Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan naisystävä ei ota mitään neuvoja vastaan lastenhoidossa

Vierailija
14.07.2024 |

Heille syntyi lapsi ja koska minä olen kasvattanut 4 lasta niin tiedän ehkä vähän enemmän. Hän ei kuitenkaan kuuntele. 

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittämätön miniä.

Toivottavasti oli sarkasmia.

Jokainen kasvattaa oman lapsensa, omilla neuvoillaan!

Tai sitte OSTAA jostain.

Vierailija
62/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vtun pojan naisystävä? Sehän on anopin miniä ja lapsenlapsen äiti! En minäkään ottanut neuvoja vastaan anopiltani, ne kun olivat perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Älä puutu kenenkään lasten kasvatukseen. Ei kuulu sinulle.

Lapsenlapsen asiat kuuluvat myös isovanhemmille.

Vierailija
64/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ensimmäisestä lapsenlapsesta kerrottiin, päätin, että en sanallakaan neuvo tai ohjeista, ainoastaan ihailen. Monta kertaa olen halunnut sanoa, että älä tee noin, siitä seuraa sitä ja tätä, mutta en sano, annan tuoreiden vanhempien tehdä virheitä ja kärsiä seuraukset, jotka olisi helposti voitu välttää. Kun he ovat omasta hyvästä lastenhoidosta totaalisen uupuneita, minä pyrin olemaan mahdollisimman olematon ja näkymätön ja vältän yhteydenottoja, jotta en joudu korjaamaan tekemisiään.

Olen lisäksi sanonut suoraa, että olen lastenhoidossa täysi tumpelo, en opi, vaikka opetettaisiin, joten ei ole pelkoa. että joutuisin hoitamaan lasta, jolle on opetettu yön olevan parasta ateriointiaikaa.

Mitähän nuo virheet ovat, joita ovat tehneet ja mitähän seurauksia he nyt kärsivät? 

Akuutein tällä hetkellä on unenpuute ja toinen lapsen painonnousu. Huom - minä mummi en ole tarjonnut mitään herkkuja (itse asiassa en ole tarjonnut mitään) ja silti 3v lihoo, nyt ei valitettavasti voi etsiä syyllistä edellisestä sukupolvesta. Toinen virhe on se, että lapselle on opetettu nukuttaminen, illalla menee 3 tuntia nukuttamiseen, päivällä 2 tuntia. Lapsi herää jo aamulla klo 5 ja vaatii vanhempia leikkikavereiksi ja totta kai vanhemmat tähän suostuvat. (Tämän on kertonut toinen isoäiti, joka on kauhuissaan perheen lapsikeskeisyydestä ja yrittää neuvoa, mutta saa juuri sen vastauksen kuin pitääkin eli jos et osaa olla hiljaa, niin et saa nähdä lapsenlasta. Minä olen opetellut olemaan hiljaa, mutta myös kieltäytymään muista kuin satunnaisista leikkipuistotapaamisista).

Vierailija
65/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. Älä puutu kenenkään lasten kasvatukseen. Ei kuulu sinulle.

Lapsenlapsen asiat kuuluvat myös isovanhemmille.

Eivät kuulu. 

Vierailija
66/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
67/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että on synnyttänyt 4 lasta todista, että on heidät myös osannut kunnolla kasvattaa.

Vierailija
68/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutein tällä hetkellä on unenpuute ja toinen lapsen painonnousu. Huom - minä mummi en ole tarjonnut mitään herkkuja (itse asiassa en ole tarjonnut mitään) ja silti 3v lihoo, nyt ei valitettavasti voi etsiä syyllistä edellisestä sukupolvesta. Toinen virhe on se, että lapselle on opetettu nukuttaminen, illalla menee 3 tuntia nukuttamiseen, päivällä 2 tuntia. Lapsi herää jo aamulla klo 5 ja vaatii vanhempia leikkikavereiksi ja totta kai vanhemmat tähän suostuvat. (Tämän on kertonut toinen isoäiti, joka on kauhuissaan perheen lapsikeskeisyydestä ja yrittää neuvoa, mutta saa juuri sen vastauksen kuin pitääkin eli jos et osaa olla hiljaa, niin et saa nähdä lapsenlasta. Minä olen opetellut olemaan hiljaa, mutta myös kieltäytymään muista kuin satunnaisista leikkipuistotapaamisista).

Eli kaksi pahantahtoista haaskaa juoruaa ja kohkaa selän takana loputtomiin. Nättiä käytöstä.

Vierailija
69/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ensimmäisestä lapsenlapsesta kerrottiin, päätin, että en sanallakaan neuvo tai ohjeista, ainoastaan ihailen. Monta kertaa olen halunnut sanoa, että älä tee noin, siitä seuraa sitä ja tätä, mutta en sano, annan tuoreiden vanhempien tehdä virheitä ja kärsiä seuraukset, jotka olisi helposti voitu välttää. Kun he ovat omasta hyvästä lastenhoidosta totaalisen uupuneita, minä pyrin olemaan mahdollisimman olematon ja näkymätön ja vältän yhteydenottoja, jotta en joudu korjaamaan tekemisiään.

Olen lisäksi sanonut suoraa, että olen lastenhoidossa täysi tumpelo, en opi, vaikka opetettaisiin, joten ei ole pelkoa. että joutuisin hoitamaan lasta, jolle on opetettu yön olevan parasta ateriointiaikaa.

Mitähän nuo virheet ovat, joita ovat tehneet ja mitähän seurauksia he nyt kärsivät? 

Akuu

Ja mitähän sä nyt neuvoisit tähän? 

Vierailija
70/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaksi pahantahtoista haaskaa juoruaa ja kohkaa selän takana loputtomiin. Nättiä käytöstä.

Tarua Sormusten Herrasta mukaillen: Kuka voi vastustaa kahden anopin liittoa?

Vierailija
71/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta äidiltäni saamani neuvot oli aikoinaan ihan kauheita. Äidillä oli esim. jostain saatu käsitys että imetys pitää lopettaa puolen vuoden jälkeen. Kävi jostain käsittämättömästä syystä jatkuvasti jankuttamassa että sitä yhtä juttua ei sitten enää anneta.

No en todellakaan lopettanut imetystä, koska sain lapseni sillä rauhoittumaan ja nukahtamaan. Imetin 3 vuotta. Ja siitä ei varmasti ole ollut ainakaan haittaa. Harvinaisen fiksu ja tasapainoinen ihminen lapsestani tuli, aurinkoinen ja poikkeuksellisen helppo luonne.

Ja minua ainakin oma äitini kasvatti ihan kammottavalla tavalla, joten hän oli on varmasti ihan viimeinen ihminen jakamaan kenellekään mitään kasvatusneuvoja. Kammottavaa fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Nykyisin sellaisesta jaetaan rikostuomioita.

Olen itse päättänyt anoppina yrittää noudattaa vanhaa viisautta;  Suolaa ja neuvoja annetaan vain jos pyydetään.

Vierailija
72/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on kasvattanut 4 lasta ei välttämättä tarkoita että ne on kasvatettu hyvin tai oikein. Monille boomereille (myös omalle äidilleni) tekis mieli sanoa, kun aloittavat lauseen "näin minäkin tein silloin kun olitte pieniä" että juu niin teit ja tässä on lopputulos 😂 jokainen meistä on tavalla tai toisella kasvatettu osin oikein ja osin vinksalleen. Jokainen tehkööt parhaansa 💁

Vierailija
73/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin, että anoppi vaietkoon, mutta kyllähän tuo tuollainen tuntitolkulla nukuttaminen on typerää ja sitäpaitsi vanhanaikaistakin, jos nyt uusimmista kasvatusmetodeista väännetään. Lapsen äidin olisi syytä tarkastella omia tarpeitaan ja niiden kanavoimista lapseen.

t. myös neljän lapsen äiti, kasvatusalalla

Vierailija
74/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen kanssa on jokin ongelma, yleensä vanhemmat kyllä osaavat 1) googlata 2) keksiä itsekin ratkaisuita. Aika harvoin kukaan ulkopuolinen mitään sellaista neuvoa osaa antaa jota vanhemmat eivät olisi itsekin keksineet ja kokeilleet. Vai onko joku joskus saanut toimivaa neuvoa ulkopuoliselta?

Vierailija
75/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avun pyytäminen toiselta isovanhemmalta tässä tilanteessa on toki väärin. Että mitä ihmettä tehdä perheen kanssa, kun eivät jaksa lastaan eikä sitä jaksa isoäitikään, että voisiko toinen mummi auttaa.

Tärkeintä on, että lapsiperheen elämää ei turhilla neuvoilla ja ohjeilla kuormiteta, annetaan heidän kaikessa rauhassa väsymyksen vuoksi törmäillä ovenkarmeihin ja unohtaa pastakattila liedelle, koska olennaisinta on olla puuttumatta perheen elämään. Antaa pärjätä tavallaan. Jos siinä menee parisuhde ja työpaikka, niin ei sillä ole merkitystä, tärkeintä on saada olla minä itte.

Vierailija
76/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ns. neuvojaan tunkevat mummot voisi keskittyä omaan elämäänsä. Mikäli lapsen äiti tarvitsee neuvoja hän varmaan pyytää niitä. Aika on muuttunut ja kasvatus metodit, kaikki neuvo ei ole tätä päivää.

Vierailija
77/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli miniän kanssa riitaa 2v lapsenlapsi oli yökylässä ja nukahtamisvaikeuksiin annoin lusikallisen koskenkorvaa. Sehän on ikivanha kikka uneen! 

Vierailija
78/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun pyytäminen toiselta isovanhemmalta tässä tilanteessa on toki väärin. Että mitä ihmettä tehdä perheen kanssa, kun eivät jaksa lastaan eikä sitä jaksa isoäitikään, että voisiko toinen mummi auttaa.

Eihän se perhe ole pyytänyt isovanhemmalta apua.

Tärkeintä on, että lapsiperheen elämää ei turhilla neuvoilla ja ohjeilla kuormiteta, annetaan heidän kaikessa rauhassa väsymyksen vuoksi törmäillä ovenkarmeihin ja unohtaa pastakattila liedelle, koska olennaisinta on olla puuttumatta perheen elämään. Antaa pärjätä tavallaan. Jos siinä menee parisuhde ja työpaikka, niin ei sillä ole merkitystä, tärkeintä on saada olla minä itte.

Käsittämätöntä meuhkaamista ja liioittelua. Taitaa se kammomummon kolme tuntiakin olla oikeasti kuusi minuuttia.

Vierailija
79/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isovanhemmilla on oikeus valvoa, että jälkopolvien hyvinvointi ja tasapainoinen kasvu toteutuu.

Ei ole.

Vierailija
80/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjaa.

XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän