Tein lapsen koska en jaksa käydä töissä, samoja ajatuksia?
Ajattelin hoitaa lapsen kotona 3-vuotiaaksi ja yrittää tehdä toisen perään, jotta voisin olla mahdollisimman kauan pois työelämästä. Ovatko muut toimineet samoin? Onko töihin paluu mahd 6 vuoden poissaolon jälkeen ollut kamalaa?
Kommentit (106)
Mikäs siinä, ihan hyvä idea, kunhan sitten myös kasvatat ne vekarat hyvin.
Äitini oli kotiäitinä vuosia ja töihinpaluu onnistui sillä hän on sote-alalla jossa tarve työntekijöille on suuri. Omalla kohdalla tiedän että en pääse mihinkään töihin jos olen vuosikausia täysin ulkona työelämästä. Vaikka syy olisi hyvä on kilpailu työpaikoista niin kovaa että palkkaava firma valitsee mieluummin sen jolla on tuoretta kokemusta. Todella riskaabelia siis, ellei ole isoa perintöä tai alalla jossa työllisyys käytännössä varmaa.
Muuten olen kyllä ajatellut burn outin hoitoon lasta ja vuoden kotona oloa mutta tiedän että sen jälkeen väsymys olisi varmaan kahta kauheampaa.
Millä te elätte? Mitä se kotihoidontuki on kuukaudessa, joku muutama satanen?
Mä käyn mielummin töissä kun hankin kakaran. Töistä pääsee pois työpäivän jälkeen, kakarassa on kiinni 24/7 eikä sekään riitä ja rahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Tuleva yh..
Ahaa.. Oletko kateellinen, kun minulla on mahdollisuus olla lapsen kanssa kotona noin pitkään?
Miksi et tahdo töitä tehdä? Jumiudut vain kotiisi ja aivosi toiminta alkaa heikkenemään. Ehkä myös alkoholisoidut ja avioero on luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tahdo töitä tehdä? Jumiudut vain kotiisi ja aivosi toiminta alkaa heikkenemään. Ehkä myös alkoholisoidut ja avioero on luvassa.
Tai ehkä eläisin elämäni onnellisinta ja vapaita aikaa..
Sairasta. Tuleva köyhä eläkeläinen, joka aukoo päätään joka paikassa kun on köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn mielummin töissä kun hankin kakaran. Töistä pääsee pois työpäivän jälkeen, kakarassa on kiinni 24/7 eikä sekään riitä ja rahat menee.
Se työ varmaan antaa myös yhtä suuren sisäisen täyttymyksen ja merkityksellisyyden elämään?
Se on vähän kuin pakkasella housuun kuseminen. Töistä pääsee hetkeksi pois, mutta työmäärä tuplautuu myöhemmin kun palaa töihin ja kotona on toinen työ lasten ja kotitöiden kanssa. Jokainen lapsi lisää työkuormaa.
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi on kakanhajuisten vaippojen varjostamaa. Se on kuin tumma pilvi lipuilisi porottavan auringon eteen hellepäivää pilaamaan. Elämä on valintoja ja ottaen huomioon millaisessa maailmassa elämme jossa ihmisiltä odotetaan että he jatkuvasti kehittyisivät ja tekisivät tuloksellista jälkeä niin sinä valitset sen huonomman vaihtoehdon jota tulet katumaan viimeistään siinä vaiheessa kun huomaat rahasi riittämättömyyden olevan arkista selviytymistä päivästä toiseen.
Eikös lapsenhoito käy työstä?