Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan naisystävä ei ota mitään neuvoja vastaan lastenhoidossa

Vierailija
14.07.2024 |

Heille syntyi lapsi ja koska minä olen kasvattanut 4 lasta niin tiedän ehkä vähän enemmän. Hän ei kuitenkaan kuuntele. 

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. Älä puutu kenenkään lasten kasvatukseen. Ei kuulu sinulle.

Lapsenlapsen asiat kuuluvat myös isovanhemmille.

Eivät kuulu.

Vierailija
82/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme taloyhtiössä, jossa asuu paljon eläkeläisiä. Voitte uskoa sitä neuvojen määrää, kun saimme lapsia. Ensimmäisen lapsen kanssa en päässyt ikinä rappusta pidemmälle, kun tuli jo neuvoa, että on väärin puettu. Ja 15 metriä eteenpäin tuli seuraava neuvoja. Koin sen neuvomisen, tai ennemminkin vanhemmuuden arvostelun raskaaksi päivittäin kuunnella. Kuuntelin neuvot hammasta purren.

Omat vanhemmat ja anoppi antoivat neuvoja pyydettäessä, eivätkä kiusaamistarkoituksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ensin, että anoppi vaietkoon, mutta kyllähän tuo tuollainen tuntitolkulla nukuttaminen on typerää ja sitäpaitsi vanhanaikaistakin, jos nyt uusimmista kasvatusmetodeista väännetään. Lapsen äidin olisi syytä tarkastella omia tarpeitaan ja niiden kanavoimista lapseen.

t. myös neljän lapsen äiti, kasvatusalalla

Mä nukutan vielä 11-vuotiastakin 🙈 se on meidän yhteinen juttu kun olen paljon poissa töiden vuoksi ja lapsikin mennä viipottaa kavereiden kanssa aamusta iltaan. Minä nukutan niin kauan kun lapsi haluaa. Ei ole iso juttu ja tekee hyvää itsellekin rauhoittua pimeässä. Eikä tämä tarkoita etteikö hän osaisi nukahtaa itsekseenkin. Kyllä mua on tästäkin yritetty neuvoa, mutta omapa on lapseni, minä nukutan niin kauan kuin lapsi sen sallii, sopi tämä muille tai ei. 

Vierailija
84/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akuutein tällä hetkellä on unenpuute ja toinen lapsen painonnousu. Huom - minä mummi en ole tarjonnut mitään herkkuja (itse asiassa en ole tarjonnut mitään) ja silti 3v lihoo, nyt ei valitettavasti voi etsiä syyllistä edellisestä sukupolvesta. Toinen virhe on se, että lapselle on opetettu nukuttaminen, illalla menee 3 tuntia nukuttamiseen, päivällä 2 tuntia. Lapsi herää jo aamulla klo 5 ja vaatii vanhempia leikkikavereiksi ja totta kai vanhemmat tähän suostuvat. (Tämän on kertonut toinen isoäiti, joka on kauhuissaan perheen lapsikeskeisyydestä ja yrittää neuvoa, mutta saa juuri sen vastauksen kuin pitääkin eli jos et osaa olla hiljaa, niin et saa nähdä lapsenlasta. Minä olen opetellut olemaan hiljaa, mutta myös kieltäytymään muista kuin satunnaisista leikkipuistotapaamisista).

Eli kaksi pahantahtoista haaskaa juoruaa ja kohkaa selän takana loputtomiin. Nättiä käytöstä.

Kiitos, juuri tämä. Ensin kysytään ongelmista ja kun niistä kerron, alkaakin valitus isovanhemmista.

Nyt meitä on kaksi mummia, jotka emme neuvo perhettä ja kaikki on lopulta hyvin. Tosin jostain syystä vanhemmat on kesälomalla, lapsi päivähoidossa, mutta sekin on perheen oma ratkaisu eikä kuulu meille yhtään.

Vierailija
85/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli miniän kanssa riitaa 2v lapsenlapsi oli yökylässä ja nukahtamisvaikeuksiin annoin lusikallisen koskenkorvaa. Sehän on ikivanha kikka uneen! 

