Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perätila ja kääntäminen onko onnistunut kääntö?

Vierailija
02.02.2007 |

Jos ei oletteko synnyttäneet alakautta silti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ei oletteko synnyttäneet alakautta silti?

En nyt halua pelotella enkä halua vaikuttaa päätökseesi, teet niin kuin itsestäsi tuntuu, mutta kokemusta on että käännettäessä vauvan sydänäänet loppuivat hetkeksi ja lapsi ei kehittynytkään normaalisti, viivästynyt kävely, puhe ja muu kehitys. Myöhemmin epilepsiakin. Oletko saanut tutkimustietoa kuinka on onnistunut ja lapsen myöhäisemmästä vaiheesta tietoa. Aivan varmasti nykyajan lääketieteellä onnistutaan kääntämään ilman riskiä, mutta jos mietityttää, niin voihan pyytää sektion. Kyllä lääkärit vastustavat sektioita ehkä tällaisin perustein, kertovat leikkauksen mahdollisista haitoista jne. Sinä itse toimit sen mukaan miltä tuntuu. Uskon että jos päädyt kääntämisen kannalle, ei mitään vaaraa ole ja kaikki on hyvin, mutta on rehellistä kertoa myös jonkun kokemuksesta ja äiti voi näin valita mihin ryhdytään. Lapsi voi kääntyä myös aivan loppupuolella, eikö vain.

Vierailija
2/8 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kerran ja toista kaksi kertaa. Eivätkä juntturat kääntyneet mihinkään. Ei ollenkaan paha kokemus. Ja vauvan sydänääniä kyllä seurattiin ennen ja jälkeen kääntöyrityksen.

Sektioon mentiin ekan kanssa, koska pelvimetriassa lantio on todettu liian kapeaksi perätilan synnyttämiselle alakautta.

Toka kääntyi sitten itsestään viikolla 40.

Kokeilepa tätä, että aina kun lapsi on liikkuvaisella tuulella pyllötät kontallaan, pylly pystyssä. Näin lapsella on halutessaan tilaa kääntyä. Vältä kyyköttämistä, jottei vauva kiinnity perätilaan. Sitten jos kääntyy alat kyyköttelemään, jotta saat pään laskeutumaan.

Toimi mulla (uskon niin) ja tiedän muitakin joille olen tätä kehoittanut kokeilemaan ja muksu onkin kääntynyt. Ei siinä mitään ainakaan menetä jos kokeilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nen ei oli tapahtunut niin helposti. Ja olen aivan varma, että omani heitti volttia vielä suuntaan jos toiseen vielä tuon kääntämisen jälkeenkin, kun välillä oli aivan järkyttävät kivut lantion seudulla.

Vierailija
4/8 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nistuneen epiduraalin takia jouduttiinkin sitten hätäsektioon.

Vierailija
5/8 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käätämiseen tai perätilasynnytykseen, vaikka yrittävätkin puhua sua ympäri! Todella paljon enemmän riskejä sekä vauvalle että sinulle vrt. normaalitilanteeseen. Ei se sektiokaan herkkua ole mutta vauvalle parempi vaihtoehto!

Vierailija
6/8 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilläni kävi niin että kaksi lapsista oli perätilassa. Molemmilla kerroilla tehtiin ulkokäännös. Toisella kerralla kääntyi takaisin perätilaan, mutta syntyi alakautta, tosin huonoin pistein sinisenä.

Toisen kääntö onnistui, mutta käännön yhteydessä oli napanuora mennyt useita kertoja kaulan ympärille sillä seurauksella että hapen puute seurasi ponnistusvaiheessa. Lapselle jäi lieviä vammoja.

Itse en suostuisi ulkokäännökseen missään tapauksessa. Olen kuullut niin paljon huonoja kokemuksia ja riskit mielestäni liian suuret jopa verrattuna perätilasynnytykseen alakautta tai sektioon.

Vierailija
7/8 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tarkistavat ensin ultralla, että vauvan leuka on kohti rintaa, muuten kuulemma ei saa käännöstä tehdä. Meillä vauva tosin oli jo seuraavana aamuna takaisin perätilassa, siitä viikon päästä olin menossa uuteen yritykseen, vauva kääntyi itse ympäri juuri, kun siirryin lääkärin vastaanotolle :) Ja syntyi oikein päin alakautta viikkoa myöhemmin.

Vierailija
8/8 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain supistuksia ehkäisevää lääkitystä. Tuona päivänä kuitenkin supisteli hiemna enemmän, mutta laantuivat sitten. Lapsi pysyi käännetyssä asennossa ja syntyi muutaman päivän yli lasketun ajan. Nyt reipas ja hoksaavainen taapero (1v ja 3 kk). Ja sain kyllä tietoa riskeistä, mitkä eivät kovin karmeita lukuja olleet muistaakseni..