioista ja asunnoista.
Lähettivät pikkupojan. Jonkun n 22-23 -vuotiaan, ehkä jonkun tuttavan lapsen joka halusi alalle, kun oli kuullut isoista rahoista, jotka kiinteistökaupoissa liikkuvat. Ehkä ajateltiin, että täti haluaa auttaa poikaa. Eikä ymmärrä itse asunnon myymisestä mitään.
Pikkupoika tuli, kohtelias ja epävarma oli, ei vakuuttanut. Ei tajunnut asioita ja jännitti kovasti. Ilmoitin haastattelevani vielä muita välittäjiä ja seuraavana päivänä laitoin sähköpostin, että ei tullut nyt kauppoja.
Pikkupoika soitti ja kysyi miksi ei. Ja että onko hänessä itsessään jotain mikä johti tähän. No en alkanut selvittää. Ei mun tarvinnut. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostohaluja on runsaasti mutta hallituksen toimet, kiristykset ja pankkien ahneus torppaa toiveet.
Ei siinä auta edes hinnan alennus jos ei saa lainaa. Ja lainaa ei saa ainakaan pks ellei molemmilla ole täysipäiväinen vakityö
Eikä keskituloisilla ole enää perusturvaa, kukaan ei voi ostaa asuntoa.
Ja me raukat, jotka on jumissa jo aiemmin ostamien kanssa.
Kohta tulee työttömyys, 8 viikkoa ansiosidonnaista ja asunto myyntiin.
No tämä se juuri on. Hallitus on leikannut työttömyysturvaa niin rajusti, että käytännössä omasta asunnosta joutuu hyvin nopeasti ulos tuon kahdeksan viikon ansiosidonnaisen jälkeen, jos ei töitä saa, kun ei raha enää riitä asunnon maksamiseen.
Tämä koko tämänhetkinen taantuma on tämän umpipaskahallituksen aiheuttama.
Vierailija kirjoitti:
Toi aina silloin tällökäin toitotettava parempi asuntomyyntitilanne on fuulaa. Sillä yritetään rohkaista ihmisiä lainankyselyyn ja liimaamaan itsensä kämpän seiniin.
Mä olen onnekas. Myin rivarin pk-seudulta vuosi sitten. Kiinteistövälittäjä sai multa ohjeen hinnoitella kämppä niin, että se menee. Asunto oli ostettu 30 vuotta sitten eli en tavoitellut suurta myyntivoittoa.
Myöskään en ollut satsannut älyttömiin remppoihin. Siinä kävi tsägä, että 4 vuotta sitten oli kylppärin vesivahinko, jonka taloyhtiö joutui maksamaan. Käytännössä siis uusi kylppäri.
Kämpälle jäi hintaa n -15% ns. normihinnasta. Em syistä pääsin plussalle vielä. Yhtiölainaa ostaja maksoi 5k. Aikaa kului 2 kk.
Nyt samasta taloyhtiöstä on neljä kämppää myynnissä. Ovat olleet jo kuukausia, hintoja on alennettu, mutta ei tuohon millä mun kämppä meni. Yhtiövastikkeet nousseet. "Vetonaulana" mahdollinen parkkipaikkojen la
Myyjät roikkuu menneessä 0-korkoajan hintoineen.
Ei vaan aika on väärä.
Kyllä tilanne muuttuu, kun hallitukseen voi taas luottaa. Menee siis 3 vuotta vielä.
Ei kannata myydä sitä ennen ellei ole pakko.
Ellei halua myydä suurella tappiolla.