Tein lapsen koska en jaksa käydä töissä, samoja ajatuksia?
Ajattelin hoitaa lapsen kotona 3-vuotiaaksi ja yrittää tehdä toisen perään, jotta voisin olla mahdollisimman kauan pois työelämästä. Ovatko muut toimineet samoin? Onko töihin paluu mahd 6 vuoden poissaolon jälkeen ollut kamalaa?
Kommentit (106)
Ilman lapsia voit aina päättää heittäytyä köyhäksi ja työttömäksi. Tilanne muuttuu, kun lapset pitää elättää. Onnea matkaan.
Itsellekin tämä voisi olla suurin motivaattori hankkia lapsia, että saisi olla hetken pois työelämästä. Voi päättää milloin pitää omat ruokataukonsa, joka päivä ei mene 8 h elämästä hukkaan jonkun muun varallisuutta kartuttaessa. En väheksy lasten tuottamaa työmäärää, mutta elämä olisi kuitenkin vapaampaa eikä ole ketään kyyläämässä ja kyttäämässä.
Mulla sama homma. Esikoinen on nyt 2v ja toinen on tulossa. Minun työhön on helppo palata vuosienkin jälkeen.
Meillä on kolme lasta, joista kaksi alle kouluikäisiä ja yksi tokaluokkalainen. He ovat olleet nyt kesän lomalla kotona ja odotan jo elokuuta että menevät kouluun ja päiväkotiin että pääsen töihin. En todellakaan jaksa hoitaa niitä kotona vaan menen mieluummin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Millä te elätte? Mitä se kotihoidontuki on kuukaudessa, joku muutama satanen?
Miehen palkalla, kotihoidontuella ja säästöillä. Lisäksi asutaan pienessä edullisessa asunnossa, josta ei ole enää lainaa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellekin tämä voisi olla suurin motivaattori hankkia lapsia, että saisi olla hetken pois työelämästä. Voi päättää milloin pitää omat ruokataukonsa, joka päivä ei mene 8 h elämästä hukkaan jonkun muun varallisuutta kartuttaessa. En väheksy lasten tuottamaa työmäärää, mutta elämä olisi kuitenkin vapaampaa eikä ole ketään kyyläämässä ja kyttäämässä.
Ihan kiva ajatus -voi päättää milloin pitää ruokataukonsa. Vähänpä vielä tiedät, mutta tosiasiassa lapsi tulee ilmoittamaan sinulle että ruokaa pitää löytyä tasaisin väliajoin ja vielä siinä välissä, riippumatta onko jääkaappia vieressä. Ja sinun ruokataukosi, niitä ei ole olemassa, paitsi pikaisesti siinä välissä kun/jos kukaan ei vaadi siinä välissä mitään. Onnea, seuraavan kerran oikeasti syöt lämpimän (todellakin lämpimänä pysyneen) aterian taas työpaikalla, sillä virallisella lakisääteisellä lounastauolla, kenenkään häiritsemättä. Usko pois. Toinen mahdollisuus silloin kun lapsella on ulkopuolinen hoitaja etkä ole samassa tilassa lapsen kanssa. Muutoin voit unohtaa stressivapaat lounaat, ja sen että saisit jotain ruokaa just sillä sekunnilla kun se vielä on lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva ajatus -voi päättää milloin pitää ruokataukonsa. Vähänpä vielä tiedät, mutta tosiasiassa lapsi tulee ilmoittamaan sinulle että ruokaa pitää löytyä tasaisin väliajoin ja vielä siinä välissä, riippumatta onko jääkaappia vieressä. Ja sinun ruokataukosi, niitä ei ole olemassa, paitsi pikaisesti siinä välissä kun/jos kukaan ei vaadi siinä välissä mitään. Onnea, seuraavan kerran oikeasti syöt lämpimän (todellakin lämpimänä pysyneen) aterian taas työpaikalla, sillä virallisella lakisääteisellä lounastauolla, kenenkään häiritsemättä. Usko pois. Toinen mahdollisuus silloin kun lapsella on ulkopuolinen hoitaja etkä ole samassa tilassa lapsen kanssa. Muutoin voit unohtaa stressivapaat lounaat, ja sen että saisit jotain ruokaa just sillä sekunnilla kun se vielä on lämmintä.
Mulla on kaksi taaperoa eikä meillä kyllä ole tuollaista. Aina olen saanut syödä ruokani lämpimänä eikä ruokaa vaadita ruoka-aikojen ulkopuolella.
Itse tein kolme lasta ja olin yhtäjaksoisesti poissa työelämästä 8 vuotta. Omistusasunto oltiin tietty ostettu ennen lapsia, joten varallisuutta kertyy, vaikka ei työssä käykään.
Ihan höpöhöpöä tuokin, kyllä minä kaipasin lasten kanssa kotona ollessa että pääsisin töihin lepäämään. Työssäolo on huomattavasti helpompaa, jopa esimiestyö, en ole siivooja, en kokki, enkä lastenhoitaja kun olen töissä. Vihaan kaikkia kotitöitä, jos olisi kotonakin siivooja ja kokki, niin sitten voisin harkita. Mutta silti olen ollut lasten kanssa kotona sen kolme vuotta, ensinnäkin päiväkodissa oleminen on helvettiä, sieltä tulee kaikki kulkutaudit, eikä kummallakaan kerralla ollut työpaikkaa mihin mennä. Esikoisen ollessa kolmevuotias menin tekemään puhelinmyyntiä kun ei muuta saanut, ja sekin oli todella perseestä, että se työ ei ollut se johon voi mennä lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva ajatus -voi päättää milloin pitää ruokataukonsa. Vähänpä vielä tiedät, mutta tosiasiassa lapsi tulee ilmoittamaan sinulle että ruokaa pitää löytyä tasaisin väliajoin ja vielä siinä välissä, riippumatta onko jääkaappia vieressä. Ja sinun ruokataukosi, niitä ei ole olemassa, paitsi pikaisesti siinä välissä kun/jos kukaan ei vaadi siinä välissä mitään. Onnea, seuraavan kerran oikeasti syöt lämpimän (todellakin lämpimänä pysyneen)
odota kun he kasvavat. Ja kaksi nyt on vielä ihan iisi biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva ajatus -voi päättää milloin pitää ruokataukonsa. Vähänpä vielä tiedät, mutta tosiasiassa lapsi tulee ilmoittamaan sinulle että ruokaa pitää löytyä tasaisin väliajoin ja vielä siinä välissä, riippumatta onko jääkaappia vieressä. Ja sinun ruokataukosi, niitä ei ole olemassa, paitsi pikaisesti siinä välissä kun/jos kukaan ei vaadi siinä välissä mitään. Onnea, seuraavan kerran oikeasti
odota kun he kasvavat. Ja kaksi nyt on vielä ihan iisi biisi.
He ovat hyvin kasvatettuja ja ravittuja. No problem.
Itse teen talvet kausitöitä ja lomailen kesän. Lapsettomuus mahdollistaa enemmän taloudellista vapautta kun ei tarvitse elättää muita kuin itsensä.
Ja ei, en nosta mitään yhteiskunnan tukia.
Tein lapsen, koska en jaksanut käydä töissä, nyt en jaksa hoitaa lasta, mitäs nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tahdo töitä tehdä? Jumiudut vain kotiisi ja aivosi toiminta alkaa heikkenemään. Ehkä myös alkoholisoidut ja avioero on luvassa.
Tai ehkä eläisin elämäni onnellisinta ja vapaita aikaa..
Näin voi sanoa vain ihminen kenellä ei ole lapsia. Onnellinen voisit olla mutta et todellakaan vapaa kahden pienen lapsen kanssa.
Onhan tämä lasten kanssa kotona oleminen uuvuttavaa, mutta helpompaa tämä on kuin päiväkotirumba.
Työssä ollaan 8 h päivässä, mutta lapsi on sulla aina. On toki hyvä, jos suomalaisetkin tekevät vielä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Työssä ollaan 8 h päivässä, mutta lapsi on sulla aina. On toki hyvä, jos suomalaisetkin tekevät vielä lapsia.
Monessa perheessä on onneksi kaksi vanhempaa.
Ei se mitään leppoisaa hommaa ole. Olet kahta kauheammin väsynyt lapsen kanssa. Tuolla syyllä en kyllä ryhtyisi lapsen hankintaan. Se pitää todella haluta ja olla valmis valvomaan öitä ja kestämään itkua, uhmaa ym.
😅 Mulla on merkitystä ja täyttymystä elämässä kyllä ihan tarpeeksi ilman lapsia. En tee lapsilla yhtään mitään.