Kyllä minäkin olisin nostanut haloon. Ehdottomasti pitää olla laadukasta konjakkia eikä mitään Koskenkorvaa!

Vierailija
86/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jättänyt lastani koskaan yksin itkemään itseään uneen. Se on jostain viime vuosisadalta karuista maaseutu-tai sotaoloista periytynyt kauhea tapa. Kyllä mekin nukutimme lapsemme ja luimme yhdessä iltasatuja.

Mitä tulee toisen lapsen painonnousuun, se ei välttämättä johdu vain vanhemmista. Samassa perheessä voi olla ylipainoinen lapsi normaalipainoisten joukossa. Ja lapsilla on ennen kasvukautta painonnousukausia.

Jos jotain ole oppinut niin sen, että lasten tempperamentti on kovin erilainen ja erilaisia äiti-lapsi yhdistelmiä on yhtä monta kuin on lapsiakin. Jokaisen perheen on kehitettävä itselleen sopivat tavat olla ja elää. 

Vierailija
87/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, juuri tämä. Ensin kysytään ongelmista ja kun niistä kerron, alkaakin valitus isovanhemmista.

Nyt meitä on kaksi mummia, jotka emme neuvo perhettä ja kaikki on lopulta hyvin. Tosin jostain syystä vanhemmat on kesälomalla, lapsi päivähoidossa, mutta sekin on perheen oma ratkaisu eikä kuulu meille yhtään.

Paitsi että te kammomummot edelleen juoruatte toisten asioista, meuhkaatte ja haukutte selän takana ja olette ylipäätään törkeitä kaikin tavoin. Hommaa oma elämä ja omat sukulaiset ja jätä se lapsesi miehen sukulainen sivuraiteelle! Ei kuulu sinuun mitenkään.

Vierailija
88/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kuulu. 

Ilman isovanhempia ei niitä lapsia eikä lapsenlapsia edes olisi.

Vierailija
89/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapa on menetyksensä.

Vierailija
90/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akuutein tällä hetkellä on unenpuute ja toinen lapsen painonnousu. Huom - minä mummi en ole tarjonnut mitään herkkuja (itse asiassa en ole tarjonnut mitään) ja silti 3v lihoo, nyt ei valitettavasti voi etsiä syyllistä edellisestä sukupolvesta. Toinen virhe on se, että lapselle on opetettu nukuttaminen, illalla menee 3 tuntia nukuttamiseen, päivällä 2 tuntia. Lapsi herää jo aamulla klo 5 ja vaatii vanhempia leikkikavereiksi ja totta kai vanhemmat tähän suostuvat. (Tämän on kertonut toinen isoäiti, joka on kauhuissaan perheen lapsikeskeisyydestä ja yrittää neuvoa, mutta saa juuri sen vastauksen kuin pitääkin eli jos et osaa olla hiljaa, niin et saa nähdä lapsenlasta. Minä olen opetellut olemaan hiljaa, mutta myös kieltäytymään muista kuin satunnaisista leikkipuistotapaamisista).

Eli kaksi pahantahtoista haaskaa juoruaa ja kohkaa selän takana loputtomiin. Nättiä käytöst

Mitäs neuvoja teillä nyt sitten olisi tähän ohjelmaan? 

Vierailija
91/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaisissa kulttuureissa vanhoja ihmisiä kunnioitetaan ja heidän neuvojaan arvostetaan.

Vierailija
92/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasialaisissa kulttuureissa vanhoja ihmisiä kunnioitetaan ja heidän neuvojaan arvostetaan.

No ap kaltaisineen muuttaa sitten sinne.

Vierailija
93/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasialaisissa kulttuureissa naiset lähtee vaimoilemaan toiselle puolelle maailmaa ja jättää lapset isovanhemmille. 

Vierailija
94/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa, että isovanhempi kysyy kuulumiset.

Kysyy vanhemmilta, voiko auttaa jotenkin.

Kysyy hoito-ohjeet, jos saa lapsen hoitoonsa ja noudattaa annettuja ohjeita.

Kun lapsi on niin iso, että haluaa tehdä jotain erityistä isovanhemman kanssa ja kysyy isovanhemmalta, voidaanko tehdä ko. asia, isovanhempi sanoo lapselle, että tämä on asia, johon sinun pitää kysyä lupa äidiltäsi ja isältäsi. (Esim. Voidaanko mennä Korkeasaareen tai voinko tulla yökylään.)

Isovanhempi ei kyseenalaista lapsenlapsen vanhempien asemaa ja määräysvaltaa lapsenlapsen asioihin nähden.

Vierailija
95/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva provo

Vierailija
96/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä nainen kysynyt jotain neuvoa lastenhoitoon liittyen?

Minä muistan oman lapsen vauva- ja taaperoajoista sen, miten ahdistavaa oli kyläillä appivanhempien luona. Erityisesti ruokailutilanteet olivat ahdistavia, kun kyttäsivät mitä lapsi syö ja puoliväkisellä tuputtivat lisää. Jatkuva vertailu siihen, miten hyvin joku (ylipainoinen) sukulaislapsi syö ja voivottelua siitä, miten vähän meidän lapsi söi (oman nälkämekanisminsa säätelemänä).

Kauhistelua siitä, kun lasta ei kastettu (ajateltiin, että päättäköön itse isompana) ja ihmettelyä imetyksestä ja vähän kaikesta muustakin.

Lapsen ollessa parivuotias kyläilin äitini kanssa enon luona ja siellä oli niin ihana ilmapiiri, että sielu lepäsi. Aivan erilainen suhtautuminen lapseen, siellä sai olla rennosti eikä omaa vanhemmuutta kyseenalaistettu. Tuntui ihan uskomattoman mukavalta kyläillä sellaisten ihmisten luona, jotka ymmärsivät lapsen parhaan samalla tavalla kuin itse.

Vähintä mitä eri linjoilla oleva anoppi tai muu sukulainen voi tehdä on se, että pitää mölyt mahassaan.

Vierailija
97/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä nykysukupolvikaan ole oikein noissa kasvatushommissa onnistunut. Nuoret naiset, varsinkin , tuntuvat nyt  kärsivän ennätyksellisen paljon kaiken maailman ahdistuksista ja paniikkihäiriöistä, ei onnistu työnteko eikä opiskelu., Tai jos sinne opiskelemaan on päästykin , saadaan burnout tai "ahistaa" niin paljon ettei voi sinne kouluun mennä. Haave ammatti on joku Only fans tai somevaikuttaja.  Jokuhan nämäkin lumihiutaleet on "kasvattanut.. Tulos ei vaan ole kovin hääppöinen.

Vierailija
98/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva provo

Joojoo. Tää käsiteltiin jo. 

Vierailija
99/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan suvun matriarkkaa kuunneltiin.

Vierailija
100/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tämä nykysukupolvikaan ole oikein noissa kasvatushommissa onnistunut. Nuoret naiset, varsinkin , tuntuvat nyt  kärsivän ennätyksellisen paljon kaiken maailman ahdistuksista ja paniikkihäiriöistä, ei onnistu työnteko eikä opiskelu., Tai jos sinne opiskelemaan on päästykin , saadaan burnout tai "ahistaa" niin paljon ettei voi sinne kouluun mennä. Haave ammatti on joku Only fans tai somevaikuttaja.  Jokuhan nämäkin lumihiutaleet on "kasvattanut.. Tulos ei vaan ole kovin hääppöinen.

Mitä ihmettä nyt taas. Nuoret naiset nimenomaan pärjää ja opiskelee. Nuoret miehethän ne syrjäytyy ja on ongelmissa - näen että miehen malli hukassa koska äidit ovat kyllä hoitaneet hommansa mutta isät eivät.

Nää only fansit on niin marginaaliryhmää että turha sun niistä on stressata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän