Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valion Aurajuusto- mitä hittoa sille on tapahtunut??

Vierailija
16.07.2024 |

Se ei enää sula ruoissa kuten ennen vaan jää kummalliseksi kovaksi klimpiksi.  Eikä kyllä makukaan ole kuten ennen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä syöt great green reset- ruokaa, et omista mitään, ihmisarvoakaan, mutta  olet onnelline, t. Klasu Fäppäri

Vierailija
42/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin pitkästä aikaa Auraa, koska se sopii ihanasti pipareiden päälle. Mutta mitä ihmettä sille oli tapahtunut? Väri oli erilainen. Entinen lohkeava koostumus oli jotenkin kumimaisempi. Ja ennen kaikkea maku oli paljon kitkerämpi, muistutti jo jotain roquefort- juustoa, eikä entistä pehmeää Auraa. En kestä!

Roqueforthan on paljon pehmeämpää kun Aura.

Juu, ennen ero olikin selkeä. Aura oli kuivaa ja lohkeavaa, nyt tahmaista ja pehmeää mömmöä jo jääkaappikylmänä.

Pahinta on kuitenkin se maku. Kitkerämpää on kuin ennen, en tykkää!

T. Sama jota lainasit, yhä järkyttynyt. Niinpä muuten on, inhaa sormiensotkentaruokaa nyklyisin se homejuusto, kusta ennen pidin niim paljo. Aivan ku se olis jotenki härskiintynyttä ja kireän voihappoista, jopa jotakuinkin etikkaista, kauanharmittavaa maanantaikappale-ruokaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuttunut mitenkään.

Nyt on vuorossa juusto, sekin on vaatallista🧐 Jäljelle jää vai vesi ja sekin myydään ulkomaille. Kuolo korjaa meidät.

Vierailija
44/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko siellä Suomessa poistettu laktoosi jo ihan kaikista elintarvikkeista? Ei voi käsittää.

Vierailija
45/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa Valiolle kitkerää palautetta.

Vierailija
46/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa Valiolle kitkerää palautetta. Kai se nyky-aura  sitten  on tehty maidosta jota tuottaneille lehmäparoille on syötetty niitä great reset-kemikaaleja

Vierailija
47/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyruoka pierettää ihmisiä seevetisti joten ainakaan ilmastonpelastussyihin on turha vedota näillä lisäaineiden anteluilla. Taitaa se v-alkuinen lisäaine olla samanlainen hturha harmi kuin ad blue. Tahjotaan sillähi varmaan saaja ihmiset lopettaan autoilu

Vierailija
48/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä skeidaa edes syö? Ei ole oikeaa sinihomejuustoa nähnytkään.

mikä olisi hyvää?

Pirkan homejuusto on minusta parasta, käytän pelkästään sitä. Valio oli tosiaan iso pettymys kun kerran erehdyin ostamaan.

Eri

Vierailija
49/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko siellä Suomessa poistettu laktoosi jo ihan kaikista elintarvikkeista? Ei voi käsittää.

näin on, kun käyn Suomessa niin kaikki on jotain sairaiden ruokaa. On tarkkaan katsottava kun kaikki lajit on sekaisin. Ei tuollaista laktoositonta voi syödä eikä juoda. Täällä Keski-Euroopassa sellaista roskaa ei ole onneksi niin paljon.

Vierailija
50/77 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuustossa ja monissa muissakin juustoissa juusto paranee ja mehevöityy vasta parasta ennen päivämäärän jälkeen. 

Vierailija
51/77 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tosi kitkerää ainakin joissain kohissa, varsinkin leveämmässä päässä. Onko se joskus ollut lohkeavaa eikä kumimaista? Sitä haluaisin maistaa! Pitäisi löytää joku toinen juusto.

Vierailija
52/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bovaer?

Vierailija
53/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen elintarvikkeen raaka-aineet ja valmistus on muuttunut jotta kate olisi mahdollisimman iso samalla on hintoja hilattu ylöspäin.

Vierailija
54/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu maitotilallinen pitää lähes maanpetoksena, jos ostaa ulkomaista juustoa. Pitäisi tukea kotimaan tuotantoa! Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta olen ihan hiton väsynyt kotimaisten juustojen mauttomuuten ja myös laktoosittomuusideologiaan. Ostan nykyään aina ulkomaista juustoa, jos ollenkaan. Kotimaisesta on mennyt maku.

Vierailija
55/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maitotuote tuntuu vaan pilaantuvan kun on pakko tunkea kaikkeen sitä laktoositonta prosessisotkua eikä aitoa maitoa tai kermaa. Esim. yhden firman jugurtit (1 litra) näyttää olevan kaikki laktoosittomia ja joka ainoa mitä olen kokeillut aiheuttaa ihan jumalattomat ilmavaivat vaikkei muuten ole ongelmaa maitotuotteiden kanssa. Edes vähälaktoosisten tai laktoosittomien jäätelöiden. Muuten laktoosittomat jäätelöt tuppaa maistumaan vetiseltä eikä täyteläiseltä kuten kermajäätelöt samoilta tuottajilta. 

Vierailija
56/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu maitotilallinen pitää lähes maanpetoksena, jos ostaa ulkomaista juustoa. Pitäisi tukea kotimaan tuotantoa! Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta olen ihan hiton väsynyt kotimaisten juustojen mauttomuuten ja myös laktoosittomuusideologiaan. Ostan nykyään aina ulkomaista juustoa, jos ollenkaan. Kotimaisesta on mennyt maku.

Asun Ruotsissa ja täällä opin, että mun vatsa itseasiassa kestääkin maitoa ja maitotuotteita. Joka ikinen kerta kun erehdyin ostamaan Valion tuotteita täällä, oli aivan sata varma vesiripuli tiedossa. Suomessa käydessä välttelen täysin maitotuotteita, koska mun suolisto ei kestä niitä ollenkaan. Aivan sama kuin Jenkeissä käyn, suolisto ei kestä niiden ruokia myöskään. Teillä ja Jenkeissä käydessä on mun ruokani pääasiassa vihanneksia ja hedelmiä mahdollisimman käsittelemättömänä. Jos on edes viitteitä maidosta tai maitotuotteista niin en syö. 

Vierailija
57/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin pitkästä aikaa Auraa, koska se sopii ihanasti pipareiden päälle. Mutta mitä ihmettä sille oli tapahtunut? Väri oli erilainen. Entinen lohkeava koostumus oli jotenkin kumimaisempi. Ja ennen kaikkea maku oli paljon kitkerämpi, muistutti jo jotain roquefort- juustoa, eikä entistä pehmeää Auraa. En kestä!

Tuo johtuu kypsyydestä. Kypsä Aura on tuollaista. 

Vierailija
58/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuttunut mitenkään.

Entäs jugurtti? Olen syönyt Valion jugurttia 1 ltr purkeissa koko ikäni. 3 viikoa sitten söin ihan normal myslin kaa ja puolen tunnin päästä juoksujalkaa vessaan! 

En vielä yhdistänyt mihinkään, seuraavana päivänä sama tauti ja heitin myslin roskiin. Epäilin myös kahvee syypääksi. Neljännen kerran jälkeen totesin et jugurtti on syypää. Kokeilin Lidelin kreikkalaista jugurttia ja ei mitään murhetta vatsan kans, nyt olen syönyt jo 2 viikkoa kreikkalaisen kaa myslit. Tekotavassa tai reseptissä on tehty jotain ja mun vatsa ei siitä pidä!

Vierailija
59/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka maitotuote tuntuu vaan pilaantuvan kun on pakko tunkea kaikkeen sitä laktoositonta prosessisotkua eikä aitoa maitoa tai kermaa. Esim. yhden firman jugurtit (1 litra) näyttää olevan kaikki laktoosittomia ja joka ainoa mitä olen kokeillut aiheuttaa ihan jumalattomat ilmavaivat vaikkei muuten ole ongelmaa maitotuotteiden kanssa. Edes vähälaktoosisten tai laktoosittomien jäätelöiden. Muuten laktoosittomat jäätelöt tuppaa maistumaan vetiseltä eikä täyteläiseltä kuten kermajäätelöt samoilta tuottajilta. 

Pitkään kypsytetyt juustot ovat luonnostaan laktoosittomia. Ei niitä tarvitse tehdä laktoosittomasta maidosta. Ja haloo: Ei laktoosittomuus ole mikään ideologia. On normaalia, että aikuisten elimistö ei kykene käsittelemään laktoosia. Maito on luonnostaan tarkoitettu imeväisille. 

Vierailija
60/77 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa tuoteselosteet. Lisäaineet.