Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako epiduraali ottaa vai suositteletteko synnyttämistä luonnollisesti ilman lääkkeitä?

Vierailija
15.07.2024 |

Onko täällä kukaan synnyttäyt ilman epiduraalia?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista yritä synnyttää ilman epiä. Silloin kipu ohjaa sua oikeisiin asentoihin ja vauva voi paremmin. Jos tulee tunne ettet jaksa enää niin sitten ota se.

Ei sitä niin vaan oteta. Lääkäri päättää.

Lääkäri ei sitä myöskään pakota, jos on normaali alatiesynnytys. Kommentoija haki varmaankin sanaa 'pyytää'. Pyydä siis ap epiduraalia, kun koet sitä tarvitsevasi. Ei tarvitse etukäteen päättää.

Oma kokemus epiduraalista oli huono, koska voin pahoin ja kipu pysyi. Synnytys meni lopulta sektioon.

Moni on kuitenkin sanonut, että epiduraali auttoi kunnolla kipuihin ja vain seurantakäyrästä tiesi, että tuli supistus.

Vierailija
102/112 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on kivuttomin operaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kätilöt sanoivat luomusynnytyksen jälkeen että luomuna syntyneet vauvat ovat parampivointisia. Mutta ei ne tuota julkisesti taida huudella. 

Jos minä olisin synnyttänyt luomuna, meillä olisi hapenpuutteen vuoksi aivovauriosta kärsivä lapsi. Kiitos epiduraalin, lapi syntyi tevenä.

Vierailija
104/112 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kätilöt sanoivat luomusynnytyksen jälkeen että luomuna syntyneet vauvat ovat parampivointisia. Mutta ei ne tuota julkisesti taida huudella. 

Jos minä olisin synnyttänyt luomuna, meillä olisi hapenpuutteen vuoksi aivovauriosta kärsivä lapsi. Kiitos epiduraalin, lapi syntyi tevenä.

Millähän mekanismilla luomusynnytys olisi aiheuttanut hapenpuutteen vauvalle? Yleensähän juuri epiduraali hidastaa synnytystä.

Vierailija
105/112 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän mekanismilla luomusynnytys olisi aiheuttanut hapenpuutteen vauvalle? Yleensähän juuri epiduraali hidastaa synnytystä.

Kipu oli niin kova, että olin siitä ihan sekaisin. Kivun vuoksi en pystynyt hengittämään ja vauvan sydänäänet heikkeni supistuksen aikana. Epiduraalin aikana olin nukahtanut ja yhden tunnin aikana kohdunsuu aukeni viimeiset viisi senttiä. Vauvan sydänäänet korjaantui.  Ponnistysvaihekin oli liki kivuton ja meni nopeasti.

Vierailija
106/112 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis aika helppo valinta, jos rakastat lastasi et ota mitään sellaista jolla on häneen negatiivinen vaikutus kuten epiduraalilla on. Jos et kestä sitä kipua lapsesi tähden niin tuskin olet valmis tekemään mitään uhrauksia lapsesi tähden. Vain heikot naiset ottavat epiduraalin.

Vierailija
107/112 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut kivunlievitystä. Ensin sanottiin, että älä vielä tule sairaalaan ja sitten, että vauva syntyy, ei voi antaa kivunlievitystä. 

Kaksi lasta olen noin synnyttänyt. 

Perussairaala. 

Vierailija
108/112 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista yritä synnyttää ilman epiä. Silloin kipu ohjaa sua oikeisiin asentoihin ja vauva voi paremmin. Jos tulee tunne ettet jaksa enää niin sitten ota se.

Ei sitä niin vaan oteta. Lääkäri päättää.

Ne ei yleensä anna sitä niille jotka huutaa sitä jo tullessaan. Ne jotka on kärvistelleet pitkälle saavat helpommin koska ovat akuutimmassa tarpeessa.

Ilmeisesti ei myöskään saa sanoa että on supistuksia tai auki? Vaan työ sairaalassa tarkoittaa netflixin selailua.

Vierailija
109/112 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö mitään lääkkeitä? Pohjalla pitäisi olla vähän infoa taustasta. 

Vierailija
110/112 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synnytys kesti 17 tuntia ja lopulta tehtiin kiireellinen sektio.

Halusin yrittää ilman epiduraalia, mutta muutaman tunnin kuluttua olisin voinut pistää sen vaikka itse, jos pistäjää ei olsii löytynyt. 

Siihen kipuun alkoi väsyä eikä enää kestänyt. 

Vierailija
111/112 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele epiduraalia. Yritä muilla avuilla. Epiduraalista meni tunto kokonaan ja tuli imukuppisynnytys. Ja repeämiä.

Vierailija
112/112 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla sain mutta myöhään. Kestänyt jo 17 tuntia ennen epiduraalia jonka jälkeen syntyi puolessa tunnissa. Älä ota kipulääkepiikkiä, itsellä ei lähtenyt kivut vaan sai alkaa oksentaa.

Toinen tuli vauhdilla enkä ehtinyt saada mitään. Oli avotarjonnassa enkä ehtinyt edes soittaa tulosta sairaalaan vaan paukkasin suoraan synnytyssaliin 10cm auki. 1,5h kesti, josta ponnistusvaihe 45min. Lopulta episektomia ja imukuppi. Ei kipulääkettä eikä ilokaasua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan