Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan naisystävä ei ota mitään neuvoja vastaan lastenhoidossa

Vierailija
14.07.2024 |

Heille syntyi lapsi ja koska minä olen kasvattanut 4 lasta niin tiedän ehkä vähän enemmän. Hän ei kuitenkaan kuuntele. 

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasialaisissa kulttuureissa vanhoja ihmisiä kunnioitetaan ja heidän neuvojaan arvostetaan.

Suomalaisessa kulttuurissa ei, koska neuvot ovat usein huonoja ja annettu yleensä kiusaamistarkoituksessa.

Muistan esim. kun esikoinen oli vauva. Menin ulos. Rappusilla vastaan tuli naapuri, jonka mielestä lapsemme oli väärin puettu. Kylmä kuulemma tulee. Hirveä päteminen ja arvostelu. Vetäisin lapselle pipoa tiukemmin päähän. Menimme 15 metriä eteenpäin postilaatikolle, niin seuraava naapuri ihmetteli suureen ääneen, kuinka vahvasti olen lapsen pukenut. Lapsihan läkähtyy. Täysin vastakkaiset neuvot eli ihan hyvin olin lapseni pukenut alunperinkin. Myöhemmin kuulin kuinka lapsen pukemista oli arvosteltu selkäni takana muille naapureille.

Jos haluaa arvostella ja haukkua tuoretta äitiä, niin turha odottaa kunnioitusta. Kunnioituksen pitää olla molemminpuolista, että se voi syntyä. Miksi kukaan kuuntelisi ja arvostaisi haukkujaa ja kiusaajaa?

Vierailija
102/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akuutein tällä hetkellä on unenpuute ja toinen lapsen painonnousu. Huom - minä mummi en ole tarjonnut mitään herkkuja (itse asiassa en ole tarjonnut mitään) ja silti 3v lihoo, nyt ei valitettavasti voi etsiä syyllistä edellisestä sukupolvesta. Toinen virhe on se, että lapselle on opetettu nukuttaminen, illalla menee 3 tuntia nukuttamiseen, päivällä 2 tuntia. Lapsi herää jo aamulla klo 5 ja vaatii vanhempia leikkikavereiksi ja totta kai vanhemmat tähän suostuvat. (Tämän on kertonut toinen isoäiti, joka on kauhuissaan perheen lapsikeskeisyydestä ja yrittää neuvoa, mutta saa juuri sen vastauksen kuin pitääkin eli jos et osaa olla hiljaa, niin et saa nähdä lapsenlasta. Minä olen opetellut olemaan hiljaa, mutta myös kieltäytymään muista kuin satunnaisista leikkipuistotapaamisista).

Eli kaksi pahantahtoista haaskaa juoruaa ja kohkaa selän takana loputtomiin. Nättiä käytöstä.

Kiitos, juuri tämä. Ensin kysytään ongelmista ja kun niistä kerron, alkaakin valitus isovanhemmista.

Nyt meitä on kaksi mummia, jotka emme neuvo perhettä ja kaikki on lopulta hyvin. Tosin jostain syystä vanhemmat on kesälomalla, lapsi päivähoidossa, mutta sekin on perheen oma ratkaisu eikä kuulu meille yhtään.

Jaaha. Kaksi perhettä on onnistunut kasvattamaan kaksi hölmöä nuorta vanhempaa.

Itse olisin kyllä tarjoutunut ottamaan lapsen hoitoon aina, kun vanhemmat kaipaavat hetken rauhaa. Ehkäpä olisivat joskus kaivanneetkin. Ehkäpä rehellinen apu (tunti pari leikkipuistossa) olisi polku isovanhempien ja lapsenlapsen suhteen muodostamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan suvun matriarkkaa kuunneltiin.

Nykyään vanhukset eivät ole mitään kylän viisaimpia vaan Alzheimeroituneita höperöitä jotka sekoilee minkä kerkiää ja lopulta paskoo housuunsa. Mistä lie tämä sitten johtuu, lienee toinen keskustelunaihe eikä kuulu tähän. 

Vierailija
104/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini tuputti ohjeita joilla oma lapsensa meinasi päästä hengestään. Hänen kotinsakin useiden toimesta todettiin niin vaaralliseksi että sinne ei voitu lapsia viedä hoitoon, rottia ja ötököitä vilisti tavaravuorten äärellä ja lääkkeitä joka nurkassa

Vierailija
105/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tämä nykysukupolvikaan ole oikein noissa kasvatushommissa onnistunut. Nuoret naiset, varsinkin , tuntuvat nyt  kärsivän ennätyksellisen paljon kaiken maailman ahdistuksista ja paniikkihäiriöistä, ei onnistu työnteko eikä opiskelu., Tai jos sinne opiskelemaan on päästykin , saadaan burnout tai "ahistaa" niin paljon ettei voi sinne kouluun mennä. Haave ammatti on joku Only fans tai somevaikuttaja.  Jokuhan nämäkin lumihiutaleet on "kasvattanut.. Tulos ei vaan ole kovin hääppöinen.

No kenenkäs kasvatuksen tulosta tuo onkaan??? 

Vierailija
106/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patriarkaalisessa yhteiskunnassa ei ollut mitään matriarkkoja.

Vierailija
107/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänen tarvitse. Sinun tosin tarvitsee ottaa hieman takapakkia ja antaa heidän kasvattaa lapsensa omalla tavallaan.

Vierailija
108/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama huomio nykyajan säännöistä joita ihmettlen.  Vauvalle ei saa antaa vettä eikä mehua edes hellepäivänä, vain tissimaitoa ensimmäiset puoli vuotta-sitoo sitten äidin totaalisesti.  Illalla ei anneta mitään vahvempaa ruokaa kuin tissimaitoa-äiti joutuu heräilemään yöllä ruokkimaan vauvaa.  Vaipat on mallia housu: kiristetään teipeillä tosi tiukkaan vauvan vatsan ympäri! karseeta.  Toiseksi: jätettä tulee hirveän paljon kun vaippaan tule pieni pisu niin koko housu menee vaihtoon.

Vierailija
109/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ja miniäkin sai "herkkupalan", ellei kissallekaan kelvannut.

Vierailija
110/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tämä nykysukupolvikaan ole oikein noissa kasvatushommissa onnistunut. Nuoret naiset, varsinkin , tuntuvat nyt  kärsivän ennätyksellisen paljon kaiken maailman ahdistuksista ja paniikkihäiriöistä, ei onnistu työnteko eikä opiskelu., Tai jos sinne opiskelemaan on päästykin , saadaan burnout tai "ahistaa" niin paljon ettei voi sinne kouluun mennä. Haave ammatti on joku Only fans tai somevaikuttaja.  Jokuhan nämäkin lumihiutaleet on "kasvattanut.. Tulos ei vaan ole kovin hääppöinen.

Mitä ihmettä nyt taas. Nuoret naiset nimenomaan pärjää ja opiskelee. Nuoret miehethän ne syrjäytyy ja on ongelmissa - näen että miehen malli hukassa koska äidit ovat kyllä hoitaneet hommansa mutta isät eivät.

Nää only fansit on niin marginaaliryhmää että turha sun niistä on stressata. 

En ole tuo kirjoittaja, mutta jotain meidän on tehtävä nuorten naisten pahoinvoinnille. 

Nuorten naisten ahdistusperäiset sairauspoissaolot viisinkertaistuneet:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mieli-ry-nuorten-naisten-ahdistuspe…

Vierailija
111/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "matriarkat" ovat kyllä ihan sairaita. Luulevat omistavansa kaikki ihmiset.

Vierailija
112/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä enemmän. Kuulostat melko epävarmalta omista taidoista, minäkin välttelisin neuvoja jo tuon lauseen perusteella.

Vierailija
113/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas. Nuoret naiset nimenomaan pärjää ja opiskelee. Nuoret miehethän ne syrjäytyy ja on ongelmissa - näen että miehen malli hukassa koska äidit ovat kyllä hoitaneet hommansa mutta isät eivät.

Nää only fansit on niin marginaaliryhmää että turha sun niistä on stressata. 

En o

Ehkä ne vanhat neuvot just ahdistaa. Maailma muuttuu ja vaatimukset kasvaa kaikessa. Siinä maailma ei kehity että myös nuoret naiset saisivat ihmisen kohtelun, edelleen esim naisten sairaudet jää diagnosoimatta anemiasta alkaen. Nuoria naisia ollaan pari sukupolven voimalla painamassa alas ja kyseenalaistamassa kaikessa. Uutta tieteellistä tietoa tulee lapsen kasvatuksessa mutta silti pitäis vanhuksien neuvoja kuunnella (tämän ketjun aihe). Ristipaine kaikessa, vaatikuksia naiselle/äidille joka suunnasta. 

Vierailija
114/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan stressiini auttoi kun palkattiin kodinhoidontuella siivooja. Tajusin että aikaa jää enemmän lapselle ja työntekoonkin. Ja kun olin tuntipalkalla tienasin sen verran enemmän kun mitä siivooja maksoi.

Oma äitini tietysti raivoistui kun oli tottunut ajattelemaan että naisen kuuluu hoitaa itse kotinsa. Äitini keräsi minulle hirveästi paineita kaatamalla niskaani näitä viime vuosisadalta naiselle periytyneitä odotuksia ja vaatimuksia. 

Vierailija
115/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo kirjoittaja, mutta jotain meidän on tehtävä nuorten naisten pahoinvoinnille. 

No mitä jos ekaksi lopetettaisiin se kyylääminen, asiaton neuvominen ja päsmäröinti. Kaikenlainen negatiivisuus.

Vierailija
116/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama huomio nykyajan säännöistä joita ihmettlen.  Vauvalle ei saa antaa vettä eikä mehua edes hellepäivänä, vain tissimaitoa ensimmäiset puoli vuotta-sitoo sitten äidin totaalisesti.  Illalla ei anneta mitään vahvempaa ruokaa kuin tissimaitoa-äiti joutuu heräilemään yöllä ruokkimaan vauvaa.  Vaipat on mallia housu: kiristetään teipeillä tosi tiukkaan vauvan vatsan ympäri! karseeta.  Toiseksi: jätettä tulee hirveän paljon kun vaippaan tule pieni pisu niin koko housu menee vaihtoon.

Imetys nimenomaan on se kaikkein helpon ja nopein tapa ruokkia vauva. Paras ja ravitsevin ruoka oikeine bakteereineen roikkuu aina mukana.

Ja ainakin oma lapseni nukahti ja rauhoittui rinnalle parissa minuutissa. MItään nopeampaa tainnutusmenetelmää ei ole keksittykään ?

Aika nopeasti tajusin että vauva syö rintaa myös unissaan.Joten ruokin vauvan yöllä silloin kun satuin itse heräämään ja menin jatkamaan uniani. Vauva ei edes inahtanut koko yön aikana ja kaikki nukkuivat aika hyvin.

Vierailija
117/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on provo vastauksia keräillyt. Jo otsikko: Pojan avovaimo = naisystävä

Vierailija
118/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan stressiini auttoi kun palkattiin kodinhoidontuella siivooja. Tajusin että aikaa jää enemmän lapselle ja työntekoonkin. Ja kun olin tuntipalkalla tienasin sen verran enemmän kun mitä siivooja maksoi.

Oma äitini tietysti raivoistui kun oli tottunut ajattelemaan että naisen kuuluu hoitaa itse kotinsa. Äitini keräsi minulle hirveästi paineita kaatamalla niskaani näitä viime

Tämä. Kun tänäpäivänä naiselta vaaditaan vastuunkantoa kaikessa miesten olleen edelleen apulaiaen roolissa. Buumerit ovat päässeet lopulta niin helpolla työelämässä tai ovat päästäneet itsensä helpolla. Vai mistä johtuu että vielä tänäpäivänäkään ei ole yritysjohdossa kuin murto-osa naisia. 

Vierailija
119/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini tietysti raivoistui kun oli tottunut ajattelemaan että naisen kuuluu hoitaa itse kotinsa. Äitini keräsi minulle hirveästi paineita kaatamalla niskaani näitä viime vuosisadalta naiselle periytyneitä odotuksia ja vaatimuksia. 

Boomerit eivät kestä sitä, kun heidän vanhat arvonsa jäävät yhteiskunnassa pois käytöstä ja tilalle tulee ihmisoikeuksiin ja lastenoikeuksiin pohjautauva yhteiskunta.

Vierailija
120/143 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neuvolassa annettavat neuvot pohjautuvat kasvatusalan viimeisiin tutkimustuloksiin ja siten edustavat parasta mahdollista saatavilla olevaa tietämystä."

Ikävä vain, seuraava uusi tutkimus kumoaa edellisen tutkimuksen tulokset, kun lääketiett. ja ymmärrys lisääntyy. 

Näin on käynyt esim. 4h välein ruokailulle, unikoululle jne. Neuvolan suositukset voivat vaihtua jo vuoden aikana. 

Meillä kolme lasta, muutaman vuoden ikäerolla ja kaikilla heille olen saanut  neuvolasta erilaiset hoitosuositukset esim. unikoulu oli kova sana esikoiselle ja sitä suositeltiin ja parin vuoden päästä lapselle ei saanut missään tapauksessa käyttää, eikä sitä suositeltu. 

Parhaimmat hoitovinkit sain n. 50v perhepäivähoitajalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi