Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistövälittäjä kertoi: Kukaan ei osta mitään !!

Vierailija
16.07.2024 |

Jos joku väittää että asuntokauppa käy niin kuulemma valehtelevat. Totaalinen stoppi on kesällä tullut kertoi alalla pitkään ollut välittäjä...

Kommentit (236)

Vierailija
201/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan äsken meni yksi asunto nenän edestä ja toinen ennen ensinäyttöä (jonne oli tarkoitus mennä).

Vierailija
202/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah joku tampio yrittää myydä Keravalla pommikuntoista kaksiota 130 tuhannella. Oikea arvo ehkä 80 t. Tämä on loistava esimerkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän luhistuminen voi aivan hyvin tapahtua nopeasti, kuten tapahtui Neuvostoliitonkin luhistuminen. Totta kai mediat rummuttavat tuomiopäivän sanomaa että sota kestää vielä vuosikausia ja laajeneekin maailmansodaksi. Sori vaan, jaksan epäillä. Pikemminkin Putte liukastuu saippuaan ja Venäjä hajoaa vajaaksi neljäksikymmeneksi etniseksi tasavallaksi. Kun näin tapahtuu muuttuu moni asia muuksi maailman taloudessa, asuntomarkkinat mukaan lukien.

Vierailija
204/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on havahtuneet ja ostavat yksityisiltä, ei mitään järkeä ainakaan osakehuoneistoissa maksaa tyhjästä tuhansia välittäjälle.  Eikä juuri omakotitaloissakaan eroa myykö yksityinen vai välittäjä.

Ei ostaja mitään välittäjälle maksa. Ja typerintä mitä tässä suhdanteessa voi tehdä, on alkaa myymään asuntoaan itse.

Vierailija
205/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

keämökki ollut 14kk myynnissä ei yhtään tarjousta, tämä on kauhea aika.

Kun Marin ex viisikko hallinto tuhosi suomalaisten talouden ja ostovoiman pysyvästi 2020-2023 se teki sen että mitään ei enää pystytä ostamaan ja tämä kyyti on kylmää loputtomiin...

No mutta nykyinen hallitushan lupasi 100 000 uutta työpaikkaa. Eihän se lamaa luvannut. Enää puuttuisi sellaiset 180 000 työpaikkaa tuosta luvastusta. Kykypuolue kato hoitaa, hyvä hallitusohjelmakin nääs.

Ei ole lamaa vaan taantuma

Talous alkaa kuitenkin vähitellen toipua taantumasta, ja vuonna 2025 BKT kasvaa jo 1,7 %. 

Työllisyystilanne on säilynyt taantumasta huolimatta melko hyvänä työllisten määrällä mitattuna. 2064-vuot

Suomen pankissa ollaan kuin herran kukkarossa.

Vierailija
206/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

keämökki ollut 14kk myynnissä ei yhtään tarjousta, tämä on kauhea aika.

Kun Marin ex viisikko hallinto tuhosi suomalaisten talouden ja ostovoiman pysyvästi 2020-2023 se teki sen että mitään ei enää pystytä ostamaan ja tämä kyyti on kylmää loputtomiin...

No mutta nykyinen hallitushan lupasi 100 000 uutta työpaikkaa. Eihän se lamaa luvannut. Enää puuttuisi sellaiset 180 000 työpaikkaa tuosta luvastusta. Kykypuolue kato hoitaa, hyvä hallitusohjelmakin nääs.

Ei ole lamaa vaan taantuma

Talous alkaa kuitenkin vähitellen toipua taantumasta, ja vuonna 2025 BKT kasvaa jo 1,7 %. 

Työllisyystilanne on säilynyt taantumasta huolimatta melko hyvänä työllisten määrällä mitattuna. 2064-vuot

Älä yritä. Ei vauvapalstan maailmanlopun manaajille mitkään positiiviset signaalit kelpaa perunakellarissa lymyillessään. 😂

Vierailija
207/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan äsken meni yksi asunto nenän edestä ja toinen ennen ensinäyttöä (jonne oli tarkoitus mennä).

Mitäs alapeukuttamista tuossakin oli? Pelkkiä tosiasioita, jotka ei toki näytä persauksille ulisijoille kelpaavan.

Vierailija
208/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on havahtuneet ja ostavat yksityisiltä, ei mitään järkeä ainakaan osakehuoneistoissa maksaa tyhjästä tuhansia välittäjälle.  Eikä juuri omakotitaloissakaan eroa myykö yksityinen vai välittäjä.

Meitä on toki moneen lähtöön, mutta itse en edes harkitsisi ostavani yksityiseltä. Aika usein myös näkee noita itsemyyjien ilmoituksia, jotka roikkuvat ensin kuukausikaupalla paikoillaan ja sitten sama kohde tulee välittäjän kautta uudelleen myyntiin.

Vierailija
209/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokauppiaskin kertoi, kukaan ei osta mitään.

Ja sitten reaalimaailmassa erityisesti käytettyjen autojen myynti lähti alkuvuodesta 2024 todella hyvään käyntiin.

Vierailija
210/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on toki moneen lähtöön, mutta itse en edes harkitsisi ostavani yksityiseltä. Aika usein myös näkee noita itsemyyjien ilmoituksia, jotka roikkuvat ensin kuukausikaupalla paikoillaan ja sitten sama kohde tulee välittäjän kautta uudelleen myyntiin.

Miksi et? Kiinnostaa koska itse olen harkinnut että kokeilen ensin itse myydä taloni. Eihän se muuta vaadi kuin muutaman paperin hankkimisen, kuvien ottamisen ja ilmoituksen tekemisen. 

Sen ymmärrän että joskus ostajaehdokkaat eivät ehkä kehtaa puhua avoimesti myyjän kuullen mutta muuta en keksi. 

Vierailija
211/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten reaalimaailmassa erityisesti käytettyjen autojen myynti lähti alkuvuodesta 2024 todella hyvään käyntiin.

Sanoi autokauppias. Nyt näyttää tyhjenevän autoliiketilat omin silmin nähtyä. Jotain osumaa ottaa käytettyjenkin kauppa.

Vierailija
212/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokauppa saatana. Jostain miljoona ajetusta, +20 v vanhasta satasen parin peltoautosta pitäisi vielä tuhansia maksaa. Vaan eihän se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa. Bee Äm Wee, jolla ei mitään tee.

Vierailija
213/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomihan on muutenkin kuollut koko kesän. Sillä aikaa kuin muu maailma tekee rahaa ja menee eteenpäin, Suomi vain taantuu mökkeilemällä ja päiväkännäämällä.

Aion jatkossakin viettää kesälomani tai sitten vaihtoehtoisesti alan vetämään aineita jaksaakseni nykyisen työelämän työtahtia. Ihan mieletöntä vihdoin hengittää ja virkistää itseään kun saa olla lomalla. 

Vierailija
214/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et? Kiinnostaa koska itse olen harkinnut että kokeilen ensin itse myydä taloni. Eihän se muuta vaadi kuin muutaman paperin hankkimisen, kuvien ottamisen ja ilmoituksen tekemisen. 

Sen ymmärrän että joskus ostajaehdokkaat eivät ehkä kehtaa puhua avoimesti myyjän kuullen mutta muuta en keksi. 

Koska asioin mielummin ulkopuolisen edes jollakin tapaa puolueettoman tahon kanssa, ja epäilen monen muun ostajaehdokkaan tekevän samoin.

Vierailija
215/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi autokauppias. Nyt näyttää tyhjenevän autoliiketilat omin silmin nähtyä. Jotain osumaa ottaa käytettyjenkin kauppa.

Sanoi vauvapalstan maailmanlopun manaaja. 😂

Vierailija
216/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ostanneet ulosotosta taloa ? Pitääkö pelätä että entiset omistajat tulee riehumaan?

Vierailija
217/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tsekkaamassa hinta-arviota ja markkinatilannetta, jos oman 2020 ostetun kerrostalokolmion pistäisi myyntiin Helsingissä. Hinta näyttää sulaneen sellaisen 14-17 % ostohetkestä. Rahassa noin 50 000 €.

Antaa olla vuokralla vaan edelleen.

Arvo sulaa vuokratessa enemmän kuin saat nettovuokraa varmasti. Vuoden päästä taas 50 tonnia halvempi.

Kyllä se sieltä vielä ylöskin tulee. Pitää vaan malttaa pitää kiinni joku 5+ vuotta.

Lainaamasi

Vierailija
218/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän että joskus ostajaehdokkaat eivät ehkä kehtaa puhua avoimesti myyjän kuullen mutta mu

Ok, kiitos. Arvelinkin että ei siihen mitään sen kummempaa syytä voi ollakaan. En tiedä voiko välittäjää pitää sen puolueettomampana kun se myyjä on (yleensä) se toimeksiantaja ja palkanmaksaja. Vaikka toki se palkkio voi olla hinnassakin. Ja kaikki tiedot tulee toisen käden tietona eikä suoraan myyjältä, viestihän voi vähän muuttua matkan varrella. 

Mutta täytyy miettiä. Pari tuttua on omansa myynyt ilman välittäjää. Kyse on siinä kohtaa kuitenkin omalla kohdalla melkein kymppitonnista - voisi hyväksyä alhaisemman tarjouksen :)  

Vierailija
219/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ostamassa toukokuulla mökkiä. Ihastuin yhteen ja tarjosin välittäjän kautta 7000e alle pyynnin. Ei lähtenyt myyjä edes neuvottelemaan.

Siellä se yhä roikkuu listoilla. Kirjoitan tätä uudelta mökiltäni. Sain sitten samalla rahalla sijainniltaan paljon paremman.

Kyllä se vain kannattaisi myydä silloin, kun joku haluaa ostaa. Jotkut myyjät saavat syyttää vain itseään.

Välittäjää kävi sääliksi, teki ison työn mutta joku jääräpää buumeri ei tehnyt edes vastatarjousta. Se oli siitä mökistä loistotarjous.

Eihän mitään sellaiselle ostajalle voi myydä joka ei osaa edes hintaa lukea, tuskinpa on tyyppi edes oikeustoimikelpoinen, ehkä jopa karannut jostakin hoitolasta.

Niin, se tavaran arvohan on se hinta, jonka joku suostuu sulle maksamaan siten, että tavara vaihtaa

Jep, mutta sitä kauppaa voinodotella ihan hyvin vaikka pari kolme vuotta ja katsoa sitten mihin se arvo asettuu. Ei Rolls Roycen arvokaan ole 2 euroa, vaikka ainoa tiettynä ajanhetkenä liikkeeseen asteleva asiakas olisikin alkoholisoitunut Pera Keravalta jolla ei enempää fyrkkaa ole.

Vierailija
220/236 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ostanneet ulosotosta taloa ? Pitääkö pelätä että entiset omistajat tulee riehumaan?

Ainakin pitää pelätä sitä, että mahdolliset piilevät viat ovat sitten ihan puhtaasti ostajan vastuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä