Mitä mieltä suhteesta, jossa asutaan erikseen?
Mitä mietteitä herättää? Tarvitseeko aina asua yhdessä?
Kommentit (68)
Näin yli kuusikymppisenä en mitenkään enää viitsisi siivota toisen sotkuja tai muutenkaan häntä passata. Suhde säilyy kohteliaampana ja parempana, kun molemmat saavat välillä olla omissa oloissaan. Mitä pettämiseen tulee, niin milläpäs tuon estät ja paljonko satunnaisilla syrjähypyillä edes on väliä, mukavaa, jos rakkaalla ihmisellä on hyvä olla muuallakin kuin minun kanssani.
Ainut oikea vaihtoehto naiselle. Siivoaa vain oma kämppänsä, mies siivoaa oman. Ja pääosin ruoanlaitto ja ruokaostokset hoitaa molemmat itse, ei tule siitäkään ylimääräistä työtä, saati tiskistä. Kun ei huvita toista nähdä eikä ole lemmekkäällä tuulella, laittaa viestiä että nähdään joku toinen päivä. Toiseen ei kyllästykään niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin asua erillään mutta joka hemmetin suhteessa miehet haluaa muuttaa yhteen ja sekin todella nopeasti, suuttuvat kun en suostu.
Sama kokemus. Tai sitten mies haluaa vapaan suhteen kun kerran ei avoliitto onnistu, mutta tuo erillään asuminen + vakiintunut ja sitoutunut parisuhde on kokemukseni mukaan miehille ihan mahdoton ajatuskin.
No, minä osaan elää sinkkunakin vaikka olenkin parisuhde-ihminen.
Ilmaiset kodinhoito, metatyö ja intiimit palvelut kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin asua erillään mutta joka hemmetin suhteessa miehet haluaa muuttaa yhteen ja sekin todella nopeasti, suuttuvat kun en suostu.
Sama kokemus. Tai sitten mies haluaa vapaan suhteen kun kerran ei avoliitto onnistu, mutta tuo erillään asuminen + vakiintunut ja sitoutunut parisuhde on kokemukseni mukaan miehille ihan mahdoton ajatuskin.
No, minä osaan elää sinkkunakin vaikka olenkin parisuhde-ihminen.
Nainen on useimmiten se joka yhteen haluaa muuttaa. Se on fakta.
Oma kokemus päinvastainen, miehet ovat halunneet yhteen muuttoa.
7 vuotta yhdessä. Iät 26v ja 35v. Ei asuta yhdessä ja tilanne molemmille mieluinen.
Muuten ok, mutta ärsyttää, kun asumiskustannuksia ei voi jakaa. Säästyisi satoja euroja kuussa.
Miten teillä kaikilla on varaa? Jos ei tukia ja oma talo.
Ja eikö ärsytä, jos pienemmät asumiskulut omaava kämppii kuitenkin koko ajan siellä paremmassa paikassa?
Meillä on hyvä ja onnellinen suhde. Muiden suhteet ei kiinnosta enkä ymmärrä miksi muitakaan kiinnostaa toisten valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja minun miehellä on molemmilla autismi (olen itsekin mies). Asumme erillämme ja viihdymme näin. Kumpikin tarvitsee omaa tilaa ja aikaa, mutta rakastamme toisiamme ja viihdymme yhdessäkin. Meistä tämä on todellista rakkautta ja luottamusta toiseen, esimerkiksi siihen, ettei toinen petä vaikka mahdollisuus olisi.
Mistä tiedät pettääkö?
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta ärsyttää, kun asumiskustannuksia ei voi jakaa. Säästyisi satoja euroja kuussa.
Miten teillä kaikilla on varaa? Jos ei tukia ja oma talo.
Ja eikö ärsytä, jos pienemmät asumiskulut omaava kämppii kuitenkin koko ajan siellä paremmassa paikassa?
Meillä molemmat ovat valinneet itse mieluisan asunnon ostettavaksi ja kumpikin maksaa omaa asuntolainaansa pois. Ei ole mitään ongelmaa :)
32.vuotta yhdessä eri korteerit ihan ok menee
Mitä mietteitä herättää?
Rehellinen reaktio on ollut: "Kiva että ovat löytäneet toimivan ratkaisun. Ovatkohan kovinkin introvertteja vai liian erilaiset elämäntyylit? Kiinnostavaa. Voisikohan tuo toimia minulle kun haluaisin elää välillä rennommin sotkun keskellä? Hmm, ei varmaan kun haluamme lapsia."
Tarvitseeko aina asua yhdessä?
Ei tietenkään, ei tule poliisi ovelle ketään pakottamaan.
Etäsuhteessa pakosta. Työskennellään eri maissa. Vuoden päästä tilanne on se, että työskennellään molemmat Suomessa, mutta eri kaupungeissa. Erillään asuminen siis jatkuu. Kummallakin olisi halu asua saman katon alla, mutta koska rahaakin pitää tienata, niin mennään nyt sitten näin. Ehkä eläkkeellä päästään saman katon alle?
Ei sovi mulle. Jos ollaan parisuhteessa niin silloin asutaan yhdessä.
Kuulostaa fiksulta. Etenkin jos on lapsia!
Ihmettelen että nykyään tuntuu olevan tarve muuttaa yhteen todella nopeasti.
Jos lapsia, niin sitten yhdessä asuminen kannattaa.
Täälä Vauva palstalla ainakin tuomitaan aina eri osoitteissa asuvien parisuhteet. Eivä kuulemma ole oikeasti parisuhteessa.
Tuli kokeiltua olosuhteiden pakosta, ei toiminut.
Parisuhteita monenlaisia. Mikäli perheen haluaa perustaa, niin yhteenmuutto olennainen asia, Jos perhettä ei ole tarve perustaa tai aikomustakaan, niin erikseen asuminen hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa fiksulta. Etenkin jos on lapsia!
Miten niin etenkin? Oletko osapuoli joka hoitaa lapset vai se laiskottelija?
Ootko vähän. Va jaa vai kirjolla?